İşverenlerce Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişlerinin Aylık Prim Ve Hizmet Belgesinde Açılan Kısım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan pascal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

pascal

Katkı Sunan Üye
Üyelik
13 Eki 2008
Mesajlar
505
Konum
istanbul
merhabalar sgk nın10.04.2013 de yayınladığı bir tebliğ var. şimdi ben ayın 5 inde tüm bildirgeleri normal onayladım. anladığım kadarıyla 30 gün raporlu olan birisini ssk da tam ücret ödersek bu kutucuk tıklanıyor. anladığım bu. ben ayın 5 inde eski sistemden yaptım. şimdi iptal edip düzeltme mi yaparım
[h=3]İŞVERENLERCE ÇALIŞILMADIĞINA DAİR BİLDİRİM GİRİŞLERİNİN AYLIK PRİM VE HİZMET BELGESİNDE AÇILAN KISIMDAN YAPILMASI HAKKINDA[/h][h=3]DUYURU[/h] İstirahatli olan sigortalıların istirahatli oldukları dönemde işyerlerinde çalışıp çalışmadıklarının aylık prim hizmet belgesinin son verilme tarihine kadar Kuruma bildirilmesi yönünde Tebliğ değişikliği yapılmıştır.
Yapılan değişikliğe göre 4/a kapsamında sigortalı olan ve kamu işyerleriyle toplu iş sözleşmesi yapılan işyerlerinde çalışanlardan istirahat sürelerince işverenler tarafından aylık prim ve hizmet belgesinde eksik gün ve kazanç bildirilmeyen sigortalılar için bu sürelere ait çalışılmadığına dair bildirim girişi yerine geçecek, e-bildirge ekranlarına (aylık prim ve hizmet belgesine) bir sütun eklenmiştir.
Buna göre, istirahat döneminde işverenlerce aylık kazanç ve primleri Kuruma bildirilmeyen, anılan dönemde aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni "01-İstirahat" bildirilenler için bu bildirim Tebliğin 5/2 maddesi hükmü gereği Çalışılmadığına Bildirim Girişi yerine geçeceğinden ayrıca bildirim yapılmasına gerek bulunmamaktadır.
Ancak, kamu işyerleri ile toplu iş sözleşmesi yapılan işyerlerinde ve özel iş yerlerinde çalışan sigortalılardan, istirahat dönemlerinde işverenlerince atıfet kabilinden aylık kazanç ve primleri Kuruma tam olarak bildirilenlerin istirahatli olunan dönemde işyerlerinde çalışıp çalışmadıklarının Tebliğin 5/1 maddesinde belirtilen aylık prim hizmet belgesine eklenen "İstirahatli olduğu sürede çalışmamıştır" kutucuğunun işaretlenmesi suretiyle Kuruma verileceği son tarih saat 23:59'a kadar bildirilmesi gerekmektedir.
Aksi halde "Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi" yapılmamış sayılacağından işverenlere Kanunun 102 inci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendinde belirtilen hükme göre işlem yapılacaktır.
Tüm ilgililere önemle duyurulur.


Teknik Bilgi: XML veri üreten programlar "RAPCALISTI" tagı içerisine '0' kodlanırsa normal çalışmıştır, '2' kodlanırsa istirahat sürelerinde çalışmamıştır(Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi) anlamına gelmektedir.
 
Analık raporu 13/03/2013 de biten çalışanımızın raporunu manuel çalışamadığına dair bildirim giriş işlemlerinden 17/03/2013 tarihinde işlemiştim. Aylık bildirgeleri de 12/04/2013 tarihinde onayladım. Raporlu olan çalışanımıza eksik gün bildirildi lakin "01-İstirahat" kısmının yanında her hangi bir kutucuk çıkmadı. Tam süre bildirilen çalışanlarda ve eksik gün nedeni "12-Birden Fazla" bildirilen çalışanlarda bu kutucuğun onaylanması gerektiğini 2013/19 sayılı genelgesinde SGK duyurmuştu. Ayrıca rapor bildiriminin eski usulden yapıldığı takdirde idari para cezası uygulanmayacağı ve rapor girişinin kabul edileceği de anılan genelge de bildirilmiştir. Daha önceden raporunuzu eski sistemden onaylayarak işlediyseniz herhangi bir sıkıntı olmayacağı kanaatini taşımaktayım. İyi çalışmalar.
 
Arkadaşlar bu konuya bi açıklık getirilsin lütfen. neyi nasıl yapacağımızı tamamen anlayamadım. tüm raporlular için o kutucuğu işaretlesem ne olur çünkü hiçbir raporlumuz raporlu olduğu süre içerisinde işyerimizde çalışmıyor.
 
Raporlu işçi çalıştırılamazken, böyle bir seçenek eklenmesi bizi tuzağa düşürmek için mi?
 
tekrar okudum genelgeyi de şimdi anladığım personel raporlu olduğu dönemde prime esas kazanç bildirilirse yani ödenirse ücreti ve eksik gün sebebi birden fazla bildirilen sigortalılar için işaretlenecek bu kutucuk.
 
normalde kişi raporludur ve eksik gün gösterilir ücretide neye tekabül ediyorsa o şekilde okadar günlük ödenir. raporlu işçi çalıştırılamaz ama bazı işyerleri ssk dan parası çıkana kadar personeli mağdur olmasın diye ücretini kesmiyormuş ssk da peki işçinin ücretini kesmedin ama o süre içinde personelin çalıştı mı çalışmadı mı bunları öğrenmek istiyor bence
 
Ücreti kesilmeyebilir, işveren isterse primi öder. Ancak; işçi raporlu olduğu günlerde çalışmış olsa dahi tabi ki cevap çalışmamıştır. Açığımızı yada yanlış seçeneği işaretlememizi mi kolluyorlar. Bu mudur olay
 
Genelgede de açıkça belirtildiği gibi raporlu çalışanınız adına atıfet kabilinden ücret ödemesi yaptığınızda veya eksik gün nedenini birden fazla olarak beyan ettiğinizde kurum APHB bu kutucuğu işaretlememiz gerektiğini bildiriyor. Aynı zamanda da çalışan Rapor parasını 10 ar günlük veya aylık olarak almak isterse eski sistemden bildirmemizi istemektedir. Çalışanımız adına geriye dönük hastalık ve analık hallerinde 90 günlük, iş kazası durumunda yeni başlayan işçi için bildirim verilmemiş ise sigortalı hesap fişini işlememiz gerekliliğinin de altını çizmek isterim. İyi Çalışmalar.
 
Arkadaşlar APHB de o kutucuk dışında raporu çalışılmadığına dair bildirim girişinden girmeyecek miyiz. Burayı tam anlayamadım.
 
Sabahtan beri mart ayı bildirgesini göndermeye çalışıyorum, alo 170'i aradım, kimse bişey bilmiyor, genelgeyi okudum kafam dahada çok karıştı.
mart ayında raporlu personelim var. 19.03.2013 te doğum yaptı temmuza kadar raporu devam ediyor. eksik gün nedeni : 01 istirahat iken raporlu olduğu süre boyunca çalışmadı tabiki yandaki istirahat sürelerinde çalışmamıştır kutucuğunu işaretleyip güncelle dediğimde aşağıdaki hatayı veriyor.. ne yapmak gerekiyor lütfen biri yardımcı olsun

"Eksik gün bildirimindebulunulan sigortalılar için 'İstirahat Sürelerinde Çalışmamıştır' kutucuğuişaretlenemez. Eksik gün nedeni 01 istirahat seçilen sigortalılarınçalışmadıklarına dair bildirim girişlerinin 'Çalışılmadığına Dair BildirimGirişi' uygulamasından yapılması gerekmektedir. Veri kayıt edilmedi, lütfentekrar deneyiniz"
 
"Eksik gün bildirimindebulunulan sigortalılar için 'İstirahat Sürelerinde Çalışmamıştır' kutucuğuişaretlenemez. Eksik gün nedeni 01 istirahat seçilen sigortalılarınçalışmadıklarına dair bildirim girişlerinin 'Çalışılmadığına Dair BildirimGirişi' uygulamasından yapılması gerekmektedir. Veri kayıt edilmedi, lütfentekrar deneyiniz"

Mesajda da denildiği gibi kutucuğu işaretlemeden bildirgeyi onaylayınız zaten açıkça söylüyor Atıfet kabilinden tam süreli bildirilen sigortalılar ile eksik gün nedeni "12-Birden fazla" bildirilen sigortalılar için kutucuğu işaretleyin diyor siz eksik gün bildirerek zaten çalışamadığına dair bildirimi 01-istirahat seçerek yapmışsınız ayrıca gönlüm rahat olsun derseniz eski sistemden 10' ar günlük veya Aylık yada çalışanınız iş başı yaptığında raporunuzu işleyiniz.
 
merhabalar;
çalışanlarımızın primleri ay içerisinde raporlu oldukları günler için toplu iş sözleşmesi gereği tam olarak yatırılmakta ve çalışılmadığına dair bildirimleri Elektronik Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri veya Manuel Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri nden yapılmaktadır.

1-Tüm bunlara ilave olarak, ayrıca aylık prim ve hizmet belgelerinde de bildirilmesine gerek var mıdır?
2-Aylık prim ve hizmet belgelerinde 1 ve 2 günlük rapor bildirimi yapmaya gerek var mıdır?

teşekkürler
 
Son düzenleme:
Mart döneminde eksik gün kodu 12 "birden fazla" olan bir personelimiz vardı.Kendisi Mart ayında hiç çalışmadı.Yani çalışılan gün 0 , eksik gün 31.Bildirge üzerinde "* Sigortalı istirahat süresinde çalışmamıştır." işaretli.Bu doğrumu şuan ? Bildirgeyi yollarken herhangi bir uyarı çıkmadı.
 
işçine eksik gün bildireceksen o kutucuğu işaretleme, lakin eksin gün bildirmeyeceksen o kutucugu ısaretlemelısın.
örneğin nisan ayında işçin 10 gün rapor aldı sen eksin gün vereceksin 01 istirahatlı bildirmen yeterli kutucuğu işaretlemene gerek yok ama eksik bildirmeyeceksen yani 10 gün rapor almasına rağmen 30 gün bildirme istiyorsan o kutucuğu mutlaka işaretlemelisin.
 
işçine eksik gün bildireceksen o kutucuğu işaretleme, lakin eksin gün bildirmeyeceksen o kutucugu ısaretlemelısın.
örneğin nisan ayında işçin 10 gün rapor aldı sen eksin gün vereceksin 01 istirahatlı bildirmen yeterli kutucuğu işaretlemene gerek yok ama eksik bildirmeyeceksen yani 10 gün rapor almasına rağmen 30 gün bildirme istiyorsan o kutucuğu mutlaka işaretlemelisin.

peki ayda 1 ya da 2 günlük raporu olanları eksik gün bildirmezsek de mi o kutucuğu işaretlicez? büroda çalışan personellerim hastalandıklarında 1-2 günlük rapor alıyorlar, ben de bunu kesmediğim için eksik gün bildirmiyorum.
ya da en garantilisi çalışması tam 30 gün olanların hepsi için kutucuğu mu işaretlesek acaba? kafam iyice karıştı :S
 
bu yine çok karışık bi iş oldu. ben normalde kesiyorum zaten raporlu olunan günleri. fakat beyaz yakada kesmiyorum. onlarda da fazla rapor alımı olmuyor. şimdi 20 tane beyaz yaka personelden rapor getirenleri ayıklayıp APHB de 30 gün olduğu için kutucuğu işaretlemem gerekiyor sanırım. işin kolayına kaçıp raporlu olsun olmasın direk 30 gün olanların hepsinin karşısındaki kutucuğu işaretlesek olmaz mı acaba? bi fikri olan var mı
 
1 veya 2 gün raporu olanlara çalışılmadığına dair bildirim yapmak gerekiyor mu? veya bordroda istirahatli göstermek gerekiyor mu?
3 gün sonrası bildiriliyor diye biliyorum ben...
 
Üst