Şirket Dışı Çalışma

Üyelik
28 Eki 2011
Mesajlar
83
Konum
Kocaeli
Merhaba, sevgili meslektaşlarım fikirlerinizi almak istediğim bir konu var.

Yaptığımız çalışmalarda teknik ekibimizden yada bilgi işlem çalışanlarından bir yada bir kaçı bazı durumlarda iş gördüğümüz fimanın bünyesinde çalışması gerekiyor, şu an imzaladığımız bir sözleşmeye göre işi yaptığımız firma istediği takdirde, personelimiz tam zamanlı olarak 2-3 yıllığına firmanın adresinde çalışacak, sabah şirkete gelmek yerine müşteriye gidecek, onların bünyesinde onların personeli ile iş yapacak...
- bu durumda sosyal güvenlik kurumuna yapmamız gereken bir bildirim var mı ? iş kanunu açısından personel ile sözleşme yapılırken şirket dışında çalışma yapılacağı, işgücü temini hizmetleri göreceği belirtilmemiş, firma teknik işler yapıyor faaliyet konusunda, ana sözleşmede iş gücü temin hizmetleri diye bir madde de yok.
- vergi dairesine bir bildirim yapılması gerekmiyor şeklinde anladım, fakat faturalar tevkifatlı kesilecek, iş gücü temini olarak 9/10 kesilecek.
konunun ikinci kısmında, yaptığımız bazı işlerde personel 2-3 ay gibi sürelerde o firmanın işyerinde çalışıyor bulunduğumuz şehirde de olabilir anadolu'da bir şehirde olabilir, mesela adana'da bir müşteriye iş yapılacak, personel orada otelde kalıyor ve tam zamanlı sürekli bir şekilde firmanın adresinde çalışıyor. bu gibi kısa zamanlı şirket dışındaki işlerde nasıl bir evrak hazırlamak gerekir.

yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
 
Bu iletideki olayın kaynağı iş kanunu olup,çözümünü de orada aramalıyız.
(Konu ilgili bölüme de açılmış,başlangıç yaptım,paylaşıma oradan devam edebiliriz)
 
Üst