Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

Üyelik
20 Nis 2010
Mesajlar
6
Merhaba,

Şirket şube açmak için 01.03.10 tarih başlangıçlı kira sözleşmesi yapıyor.
Ama yer hala tadilatta oldugu için "şube açılışı" yapılmadı.
Bu durumda Mart'tan itibaren şube açılmasa dahi kirayı gider yazabilir miyiz?
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

Şube açılışından kasıt, tescil mi? Faaliyeti giriş mi?
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

Vergi dairesinde şube açılışı yapılmadı.
Kiralanan yerde tadilat var.
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

kavramsal ' Alıntı:
Merhaba,

Şirket şube açmak için 01.03.10 tarih başlangıçlı kira sözleşmesi yapıyor.
Ama yer hala tadilatta oldugu için "şube açılışı" yapılmadı.
Bu durumda Mart'tan itibaren şube açılmasa dahi kirayı gider yazabilir miyiz?

Merhaba ;

01.03.2010 dan itibaren kirası ödenmeye başladı ise kiraya ait kesinti ilgili dönemde muhtasar beyanname ile beyan edilecek tabi ki ödenen kira da gider olarak yazılacaktır.
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

Sayın muhasabe,
bu görüşünüzle ilgili bir kaynak paylaşmanız mümkün mü?
Gider yazılabilecegiyle ilgili ilk defa net olarak sizden duydum...
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

Merhaba ;

Bunun için kaynağa gerek yok ki .

Bir işyeri kiralamışsınız , ilgili VD ne bilgi vermişsiniz, kirayı ödüyorsunuz,stopajını ödüyorsunuz/ödeyeceksiniz geriye ne kaldı ?
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

Kira sözleşmesi mart'ta başlıyor ama kirası ödenmediyse ne yapmalı peki?
yine mart ayın'da gider yazabilir miyiz?
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

-Dilekçe ile şube açılışını v.d. bildiriniz.
-Onlar zaten açılışı tadilat bitene kadar yapmazlar.
-Tadilat bitince tekrar bittiğine daire v.d. başvurun, gelip yoklama tutsunlar.
-Kontratın başlama tarihinden itibaren gider yazabilir, muhtasarda stopajını ödemelisiniz.
-Kira ödemesi yapmasanızda stopajını ödemelisiniz.
-Kira ödemesi yapmasanızda gider yazılabilir.
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

Merhaba ;

Özelgeler olaya münhasırdır ama ilgili bir özelgeyi paylaşmak istedim.

T.C.
GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
İzmir Vergi Dairesi Başkanlığı
(Gelir ve Kurumlar Vergileri Müdürlüğü)

TARİH : 27.04.2009
SAYI : 176200-ÖZ/1263-3851
KONU : Kira borcunun sonradan ödenmesinin mümkün bulunduğu ancak kira bedellerinin nakden veya aynen ödenmediği ve aynı zamanda defter kayıtlarında da gider olarak yer almadığı dönemlerde tevkifat yapılmayacağı hk.


.........................



İlgide kayıtlı e-postanızda, ???. Vergi Dairesi Müdürlüğü?nün ???? vergi numaralı mükellefi olduğunuzu Ocak, Şubat ve Mart aylarına ait kiranızı Nisan ayında banka aracılığı ile ödediğinizi, nisan ayında ödemiş olduğunuz bu üç aylık kira tutarını 01-03/2009 dönemine ait muhtasar beyannamesi ile beyan edip edemeyeceğinizi, ödemiş olduğunuz kirayı gider yazıp yazamayacağınızı ve bundan sonra aylık dönemler halinde ödeyemediğiniz ve 3 aylık muhtasar dönemi geçtikten sonra ödeyeceğiniz kiraların nasıl giderleştirileceği, kirayı ödemeden defterlerinize kaydederek stopajını beyan edip, daha sonra kira ödemesi yapıp yapamayacağınız hususunda 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında bilgi verilmesi istenilmektedir.

193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu?nun ''vergi tevkifatı '' başlıklı 94?üncü maddesinde; Kamu idare ve müesseseleri, iktisadî kamu müesseseleri, sair kurumlar, ticaret şirketleri, iş ortaklıkları, dernekler, vakıflar, dernek ve vakıfların iktisadî işletmeleri, kooperatifler, yatırım fonu yönetenler, gerçek gelirlerini beyan etmeye mecbur olan ticaret ve serbest meslek erbabı, zirai kazançlarını bilanço veya ziraî işletme hesabı esasına göre tespit eden çiftçiler aşağıdaki bentlerde sayılan ödemeleri (avans olarak ödenenler dahil) nakden veya hesaben yaptıkları sırada, istihkak sahiplerinin gelir vergilerine mahsuben tevkifat yapmaya mecburdurlar.'' hükmü yer almaktadır.

Aynı maddenin 5/a bendinde ise; 70'inci maddede yazılı mal ve hakların kiralanması karşılığı yapılan ödemelerden %20 oranında gelir vergisi tevkifatı yapılacağı hüküm altına alınmıştır.

Bahsi geçen kanunun 72?nci maddesinde; ''Gayrimenkul sermaye iratlarında, gayrisafi hasılat, 70'inci maddede yazılı mal ve hakların kiraya verilmesinden bir takvim yılı içinde o yıla veya geçmiş yıllara ait olarak nakden veya aynen tahsil edilen kira bedellerinin tutarıdır??..'' hükmü bulunmaktadır.

Aynı kanunun 96? ncı maddesinde; ''Vergi tevkifatı, 94'üncü madde kapsamına giren nakten veya hesaben yapılan ödemelere uygulanır. Bu maddede geçen hesaben ödeme deyimi, vergi tevkifatına tabi kazanç ve iratları ödeyenleri istihkak sahiplerine karşı borçlu durumda gösteren her türlü kayıt ve işlemleri ifade eder. Vergi tevkifatı, ücretler dışında kalan ödemelerde gayrisafi tutarlar üzerinden yapılır. Kesilmesi gereken verginin ödemeyi yapan tarafından üstlenilmesi halinde bu vergi, bilfiil ödenen miktar ile ödemeyi yapanın yüklendiği verginin toplamı üzerinden hesaplanır.'' hükmüne yer verilmiştir.

Yukarıda yer alan hüküm ve açıklamalara göre;

-Kiraladığınız işyerine ait herhangi bir kira ödemesi yapılmadığı halde, defterlerinize kira tutarının gider olarak kaydedilmesi, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu?nun 96?ncı maddesine göre hesaben ödeme olarak kabul edildiğinden, söz konusu kira tutarları üzerinden 94?ncü madde gereğince gelir vergisi tevkifatı yapılarak bağlı olduğunuz vergi dairesine beyan edilmesi gerekmekte olup, kira borcunun sonradan ödenmesi mümkün bulunmaktadır. -Öte yandan söz konusu kira bedellerinin nakden veya aynen ödenmemesi ve aynı zamanda defter kayıtlarında da gider olarak yer almaması halinde herhangi bir tevkifat yapılmayacaktır.
Diğer taraftan, gerek nakden veya aynen ve gerekse hesaben yapılan kira ödemelerinde 94?üncü madde gereğince yapılan tevkifatların 98?inci madde uyarınca bağlı olduğunuz vergi dairesine beyan edileceği tabiidir.


Bilgi edinilmesini rica ederim.
 
Ynt: Şube açılışı yapmadan "kirası" gider yazılır mı?

kavramsal ' Alıntı:
Kira sözleşmesi mart'ta başlıyor ama kirası ödenmediyse ne yapmalı peki?
yine mart ayın'da gider yazabilir miyiz?
Tahakkuk esası gereği, gider yazıp kesinti yapmanızda yarar var.

Açılışın bildirilmeyip kiranın gider yazılması, ve/veya kiranın ödeme yapılmamış olmasından bahisle gider yazılmayıp kesinti yapılmaması karar alıcıları etkileyen unsurlardır.
 
Üst