Mali Müşavir Değişikliği

Üyelik
24 Haz 2023
Mesajlar
20
Konum
Ankara
Merhaba. Herkese kolay gelsin.
Mükellefler yıl içinde mali müşavirlerini değiştirmek istediklerinde ne gibi problemlerle karşılaşır?
 
Merhaba. Herkese kolay gelsin.
Mükellefler yıl içinde mali müşavirlerini değiştirmek istediklerinde ne gibi problemlerle karşılaşır?
Sayin Ahmet

Kayitlar bakimindan yil icinde yapilan degisikliklerin ve beyannalerin tam olarak yapilmasi gerekir. Sozlesme bakimindan diger Mali Musavirin sozlesmeden kaynaklanan diger aylarin bedelini tahsil etme hakki vardir.
 
Merhaba
Defterin büyüklüğüne faaliyetin hacmine,evrakların yoğunluğuna,cari hesapların fazlalığına,ödenmeyen vergilere, geçmiş yılların temiz olup olmamasına.... daha aklınıza gelebilecek bir sürü değişkene göre bunların hepsi değişir.
Yıl içinde yapılan değişiklikler de önceki ayların kayıtların doğruluğuna, evrak ve belgelerin doğru hesaplarla kaydedilip kaydedilmediğine varıncaya kadar normalde hepsi kontrol edilmelidir.Her ne kadar devir teslim tarihinden önceki kayıtlar sizi pek ilgilendirmiyor gibiyse de aslında yıl sonuna kadar devam edecek olan kayıtlarda geçmişin doğruluğu da çok önemli.Biliyorsunuz ki mizan hesaplarının düzeltilmesi başlı başına bir sorun.O nedenle yılın ilk yarısına kadar olan sürede devir ve teslimlerde pek sıkıntı yaşanmaz.KOntrol edilecek aylar azdır.Ancak özellikle yıl bitimine 2-3 ay kala yapılan değişiklikler tam bir sıkıntıdır.Böyle durumlarda da pek kimse defter teslim almak istemez.Genelimiz 1 ocaktan itibaren temiz bir başlangıç yapmak ister.
Özetle karşılaşabileceğiniz problemler,başta diğer meslektaşınızın titizliğe ve özenine,sonrasında da firmanın iş ve evrak yoğunluğuna göre değişebilir.
 
Sayin Ahmet

Kayitlar bakimindan yil icinde yapilan degisikliklerin ve beyannalerin tam olarak yapilmasi gerekir. Sozlesme bakimindan diger Mali Musavirin sozlesmeden kaynaklanan diger aylarin bedelini tahsil etme hakki vardir.
Genellikle Mali Müşavirler, kalan ayların bedelini tahsil etmeyi mi seçiyor yoksa kalan ayların bedelini talep etmeden sözleşmeyi sonlandırıyor mu?
 
Merhaba, bize de mayıs ayında yeni bir mükellef geldi, nisan ayındaki işlemleri de biz yaptık. 31.03.2023 sonu itibariyle eski müşavirin gönderdiği mizanda biraz sıkıntılar var bunları nasıl çözebiliriz acaba bu konuda ki görüşleriniz nelerdir.
Şöyle ki ;
1-) Mizanda 254 hesabında kayıtlı 4 tane araç olmasına rağmen şirketin şu anda aktif 2 tane aracı var ( interaktif v.d de 2 tane ). Diğer 2 aracı uzun zaman önce satmışlar ama mizanda görünüyor hala. ( yapılandırma olmadı başka bir alternatif ne olabilir? )
2-) Duran varlıklar eksi bakiye görünüyor, 2022 kurumlar beyannamesinde de eksi olarak gönderilmiş ( - 59,000 TL normalde mizanda -159.000 TL ) 257 nin bakiyesi 254 ve 255 demirbaşlar hesabının çok üstünde. ( demirbaş satışlarında 257 hs. ters bakiye ile kapatmadılar sanırım başka ne olabilir anlayamadım )
257 hesabı ile ilgili nasıl bir düzeltme yapmam gerekir?
3-) 368 hesabında sanırım önceki yapılandırmadan kalan 180.000 TL bakiye var. Açıklama da sadece 368 - Yapılandırma yazıyor :) .. ama 7440 yeni yapılandırma yapılmış şirketin toplam borcu 850.000 TL ... şimdi bu 180.000 tl kapatıp yerine 850.000 TL lik yeni bir kayıt mı yapayım bu doğru olur mu? bu şekilde olursa aradaki 670.000 TL yi de ya kasaya yada ortaklardan alacaklara kaydetmek gerekecek.. Bu sefer o kayıtlarda artacak.. Yapmazsam 180.000 TL kalırsa hep bu şekilde mi kalacak.. Hiç düzeltme yapmazsam taksit ödemeleri başlayınca 368 de 850.000 TL olmadığı için ödeme yapılınca mecburen bankadan ödeme olacak karşı hesapta ya kasa ya da yine ortaklar hesabı olacak.. Bununla ilgili de ne yapabilirim..
Yeni bi müşteri gelince maalesef bu tür sıkıntılar çok oluyor. Hepinizin başına gelmiştir muhakkak. Hatalı olan kayıtların hepsini tek bir yevmiye maddesinde düzeltsem sıkıntı olur mu ? ne yapmam gerekiyor..KV.jpg
 
Sözleşmemizde şu ifadeler var. Şöyleki;
* Sözleşmenin meslek mensubu tarafından haklı nedenle feshi halinde, sözleşme süresinin sonuna kadarki bedelinin tamamı iş sahibince hiçbir ihtara gerek kalmaksızın meslek mensubuna ödenecektir.
İşletme sahibi herhangi bir sebepten ötürü meslek mensubu değişikliği istediğinde, devredecek meslek mensubu için bu durum haklı sebep olarak sayılabilirmi.?
Acaba meslek mensubu değişikliğinde uygulamada kalan dönemlerin ücretini tahsil etmeyi başarabilen varmıdır.? (Örnek; Ocak ayında devir durumunda kalan 11 ay gibi.....)
 

Benzer konular

Üst