herkese iyi günler.
öncelikle muhasebeci olmadığımı girişimci olma yolunda olduğumu belirteyim. aklımda bir proje var ama muhasebesi nasıl tutulabilir bir türlü oturtamadım. ekapici.com sitesini belki duymuşsunuzdur. esnaftan ürünleri alıp müşterilere ulaştıran bir sistem. bu arada kendi karını da yüzde olarak alıyor.
müşteri kredi kartı ile ödeme yaptığında aynı meblağda fatura kesilir diye biliyorum. şimdi ben dükkandan ürünü alıp müşteriye teslim ettiğimde aslında 2 şey alıyorum. 1- dükkana ödeyeceğim para, yani onun adına tahsil ediyorum; 2- kendi payım. ama faturada müşteri ne aldıysa o yazacak. ekstradan, taşıma ücreti gibi birşey olmayacak.
şimdi ben esnaftan ürünleri alıp kendim satıyor gibi olsam; bu sefer işletmem kuryelikten çıkıp, bakkal, pastane, kuruyemişçi, fırın... için gerekli olan bütün şartları taşıyan (sağlık mevzuatı vs..) bir işletme haline gelmesi gerekecek. çünkü bütün ürünleri ben alıp kendim satıyormuşum gibi oluyor bu durumda. ama ben sadece taşıyorum aslında.
yok eğer; dükkanların kestiği fişleri müşteriye versem para benim posumdan tahsil edildiği için benim de fatura kesmem gerek. bu durumda ne yapmam gerekecek?
öte yandan kargo/kurye şirketlerinin hatta ptt nin de kapıda ödeme uygulamaları var. bunu nasıl yapıyorlar acaba? vergilendirmesi nasıl oluyor doğrusu.
bu kadar ince hesapların peşine düşmemin nedeni; kar marjımın çok az olmasından dolayı onu da vergi hesaplamasında kaybetmemek.
öncelikle muhasebeci olmadığımı girişimci olma yolunda olduğumu belirteyim. aklımda bir proje var ama muhasebesi nasıl tutulabilir bir türlü oturtamadım. ekapici.com sitesini belki duymuşsunuzdur. esnaftan ürünleri alıp müşterilere ulaştıran bir sistem. bu arada kendi karını da yüzde olarak alıyor.
müşteri kredi kartı ile ödeme yaptığında aynı meblağda fatura kesilir diye biliyorum. şimdi ben dükkandan ürünü alıp müşteriye teslim ettiğimde aslında 2 şey alıyorum. 1- dükkana ödeyeceğim para, yani onun adına tahsil ediyorum; 2- kendi payım. ama faturada müşteri ne aldıysa o yazacak. ekstradan, taşıma ücreti gibi birşey olmayacak.
şimdi ben esnaftan ürünleri alıp kendim satıyor gibi olsam; bu sefer işletmem kuryelikten çıkıp, bakkal, pastane, kuruyemişçi, fırın... için gerekli olan bütün şartları taşıyan (sağlık mevzuatı vs..) bir işletme haline gelmesi gerekecek. çünkü bütün ürünleri ben alıp kendim satıyormuşum gibi oluyor bu durumda. ama ben sadece taşıyorum aslında.
yok eğer; dükkanların kestiği fişleri müşteriye versem para benim posumdan tahsil edildiği için benim de fatura kesmem gerek. bu durumda ne yapmam gerekecek?
öte yandan kargo/kurye şirketlerinin hatta ptt nin de kapıda ödeme uygulamaları var. bunu nasıl yapıyorlar acaba? vergilendirmesi nasıl oluyor doğrusu.
bu kadar ince hesapların peşine düşmemin nedeni; kar marjımın çok az olmasından dolayı onu da vergi hesaplamasında kaybetmemek.