Ticaret Odalarına Kayıtlı Firmaların Tutacağı Defter Nedir ?

Evet.Genel kurul toplantı ve muzakere defteri eski kullandığımız ortaklar karar defteridir.
 
Selamlar
İzninizle bu konuda birkaç sorum olacak.
1- Şu anda kullanılan karar defterlerinin,genel kurul ve müzakere defteri ile aynı defter olduğu açıklaması nerede yer alıyor. ? Açıklamalara pek rastlayamadığım için soruyorum.Çünkü aynı isimle yeni defterler kırtasiyecilerde mevcut..İki defterin farklı defterler olduğunu düşünmekteyim.
2- Şu anki karar defterlerinin ltd.şirketlerinde müdürler kurulu karar defteri olduğunu biliyorum.Çünkü bazı meslektaşlarım bu defterler hakkında şöyle bir uygulama yapmak niyetinde olduğunu biliyorum.Karar defterlerinin kapanışını "karar defteri" olarak,açılışlarını ise "müdürler kurulu karar defteri" olarak yapacaklarını öğrendim.Bu düşünceden hareketle, karar defteri ile müzakere defterinin farklı defterler olması gerektiği mantığı çıkar.
3- Elimizdeki karar defterlerine ara (devam) tastiği yaptırabilir miyiz? Ara tastiklerin ocak ayı sonuna kadar yapılabilirliği düşünülürse, devam tasdiklerini "müdürler kurulu karar defteri" olarak mı yaptırmalıyız? Anonim şirketlerde de aynı uygulama yapılacak,sadece yeni tasdik "yönetim kurulu karar defteri" adı altında yapılacaktır.Bu düşüncem doğru mudur?
4- Tüm defterleri aralık sonunda yeniden tasdik etmek isteyen bir firma (elindeki karar defterini bir kenara bırakarak),
limitedler müdürler kurulu karar defteri ve müzakere defteri,anonimler ise yönetim kurulu karar defteri ve müzakere defteri tasdik etmesi yeterli mi olacaktır.
Son olarak
5- Damga vergisi mükellefi olmayan anonim şirketlere damga vergisi defteri tasdik ettirmiyorduk.Yeni kanunla damga vergisi mükellefi olsun veya olmasın,anonim şirketler damga vergisi defteri tasdik ettirmek zorunda mıdır?

Tereddüt ettiğim hususlar bunlardır.
Teşekkür ederim.
Saygılar
 
Üst