Muhasebe Elemanı İmza ?

tuba07

Katkı Sunan Üye
Üyelik
24 Kas 2011
Mesajlar
221
Konum
bursa
merhabalar bir konuda yardımınıza ihtiyacım var araştırdım net bilgiler bulamadım o yüzden burdan bi fikir edinebilirmiyim diye düşündüm
ben muhasebe elemanıyım iki firma var ikisi de iki ortaklı ikisinde de ayrı ortaklar imza yetkili müdür ben muhasebe elemanı olarak nelere imza atabilirim fatura keserken kendi imzamı atamam yada tahsilat makbuzuna ismimi yazıp imza atabilirmiyim
kısacası muhasebe elemanı olarak nelere imza atabilirim bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi ?
cevaplar için teşekkürler
 
Merhaba,

Öncelikle, T.sicile usulünce tescil edilmiş ve ilan edilmiş bir yetkiniz yoksa imza atamazsınız.

İkincisi, Hangi işlemleri yapabileceğinize ve şirketi temsil edebileceğinize dair bir vekaletnameniz yoksa, şirket temsilcisi olarak imza atamazsınız.

Örneğin, fatura resmi bir belgedir ayrıca fatura bir sözleşmedir. Sizin yetkisiz olarak faturaya imza atmanız halinde art niyetli kişilerce durum fark edilir ise örneğin, fatura geçersiz sayılabilir çünkü yetkili kişi imzalamamıştır.

Fakat, tahsilat/tediye makbuzu gibi resmi olmayan herhangi bir evrak vs. gibi bu tür evraklarda sıkıntı yaşanmaz.

Bu işin doğrusu, ya vekaletname ile yada bir imza sirküleri ile yetkilerin tanımlanmasıdır.
 
müdürlerinizin izni olmadan hiç bir şeye asla imza atmayın sizin atmanız gerekenler varsa amiriniz müdürünüz söyler size kafanıza göre iş yapmayın sakın ters bir işverene denk gelirseniz çok yazık ederler size aman dikkat
 
müdürlerinizin izni olmadan hiç bir şeye asla imza atmayın sizin atmanız gerekenler varsa amiriniz müdürünüz söyler size kafanıza göre iş yapmayın sakın ters bir işverene denk gelirseniz çok yazık ederler size aman dikkat


Aman aman bu ifade çok yanlış anlaşılabilir. Sakın doğrusu aşağıda:


EĞER ŞİRKET ORGANLARI TARAFINDA USULE UYGUN VERİLMİŞ İMZA YETKİNİZ VEYA VEKALETİNİZ YOKSA HİÇBİRŞEYE ATMAYINIZ.
 
teşekkürler bizim durumumuz şu iki firma var ancak ortaklar genel olarak işin başında olamıyor ve muhasebenin tüm işleri yapmasını istiyorlar ben imza atamıyorum doğru anladım değil mi çünkü vekaletname veya imza sirküsü ile yetkilendirilmiş değilim sadece muhasebe elemanıyım müdürümüz vs yok patronlar var iş yapıyorlar fatura kesmek tahsilat gelen fat imzalamak ba bs cari mutabakatı ve tüm muhasebesel işlemleri ben yapıyorum dahası sistem kurulunca tek yapan ben olucam vekaletsiz imza atmak tehlikeli yani ismimi imzamı şeklinde patronun imzasının taklidi de sorun olur sanırım buna açıklayıcı bir vekaletname yeterlimidir?
ben vekaletname ile imza yetkisi alıp ardından sorun çıkınca sorumlu olmak da istemem çünkü ben elemanım ortak vs değilim aynı zamanda işleri her defasında patronları arayarak halletmek zaman sorununa neden oluyor çok uzun yazdım ama durumumuz tam da bu
kendi imzamı atamıyorum peki buna nasıl bir çözüm bulayım patronlarım araştırmamı istediler vekaletname ile çözülür mü çözülürse de başıma bir iş gelir mi ilerde ?
cevaplar için çok teşekkürler şimdiden....
 
Vekaletname ile çözülür. Ancak elbette çok dikkatli olmak, alınacak vekaletin sınırlarını iyi belirlemek, kullanırken de sınırların dışına çıkmamak gerekir.
Örneğin size faturalara imza yetkisi verilmiş ise sadece fatura imzalayabilrisiniz.
Ayrıca ifadenizde yanlış anlamadıysam patronun imzasını atmak gibi bir yer var. Aman kardeşim sakın sakın niye böyle şeyler düşünüyorsunuz. Bu ceza kanunu kapsamına giren bir suçtur. İşin mali kısmı bir yana Özel evrakta sahteciliğe girer ve cezası 3 yıldan başlar.
 
aslında sorunuzun cevabı sizde nasıl bir firmasınız banka talimatları oluyor mu müdürleriniz için a grubu b gurubu c grubu münferit vb yetki tanımlamaları yapılmış mı imza sirküsünde siz sgk ya vergi dairesin gdip şifre vb işlem yapacakmısınız gümrükle teminat ile işiniz var mı vesaire vesaire bunları çoğaltabiliriz oradaki işin akış şekli şemali önemli biz çinden ingiltereden otelden fax mail ile ipatronlardan imza alırdık bazen de kamuflaşla imzayı alta yapıştıırdık fotokopi çekerdik çok acil durumlarda ama sakın siz onlardan habersiz bir şey yapmayın yetki belirlensin ayrıca biz bilgisayara kaşe ve imza kopyaladık talimatı yazıp fazlıyoruz bankaya patron buldu bu formülü :)


Oh maşallah bunu hem yapıyor hem de, söylüyorsunuz. Bunlar suçtur. yapmayın etmeyin. Ayrıca patrona koz veriyosunuz. En ufak bir anlaşmazlık halinde benim haberim yok, eleman sahtecilik yapmış derse, bulunduğunuz ilin kapalı cezaevinde alırsnız soluğu.

Burdan bütün arkadaşlarıma sesleniyorum. Usulsuz işlem yapmayın. Sonuçları tahmin edemiyeceğiniz kadar ağır olur.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aman aman bu ifade çok yanlış anlaşılabilir. Sakın doğrusu aşağıda:


EĞER ŞİRKET ORGANLARI TARAFINDA USULE UYGUN VERİLMİŞ İMZA YETKİNİZ VEYA VEKALETİNİZ YOKSA HİÇBİRŞEYE ATMAYINIZ.
hiç birşeye mi imza atamam yani mal alırken teslim alan eden kısmına da mı vekaleti faturaya imza atma banka talimatları sgk vergi dairesi vs şeklinde tanımlasak sınırları dışına çıkmasak olur mu daha yeni sistem kuruyoruz ancak eski firmayız yani geçmişi var toparlamaya çalışıyorum stoktan tutun carisine vbs hersey sıfırdan olcak hersey düzenli başlarsa düzenli biter diye düşünüyorum fikirleriniz yorumlarınz çok önemli
kendimi anlatabildim inşallah yorum yaparsanız sevinirm
 
daha öncede belirttiğim gibi müdürlerinizle istişare yapın hep beraber toplantı yapın iş akışını belirleyin iş bölüşümü ve görev dağılımı yapın birazda akıl mantık çerçevesinde kendiniz karar verin kendinize güvenin çok da korkmayın önünüze her gelene imza yetkim yok deyip geri göndermekde mantıksız
 
Son düzenleme:
daha öncede belirttiğim gibi müdürlerinizle istişare yapın hep beraber topantı yapın iş akışını belirleyin iş bölüşümü ve görev dağılımı yapın birazda akıl mntık çerçevesinde kendiiz karar verin her gelene imza yetkim yok deyip geri göndermekde mantıksız

haklısnıız istişare yapcağım bi müdür yok işte olay orda patronlar var iş akışındada her türlü para fatura ödeme vs muhasebeden yani benden geçicek dışarda bir iş olunca da muhasebedeki eleman olarak ben gidicem imza yetkim yok derim onlarda vekalet verelim der çözeler ama vekalet benim başımı ağrıtır mı onu öğrenmek istiyorum
 
icradan ptt den avukattan bir şey gelirse telefon açıp haber verin hemen almayın ki mutlaka bu şekildeki olaylarla karşılaşacaksınız muhasebeci olarak her olaya atlayıp kendinizi kullandırmayın satın alma ambar güvenlik görevlisi gibi kimselere iş dağıtın
 
bunları yapmayı bende istiyorum her işe atlamayım ama burada ben iş yapmazsam kimse yapmaz yani tek eleman benim patronlar da güveniyolar iş yürüsün istiyorlar kafam rahat çalışmak istiyorum vekalet verseler rahat edermiyim diyorum onun da ilerde sorumluluğu var o korkutuyor beni
 
O zaman bilgi sahibi olmadan sorumluluk almayın derim. Başlangıçta sınırlı bir vekaletle başlayabilirisniz.
 
vekalet almakdan korkmayın sakın size zararı olmaz cezur ve atılgan olun kendinizi ıspat edin eme yıpranmayın size çok konuda destek oluruz biz merak etmeyin
 
sınırlı vekalet çıkartalım faturalara imza atabilir sgk vergi dairesi makbuzlar bankada herhangi para çekimi ama çek imzalamam yani zaruri hallerde patronlara ulaşamadğımda iş yapabilmek istiyorum tabi usulüne uygun şekilde teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için çok yardımcı oldunuz sağolun
 
Para çekme yetkisi sınırlı değil en üst düzeyde yetkidir.
Yalnız iş yapabilmek istiyorsanız buna bir limit koyabilrisniz. Örneğin 1000 tl ye kadar v.s gibi.
 
Haklısınız limitli çekim yapabiliriz en üst düzey yetki istemiyorum muhasebesel manada işler aksamasın ama ben de kendimi ortalara atmıyım yani iş yapcam diye usulünce olsun hersey
 

Benzer konular

Üst