Ücretsiz 800?lülere Karşı Paralı 444 Uyanıklığı

N

nane

Ziyaretçi
Erkan ÇELEBİ [email' Alıntı:
[email protected][/email] 29 Ağustos 2008 Hürriyet][size=9pt]Ücretsiz 800?lülere karşı paralı 444 uyanıklığı

Kredi kartını mı çaldırdınız? Otomobille yolda mı kaldınız? Yoksa tam maç seyrederken televizyon bozulup, yayınınız mı kesildi?

2000'li yılların başına kadar telefona sarılıp, hemen 0800'lü hatlar aranıyordu. Bu hatlarda fatura arayan müşteriye değil, aranan şirkete çıkartılıyordu. Yapılan arama için herhangi bir bedel ödenmemesi, şirketlere çıkarılan faturaların kabarmasına neden oldu. Tam bu sırada firmaların imdadına 444'lü hatlar yetişti.

0800 unutturuldu

Fatura, 444'lü hattı oluşturan firmalar yerine, arayan abonelere kesilmeye başladı. Böylece, 8 yıl içinde 0800'lü hatlar unutturuldu. 444'lü hatlar ön plana çıkarıldı. Oysa şu anda bile 1013 kurum ya da kuruluşun 2 bin kadar 0800'lü hat aboneliği faal olarak devam ediyor. Bir o kadar da 444'lü hattı bulunuyor. Her iki hattın toplamı 4 bine ulaşıyor. Ancak, 444 yerine, sayıları 2 bini bulan bu 0800'lü hatları aramak hangimizin aklına geliyor? Aklınıza gelse dahi arayacağınız kuruluşun 0800'lü hattını bulabilmek mucizelere kalıyor. Türk Telekom'un İnternet sitesinde bile, 444'lü hatlar için bir arama motoru bulunmasına rağmen, firmaların 0800'lü numaralarıyla ilgili sadece rakamsal bilgiler yer alıyor. Öğrenebileceğiniz herhangi bir liste ya da arama motoruna yer verilmiyor.

444 işkencesi

Arayanlara, aldıkları ürün ya da hizmetle ilgili sorunlarını firmalara anlatabilmek için sadece 444'lü hatlar kalıyor. Bunun için de aramanın bedeli arayana kalıyor. Bu bedeli sabit hatlarla yapılan aramalarda şehiriçi görüşme, cep telefonlarında ise bağlı olduğu GSM operatörünün belirlediği tarifeler oluşturuyor. Böyle olunca da, bu kez suistimal sırası firmalara geçiyor. Firmalar da nasıl olsa bedelini arayan ödüyor diye 444 işkencesini devreye sokuyor. Aboneler, müşteri temsilcisine ya da çağrı merkezlerine ulaşıp, dert anlatabilmek ya da arıza, kayıp çalıntı kart bildiriminde bulunabilmek için, dakikalarca süren sesli yanıt sistemlerinin verdiği komutları uygulamak, sinir bozan reklam cıngıllarını dinlemek, yeni kampanyalarını öğrenmek zorunda bırakılıyor.

Ayrıcalık var

Firmaların çağrı merkezleri için aldıkları 444'lü hatların sayısı en az 5 adet oluyor. Bu 5 hat için de 910 YTL ödeniyor. Ancak, numaranın akılda kalması için son 2 ya da 4 rakamı özel olarak seçilebiliyor. Bu tür numaralarda, ödenen bedel, 6 ile 10 kat daha fazla artabiliyor. Arama bedelleri ise arayanların faturalarına eklendiği için şirketlere ayrıca bir yük oluşturmuyor.
 

Benzer konular

Üst