Yurtdışında Yapılan İşle İlgili Masraflar

Üyelik
22 Eki 2013
Mesajlar
102
Konum
bursa
Merhaba,
Yurtdisina cikan tekstil isi yapan bir mükellefim birtakim masraflar yapmiş.Bunlari kaydederken o günün döviz alış kurunu kullandım ve kdv ayırmaksizin tümünü gider kaydettim.doğrumudur aslinda faturada kdv bulunmaktadir.nasil bir islem yapmalıyım.
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Merhaba,
Yurtdisina cikan tekstil isi yapan bir mükellefim birtakim masraflar yapmiş.Bunlari kaydederken o günün döviz alış kurunu kullandım ve kdv ayırmaksizin tümünü gider kaydettim.doğrumudur aslinda faturada kdv bulunmaktadir.nasil bir islem yapmalıyım.

Yurt dışında yapılan masrafları gider yazabilmek için temel şart ticari faaliyetle doğrudan ilintili olması ve orantılı olmasıdır. Evet kdv ayırmayacaksınız. Ancak faturaların da belge niteliğinde ve net anlaşılabilir olması gerekir.
 
Üyelik
12 Şub 2006
Mesajlar
747
Konum
istanbul
Benim söylemek istediğim başka bir konu belki firmanın ihracatı vardır o zaman da %05 yani binde 5 götürü gider yapabilirsiniz.
 
Üyelik
12 Şub 2006
Mesajlar
747
Konum
istanbul
BELGE ÇOK azdır ama ihracat rakamı çok yüksektir böylece götürüden daha fazla gider yazar mesela bizim yurtdışı masrafımız 10.000 tl civarı ama ihracatımız 4.000.000 ve %5'i 20.000 tl eder bizde onu işliyoruz kayıtlarımıza
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
BELGE ÇOK azdır ama ihracat rakamı çok yüksektir böylece götürüden daha fazla gider yazar mesela bizim yurtdışı masrafımız 10.000 tl civarı ama ihracatımız 4.000.000 ve %5'i 20.000 tl eder bizde onu işliyoruz kayıtlarımıza

Evet gayet mantıklı.
 
Üyelik
22 Eki 2013
Mesajlar
102
Konum
bursa
Herkese çok teşekkür ederim öncelikle.
Ihracatı yok firmanın aslında olay biraz karışık bana göre bazı faturaları gider dahi kaydetmemeliyim. Kısaca anlatayım firma tekstil fabrikalarına hizmet veren bir limited şirket.hizmet derken çizim yapıyor bunun dışında iş bağlıyor gibi.
2 ortak yurtdışına bazı defile vb.yerlere katılmak için gidiyor orada fikir ediniyor beğendikleri ürünleri alıyorlar örnek olarak firmalara sunuyorlar.

Ben orada yapmıs oldukları konaklama yemek vb.giderleri kaydediyorum kdv ayırmaksızın tamamını gider kaydederek.ama oradan alınan kıyafetleri gider kaydetmek hiç mantıklı gelmiyor karşı tarafa da pek durumu anlatmak mümkün değil dünya bu şekilde çalışıyor benim işim bu tabiki kaydetmelisiniz diyor.ama inanın kişisel giyim eşyalarından farklı görünmüyor yani iş için olduğunu izah etmek gerçekten kolay değil.ltd şirket ortaklarının giyim giderlerinin kesinlikle kayıtlara alınamayacağını bunların ayırımını iyi yapamazsak sıkıntı yaşayacağımızı izah etmeye çalışıyorum.

öneriniz var mı
tekrar teşekkür ederim
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Tabi önemli olan yapılan ticari faaliyetle doğrudan ilgili olmaktır. Alınan kıyafetler kendileri için alınıyor şüphesi doğuyorsa (sanırım bu iş sahipleri bayan) Bence de yazmak risklidir.
Ancak siz gereken uyarıyı yaptıktan sonra hala bu harcamanın iş için olduğunda israr ederlerse zaten ispat etmek de onların sorunudur.
İnceleme olursa açıklamayı firma sahibi yapar, yapamaz ise cezasına razı olur.
 
Üyelik
22 Eki 2013
Mesajlar
102
Konum
bursa
Bende aynen sizin gibi düşünüyorum yazılı ve sözlü bir çok kez uyardım siz illa kaydet dedikten sonra ben tabiki kaydederim dedim.

Tekrar teşekkür ederim..
 
Üst