Merhaba arkadaşlar,
Sosyal güvenlik kurumundan gelen bir yazı üzerine bilginizi almak istiyorum. İşletmemizde 215 kişi çalışmaktadır.
"Mayıs 2009" ayı ile ilgili olarak 4 işçimizin Eks,ik gün evraklarının eksik yada gönderilmediğine dair bir yazı geldi. Yazıda Ek aylık prim hizmet belgesi vermemiz isteniyor. SGK ya göndermiş olduğum eksik gün evraklarının bir fotokopisini kendime bıraktığım için evrakları kontrol ettim kurum tarafından kendilerinde olmadıklarını beyan ettikleri evraklar 2 adet izin kağıdı, 1 adet rapor ve birde fesih tebligatı var. Bu evrakların bende birer sureti var.
Kuruma telefon açıp evrakların bende fotokopilerinin olduğunu bunları getireceğimi söyledim fakat kendileri ücretsiz izin kağıtlarını kabul edemiyeceklerini ancak rapor yada resmi kurum tarafından onaylanmış evrakları kabul edebileceklerini söylediler.
Şimdi arkadaşlar eksik göndermişsin dedikleri evraklar Mayıs 2009 a ait ben evrakları Kuruma göndereli 5 ay gibi bir süre olmuş Kuruma evrakları zamanında, iadeli posta ile gönderdim ve elimde posta alındısı var.
Bu bahsetmiş oldukları evrakların Kurum tarafından kayıp edilmiş olabileceği gibi bir durum da söz konusudur.
Sizce Kuruma bu durum için bir dava açmamın faydası olurmu. Çalışmayan ücretsiz izinli olan işçilere hak etmedikleri halde prim ödeyeceğim + ceza ödeyeceğim.
Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.
Sosyal güvenlik kurumundan gelen bir yazı üzerine bilginizi almak istiyorum. İşletmemizde 215 kişi çalışmaktadır.
"Mayıs 2009" ayı ile ilgili olarak 4 işçimizin Eks,ik gün evraklarının eksik yada gönderilmediğine dair bir yazı geldi. Yazıda Ek aylık prim hizmet belgesi vermemiz isteniyor. SGK ya göndermiş olduğum eksik gün evraklarının bir fotokopisini kendime bıraktığım için evrakları kontrol ettim kurum tarafından kendilerinde olmadıklarını beyan ettikleri evraklar 2 adet izin kağıdı, 1 adet rapor ve birde fesih tebligatı var. Bu evrakların bende birer sureti var.
Kuruma telefon açıp evrakların bende fotokopilerinin olduğunu bunları getireceğimi söyledim fakat kendileri ücretsiz izin kağıtlarını kabul edemiyeceklerini ancak rapor yada resmi kurum tarafından onaylanmış evrakları kabul edebileceklerini söylediler.
Şimdi arkadaşlar eksik göndermişsin dedikleri evraklar Mayıs 2009 a ait ben evrakları Kuruma göndereli 5 ay gibi bir süre olmuş Kuruma evrakları zamanında, iadeli posta ile gönderdim ve elimde posta alındısı var.
Bu bahsetmiş oldukları evrakların Kurum tarafından kayıp edilmiş olabileceği gibi bir durum da söz konusudur.
Sizce Kuruma bu durum için bir dava açmamın faydası olurmu. Çalışmayan ücretsiz izinli olan işçilere hak etmedikleri halde prim ödeyeceğim + ceza ödeyeceğim.
Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.