Smmm Ofis Açma

Üstadım konuyu merakla takip ediyorum. 4-5 sene içinde bende aynı yolu izleeyeğim şehir değiştirerek. Durumunuzdan ve ilerleyişinizden bizleri de haberdar edin lütfen.
 
Üstadım konuyu merakla takip ediyorum. 4-5 sene içinde bende aynı yolu izleeyeğim şehir değiştirerek. Durumunuzdan ve ilerleyişinizden bizleri de haberdar edin lütfen.
Mutlaka. Bizde çoğu şeyi sorarak ve yaşayarak öğreneceğiz. Şu an çevre edinmek adına ziyaretler yapıyoruz. İnsanlar olumsuz yaklaşmıyor ama faydasını göreceğiz mi bakalım zamanla.
 
Mutlaka. Bizde çoğu şeyi sorarak ve yaşayarak öğreneceğiz. Şu an çevre edinmek adına ziyaretler yapıyoruz. İnsanlar olumsuz yaklaşmıyor ama faydasını göreceğiz mi bakalım zamanla.
Vallahi üstadım insanlara mlsf muhasebecisini deiştirmek çok zor geliyor. Ayrıca müşavir arkadaşlar da vermemek için çok diretiyorlar. Paylaşımcılık yok mlsf.Misal adamın 100 defteri var sanki birini kaybetse ölecek vermem diye diretiyor çok şahit oldum. Ama tabiiki pes etmemek mücadele etmek gerekyor herkesin nasibi ayrılmıştır.
 
Merhaba,
Ofisimiz bulunduğu binanın defterini tutacağız. Ama burası 10 dairelik dairebaşı ayda 50 tl toplanan bir bina.Kapıcı veya çalışan biri yok. E-birlikten sözleşme girişi yaptığımda 184 tl ücret çıkıyor. Sadece gayrı faal seçtiğimizde 74 tl ye düşüyor. Biz bu apartmanı gayrı faal olarak gösterebilir miyiz?
Bir yol gösterebilir misiniz?
 
Luca öneririm.İleri düzey kullanamıyorum ama bende luca kullanıyorum.İhtiyacınızı fazlasıyla karşılar.Bu arada ortamında bulunduğumuz Alomaliye'ninde müşavir programı var.Bunuda inceleyin elbette.
Tahsin üstadım merhaba,

Bulunduğumuz apartmanın ve yan binanın muhasebesini tutacağız. Ancak apartmanların çalışanları yok 10 ar dairelik apartmanlar. sadece gelir giderleri yani. Bizim apartmanı 75 tl aidat karşılığı bakalım dedik. Peki biz bu apartmanlara makbuz kesmek zorunda mıyız? Makbuz kesersek apartmanların muhtasar vermesi gerekiyor mu? Hiç makbuz kesmezsek nasıl bir yol izleyebiliriz? Apartmanın gider makbuzundan muhasebe ücreti diye kesebilir miyiz?
 
Tahsin üstadım merhaba,

Bulunduğumuz apartmanın ve yan binanın muhasebesini tutacağız. Ancak apartmanların çalışanları yok 10 ar dairelik apartmanlar. sadece gelir giderleri yani. Bizim apartmanı 75 tl aidat karşılığı bakalım dedik. Peki biz bu apartmanlara makbuz kesmek zorunda mıyız? Makbuz kesersek apartmanların muhtasar vermesi gerekiyor mu? Hiç makbuz kesmezsek nasıl bir yol izleyebiliriz? Apartmanın gider makbuzundan muhasebe ücreti diye kesebilir miyiz?
Merhaba
Stopajsız kdv dahil sm makbuzu kesmelisiniz.Ama tarifenin oldukça altında fiyatınız.Doğrusu yinede kesmektir.Ama kararı size bırakmak durumundayım.Sonuçta hizmet var ve haliyle kdv var.
 
Merhaba
Stopajsız kdv dahil sm makbuzu kesmelisiniz.Ama tarifenin oldukça altında fiyatınız.Doğrusu yinede kesmektir.Ama kararı size bırakmak durumundayım.Sonuçta hizmet var ve haliyle kdv var.
Tahsin üstadım,
Siz karar verin. 10 dairelik bir apartman. kapıcısı yok. sadece asansör elektrik ve temizlik gideri var. Bu apartmandan nasıl 200 tl isterseniz. Bİraz da mantıklı olmalı asgariücretler. Gayrı faal seçince ücret 81 tl ye düşüyor. Apartman aidatı da 75 tl. biz de kendi apartmanımız diye öyle yapalım diye düşündük.
Sizin söylediğinize gelince stopajsız makbuz kesebilir miyim? Sıkıntı yaratmaz mı bizim için? Ya da hiç makbuz kesmeyip apartmanın gider makbuzunu doldurup muhasebe ücreti kessek olmaz mı?
 
O zaman hiç firmayı karıştırmayın üstad.bende burda oturuyorum ben takip ediyorum diyin,apartman makbuzuyla ödemeyi alın.Onlarda makbuzla gidere yazsın gitsin.Bize sen makbuz kes derlerse,o zaman tarifeden kesmem lazım dersiniz.Konuyu kapatırsınız.
 
O zaman hiç firmayı karıştırmayın üstad.bende burda oturuyorum ben takip ediyorum diyin,apartman makbuzuyla ödemeyi alın.Onlarda makbuzla gidere yazsın gitsin.Bize sen makbuz kes derlerse,o zaman tarifeden kesmem lazım dersiniz.Konuyu kapatırsınız.
Üstad,

Sizin yazdğınız gibi yapmayı düşünüyorum evet. Ama diğer apartmana makbuz kessem. Misal en düşük 81 tl çıkıyor ebirlikte. Ben bunu stopajsız olarak kdv dahil 81 tl kessem sıkıntı olur mu?
 
TAHSİN BEY MERHABA,

BENDE YENİ OFİS AÇMA AŞAMASINDAYIM VERGİ LEVHAM ÇIKTI YOKLAMA MEMEURLARINI BEKLEMEKTEYİM.ÖNCELİKLE BİZLERİ BİLGİLENDİRDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.SİZE SORMAK İSTEDİĞİM GÖRÜMCEM ADINA BOŞ BİR OFİS VAR BEN İŞE BAŞLAMA BİLDİRİMİNDE ORAYI AYLIK 150 TL NET ÜCRET GÖSTERDİM.KİRA KONTRATIMI KAĞIT ÜZERİNDE DE BU ŞEKİLDE Mİ HAZIRLAYACAĞIM VE YOKLAMA MEMURU O AN KİRA KONTRATI SORUYOR MU?YOKLAMA ANINDA BİZDEN NE GİBİ BELGELER İSTERLER.?
 
TAHSİN BEY MERHABA,

BENDE YENİ OFİS AÇMA AŞAMASINDAYIM VERGİ LEVHAM ÇIKTI YOKLAMA MEMEURLARINI BEKLEMEKTEYİM.ÖNCELİKLE BİZLERİ BİLGİLENDİRDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.SİZE SORMAK İSTEDİĞİM GÖRÜMCEM ADINA BOŞ BİR OFİS VAR BEN İŞE BAŞLAMA BİLDİRİMİNDE ORAYI AYLIK 150 TL NET ÜCRET GÖSTERDİM.KİRA KONTRATIMI KAĞIT ÜZERİNDE DE BU ŞEKİLDE Mİ HAZIRLAYACAĞIM VE YOKLAMA MEMURU O AN KİRA KONTRATI SORUYOR MU?YOKLAMA ANINDA BİZDEN NE GİBİ BELGELER İSTERLER.?
Gelen kişi kimliğinizi, mesleki ruhsatınızı görmek ister. Kontratta yanınızda olsun. Aramıza hoş geldiniz, meslek hayatınızda başarılar dilerim.
 
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.BUNDAN SONRAKİ AŞAMALAR NELERDİR NELER YAPMAM GEREKTİĞİ KONUSUNDA ARAŞTIRMALAR YAPIYORUM AMA SİZ DENEYİMLİ MESLEKTAŞLARIMIN DA FİKRİNİ OLDUKÇA ÖNEMSİYOR BU KONUDAKİ DÜŞÜNCELERİNİZİ YOL GÖSTERİCİLİĞİNİZİ SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM.
 
BİR DİĞER KONUDA DEFTER BEYAN SİSTEMİNE YOKLAMA TUTULDUKTAN SONRA VERGİ DAİRESİNE GİDİP E BEYANNAME ŞİFRESİ SONRA MI BAŞVURU YAPMAM GEREKİYORİŞ YERİ AÇILIŞINDAN 7 GÜN BİR SÜRESİ VARMIŞ
 
BİR DİĞER KONUDA DEFTER BEYAN SİSTEMİNE YOKLAMA TUTULDUKTAN SONRA VERGİ DAİRESİNE GİDİP E BEYANNAME ŞİFRESİ SONRA MI BAŞVURU YAPMAM GEREKİYORİŞ YERİ AÇILIŞINDAN 7 GÜN BİR SÜRESİ VARMIŞ
Öncelikle sadece büyük harfle yazmamanızı rica ederim. Açılış yoklamanız tutulduğunda vergi dairenize gidip işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.
 
Tahsin Bey Üstadım, çoğu başlıkta olduğu gibi burada da engin bilgilerinize hayran bir stajyer olarak okudum. Birden fazla sektörde faaliyeti olan (Besi hayvan çiftliği, hayvandan çıkan gübre satışı ve belli bi kısmının biyoenerji olarak kullanıldığı bi elektrik üretim tesisi, yine birbaşka tesisimiz şeker tesisi. son olarak da eski hareketliliği olmayan inşaat şirketimiz mevcut.) bir şirketler grubunda birkaç aylık stajyerim. günler ilk günlere nazaran rutine döndü sayılır. daha önce tecrübem yok ve şirket içindeki işler içinde genel olarak zamanımın büyük kısmı banka işlemekle geçiyor. Çoğu ofiste öğrenmenin zor olduğu ithalat, gümrük işlemler gibi işler de var. Yine finans adına da bankalarla ilgili her tür kredi işlemlerine de vakıf olunabilir bir yer. . Yine de bir smmm ofisindeki çoğu işi yapma şansım yok ve her geçen gün kafamı karıştıran bir durum bu. Bu konuda varsa tavsiyelerinizi almak isterim. Yüksek lisans yapmazsam hala 2,5 yıllık bir staj sürem var. Burdaki konu başlığında da yardımcı olma çabanızı görünce Çıkıp maltepeye gelip karın tokluğuna ofisinizde çalışasım gelmedi desem yalan olur.:)
 

Benzer konular

Üst