Kiralanan imalathane binanın bildiriminin yapılmaması

Ertann

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Kas 2010
Mesajlar
1,014
Konum
istanbul
İyi Çalışmalar
Keskin Limited şirket 20.01.2012 tarihinde bir imalathane olarak iki katlı binayı kiralıyor ve burada demir kesme işi yapacak bu binada da 3 adet oda var ancak keskin ltd. bu kiraladığı yeri vergi dairesine mi bildirmeli yoksa ticaret odasına da bildirmeli mi? burası sadece imalathane olacak ve ticaret oda sı mecburi midir?

- Keskin ltd. büyük ihtimalle makinalarını icradan kaçırmak için yani alacaklıların bulamaması için bu yeni imalathaneyi vergi dairesi yada ticaret odasına bildirmeyecek ancak kira stopajını ödeyecek, bu bildirimler yapılmazsa keskin ltd.ne gibi cezalarla karşılaşır?

-Keskin ltd. kiraladığı binadaki odalardan birini yeni kurulacak gama ltd. şirketine ofis olarak kiralayacak 23.01.2012 tarihinde tabi Gama Ltd. burada açılış yapıp yoklama yapacak
bu durumda keskin ltd. ne gibi sıkıntılar olabilir ?
Saygılar
 
Ynt: Kiralanan imalathane binanın bildiriminin yapılmaması

Merhaba sorularınıza bildiğim kadarı ile yanıt vermeye çalışacağım, hiç şüphesiz ki sadece kendi bilgilerime dayanarak vereceğim cevapları yol gösterme olarak değerlendireceğinizi ve bunlara göre hareket etmeyeceğinizi düşünüyorum.

1- vergi dairesine mi ticaret odasına bildirilmeli?


10.11.2006 tarih ve 87674 sayılı yazıda;

"213 Sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 159'uncu maddesinde; "Aynı teşebbüs veya işletmeye dahil bulunan iş yerlerinin sayısında vukua gelen artış veya azalışları mükellefler vergi dairelerine bildirmeye, mecburdurlar." hükmü bulunmakta ve aynı Kanunun 168'inci maddesinde de, değişiklik bildirimlerinin bildirecek olayın vukuu tarihinden itibaren bir ay içerisinde mükellef tarafından vergi dairesine yapılacağı belirtilmektedir.

Ayrıca, anılan kanunda ticari işletmelere ait şubelerin ticaret siciline tescil edilmesine dair herhangi bir hüküm bulunmamaktadır.

Bu nedenle, mükelleflerin mükellefiyeti devam ederken bu iş nevine dahil işyeri sayısında bir artış söz konusu olduğunda, değişiklik bildirimi olarak mütalaa, edilerek bir ay içinde ilgili vergi dairesi'ne bildirilmesi ve bu bildirimi alan vergi dairesince de mükellefiyetin tesis edilmesi gerekmektedir.

Buna göre farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave işyeri açılması durumu nedeniyle yeni mükellefiyet tesisinde; gerçek kişilerde konu ile ilgili yazılı bildirimin tüzel kişilerde de ilave işyeri açılması ile ilgili yönetim kurulu kararının noter tasdikli bir örneğinin vergi dairesine verilmesi yeterli görülmektedir."denilmektedir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

Alim SAYILGAN
Başkan a.
Grup Müdür V."

2- vergi dairesine bildirim yapmadan stopaj ödemesi durumunda;

vergi dairesi, kiralanan yerin kendisine bildirilmediğini muhakkak ki fark edecektir. GMSİ beyanı zamanında falan ortaya çıkacağını düşünüyorum. Bu durumda; VUK/352. maddeye göre; 2.derece özel usulsüzlik cezası kesilir. (Vergi kanunlarında yazılı bildirmelerin zamanında yapılmamış olması (işe başlamayı bildirmek hariç). Bu da 2012 yılı için 58,00 TL. dir. bunun dışında bir yaptırım olur mu, bilmiyorum.

3-alacaklılarından gelecek muhtemel hacizden kurtulmak isteyen keskin ltd.şti.'nin gama ltd.şti. ile bağlantısı olduğunu keşfeden bir alacaklı, bu işyeri için aramalı haciz (sanırım adı buydu) talebinde bulunabilir. buna istinaden gelen haciz memurları ve avukat, keskin ltd.şti.nin adının yer aldığı ve orada tespit edilecek antetli kağıt, kartvizit, antetli zarf, yazışma ya da hesap ekstresi, fatura, irsaliye gibi resmi bir evrağa dayanarak, burası aslında keskin ltd.şti.'nin yeridir, muvazaa için gama ltd.şti.ne kiralanmıştır savı ile yine haciz yapabilir.


umarım yardımı olur.
saygılar
 

Benzer konular

Üst