Kritik Takvim Başlıyor

Üyelik
16 Tem 2008
Mesajlar
98
Konum
Hatay
Kanun için kritik takvim de başlıyor. 1 Temmuz'da yürürlüğe girecek kanunu bakanlık önümüzdeki hafta ilgililerin görüşüne açacak. 30 günlük değerlendirme sürecinde eleştiri ve önerileri dinleyecek. Nisan ayında da kanuna ilişkin 6 yönetmelik ile "Halka açık olmayan anonim şirketlerde kâr avansı" tebliği olmak üzere toplam 11 tebliğ görüşe açılacak.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2012/03/23/ttkda-geri-adim-yok
 
Ynt: Kritik Takvim Başlıyor

İlgi web sitesinde habere yapılan yorum...Yorumsuz..

merhaba,
yeni ttk savunucularınca hiç değinilmeyen adeta gizlenmeye çalışılan konu kobilere yüklenen masraf. adeta yeni bir vesayet sistemi amaçlanıyor. marabalar ölümüne çalışıp, üretip denetmen ağalarını besleyecekler. ağaların neredeyse hiç bir sorumluluğu olmayacak. bu konu irdelenmeye görülsün anında ithamlar, karalamalar, yafta vurmalar başlıyor. kanunun alelacele, tartışılmadan meclisten geçirildiğini duyuyoruz. öyle ki bilgisayar başından uzaktan denetim, sırsavar şeffaf(!) web sitesi gibi görünürde masum ama aslında kobilere neredeyse sermayeleri kadar yük getirecek düzenlemeler yeni fark ediliyor. yüzbinlerce kobi herhalde birilerine karlı bir pazar açmak amacıyla gözden çıkarılmış durumda. açıkcası merak ediyorum son 10-15 yılda türkiyeyi şahlandıran kobilere beslenen bu düşmanlık neden? 28 şubatın başaramadığına 1 temmuz mu talip oldu acaba? selamlar.
 
Ynt: Kritik Takvim Başlıyor

1532 maddelik ttk incelendiğnde herşeyin yerli yerinde olduğu görülmektedir.Ancak 1533 nolu madde içeriğinde bulunan gecici maddeler incelendiğinde oynanan oyunun vehameti ortaya çıkmaktadır.
GEÇİCİ MADDE 2- (1) Kamu tüzel kişiliğini haiz Türkiye Denetim Standartları Kurulu kuruluncaya
kadar, 397 nci maddede belirtilen Türkiye Denetim Standartları; Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler
ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) ile ilişkili bir Kurul tarafından uluslararası denetim
standartlarıyla uyumlu olarak belirlenir. Kurulun, hangi kurum ve kuruluşların temsilcilerinden oluşacağı ile
çalışma usul ve esasları, TÜRMOB tarafından hazırlanacak ve Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine
yayımlanacak bir yönetmelikle düzenlenir.


Anlaşılacağı üzere,Denetim standartları kurulunun içeriğini TURMOB'un hazırlaması gerekiyor.Bu kurulun Hangi kurum ve kuruluşlardan oluşacağını bile TURMOB'un belirlemesi gerekiyor.Maliye bakanlığı ise denetleme yapıyor.
Ne oldu da 660 sayılı khk'ye ihtiyaç duyuldu.?
Kanunun geçici maddeleri tamamen TMK'nın tercüme etttirerek yönetmeliklere koyduğu TFRS üzerine üzerine yoğunlaşmıştır.Birebir tercüme edilerek yönetmelikleştirilen bu standartların dünya üzerinde genel kabul görmüşlüğü bile yoktur.Gelişmiş ülkelerin çoğu bu standartlartı kabul etmemiş iken bu dayatmanın altında saklanan gerçek nedir?
Merak edenler TMK'nun TFRS 'ler ile ilgili standartları indirip bir okusunlar.Teknik detay olarak en üst seviyede bulunan bu standartları bırakın uygulamayı, okuyupta anlayabilecek 100 insan bulmak bile zordur.15bin insan yetiştirmekten bahsediliyor ki bu eğitim enaz 3 yıl sürer.Hemde saha tecrübeleri ile.
Bu kanunun 1532 maddesi harikadır ama gecici maddeleri felakettir.
Yapılacak en acil eylem planı Muhasebe standartlarının derhal ortaya konulması ve gecici maddelerden ayıklanmış TTK'nın derhal hayata geçirilmesidir.
Bağımsız denetim,muhasebe standartlarının uygulanmalarına yönelik olmalıdır.Birçok ticari gizliliğin kamuya açıklanmasının ülkemize vereceği zarar,hesaplayacaklarından çok daha fazladır.
2011 yılında UFRS uyumunu UMS ile borsa haricinde kabul etmiş bir tek gelişmiş ülke yoktur.Kabul etmişlerin tamamı az gelişmiş yada gelişmekte olan ülkelerdir.O halde borsa kotasyonunda yer alan şirketlerin haricinde bu sistemi tüm şirketlere yaygınlaştırmanın altında yatan aceleciliğin sebebi NEDİR?
İşte asıl irdelenmesi ve cevap bulunması gereken soru budur.
saygılarımla,
 

Benzer konular

Üst