Şube Devralmakla Şube Açmak Arasındaki Fark

Üyelik
16 Eyl 2014
Mesajlar
25
Konum
istanbul
Değerli meslektaşlar,

Perakende alanında faaliyet gösteren bir şirketin muhasebesinde çalışıyorum. Bizim mağazalarımız var ve hepsi "şube" olarak tescilli. Bunların dışında bir de bizim markamızı kullanan franchaise verdiğimiz bayilerimiz var. Bu bayilerin mağazalarının bazılarını biz devralıp şube sayımızı artıracağız. İşte sorum tam bu konuda. Biz ticaret sicilde nasıl bir karar metnini tescil ettirmeliyiz? "....şirketinin ....şubelerinin devralınmasına karar verilmiştir" gibi mi? Veya sıfırdan şube açıyormuş gibi bir karar mı tescil edilmeli? Biz bu mağazaları personeliyle devralacağımızdan dolayı SGK tarafında devir mi olmalı veya sıfırdan bir şube açılış bildirgesi mi vermeliyiz? Değerli yorumlarınızı rica ederim. Teşekkürler
 
Selamlar
Sorunuzdan şöyle anlıyorum.
Franchaise verdiğiniz bayiler,sizden bağımsız başka kişiler adına açılmış olan işletmeler..Yani sizinle bir bağlantısı yok,sadece sözleşme karşılığı işbirliği yaptığınız bir işletme..Kısaca siz bağımsız bir işletmesiniz,franchise verdiğiniz bayilerde bağımsız bir işletme..Onlar için "şube" telaffuzunu kullanmak çokta doğru olmaz.Yani onlar kendileri için "merkez" sayılırlar.Size şube olmaları demek,tamamen merkez faaliyetlerini kapatıp şube faaliyetine dönmeleri demektir.Hukuki statüleri tamamen değişecektir.
Sözün özü,franchise bayileri,bağımsız vergi mükellefleri ise,onlar kapatacaklar,sizde aynı adres için ayrıca şube tescili yapacaksınız.
Anladığım kadarıyla bu şekilde bir yorum yapabilirim.
 
Tahsin Bey açıklamanız için teşekkür ederim. Size şöyle bir açıklama yapayım. Biz bir A.Ş.'yiz şubelerimiz (mağazalarımız) var. Muhatabımız bir ltd.şirket ve düzinelerce şubesi(mağazası) var. Burada limited şirket şubelerinden bazılarını bize devrediyor. Mağazalarda onlar kiracılar ve bizde kiracı olarak devam edeceğiz. Devir edilecek mağazaların personeli bize devrolacak. Burada SGK'da nasıl bir yol izlemeliyiz? İşyeri bildirgesinde devir olarak mı yeni tescil olarak mı formu dolduracağız. İstanbulda işyeri bildirgesi online sisteme geçti mi yoksa halen kağıt mı dolduruluyor? Son sorum; bu işleri dışarıdan bir muhasebe bürusna yaptırsak şube başına hizmet bedeli ortalama nedir? Piyasa ortalaması hakkında fikriniz var mı? (Bütün şubeler İstanbulda)
 
Öncelikle iyi çalışmalar diliyorum. bahsettiğiniz konuyla alakalı şube devralmanın yeni şube açmayla hiç bir farkı yoktur. ticaret odası, vergi dairesi, belediye ve sgk gibi resmi kurumlara bildirimlerinizi sanki yeni şube açıyormuş gibi yapmanız gerekecek. konuyla alakalı detaylı bilgi ve maliyetleri [email protected] mail adresiyle benimle irtibata geçebilirsiniz.
 
Selamlar
Ltd.Şti. şubeleri size devredilecekse,ltd.şti,açısından şube kapanışları yapılacak,işçi çıkışları yapılacak.siz kendi a.ş.nize,şube açılışları yapacaksınız.Haliyle sıfırdan şube tescili işlemleri yapılacaktır.
İstanbul'da işyeri bildirgesi online işleme geçti,ancak ekinde yine işyeri bildirgesi de istenmektedir.En azından şu ana kadar yaptıklarımda hep istediler.
 
Üst