fonradar

Defter Beyanda Leasing Faturası

anakin

Katkı Sunan Üye
Üyelik
3 Eyl 2016
Mesajlar
157
Konum
Antalya
Selamlar,

Defter Beyan Sistemine, Finansal Kiralama-Leasing ile alınan iş makinesinin kaydı nasıl olmalıdır. Acil yardım lütfen :

* İlk leasing faturası ile sabit kıymet kartı açıp; daha sonraki faturaları ek maliyete mi gireceğiz ?
Eğer ek maliyet olarak girecek isek; ek maliyetin gider alt türü ne olmalıdır? ( örneğin diğer mi; faiz ve finansman gideri mi...)

* Ya da her leasing faturasıyla birlikte ayrı bir sabit kıymet kartı mı açılacak ?

* Amortismanları 3 ayda bir mi; her ay mı; yıllık mı ayırmamız gerekiyor ?
 
Cevap gelmemesi ilginçti. Problemi çözdüm. Bu problemle karşılaşan olursa yazabilir.
 
TEŞEKKÜRLER.BEN DE GÖRDÜM.BİZDEKİ DURUM İŞLETME DEFTERİ.DEFTER BEYANA NASIL İŞLENECEK?
 
SELAM.AYNI DURUM BENDE DE VAR.NE YAPMAM LAZIM
Selamlar, Mesajı geç gördüm kusura bakmayın

İlk Leasing faturası muhtemelen “peşinat” faturasıdır. Ama fark etmez. Faturaları sırasıyla şöyle gireceğiz:

İLK FATURA:

Alış Türü : Normal Alım

Gider kayıt türü : Sabit Kıymet alış

Amortisman gider türü : Amortisman Giderleri (GVK 40/7)

Fatura bilgileri girilirken “SABİT KIYMET” kaydını (amortisman defterine) yapıyoruz. Program yönlendiriyor. Sıradan bir demirbaş kaydı gibi.


SONRA GELECEK TÜM FATURALARDA ŞU İŞLEMİ AYNEN YAPACAĞIZ:

Alış Türü : Normal Alım

Gider kayıt türü : Sabit Kıymet Ek Maliyet

Amortisman gider türü : Diğer


Aşağıda sabit kıymet bilgileri istenecek. İLK FATURADA girdiğimiz sabit kıymeti listeden çağıracağız.

NOT: FATURALARDA KDV'Yİ KULLANABİLİRİZ. AMORTİSMANLARI GİDER OLARAK KULLANABİLİRİZ.
 

Benzer konular

Üst