Merhaba,
Aslında konuyu açmadan önce okudum ve araştırdım ama benim soruma uygun bir soru veya cevap konusu bulamadım.Benim sormak istediğim soru şu;
Şahıs şirketi olarak tercüme faaliyetlerini yürütüyoruz.Çoğunuzu da bildiği gibi bir çok tercüme şirketi serbest çalışan tercümanları kullanıyor.Yurtdışında yaşayan ve yabancı ülke vatandaşı olan bir şahsın bizim için serbest tercüman olarak yaptığı tercüme faaliyetini resmiyete dökmemiz gerekiyor mu?Sonuçta bu adama yaptığı iş karşılığında ödeme yapıyoruz ve bu yapılan iş sonucu bizim de kazancımız oluyor çünkü onun yaptığı tercümeyi biz de müşteriye satıyoruz.
Kaba taslak iş yapısı şöyle işliyor...Değişik ülkelerden serbest tercüman olarak internet yoluyla bize ulaşıp çalışmak istediğini belirten insanlarla çalışıyoruz.Elimizde olan tercüme işini ilk önce ücrette anlaşarak bu şahıslara yaptırıyoruz.Örnek olarak belirtmek gerekirse...
Misal ....serbest tercümanın bir sayfasını 50 liraya yaptığı tercümeyi biz müşteriye 130 liraya satıyoruz,50 lirasını serbest tercüman alıyor ve gerisi bize kalıyor.
130 liraya satışı yaparken müşteriye fatura kesiliyor.burası tamam ama serbest tercümana ödenen parayı nasıl resmileştireceğiz?
Aslında konuyu açmadan önce okudum ve araştırdım ama benim soruma uygun bir soru veya cevap konusu bulamadım.Benim sormak istediğim soru şu;
Şahıs şirketi olarak tercüme faaliyetlerini yürütüyoruz.Çoğunuzu da bildiği gibi bir çok tercüme şirketi serbest çalışan tercümanları kullanıyor.Yurtdışında yaşayan ve yabancı ülke vatandaşı olan bir şahsın bizim için serbest tercüman olarak yaptığı tercüme faaliyetini resmiyete dökmemiz gerekiyor mu?Sonuçta bu adama yaptığı iş karşılığında ödeme yapıyoruz ve bu yapılan iş sonucu bizim de kazancımız oluyor çünkü onun yaptığı tercümeyi biz de müşteriye satıyoruz.
Kaba taslak iş yapısı şöyle işliyor...Değişik ülkelerden serbest tercüman olarak internet yoluyla bize ulaşıp çalışmak istediğini belirten insanlarla çalışıyoruz.Elimizde olan tercüme işini ilk önce ücrette anlaşarak bu şahıslara yaptırıyoruz.Örnek olarak belirtmek gerekirse...
Misal ....serbest tercümanın bir sayfasını 50 liraya yaptığı tercümeyi biz müşteriye 130 liraya satıyoruz,50 lirasını serbest tercüman alıyor ve gerisi bize kalıyor.
130 liraya satışı yaparken müşteriye fatura kesiliyor.burası tamam ama serbest tercümana ödenen parayı nasıl resmileştireceğiz?