İşverenlerce Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişlerinin Aylık Prim Ve Hizmet Belgesinde Açılan Kısım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan pascal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1 veya 2 gün raporu olanlara çalışılmadığına dair bildirim yapmak gerekiyor mu? veya bordroda istirahatli göstermek gerekiyor mu?
3 gün sonrası bildiriliyor diye biliyorum ben...
1 veya 2 gün raporu olanlara eğer hastane sisteme giriş yaptıysa elektronik ortamda çalışılmadığına dair bildirim yapılıyor. ama sanırım APHB de 01 istirahat diye belirtirsen ayrıca çalışılmadığına dair bildirim yapmana gerek kalmıyormuş. ben yine de 3 gün ve sonrasını bildirmeye devam edicem.
 
1 veya 2 gün raporu olanlara eğer hastane sisteme giriş yaptıysa elektronik ortamda çalışılmadığına dair bildirim yapılıyor. ama sanırım APHB de 01 istirahat diye belirtirsen ayrıca çalışılmadığına dair bildirim yapmana gerek kalmıyormuş. ben yine de 3 gün ve sonrasını bildirmeye devam edicem.

10 kişi çalışanımız var,eksik gün bildirim formu düzenlememiz de gerekiyor mu? Bu konuda çok muallakta kaldım...
 
10 kişi çalışanımız var,eksik gün bildirim formu düzenlememiz de gerekiyor mu? Bu konuda çok muallakta kaldım...

valla biz 65 kişiyiz. 50 işçi ve üzeri çalıştıranlar için eksik gün formu gönderme zorunluluğu kalkalı çok oldu, göndermiyoruz. sonra bu forumda öğrendiğime göre bu 50 kişi 30'a düşmüş. siz 10 kişiyseniz düzenlemeniz gerekiyor bence. emin olmak için 170 i arayın sorun bence, yardımcı oluyorlar.
 
Muallakta kalınacak bir durum yok. Sınır 30 işçi. Yani EK10 gönderimine devam
 
valla biz 65 kişiyiz. 50 işçi ve üzeri çalıştıranlar için eksik gün formu gönderme zorunluluğu kalkalı çok oldu, göndermiyoruz. sonra bu forumda öğrendiğime göre bu 50 kişi 30'a düşmüş. siz 10 kişiyseniz düzenlemeniz gerekiyor bence. emin olmak için 170 i arayın sorun bence, yardımcı oluyorlar.

çok teşekkür ederim...
 
bu yine çok karışık bi iş oldu. ben normalde kesiyorum zaten raporlu olunan günleri. fakat beyaz yakada kesmiyorum. onlarda da fazla rapor alımı olmuyor. şimdi 20 tane beyaz yaka personelden rapor getirenleri ayıklayıp APHB de 30 gün olduğu için kutucuğu işaretlemem gerekiyor sanırım. işin kolayına kaçıp raporlu olsun olmasın direk 30 gün olanların hepsinin karşısındaki kutucuğu işaretlesek olmaz mı acaba? bi fikri olan var mı

benim soruma cevap verecek olan yok mu :(
 
benim soruma cevap verecek olan yok mu :(

Sn.Şule, bence hepsini işaretleyerek yanlış yaparsanız. Örneğin Nisan ayında 1 gün istirahat raporlu olan bir işçimiz için ben şöyle yaptım:
1 Günlük parasını SGK vermez diyerek APHB de 1 günü kesmedim. 30 Gün gösterdim. Çalışmamıştır kutucuğunu işaretledim.
APHB'ni onayladım. Diğer işçilerin raporu yoktu. 30 gün çalışmaktalar. Onlar her zaman ki gibi yaptım. Kutucuk falanda işaretlemedim çünkü gerek yok.
Fakat rapor 1 günlük bile olsa, atıfet kabilinden APHB de ücretini kesmediğimiz raporlu işçileri, elektronik rapor onayından, orada onaylanaak rapor yoksa manuel çalışılmadığına dair bildirim ekranından raporunu girmek gerekiyor. Bunun süreside eskisi gibi raporun bittiği tarihten itibaren 5 gün değil, raporun bittiği tarihi takip eden ayın 23 üne kadar onaylasak oluyor.

Fakat diyelim ki ben 1 günlük istirahatli işçinin 1 gününü APHB de kesseydim çalışmamıştır kutucuğunu işaretlemeyecektim. 1 gün istirahtli gösterip 29 günlük sigorta primini ödeyecektim. Eksik gün nedeni İstirahat olacaktı. Eksik gün bildirimini ekine raporu ekleyip 23'üne kadar kuruma gönderecektim. Raporu elektronik ekrandan onaylamam veya manuel ekrandan girmemde zorunlu olmayacaktı.
 
Sn.Şule, bence hepsini işaretleyerek yanlış yaparsanız. Örneğin Nisan ayında 1 gün istirahat raporlu olan bir işçimiz için ben şöyle yaptım:
1 Günlük parasını SGK vermez diyerek APHB de 1 günü kesmedim. 30 Gün gösterdim. Çalışmamıştır kutucuğunu işaretledim.
APHB'ni onayladım. Diğer işçilerin raporu yoktu. 30 gün çalışmaktalar. Onlar her zaman ki gibi yaptım. Kutucuk falanda işaretlemedim çünkü gerek yok.
Fakat rapor 1 günlük bile olsa, atıfet kabilinden APHB de ücretini kesmediğimiz raporlu işçileri, elektronik rapor onayından, orada onaylanaak rapor yoksa manuel çalışılmadığına dair bildirim ekranından raporunu girmek gerekiyor. Bunun süreside eskisi gibi raporun bittiği tarihten itibaren 5 gün değil, raporun bittiği tarihi takip eden ayın 23 üne kadar onaylasak oluyor.

Fakat diyelim ki ben 1 günlük istirahatli işçinin 1 gününü APHB de kesseydim çalışmamıştır kutucuğunu işaretlemeyecektim. 1 gün istirahtli gösterip 29 günlük sigorta primini ödeyecektim. Eksik gün nedeni İstirahat olacaktı. Eksik gün bildirimini ekine raporu ekleyip 23'üne kadar kuruma gönderecektim. Raporu elektronik ekrandan onaylamam veya manuel ekrandan girmemde zorunlu olmayacaktı.

sanırım haklısınız, hepsini işaretlemek yanlış olur. benim derdim, beyaz yakadan rapor parası kesmiyorum, olur da rapor alırlar bana vermezler, ben de işaretlemem uğraşır dururum ondan sonra:(
ben yazdığınız başka bişeye takıldım, rapor 1 gün bile olsa elektronik ortamda onaylıyoruz onu biliyorum, zaten mail adresime düşüyor "şu personelin şu kadar raporu var onayınızı bekliyor" diyor. ama bazen personellerimin getirdiği raporları elektronik ortamda arattığımda "rapor bulunamadı" diye uyarı veriyor. bu bulunmayan rapor 3 gün ve üzeriyse manuel olarak girişini yapıyorum. yok 2 güne kadarsa hiçbişey yapmıyorum. acaba yanlış mı yapıyorum? 1 ya da 2 günlük raporları elektronik ortamda bulamazsak manuel olarak girişini mi yapıcaz? bir de 3 gün ve üzeri raporun hem manuel girişini yapıyorum, hem de elektronik ortamda varsa onu da yapıyorum.
 
12-birden fazla seçeneğini seçip raporunu sisteme girdiğimiz kişilerde kutuyu işaretlememiz gerekiyor mu?
 
Tam ay çalıştı gösteriyorsanız daha doğrusu raporlu olduğu günleri gün ve kazanç olarak gösterirseniz işaretlemelisiniz. Siz 01 ve başka bir nedenden dolayı 12 kodu ile eksik gün bildirdiğinizden işaretlemeyaceksiniz.
Ancak sadece 01 kodu ile raporu eksik gün olarak göstermediğinizden çalışmadı bildirim giriş ekranından raporu onaylamanız zorunlu.
 
Arkadaşlar aklıma takılan birşey var. Personel 31 Mayıs başlangıç tarihli rapor aldı. Mayıs ayında 1 gün eksik var ancak o 1 günü kessekte yine 30 gün olduğu için (mayıs 31-1=30 gün) ben yine personeli 30 gün olarak gösteriyorum. Dolayısıyla ek/10 falan varmiyorum kuruma yani eksik gün bildirmiyorum.Zaten 1 gün düşsem yine 30 gün.

Ben bu kişi için çalışmamıştır kutucuğunu seçmeli miyim ?
 
Çalışmamıştır kutucuğunu kabul edese seçin ve ayrıca diğer rapor giriş ekranından da bu bir günü kaydetmeyi unutmayın.
 
Rapora onay verdik zatende o aklıma takıldı şimdi.Bildirgeyi yolladım ben hiçbirşey seçmedim.Değiştirsemmi diye düşündüm acaba yanlış olmasın.
 
Arkadaşlar aklım tamamen karıştı.Çalışılmadığına dair bildirim girişi tamamen mi kalktı yoksa süresi mi değişti?Ne dersiniz?
 
Her ikiside diyebiliriz. Eğer aylık bildirimde eksik gün olarak ve "01" kodu ile bildirecekseniz kalktı. Eğer çalışılamadığına dair bildirim yapılacak ise rapor bitim tarihini takip eden ayın 23 kadar yapabilirsiniz.
 
Bu konu benimde kafamı karıştırdı. Bilgisi olan var mı ? Çalışmadığına dair bilgi girişi ne zaman kullanılacak?
 
Anladığım kadarıyla aylık hizmet prim bildirgesinde ''01'' kod ile bildirim yapılıyor ise çalışmadığına dair bildirim kısmında bir işlem yapılmasına gerek yok.
 
Temmuz 2013 te sgk bildirge gönderirken temmuz ayında tam ay 01 koduyla raporlu olan personelin eksik gün sayısını sgk sistemi 31 olarak alıyor.30 yapınca hata veriyor.bende 31 gün eksik bildirip yolladım.sıkıntı olurmu acaba?
 
Üst