Taşımacılık Kooperatifi İntibak İşlemleri

stajer611

Katkı Sunan Üye
Üyelik
24 Ağu 2012
Mesajlar
261
Konum
ANKARA
Merhaba
Taşımacılık kooperatifinde Mart ayında seçimli olağan genel kurul yapılacak. Ekim ayına kadar yapılması gereken İntibak için yönetim kurulu kararı alınması gerekli olduğu belirtiliyor. Olağan Genel kurul Gündem maddesine intibak eklenmesine gerek var mı? Yoksa olağan genel kuruldan sonra Ekim ayına yakın alınacak normal bir yönetim l kurulu kararı yeterli oluyor mu? Teşekkürler.
 
Merhaba
Taşımacılık kooperatifinde Mart ayında seçimli olağan genel kurul yapılacak. Ekim ayına kadar yapılması gereken İntibak için yönetim kurulu kararı alınması gerekli olduğu belirtiliyor. Olağan Genel kurul Gündem maddesine intibak eklenmesine gerek var mı? Yoksa olağan genel kuruldan sonra Ekim ayına yakın alınacak normal bir yönetim l kurulu kararı yeterli oluyor mu? Teşekkürler.
Asagidaki sirkulerde istedigini bulabilirsin

İNTİBAK İŞLEMLERİ
7339 sayılı Kooperatifler Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 26/10/2021 tarihinde yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu Kanunla 1163 sayılı Kooperatifler Kanunu’na eklenen Geçici Madde 9; “Kooperatifler ve üst kuruluşları, anasözleşmelerini en geç üç yıl içinde (26 Ekim 2024 tarihine kadar) bu Kanun hükümlerine intibak ettirmek zorundadır. Anasözleşmelerini intibak ettirmeyen kooperatif ve üst kuruluşları dağılmış sayılır.” hükmünü haizdir.
Kooperatiflerin intibak işlemleri için yapılacak başvurularda hizmetin yerinden, hızlı ve etkin bir şekilde yürütülmesi için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğüne verilen yetkiye ilişkin hususlara aşağıda yer verilmiştir.
a) İntibak Edecek Kooperatifler:
Bakanlık Makamı’nın 19.12.2022 tarihli Onayına istinaden yürürlüğe konulan yeni örnek anasözleşmeler 29.12.2022 tarihinde MERSİS’e yüklenmiştir. Bu tarihten önce MERSİS üzerinden başlattıkları işlemlerde hazırladıkları eski anasözleşmeler ile Bakanlığımızdan ya da ilgili Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’nden aldıkları izne istinaden kurulan tüm kooperatiflerin intibak etmesi zorunludur.
Bu kapsamda 29.12.2022 tarihinden önce kuruluşu veya Bakanlığımız yetki alanındaki bir kooperatife dönüşümü tescil ve ilan edilmiş olan her kooperatif kesin olarak intibak etmekle yükümlüdür. Bu tescil ve ilan işlemi söz konusu tarihi takip eden 6 aylık süre içerisinde gerçekleştirilmiş olan ve bu sebeple intibakla yükümlü olup olmadığı hususunda tereddüde düşen kooperatif yönetimlerinin, üzerinde izin merciinin mührü ile yetkili amirin kaşesi ve imzası bulunan mevcut anasözleşmeleri ile ilgili Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’ne başvurmaları halinde anasözleşme incelenerek söz konusu tereddüt giderilecektir. Anasözleşme kontrol edildiği halde tereddüdün devam etmesi durumunda konu sonuçlandırmak üzere Bakanlığımıza iletilecektir.
İntibak işlemi hukuki durumu Faal olan kooperatifler tarafından gerçekleştirilecek olup, tasfiye halindeki kooperatifler genel kurullarında tasfiyeden dönüş kararı almadıkça; münfesih durumda olanlar faaliyetlerinin devam ettiği yönünde, terki ve re ’sen terki durumundaki kooperatifler ise kooperatifin ihyası yönünde mahkeme kararı getirmedikleri sürece intibak işlemi gerçekleştirilemeyecektir. Bu durumdaki kooperatiflerin intibak talepleri Bakanlıkça sonuçlandırılacaktır.
b) İntibak İşlemlerinde Yetki Devri:
Aşağıda yer verilen kooperatiflerin, kendi türlerine ait örnek anasözleşmeye intibak etmeleri ve daha önce izin verilmiş olup hali hazırda yürürlükte olan mevzuatla çelişmeyen değişiklikler dışında kalan yeni örnek anasözleşmeyi aynen kabul etmeleri kaydıyla yapacakları intibak taleplerinin ilgili Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüklerince sonuçlanması uygun görülmüştür.
  1. Konut Yapı Kooperatifi,
  2. Toplu İşyeri Yapı Kooperatifi,
  3. İhtisas Sanayi Sitesi Yapı Kooperatifi,
  4. Karma Sanayi Sitesi Yapı Kooperatifi,
  5. Yapı Kooperatifleri Birlikleri,
  6. Küçük Sanayi Siteleri (Karma/İhtisas Sanayi Sitelerinden kendilerine uygun olan)
c) İntibak izin İşlemleri Yürütülürken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:
İntibak Esnasında Değiştirilebilecek Anasözleşme Maddeleri:
İhtiyaç duyulması halinde anasözleşmelerin “unvan”, “süre”, “sermaye ve paylar” başlıklı maddelerinde de değişiklik yaparak intibak işlemini gerçekleştirmek isteyen kooperatifler Anasözleşme değişikliğindeki hükümlere uymak kaydıyla ilgili Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce sonuçlandırılacaktır. Ancak intibak esnasında kooperatifin merkezi değiştirilemez.
ç) İntibak Esnasında Kooperatifin Türünün Değiştirilmesi;
İntibak işlemi esnasında amacına ulaşarak ferdileşme işlemini tamamlayıp İşletme Kooperatifine dönüşmek üzere türünü değiştirmek isteyen kooperatiflerin başvuruları Bakanlığımızca sonuçlandırılacaktır.
d) Örnek Anasözleşmenin Dışına Çıkarak Yapılacak İntibak Başvuruları ve Daha Önce Alınan İzinler:
İntibak işlemi esnasında anasözleşmenin önceki başlıkta maddelerinden farklı maddelerinde değişiklik yapılması da mümkündür. Bu yönde irade gösteren kooperatiflerin başvurularının herhangi bir işlem yapılmadan sonuçlandırmak üzere Bakanlığımıza iletilecektir.
Ancak mevcut anasözleşmesini daha önce Bakanlığımızca verilen kuruluş yahut değişiklik iznine binaen örnek anasözleşmelerden farklı olan kooperatiflerin bu izinlere konu farklılıkları yeni anasözleşmeye derç ederek yapacakları intibak başvuruları ilgili Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce sonuçlandırılacaktır.
Örneğin anasözleşmenin “Sermaye” başlıklı yedinci maddesine “Ayni Sermaye konulabilir. Ayni, nevinden sermaye konulması halinde 1163 sayılı Kooperatifler Kanunu’nun 20, 21 ve 22 inci maddelerine göre hareket edilir.” Şartını eklemek için Bakanlığımızdan daha önce madde tadili izni almış, konuyu genel kurulunda görüşerek kabul etmiş ve tescil ettirerek anasözleşmesine işletmiş olan bir kooperatifin bu hususu yeni anasözleşmesine derç ederek yapacağı intibak başvurusu ilgili Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce sonuçlandırılabilecektir.
e) İntibak izin İşlemlerinde Kooperatiflerden İstenecek Belgeler:
İntibak amaçlı anasözleşme değişikliği izin başvurularında, kooperatif dilekçesi ekinde aşağıdaki belgeler izin merciine sunulur.
Dilekçe: Dilekçe güncel tarihli olmalıdır ve kooperatif kaşesi altında kooperatifi temsile yetkili kılınmış en az iki kişi tarafından imzalanmalıdır. Bu dilekçe kooperatif anasözleşmesinin yeni örnek anasözleşmeye intibakının talep edildiği açıkça belirtilir.

Yönetim Kurulu Kararı
-İntibak izni için sunulacak yönetim kurulu kararında intibak edileceği (Küçük Sanayi Sitelerinde İntibak edilecek anasözleşmenin Bakanlıkça yayımlanan hangi türe ait yeni örnek anasözleşme olacağı) açıkça belirtilir.
-Yeni anasözleşmede örnek anasözleşmenin dışına çıkılan maddeler var ise bu maddelerin numaraları yönetim kurulu kararında belirtilir.
-Başvuru dosyasında noter onaylı yönetim kurulu kararı örneği ve karar defteri açılış sayfası örneği sunulur.

İmza Sirküleri
Görevdeki yönetim kuruluna ait noterde düzenlenmiş kooperatifi temsile yetkili olduklarını gösterir imza sirküleri başvuru dosyasında yer almalıdır.
Anasözleşme Örneği
Kooperatifin hali hazırda kullandığı ve üzerinde kuruluş, anasözleşme değişikliği yahut intibak işlemi dolayısı ile izin merciinin mührü ve/veya izin merciinde görevli ilgili amirin kaşe ve imzası bulunan anasözleşmesinin bir örneği başvuru dosyasına eklenir. (6 adet)

Yeni Anasözleşme
Yeni anasözleşme “İntibak Anasözleşmesinin Hazırlanması Kılavuzu) takip edilerek MERSİS üzerinde hazırlanmalıdır.
MERSİS üzerinde oluşturulan anasözleşme Ticaret Sicil Müdürlüğü (TSM) onayına gönderildikten sonra mezkûr kılavuzda gösterilen bölümden 6 nüsha çıktı alınarak tüm nüshaların her bir sayfası mevcut yönetim kurulu üyeleri tarafından imzalanır.
Bu imza işlemi yönetim kurulu üyelerinin kendi aralarında yapması gereken bir işlem olup, Noter yahut Ticaret Sicil Müdürlüğü (TSM)’de yetkilendirilmiş personel huzurunda yapılmaz
Yeni anasözleşmenin MERSİS’ten alınan çıktısında anasözleşmenin ilk yönetim kurulu ve ilk denetim kurulu başlıklı maddeleri ile kurucular listesi boş olarak gelecektir.
Bu bölümler mevcut yönetim kurulunca tükenmez kalem ile kuruluş anasözleşmesinde yer alan bilgilere göre doldurulacaktır. Bu bilgiler için kuruluş anasözleşmesine ulaşılabiliyorsa kurucuların TCKN, ad-soyad, Sermaye Bilgileri yazılır. Mevcut anasözleşmeden bu kişilerin söz konusu bilgilerine ulaşılamıyorsa yalnızca ad-soyad yazılması yeterlidir.
Kurucular ile ilk yönetim ve denetim kurulu üyelerinin ad-soyad bilgilerine de ulaşılmıyor ise başvuruculardan konunun Ticaret Sicil Müdürlüğü (TSM) nezdinde araştırılması istenir. Buradan da herhangi bir bilgi edinilmemesi halinde bu bölümler boş bırakılarak intibaka izin verilir. Bu durum da söz konusu boşluğa
“kooperatifin mevcut yönetim kurulu olarak kurucu ortaklar ile ilk yönetim ve denetim kurulu üyelerine ait bilgileri ilgili Ticaret Sicil Müdürlüğü (TSM) nezdinde

araştırdığımızı beyan ederiz” ifadesi elle yazılarak altı mevcut yönetim kurulu üyelerince imzalanır.
Otuzdan fazla ortak ile kurulmuş olan kooperatiflerin kurucu ortak listesini elle tek tek yazarak doldurulmasına gerek yoktur. Kuruluş anasözleşmesinin kurucu ortak listesini fotokopi ile çoğaltarak yeni anasözleşmenin sonuna eklenmesi yeterlidir. Ancak eklenen bu listede anasözleşmenin diğer sayfaları gibi mevcut yönetim kurulu tarafından imzalanır.
Bu bölümlerin kurucu ortaklarca yahut ilk yönetim ve denetim kurulu üyelerince imzalanmasına gerek yoktur.
Taahhütname
Başvuru dosyasında MERSİS üzerinde oluşturulan anasözleşme metninde hiçbir değişiklik yapılmadığına dair veya daha önce Bakanlıktan izin alınarak tescil ettirilmiş olan ve intibak için alınan yönetim kurulu kararında belirtmek suretiyle örnek anasözleşmenin dışına çıkarılarak düzenlenen maddeler haricinde anasözleşme metninde hiçbir değişiklik yapmadığına dair yönetim kurulu tarafından imzalı taahhütname sunulur.

İNTİBAK ANASÖZLEŞME HAZIRLAMA KLAVUZU (EK-1)
KOOPERATİF İNTİBAK EVRAKLARI:
  1. Dilekçe (EK-2)
  1. Yönetim Kurulu Kararı
    1. ÖRNEK Yönetim Kurulu Kararı (AYNEN KABUL)- (EK-3-a)
    2. ÖRNEK Yönetim Kurulu Kararı (SÜRE DEĞİŞİKLİĞİ TALEBİ) - (EK-3-b)
    3. ÖRNEK Yönetim Kurulu Kararı (TESCİL EDİLMİŞ DEĞİŞİKLİKLER VE VARSA YENİ DEĞİŞİKLİK TALEBİ)- (EK-3-c)
  1. Yönetim Kurulu İmza Sirküsü (Noter Onaylı)
  2. Anasözleşme (6 ad.)
  3. Taahhütname (EK-4)

İNTİBAK BAŞVURUSUNA İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE VERİLECEK ONAY SONRASINDA YAPILACAK İLK GENEL KURULDA “KOOPERATİF ANASÖZLEŞMESİNİN YENİ ANASÖZLEŞMEYE İNTİBAKI” HUSUSUNUN AYRI BİR GÜNDEM MADDESİ OLARAK GÖRÜŞÜLMESİ VE KARAR ALINMASI GEREKMEKTEDİR.
İNTİBAK EDİLEN YENİ ANASÖZLEŞME GENEL KURUL ONAYINI TAKİBEN TESCİL VE İLAN EDİLEREK YÜRÜRLÜĞE GİRECEKTİR.
 
Bunlarda hazirlayacagin evraklar



1- Temsilci Talep Dilekçesi

Sayı :

Konu:
Temsilci İsteği …./…./20…









........... ODASI

(Ticaret İl Müdürlüğü)




Kooperatifimizin ………yılı olağan/olağanüstü genel kurul toplantısı; …./…./20… günü, saat …..’de ……………………………………………………………………………………………………

adresinde yapılacaktır.



Toplantının yukarıda belirtilen gün ve saatte yapılmaması durumunda, Bakanlığınızdan yeniden temsilci talebinde bulunulacaktır.



Bilgi edinilmesini, genel kurul toplantısında Bakanlığınız temsilcisinin hazır bulundurulmasını arz ederim.









ÇAĞRIYA YETKİLİ KİŞİLERİN

İSİM VE İMZALARI

(EN AZ 2 KİŞİ)

(KOOP. KAŞESİ)















KOOPERATİFİN :


ÜNVANI :

TİCARET SİCİL NO:

VERGİ NO :

ORTAK SAYISI :

TELEFON :

YAZIŞMA ADRESİ :





EKLERİ :

1-
ÇAĞRI İÇİN ALINAN KARARIN ÖRNEĞİ

2-ÇAĞRIYI YAPANLARIN YETKİLİ OLDUĞUNU GÖSTERİR (T.SİCİL MEMURLUĞU’ NDAN ALINACAK) BELGE

3-TOPLANTI GÜNDEMİ

4-VEZNE ALINDISI

5-GEREKLİ GÖRÜLEN DİĞER BELGELER

2- Durum Bildirim Formu

KOOPERATİFLER VE ÜST KURULUŞLARI GENEL
DURUM BİLDİRİM FORMU[1]


TEMEL BİLGİLERBakanlık. Dosya No
Kooperatifin Ünvanı[2]
Kooperatifin Eski Unvanı (Varsa)
Ortağı Olduğu Üst Birlik (Varsa)
Kooperatifin Yazışma Adresi
Bağlı Olduğu Ticaret Sicil MüdürlüğüKooperatifin Web Sitesi Adresi (Varsa)
Ticaret Sicil NoKooperatifin Faks Numarası
Bağlı Olduğu Vergi DairesiKayıtlı Ortak sayısı
Vergi NoHukuki Durumu (Faal, Tasfiye)
Kuruluş İzin Tarihi ve Onay SayısıGayri Menkul DurumuVarYok
Ticaret Sicil Tescil Tarihiİskan Tarihi ve No
Ticaret Sicil Gazete Tarihi ve NoFerdi Mülkiyete Geçiş Tarihi
Kooperatifin e-posta Adresi[3]İnşaat yaptırma tipi (Emanet,İhale,Götürü)
Kooperatifin Telefon NumarasıKonut ve/veya işyeri SayısıKonutİşyeri
YÖNETİM KURULU BİLGİLERİ
Adı-SoyadıBaba AdıAna AdıDoğum Yeri ve yılıT.C Kimlik No (Vatandaşlık No)İkametgah Adresi
DENETİM KURULU BİLGİLERİ
Adı-SoyadıBaba Adı
Ana Adı​
Doğum Yeri ve yılıT.C Kimlik No (Vatandaşlık No)İkametgah Adresi




KOOPERATİFLER VE ÜST KURULUŞLARI GENEL DURUM BİLDİRİM FORMU



TASFİYE KURULU BİLGİLERİ
Adı-SoyadıBaba AdıAna AdıDoğum Yeri ve yılıT.C Kimlik No (Vatandaşlık No)İkametgah Adresi


GENEL KURUL BİLGİLERİ


Toplantı Türü[4]Çağrıyı Yapan Organ/ Karar Tarihi ve No[5]
Toplantı TarihiGenel Kurul Tescil Tarihi
Çağrının Şekli[6]Bakanlık Temsilcileri1-
Çağrının Tarihi[7]2-
TAŞINMAZ/YAPI BİLGİLERİ[8]
Taşınmazın Türü (Arsa/Tarla/Bina)Taşınmaz Edinme Yöntemi[9]
Taşınmazın Yeri (İl,İlçe,Mevki)Taşınmazın Edinilmesine İlişkin Genel Kurul Tarihi
Taşınmazı Edinme TarihiGenel Kurulca Belirlenen Konut ve/veya İşyeri SayısıKonutİşyeri
Taşınmazın Yüz ÖlçümüGenel Kurulca Belirlenen Ortak sayısı
Taşınmazın Maliyet BedeliArsa Satış Vaadi Sözleşmesi Varsa Tapuya Şerh Tarihi
Taşınmazın Ada/ Pafta/Parsel Noİnşaat Ruhsat Tarihi


MALİ BİLGİLER VE BİLANÇO BİLGİLERİİNŞAAT SEVİYESİ (%)
Kuruluştan İtibaren Bütün Ortakların Ödenti ToplamıVarlıklar (Aktif) Toplamı
Genel Kurulca Bir Ortak İçin Belirlenen Yıllık Ödenti Toplamıİstihdam Edilen Personel Sayısı[10]
Uzun ve Kısa Vadeli Borçlar ToplamıÖdenen Yıllık Sigorta Primi Toplamı
Kullanılan Kredinin Türü[11]Tahakkuk Eden Yıllık Vergi Toplamı
Kullanılan Toplam Kredi TutarıYeniden Değerleme Yapılıp Yapılmadığı
TASFİYE BİLGİLERİ[12]
Tasfiye Kararının Alındığı Genel Kurul Toplantı TarihiTasfiye İlanının Yapıldığı T.S.G.Tarih ve No
Tasfiye Kararının Ticaret Siciline Tescil Tarihi1.İlan
2.İlan
3.İlan
Bildirimin eksik ve yanlış bilgi içermesi halinde yasal işlem yapılacaktır.

Kayıtlarımıza Uygundur. …../…../202.

(İsim-İmza-Mühür)

Yönetim Kurulu[13]

Başkan Üye​



[1] Bu bildirim bilgisayar veya daktiloyla yazılacaktır. Fazla bilgiler için ek sayfa kullanılabilir.
[2] Unvanlar kısaltılmadan yazılacaktır, varsa kısa ad da ayrıca belirtilecektir.
[3] Kooperatifin yoksa, Yönetim veya Denetim Kurulu üyelerinden birinin veya muhasebecisinin e-posta adresi.
[4] Olağan, olağanüstü
[5] Genel kurul toplantı kararı alan organa (yönetim kurulu, denetim kurulu, diğer) ait karar tarihi.
[6] Taahhütlü mektup, imza karşılığında, gazete ilanı veya diğer.
[7] Çağrıya ilişkin ilanın yayımlandığı gün.
[8] Yapı bilgileri yalnızca turizm geliştirme kooperatiflerince doldurulacaktır.
[9] Tapu devri yoluyla, satın alma, tapuya şerh verdirilerek satış vaadi sözleşmesi, diğer.
[10] Memur, işçi sayıları.
[11] Banka kredisi, esnaf kefalet kredisi, diğer krediler.
[12] Bu bilgiler tasfiye aşamasına gelen kooperatiflerce doldurulacaktır.
[13] Bu kısım en az iki yetkili üye tarafından ad-soyadları yazılarak imzalanacaktır.

3- Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu



YÖNETİM KURULU YILLIK ÇALIŞMA RAPORU

A. GENEL BİLGİLER​

a) Kooperatifin adı :..................................................................................................................

b) Kuruluş bilgileri : ................................................................................................................

c)Ticaret Sicili Tescil Tarihi ve Sicil Numarası :……………………………………………….

d) Adresi : .............................................................................................................

e) Telefon/Faks Numaraları : 0312 ........................

f)Web adres ve elektronik posta: ................................



B. YÖNETİM VE DENETİM KURULLARI İLE PERSONEL BİLGİLERİ

1) Yönetim Kurulu Üyeleri Görev Dönemi Yıllık Ödemeler Toplamı

1..................................... ........................ ...........................................

2. .................................... ......................... ...........................................

3...................................... ......................... ...........................................

2) Denetim Kurulu Üyeleri Görev Dönemi Yıllık Ödemeler Toplamı

1. ..................................... ........................... ............................................

2. . ..................................... ........................... ............................................

3) Personelin Adı Soyadı Görev Dönemi Unvanı Yıllık Ödeme Top. SSK Pirimi

1. ............................. ........................... ............. ......................... ....................

2............................... ........................... ............. ….................... …………….



4) Faaliyet dönemiyle ilgili genel değerlendirme ve geleceğe yönelik beklentiler

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

5)Önceki dönem bütçe kalemlerindeki gerçekleşmeler:

GELİRLER ÖNGÖRÜLEN GERÇEKLEŞEN %

1. ............................................... ........................... .................................... ........

2. ............................................... ........................... .................................... ........

3. ............................................... ........................... .................................... ........



GİDERLER
ÖNGÖRÜLEN GERÇEKLEŞEN %

1. ............................................ ............................. ................................. .........

2. ............................................ ............................. ................................. .........

3. ............................................ ............................. ................................. .........



C) MALİ DURUM VE MUHASEBE İŞLEMLERİ:

1)Bilanço kalemleri hakkında genel bilgi : ...............................................................................

………......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2)Dönem içerisinde gerçekleşen toplam gelir gider rakamları şöyledir:

Toplam gelir :…………………………

Toplam gider :…………………………..

Kalan para :………………………….



3)Kooperatifin giderlerinin dökümü aşağıda gösterilmiştir.

-Arsa ve Proje ödemeleri :……………………

-İnşaat giderleri :……………………

-Vergi ve harç giderleri :……………………

-Sigorta giderleri :……………………

-Genel giderler :……………………..

Diğer giderler :……………………

Toplam :…………………….



4) Kullanılan Banka Kredilerinin:

Banka Adı Tutarı Faiz Oranı Vadesi Ödenen Kalan

................... ...................... ..................... ................ ..................... ………..

.................... ....................... ...................... ................ ..................... ………..



5) Kooperatifin Borçları :

1. Belediyeye : .....................................................................................................

2. Vergi Dairesine : .....................................................................................................

3. Sigorta (SSK) : .....................................................................................................

4. Piyasaya : .....................................................................................................

5. Yükleniciye : .....................................................................................................

6. Personele : .....................................................................................................

7. Diğer Borçlar : .....................................................................................................

6) Demirbaş ve diğer araçlar :

Cinsi
Bedeli Adedi

1. ............................................... .......................... ........................

2. ............................................... ........................... ..........................

3. ............................................... .......................... ..........................



7) Tutulan Defterler

Noter Tasdiki(Açılış) Noter Tasdiki(Kapanış) Defterin Türü Tarih ve Sayısı Noter.Adı Tarih ve Sayısı Noter.Adı

1-Yevmiye Defteri, . ....../...../200../….. ................ ...../...../200../….. ....................

2-Envanter ve Bilanço Def. ...../...../200../….. ................ ...../...../200../….. ................

3-Defteri-Kebir Def. ...../...../200.. /…. ................

4-Yönetim Kurulu Karar Def. ...../...../200.. /…. ................

5-Genel Kurul Karar Defteri ...../...../200.. /… ................

6-Ortak Kayıt Defteri ...../...../200.. /… ................



Ç)ORTAKLIK İŞLEMLERİ :

1) Mevcut Ortak Sayısı : ......................................................

-Dönem içerisinde kaydedilen ortak sayısı : ......................................................

-Genel kurulca belirlenen ortak ve konut/işyeri sayısı : ......................................................

-Ortakların anasözleşmede belirtilen şartları taşıyıp taşımadığı:………………………….

2) Genel kurulca belirlenen ve tahakkuk eden aidat miktarı : ...................................

-Ortaklardan yapılan tahsilat : ...................................

-Ortakların aidat borcu : ...................................

3)Genel kurulca belirlenen gecikme faizi oranı ile usul ve esaslar:…………………….

-Gecikme faizi tahakkuk miktarı :……………………….

-Gecikme cezası tahsilat miktarı :…………......................

4)Dönem içerisinde gerçekleşen hisse devirleri şu şekildedir:

Devreden Devralan Yönt. Krl.Tarih No

1. ..................................... ...................................... .............................

2. ..................................... ...................................... ..............................

3. ..................................... ...................................... ..............................



5)Çıkarılan ortaklar

Çıkarılma kararı kesinleşmeyen ortağın

Ortağın adı ve soyadı Çıkarılma sebebi yerine ortak alınıp alınmadığı …………………. ……………. …………………………………..



6) Ortaklığı sona eren ortaklara yapılan ödemeler

Adı Soyadı Odemelerin tarihi Ödemenin tutarı

.............................. ......................................... .....................



D)ARSA İNŞAAT VE FERDİLEŞME ÇALIŞMALARI :

1-Gayrimenkul alımı ve satımı ile ilgili Genel Kurul kararı “.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................”

2-Gayrimenkul alım ve satım tutarları : ...................................................

3-Gayrimenkul alımının, kat karşılığı arsa devralınmasının tapu devri veya tapuya şerh verdirilecek bir satış vaadi sözleşmesiyle yapıldığına ilişkin açıklamalar: ..........................................................................................................

4-. İnşaat Yapım Yöntemi : ...................................................................................

-Konut/işyeri Sayısı : ..........................................

-Yapım yöntemi ve konut/işyeri sayısına ilişkin genel kurul kararları “.....................................................................................................................................................................................................................................”

5)Yapılan İhalelerin :

Yapılan İhaleler İmzalanan sözleşmelerin tarihi/Bedeli Konusu Tarafları

1.……………. ………………………………… ………………… ………….

2…………… ……………………………… ………………… …………..

6)Arsa veya arazinin imar durumu : .................................................................

-Proje : ..................................................................

-İnşaat ruhsatı tarih ve No’su : ..................................................................

-Altyapı durumu : ..........................................................................................

...............................................................................................................................

-Çevre düzenleme çalışmaları : ............................................................................................

...............................................................................................................................

...............................................................................................................................

7)Hakedişlerin T. No Müteahhid/taşeron adı Yapılan Ödeme Kalan

1.................................. ................. . ...................... ................

2.................................. .................. ..................... ...............



8) Yılsonu itibariyle İnşaat Seviyesi, inşaatların tahmini tamamlama tarihi ve tahmini maliyeti:”…………………………………………………………………………………………………………………”









9)Kesin Maliyet : ..............................................................................

-Şerefiye Tespiti : ..............................................................................

-Kur’a Çekimi : ..............................................................................

-Yapı Kullanma İzin Belgesi Tarih ve No’su: ....................................................

-Tapu Dağıtım Tarihi : ..................................................................

-Tasfiye Başlangıç Tarihi : ..............................................................................



E)HUKUKİ FAALİYETLER :

1)Genel Kurul Kararları ve ihraç kararlarına karşı açılan davalar :

Davacı Dava Konusu Davanın Gör.Mahkeme Dosya No Aşaması

1).................................................................................................................................

2).................................................................................................................................



2)Kooperatif ile ilgili devam eden ve sonuçlanan davaların mahkeme ve dosya numaraları :

Davacı Dava Konusu Davanın Gör.Mahkeme Dosya No

1).................................................................................................................................

2).................................................................................................................................

3)Kooperatif hakkında Cumhuriyet Başsavcılıklarına yapılan suç duyuruları,

Davacı/şikayetçi Konusu Hazırlık numarası

1).................................................................................................................................

2).................................................................................................................................





Bu rapor kooperatifin…… ..…dönemi hesap ve işlemlerine ilişkindir.



…./…../20..





……………….. …………………….

…………………………….. Kooperatifi



Yönetim Kurulu Başkanı Yönetim Kurulu Üyesi
4- Denetim Kurulu Faaliyet Raporu
..........................................................................................KOOPERATİFİ

......................YILI GENEL KURULU’NA İLİŞKİN

DENETLEME KURULU RAPORU

Genel Kurul Toplantı Tarihi :...........................................................................................

İncelemenin ait olduğu Dönem : ..........................................................................................

Rapor Düzenleme Tarihi : .......................................................................................... Raporun Yönetim Kuruluna teslim tarihi: ...........................................................

I- KURULUŞ İŞLEMLERİ​

(Bu bölüm 1. Genel Kurul için doldurulacaktır.)

Kuruluş işlem ve harcamalarından usulsüzlük.................................: (Varsa açıkla) ..................................................................................................................

Kooperatif unvanında kamu kurum ve kuruluşunun ismine yer verilip verilmediği …………………………( varsa açıkla)

II. YÖNETİM KURULU VE PERSONEL İŞLEMLERİ​

1.Yönetim Kurulu üyeleri üyelik şartlarını ...........................(değilse açıkla).............................

.......................................................................................................................................................

2. İnceleme dönemimiz içerisinde Yönetim Kurulu toplantı çoğunluğunu .................................

(kaybetmiş ise açıkla)....................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

3. Yönetim Kurulu Üyeleri hakkında dava açılmışsa son durumu açıkla:

Davacı Dava Konusu Mahkemesi Dosya No

.............. ............................ ........................... ......................................... 4. Yönetim Kurulu üyelerine genel kurulca tespit edilen ödemelerin dışında veya belirlenen tutarların üzerinde bir ödeme.......................................

5. Gayrimenkul alım ve satımında yapılan imalat ve inşaat işlerinde Genel Kurul kararlarına ..

.............................(uyulmamış ise açıkla) ....................................................................................

.......................................................................................................................................................

6. Yönetim Kurulu üyeleri ile kooperatif çalışanlarının kooperatifle, yaptığı işin konusuna giren bir ticari muamele ........................................(yapmış ise açıkla) .......................................

.......................................................................................................................................................

7. Yapı kooperatiflerinde, genel kurulca alınması kararlaştırılan gayrimenkullerin alımının, kat karşılığı arsa devralınmasının, yönetim kurulunca tapu devri veya tapuya şerh verdirilecek bir satış vaadi sözleşmesi ile yapılıp yapılmadığına yer verilir.

8. Defter ve belgelerin incelenmesinde ve tesliminde bir zorluk .................................................

(zorluk yaşanmışsa açıkla)............................................................................................................

.......................................................................................................................................................

9. Yönetim Kurulu Çalışma Raporu gerçek durumu eksiksiz ve hatasız olarak yansıtmaktadır. (değilse açıkla) .............................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

10. Müdür ve Kooperatif çalışanlarına ödenen ücretlere dair SSK primleri tam ve zamanında yatırılmaktadır. (değilse açıkla) ...................................................................................................

III- ORTAKLIK İŞLEMLERİ BÖLÜMÜ​

Ortaklar listesi Anasözleşmeye uygun ...................................(düzenlenmemiş ise açıkla)...

......................................................................................................................................................

Ortaklıktan ayrılanlar ile yeni ortakların Yönetim Kurulu kararları .....................................

(alınmamış ise açıkla) .................................................................................................................

a) Genel Kurul Ortaklar Listesi Ortaklar Defteri kayıtlarına uygundur/uygun değildir.

b) Oy kullanma hakkı olmayan ortaklar listelerinde yeralmıştır/yeralmamıştır.

c) Çıkarma kararı kesinleşmeyen ortaklar listelerde yeralmıştır/yeralmamıştır.

d) Üç ay öncesinden ortak olmayanlar ortaklar listesinde yer almıştır/almamıştır.

Genel Kurulca kararlaştırılan ortak sayısının üzerinde ortak kaydedilmiştir/kaydedilme-miştir.

a) Usule aykırı ortak ihraç edilmiştir/edilmemiştir

b) Çıkarma kararı kesinleşmeyen ortakların yerine yeni ortak alınmıştır/alınmamıştır.

Kooperatif ortakları tarafından denetim kuruluna Kooperatif Yönetim Kurulu üyeleri ve çalışanları hakkında intikal ettirilen şikayetler vardır/yoktur. (varsa yapılan incelemeyi açıkla) ....................................................................................................................................

7. Yönetim kurulu, ortaklar arasındaki eşitlik ilkesine uygun davranmıştır/davranmamıştır​

IV- TÜRK TİCARET KANUNU GEREĞİ TUTULMASI ZORUNLU OLAN​

DEFTER VE BELGELER​

1. Defter Adı: Noter Tasdiki

(Açılış) (Kapanış) Noter Kayıtlara

Var/Yok Tarih No Tarih No Adı Uygundur



Yev. Def, ..... ....... .................... ................................. .................

Def. Kebir, ..... ....... .................... ................................. .................

En. ve Bilanço Def. ..... ....... .................... ................................. ...........

Yön. Krl Karar Def. ..... ....... .................... ................................. ..............

Gen.Krl. Karar Def. ..... ....... .................... ................................. ................

Envanter defterine bilançolar işlenmiştir/işlenmemiştir.

2. Defter ve belgeler 10 yıl süreyle

Saklanmaktadır/Saklanmamaktadır.

3. Tahsilat ve ödemelerin tümü kanunen geçerli belgelere dayanmamaktadır/ dayanmaktadır.



V- BİLANÇO, GELİR GİDER FARKI HESABI VE MALİ DURUM​

Bilanço ve Gelir/Gider Tablosu, kayıtlara ve muhasebe standartları ve ilkelerine

uygundur/uygun değildir. (uygun değilse açıkla: ..................................................................

.................................................................................................................................................

Bir önceki yıla ait Tahmini Bütçe ile gerçekleşen bilanço uyumludur/uyumlu değildir. (uyumlu değilse açıkla: ...........................................................

.................................................................................................................................................

3. Hazır Değerler Tutar

1. ......................................................................... ........................................................

2. ......................................................................... ........................................................

3. ......................................................................... ........................................................

4. Menkul Kıymetler Tutar

1. ......................................................................... ........................................................

2. ......................................................................... ........................................................

3. ......................................................................... ........................................................

Bu hesaplardaki tutarların sayımı yapılmış olup fiilen bulunduğu/bulunmadığı tespit edilmiştir.

Kooperatif Alacakları

Alacağın Türü Borçlu Adı
Tutarı Nedeni Tahsil Tarihi

1. .................................. ............................... ........................ ........................

2. .................................. ............................... ........................ ........................

3. .................................. ............................... ........................ ........................

Avanslar Verildiği

Avans Verilen Kişi Konusu Tarih Tutar Kap. Tarihi
....................................... .................. ................... ..................... ....................

....................................... .................. ................... ..................... ....................

....................................... .................. ................... ..................... ....................

....................................... .................. ................... ..................... ....................



Kooperatif Borçlarının Dökümü

Borcun Konusu Alacaklısı Tutar Ödenen Bakiye
.............................. ........................... ................... .................. ............... .............................. ........................... ................... .................. ............... .............................. ........................... ................... .................. ...............





Ortaklardan

Toplam Alacak Miktarı Tahsil Edilen Bakiye
................................................................... ........................................ .....................

................................................................... ........................................ .....................

................................................................... ........................................ .....................

Tahakkuk Eden Gecikme Faizi Tahsil Edilen Bakiye ................................................................... ........................................ .....................

................................................................... ........................................ .....................

................................................................... ........................................ .....................

1. Kooperatifin Ödediği Faiz

Kurum Tutarı Ödenen Bakiye


.............................. ........................... ........................ .....................

2. Kooperatifin Ödediği Gecikme Cezası

Kurum Tutarı Ödenen Bakiye


.............................. ........................... ........................ .....................

Genel Yönetim Giderlerinin usulüne uygun, Kooperatifin iş hacmiyle uyumlu olup olmadığı:

.....................................................................................................................................

İlgili faaliyet döneminde gerçekleşen farkın: Müsbet Menfi

1163 Sayılı Kooperatifler Kanunu ve Anasözleşmesine uygun olarak işlemlerinin yapılıp/yapılmadığı .....................................................................................................................................................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................................................................................................................................................

12. Mali duruma ilişkin genel değerlendirme:



VI- ARSA ALIMI VE İNŞAAT ÇALIŞMALARI

a) Alınan arsanın Genel Kurul kararlarına ve kooperatif amaçlarına uygun olup olmadığı : ........................................

................................................................................................................................................

b) Arsanın Alım Bedeli Yapılan Ödeme Tutarı Bakiye Borç

............................................. ..................................................... .................................

............................................. ..................................................... .................................

a) Projelerin ilgili Belediyece onay tarihi:

b) Yapı Ruhsatının Tarih ve Numarası:

(Teknik) Yapılan sözleşmeler kooperatif menfaatlerine, ihale sonucuna veya piyasa koşullarına uygundur/ uygun değildir.

Yükleniciye yapılan Ödemeler :

Ödeme Tarihi Tutarı Avans/Hakediş

.............................................. .................................... ............................................

.............................................. .................................... ............................................

.............................................. .................................... ............................................

Yükleniciye yapılan ödemeler sözleşmeye uygundur/ uygun değildir.

(Teknik) hak ediş raporları uygundur/ uygun değildir

(Teknik) İnşaat, projeye ve ruhsata uygundur / uygun değildir

İmalatın iş planlarına uygun olup olmadığı uygun değilse aksaklığın nedenleri : ................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

a) Yapılan Müşterek Altyapının

Cinsi Miktarı Tutarı

.............................................. .................................... ............................................

.............................................. .................................... ............................................

.............................................. .................................... ............................................

.............................................. .................................... ............................................

b) Yapılan Arsa Tahsisi :

Tahsis Yapılan Birlik Tahsisin

veya Koop.
Mik.(m2) Tutarı Tahsil Edilen Bakiye

.............................................. .................. ................... ....................... .................

VII- AÇIKLAMALAR :

Kur’a Çalışması : .....................................................................................................

Tapu işlemleri : .....................................................................................................

Tasfiye Çalışması : .....................................................................................................

Gerekli Görülen Diğer Hususlar : .....................................................................................................

5. İncelemeler sırasında eksiklik ve kanuna aykırılık tespit edilmiş ise yapılacak işlem:

SONUÇ :

Kooperatifin işlem ve hesaplarının incelenmesi sonucunda, ibra ile ilgili olarak varılan kanaat olumlu/olumsuz ............................................................................................................................

RAPORU HAZIRLAYAN DENETİM KURULU

5- Genel Kurul Toplantı Tutanağı

GENEL KURUL TOPLANTI TUTANAĞI

S.S……………………………………………………………….. KOOPERATİFİ’ nin 20…. yılı Olağan/Olağanüstü genel kurul toplantısını yapmak üzere ……………………….. tarihinde saat ………….. da …………………………………………………………………….. adresinde Ticaret Bakanlığı Temsilcisi ………………………………………………. gözetiminde toplanıldı.



Genel Kurul toplantısına başlanmadan önce yapılan incelemede;



a)
Genel Kurul toplantısına ilişkin davet ilanlarının; …/…/20… tarihli …………………Gazetesinde toplantı yer ve gündemi gösterilerek yapıldığı,ortaklara gündemi içeren taahhütlü mektupların …/…/20…. tarihinde .......... ortağa ………………… PTT şubesinden den taahhütlü olarak gönderildiği, ........ ortağa ise......./......./20…. tarihinde elden imza karşılığı tebliğ edildiği, yada Genel Kurul toplantısı ile ilgili ortakların 1163 sayılı Kooperatifler Kanunun 47. Maddesindeki niteliklere göre toplantıya çağrıldığı,



b) Yönetim Kuruluca 1163 Sayılı Kooperatifler Kanununun 26. maddesindeki niteliklere ve ortak kayıt defterindeki kayıtlara uygunluğu beyan edilip onaylanarak hazırlanan ve ortakların incelenmesine sunulan ortaklar listesinde kayıtlı;(.............) (…….…………..) ortaktan, (……......) (.………………...) ortağın asaleten ve (……......) (……………………) ortağın vekaleten katılımı ile toplam(……..….) (……………………) ortağın toplantıda hazır bulunduğu, böylece toplantı için gerekli çoğunluğun mevcut olduğu;​



anlaşılmıştır.​



Toplantıya katılan Bakanlık temsilcilerince Genel kurula hitaben bilgi verildi.​



Toplantı Saat……………………………………..........………tarafından açıldı.​



GÜNDEM MADDELERİ​



MADDE 1- )

MADDE 2-)





















6- Kooperatif İntibak Amaçlı Yönetim Kurulu Kararı Örneği

Karar No :

Konusu :
Anasözleşmenin Yeni Mevzuata İntibakı

Karar Tarihi :

Katılanlar :






S.S. ……………………….Kooperatifi’nin Yönetim kurulu olarak …………….., tarihinde Başkan …..…………………. Başkanlığında, kooperatifimiz anasözleşmesinin yeni mevzuata intibakını görüşmek üzere toplandık.

21/10/2021 tarihli ve 7339 sayılı Kooperatifler Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla, 1163 sayılı Kanunun birçok maddesinde değişikler yapılmış, Kanuna eklenen geçici 9 uncu madde gereği de; kooperatifler ve üst kuruluşlarına, anasözleşmelerini en geç üç yıl içinde bu Kanun hükümlerine intibak ettirmek zorunluluğu getirilmiştir. Ayrıca anılan maddeyle anasözleşmelerini intibak ettirmeyen kooperatif ve üst kuruluşlarının dağılmış sayılacağı da hüküm altına alınmıştır.

Söz konusu intibakın sağlanması için kooperatifimiz anasözleşmesinin tümüyle değiştirilerek Bakanlıkça hazırlanan kadın girişimi üretim ve işletme kooperatifi anasözleşmesine ……….. maddesinde/maddelerinde yapılan değişiklikleri de içerecek şekilde intibak etmek üzere gerekli izinlerin alınmasına ve diğer işlemlerin yürütülmesine oybirliği/oy çokluğu ile karar verildi.









………………………….. ….…………………

Başkan Başkan V.







…………………..

Üye





7- Kooperatif İntibak Dilekçesi Örneği

T.C.

TİCARET BAKANLIĞI

..... Ticaret İl Müdürlüğüne




Malumları olduğu üzere 21/10/2021 tarihli ve 7339 sayılı Kooperatifler Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla, 1163 sayılı Kanunun birçok maddesinde değişikler yapılmış, Kanuna eklenen geçici 9 uncu madde gereği de; kooperatifler ve üst kuruluşlarına, anasözleşmelerini en geç üç yıl içinde bu Kanun hükümlerine intibak ettirmek zorunluluğu getirilmiştir. Ayrıca anılan maddeyle anasözleşmelerini intibak ettirmeyen kooperatif ve üst kuruluşlarının dağılmış sayılacağı da hüküm altına alınmıştır.

S.S. …………………………………………………….. Kooperatifi olarak söz konusu hükmün gereğini ifa etmek için kooperatifimiz anasözleşmesinin tümüyle değiştirilerek Bakanlığınızca hazırlanan …………………………………………….anasözleşmesine intibak etmek üzere gereken iznin verilmesi hususunda

Gereğini arz ederiz.







…………………… ………………

Başkan Üye







Ekler:

  • Noter Onaylı yönetim Kurulu Kararı
  • Ticaret Sicili Gazeteleri
  • İmza Sirküleri
  • Kooperatif Genel Durum Bildirim Formu
  • Yeni Anasözleşme (6 adet)
  • Mevcut Anasözleşme




Adres:

Telefon:
 
Üst