Smmm Ofis Açma

Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Merhaba. Eşimle beraber ofis açmayı düşünüyoruz. İkimizde radikal bir karar alıp, çalıştığımız şirketlerden istifa edip şehir değiştirip İzmire taşınıp böyle bir karar aldık. Bu kararı almamızda bazı güvendiğimiz insanlarda vesile oldu. 3 hafta önce evimizi alıp İzmire yerleştik. 1.5 - 2 sene arası kendimizi idare edecek mali alt yapımız var. bizim hiç büro tecrübemiz olmadı. Ancak ikimizde 10 yıldır bu sektörün içindeyiz. Sıfırdan başlamayı sürünmeyi zorluk çekmeyi göze aldık. Konuları yorumları sürekli okuyoruz. Çok fazla olumsuz yorum yazanlarda var. Biz hiç müşterimiz olmadığı halde bu kadar olumsuz düşünce içinde değiliz. Hatta hayatımızın hiçbir döneminde olmadığı kadar umutluyuz. Bu konu hakkında fikirlerinizi paylaşmanızı ve tavsiyelerinizi bekliyoruz sadece. Bizi neler bekliyor. Ofis açma süreçlerinde neler yapmamız gerekiyor? Bu süreci okuyarak ön bilgi sahibi olabileceğimiz bir kaynak ya da yazı var mı internette. Yardımlarınızı rica ediyoruz.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,292
Konum
İstanbul
Merhaba
Öncelikle vermiş olduğunuz kararın aileniz için hayırlı olmasını temenni ediyorum ve sonrasında aramıza hoş geldiniz diyorum.
Bu konuda anlatılacak çok ekstra ilaveler yok aslında.Forumda benzer durumlarla ilgili onlarca konu başlığına rastlayabilirsiniz ki okuduğunuzu da ifade etmisiniz.Yalnız, hiç müşteri yokken ofis açmaya karar vermek gerçekten büyük cesaret,bu anlamda sizi tebrik etmek lazım.
Sizi neler bekliyor? Herşey, desem abartmış olmam herhalde.
Mesleğimiz,okuyarak öğrenmekten ziyade pratik yaparak tecrübe edinebileceğimiz bir meslek.Yani ne kadar okursanız okuyun,pratiğe dökemedikçe hiç öğrenemezsiniz ve pratiğe dökebildikçe de teori ile pratik arasındaki farkları daha net görmeye başlayacaksınız.En basit örnek,şahıs firması açılışını günlerce okumaktansa,2 tane firmanın açılışını yaptığınızda konuyu hemen öğreneceksiniz.Birde tabi her sektör, prosedür ve bürokrasi anlamında kendi içinde farklılıklar gösterir. Hele de sabahtan akşama mevzuatın sürekli değiştiği bir meslekten bahsettiğimizi düşünürseniz,işçilikten işverenliğe kadar mesleğin içinde geçen 30 yılımı dikkate aldığımda bazen ben bile mesleğe sıfırdan başladığımı düşünüyorum.
Size ilk tavsiyem şu olur.O ki bu forumda aramızdasınız,hemen alomaliye.com'un ana sayfasındaki ücretsiz üyelik bölümüne kaydınızı yaparak mevzuat haber sistemine üyeliğinizi yapınız.değişen mevzuatlar,tebliğler vs. ve sitede yayınlanan makaleler size maille iletilsin.
Sonrasında maddi gücünüzde varsa, basılı şekilde olmasa da dijital ortamda yararlanabileceğiniz bir yazılım (mevzuat) firmasıyla anlaşın. Mesleğimizle ilgili tüm kanunları da tek elden takip edin.Yakın zamanda ben böyle bir abonelik yeniledim.
eğer ofis açıp bağımsız çalışacaksanız odamızın çalışanlar kütüğüne kaydınızı yaptırmalısınız.Ruhsatlı müşavir olarak kaydınız vardır ama ruhsatınızı kullanmaya başladığınızda artık bu kayıtta zorunlu oluyor.Ama önce bunun için normal vergi kaydınızı açtırmalısınız. Aslında anlatılacak ve sizlerinde soracağınız o kadar çok şey var ki,en iyisi bunu zaman yaymak.Bizler buradayız.Hiç çekinmeden en basit bir soruyu dahi sorabilirsiniz."Bu da sorulur mu şimdi ayıptır" diyebileceğiniz soru dahi olsa sorun.ben ve burdaki tüm meslektaşlarım içtenlikle yanıtlayacaktır bundan emin olun. Ne kadar sık diyaloğa girerseniz o kadar hızlı öğrenir ve gelişirsiniz.
Şimdilik bu kadar yazayım.Allah utandırmasın,herşey istediğiniz gibi olsun inşallah.
 
Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Merhaba
Öncelikle vermiş olduğunuz kararın aileniz için hayırlı olmasını temenni ediyorum ve sonrasında aramıza hoş geldiniz diyorum.
Bu konuda anlatılacak çok ekstra ilaveler yok aslında.Forumda benzer durumlarla ilgili onlarca konu başlığına rastlayabilirsiniz ki okuduğunuzu da ifade etmisiniz.Yalnız, hiç müşteri yokken ofis açmaya karar vermek gerçekten büyük cesaret,bu anlamda sizi tebrik etmek lazım.
Sizi neler bekliyor? Herşey, desem abartmış olmam herhalde.
Mesleğimiz,okuyarak öğrenmekten ziyade pratik yaparak tecrübe edinebileceğimiz bir meslek.Yani ne kadar okursanız okuyun,pratiğe dökemedikçe hiç öğrenemezsiniz ve pratiğe dökebildikçe de teori ile pratik arasındaki farkları daha net görmeye başlayacaksınız.En basit örnek,şahıs firması açılışını günlerce okumaktansa,2 tane firmanın açılışını yaptığınızda konuyu hemen öğreneceksiniz.Birde tabi her sektör, prosedür ve bürokrasi anlamında kendi içinde farklılıklar gösterir. Hele de sabahtan akşama mevzuatın sürekli değiştiği bir meslekten bahsettiğimizi düşünürseniz,işçilikten işverenliğe kadar mesleğin içinde geçen 30 yılımı dikkate aldığımda bazen ben bile mesleğe sıfırdan başladığımı düşünüyorum.
Size ilk tavsiyem şu olur.O ki bu forumda aramızdasınız,hemen alomaliye.com'un ana sayfasındaki ücretsiz üyelik bölümüne kaydınızı yaparak mevzuat haber sistemine üyeliğinizi yapınız.değişen mevzuatlar,tebliğler vs. ve sitede yayınlanan makaleler size maille iletilsin.
Sonrasında maddi gücünüzde varsa, basılı şekilde olmasa da dijital ortamda yararlanabileceğiniz bir yazılım (mevzuat) firmasıyla anlaşın. Mesleğimizle ilgili tüm kanunları da tek elden takip edin.Yakın zamanda ben böyle bir abonelik yeniledim.
eğer ofis açıp bağımsız çalışacaksanız odamızın çalışanlar kütüğüne kaydınızı yaptırmalısınız.Ruhsatlı müşavir olarak kaydınız vardır ama ruhsatınızı kullanmaya başladığınızda artık bu kayıtta zorunlu oluyor.Ama önce bunun için normal vergi kaydınızı açtırmalısınız. Aslında anlatılacak ve sizlerinde soracağınız o kadar çok şey var ki,en iyisi bunu zaman yaymak.Bizler buradayız.Hiç çekinmeden en basit bir soruyu dahi sorabilirsiniz."Bu da sorulur mu şimdi ayıptır" diyebileceğiniz soru dahi olsa sorun.ben ve burdaki tüm meslektaşlarım içtenlikle yanıtlayacaktır bundan emin olun. Ne kadar sık diyaloğa girerseniz o kadar hızlı öğrenir ve gelişirsiniz.
Şimdilik bu kadar yazayım.Allah utandırmasın,herşey istediğiniz gibi olsun inşallah.
Gerçekten cevaplarınız için ve olumlu düşünceleriniz için çok teşekkür ederiz. Aslında herşeyin farkındayız ama eşimde bende hep bir sektörde işi öğrendik. Ama şimdi her sektörü dediğiniz gibi her konuyu bilmemiz lazım. Öğrenmeyi seviyoruz o anlamda sıkıntı yok. İnsanlara yardımcı olmayı çözüm üretebilmeyi de çok seviyoruz. Düşeceğiz belki ama sonunda öğreneceğiz. Sizin gibi üstadlarımızın da tabi desteğiyle tecrübelerinden faydalanarak bunu başarabiliriz. Dediğiniz gibi mevzuat takibi ve bir firmayla da anlaşmak çok mantıklı. Biz şimdi oda naklimizin tamamlanmasını bekliyoruz 15 20 gün kadar sürecek. O arada da ofis bakmaya başladık. Bir kaç tane de belirledik. 1 oda içinde tuvaleti mutfağı olan bir yer düşünüyoruz şimdilik. Bir tane de alternatif bulduk. İlk etapta en ucuz en az maliyetli olsun dedik. Vergi dairesine de 10 dk mesafede cadde üzeri hareketli bir bölge. Ofis yeri tipi tercihinde bir öneriniz olur mu?
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,292
Konum
İstanbul
Tabiki ofisin merkezi ve ayak üzeri olması ve de müstakil olması her zaman avantajdır.Fakat yine tabi(sizin tercihiniz) ofis gıcır gıcır olsun,herşey yeni olsun gibi düşünerek çok masraf yapmanızı gereksiz bulurum.Çünkü ofisinize çok gelen giden olmayacaktır.Çok şaşalı bir ofis hazırlamanıza gerek yok. Siz,daha ziyade ofis yerine dışarda zaman geçirmelisiniz.Yani işin türkçesi,ofiste oturarak müşteri bekleyemezsiniz.O nedenle çoğu vaktinizi dışarda geçireceğinizden kaliteli ve pahalı bir ofis kurmanıza gerek yok.Ben,ofisten ziyade işimin kaliteli olmasını tercih edenlerdenim. Ayrıca merkezi yerlerde ofis tutup yüksek kiralara katlanmanızda gerekmez.Günümüzde hemen herşeyin online olduğunu düşünürseniz,resmi kurumlara gidiş gelişler oldukça azaldı.Ben bu nedenle yakın zamanda merkezden uzak ama daha büyük ve daha ucuz bir ofise taşındım.Ama ben merkezde olayım herşey elimin altında olsun diyorsanız bu da sizin tercihiniz tabi.Yine de ilk etapta sizin işlek bir caddede olmaya ihtiyacınız var.Çenenizde kuvvetliyse ve ikna kabiliyetinizde varsa kısa zamanda toparlarsınız diye düşünüyorum.
 
Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Tabiki ofisin merkezi ve ayak üzeri olması ve de müstakil olması her zaman avantajdır.Fakat yine tabi(sizin tercihiniz) ofis gıcır gıcır olsun,herşey yeni olsun gibi düşünerek çok masraf yapmanızı gereksiz bulurum.Çünkü ofisinize çok gelen giden olmayacaktır.Çok şaşalı bir ofis hazırlamanıza gerek yok. Siz,daha ziyade ofis yerine dışarda zaman geçirmelisiniz.Yani işin türkçesi,ofiste oturarak müşteri bekleyemezsiniz.O nedenle çoğu vaktinizi dışarda geçireceğinizden kaliteli ve pahalı bir ofis kurmanıza gerek yok.Ben,ofisten ziyade işimin kaliteli olmasını tercih edenlerdenim. Ayrıca merkezi yerlerde ofis tutup yüksek kiralara katlanmanızda gerekmez.Günümüzde hemen herşeyin online olduğunu düşünürseniz,resmi kurumlara gidiş gelişler oldukça azaldı.Ben bu nedenle yakın zamanda merkezden uzak ama daha büyük ve daha ucuz bir ofise taşındım.Ama ben merkezde olayım herşey elimin altında olsun diyorsanız bu da sizin tercihiniz tabi.Yine de ilk etapta sizin işlek bir caddede olmaya ihtiyacınız var.Çenenizde kuvvetliyse ve ikna kabiliyetinizde varsa kısa zamanda toparlarsınız diye düşünüyorum.
Aynen dediğiniz gibi sıfırdan başladığımız için bizim işimiz öncelikle dışarda ve ikili ilişkilerimizde. Biz eşimle beraber yıllardır yaşamak istediğimiz şehre taşındık. Bu zaten bizim için ekstra bir motivasyon kaynağı. Bir de aldığımız risk bizim için o kadar büyükki başarmalıyız yoksa önce elimizdekini tüketiriz kısa zamanda sonrasında da aç kalmaya mahkum oluruz. İşin gerektirdiği en asgari şeylere sahip olalım başlayalım zaten kazandıkça en güzeli de en iyisi de bizim olur. Önce ofisi halledelim yerleşelim yoklamamızı verelim. Sonra zaten siz değerli üstadlarımı sık sık rahatsız edeceğim. Anlayışınız ve destekleriniz içinde şimdiden teşekkürler
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,292
Konum
İstanbul
Estağfurullah bizler burdayız,genel veya özelden sorularınızı sorabilirsiniz.müsait oldukça yardımcı olmaya çalışırız. İyi çalışmalar
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,292
Konum
İstanbul
Tahsin ağabey hayırlı olsun. Kadıköy'den ne tarafa taşındın ?
Sağol kardeşim.8.ayın sonuna doğru Maltepe Zümrütevlere taşındım.Evim orda zaten.Eve 150-200 mt mesafede bi yer tuttum.Kadıköy merkez rahat güzeldi ama yeterince yoruldum.Git-gel günde 2 saat yolda geçiyor.Artık rahatladım.Bu yaştan sonra birazda kendimize bakalım :)
 
Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Bugün itibariyle bir ofis bulduk. 15 i itibariyle de sözleşme imzalayacağız. Ancak odalar arası naklimiz ay sonu gerçekleşeceği için vergi dairesi yoklaması da en erken kasım ayında gerçekleşecek ve faaliyete o zaman geçeceğiz. Bizde o arada hazırlıkları tamamlayacağız. Ancak faaliyete geçene kadar ki dönemde ödediğimiz kira için bir bildirim yapmak zorunda mıyız? Nasıl bir ışlem yapmamız lazım. Ayrıca tabelayı falan ayarlasak yoklama olmadan taksak bir sıkıntı yaratır mi?
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,292
Konum
İstanbul
Bugün itibariyle bir ofis bulduk. 15 i itibariyle de sözleşme imzalayacağız. Ancak odalar arası naklimiz ay sonu gerçekleşeceği için vergi dairesi yoklaması da en erken kasım ayında gerçekleşecek ve faaliyete o zaman geçeceğiz. Bizde o arada hazırlıkları tamamlayacağız. Ancak faaliyete geçene kadar ki dönemde ödediğimiz kira için bir bildirim yapmak zorunda mıyız? Nasıl bir ışlem yapmamız lazım. Ayrıca tabelayı falan ayarlasak yoklama olmadan taksak bir sıkıntı yaratır mi?

Kira sözleşmesini imzaladıktan sonra sözleşmeye ait damga vergisi beyanını düzenleyin tahakkuk edip ödeyin.Beyanı verme süresi: sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gündür.15 günlük süre;kiranın başlangıç tarihi değil,sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar,buna dikkat edin. Sonrasında açılış yapıldıktan sonra verilecek ilk muhtasar beyanın da tüm kira stopajını beyan edin.Örneğin 15 ekimde kiranız başladı ama siz açılışı kasım ayında yaptınız. Kasım ayının muhtasar beyanı aralıkta verileceğinden,bu beyanda hem kasım hemde ekim ayının kira stopajını bildirmelisiniz. Tabi kiranızın stopajlı olduğunu varsayark bunları yazıyorum.

Kasıma ayında faaliyete geçecekseniz tabelayı asmayabilirsiniz.Ama asacaksanız belediyeye ilan rekam vergisini ödemelisiniz.
 
Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Kira sözleşmesini imzaladıktan sonra sözleşmeye ait damga vergisi beyanını düzenleyin tahakkuk edip ödeyin.Beyanı verme süresi: sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gündür.15 günlük süre;kiranın başlangıç tarihi değil,sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar,buna dikkat edin. Sonrasında açılış yapıldıktan sonra verilecek ilk muhtasar beyanın da tüm kira stopajını beyan edin.Örneğin 15 ekimde kiranız başladı ama siz açılışı kasım ayında yaptınız. Kasım ayının muhtasar beyanı aralıkta verileceğinden,bu beyanda hem kasım hemde ekim ayının kira stopajını bildirmelisiniz. Tabi kiranızın stopajlı olduğunu varsayark bunları yazıyorum.

Kasıma ayında faaliyete geçecekseniz tabelayı asmayabilirsiniz.Ama asacaksanız belediyeye ilan rekam vergisini ödemelisiniz.
Teşekkür ederiz bilgilendirme için ama şunu anlamadık. Kiranızın stopajlı olduğunu varsayarak derken neyi kastettiniz. Stopajsız olma ihtimali var mı? bilmediğimiz çok şey var kusura bakmayın soruyorum sürekli.
Ayrıca damga vergisi beyanını nasıl yapıcaz şifremiz olmadan.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,292
Konum
İstanbul
Şirketten kiralama yapılması halinde şirket, kdv'li fatura düzenleyeceğinden kira stopajından bahsedilmeyecektir.Varsaydığım budur.
Damga vergisi için vergi dairesine gidebilirsiniz.
Ya da interaktif vergi dairesine kayıt olun,sistemden şifre üretin.Şifrenizle sisteme girerek deneyin.Orada kira sözleşmesi damga vergisi beyan yeri var. Ama o kısımdan verebilir misiniz pek emin değilim
 
Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Şirketten kiralama yapılması halinde şirket, kdv'li fatura düzenleyeceğinden kira stopajından bahsedilmeyecektir.Varsaydığım budur.
Damga vergisi için vergi dairesine gidebilirsiniz.
Ya da interaktif vergi dairesine kayıt olun,sistemden şifre üretin.Şifrenizle sisteme girerek deneyin.Orada kira sözleşmesi damga vergisi beyan yeri var. Ama o kısımdan verebilir misiniz pek emin değilim
Hımm anladım yok şirket değil zaten. Şahıstan kiralıyoruz o yüzden stopajlı olacak. Tamam ilginize teşekkür ederim o şekilde deneriz olmazsa vergi dairesine gideriz.
 
Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Şirketten kiralama yapılması halinde şirket, kdv'li fatura düzenleyeceğinden kira stopajından bahsedilmeyecektir.Varsaydığım budur.
Damga vergisi için vergi dairesine gidebilirsiniz.
Ya da interaktif vergi dairesine kayıt olun,sistemden şifre üretin.Şifrenizle sisteme girerek deneyin.Orada kira sözleşmesi damga vergisi beyan yeri var. Ama o kısımdan verebilir misiniz pek emin değilim
Tahsin bey merhaba.Bugün ofis için sözleşmeyi yaptık. Ofis sahibimiz de mali müşavir çıktı şansımıza. Sözleşmeye kefil yazılmasını istedi. Bizde tamam dedik. Bize 2 ya da 3 mükellef transfer edeceğini söyledi. bizde heyecanlandık kefil falan çok umursamadık. 😀 ben damga vergisini verirken kefilsiz bildiren bu sonrası için bir sıkıntı yaratır mi? Sonuçta eşim kira sahibi kefili de ben oldum.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,292
Konum
İstanbul
Tahsin bey merhaba.Bugün ofis için sözleşmeyi yaptık. Ofis sahibimiz de mali müşavir çıktı şansımıza. Sözleşmeye kefil yazılmasını istedi. Bizde tamam dedik. Bize 2 ya da 3 mükellef transfer edeceğini söyledi. bizde heyecanlandık kefil falan çok umursamadık. 😀 ben damga vergisini verirken kefilsiz bildiren bu sonrası için bir sıkıntı yaratır mi? Sonuçta eşim kira sahibi kefili de ben oldum.

Ben pek -ecek,-acak'lara bel bağlamam.Güvenmeyin,gelirsede sizin için süpriz olsun.Böyle gazlara gelmeyin derim.Geçmişte o kadar yaşadık ki bu örnekleri.Meslektaşlarım hak verecektir, en çok duyduğumuzda "söz,sen ofisi aç,ben defterleri alıp sana vereceğim" lafıdır :) İnşallah beni yanıltır ne diyelim.
Kefilli,kefilsiz durumdaki damga vergisinin ne olacağını mal sahibiyle görüştünüz mü? Yarın,damga vergisi makbuzunu mal sahibi isterse problem çıkar ve güven durumu sarsılır,benden söylemesi.
 
Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Ben pek -ecek,-acak'lara bel bağlamam.Güvenmeyin,gelirsede sizin için süpriz olsun.Böyle gazlara gelmeyin derim.Geçmişte o kadar yaşadık ki bu örnekleri.Meslektaşlarım hak verecektir, en çok duyduğumuzda "söz,sen ofisi aç,ben defterleri alıp sana vereceğim" lafıdır :) İnşallah beni yanıltır ne diyelim.
Kefilli,kefilsiz durumdaki damga vergisinin ne olacağını mal sahibiyle görüştünüz mü? Yarın,damga vergisi makbuzunu mal sahibi isterse problem çıkar ve güven durumu sarsılır,benden söylemesi.
Ben işini düzgün yapmaya çalışan bir insanımdır. Olması gereken neyse de onu yaparım. Zaten kefilli damga vergisi ödicez. Meblağ da çok yüksek değil zaten.ama merak ettiğim bunun bir kontrol mekanizması var mı? Bu arada interaktif vergi dairesinden dediğiniz gibi verebiliyormuşuz. Mükellef verme meselesine gelince ben pek olumsuz düşünmüyorum çünkü adam siyasete ağırlık vermek istiyor anladığım. Kendine uzak olan mükelleflerini de bu yüzden vermek istiyor. Verir vermez tabi bilinmez. Ama biz zaten faaliyete geçtiğimiz an çevremizdeki bütün mali müşavirleri tek tek ziyaret edeceğiz. Hepsiyle tanışıcaz. Çok zor olduğunu biliyoruz herşeye sıfırdan başlıyoruz anlamışsınızdır zaten az çok. Ama bugüne kadar nasıl başardıysak bundan sonra da başarırız. 😀 Büroyu 1 seneliğine kiraladık. 1 sene sonunda az çok anyayı konyayı görürüz elbet😀 bu arada bizim emlakçı da aynı zamanda astrolog çıktı. 1 sene sonra bu ofis küçük gelir eleman gerek olur size yeni ofis için yanıma gelirsiniz dedi. 😀 Geyikler bir yana biz çalışmayı araştırmayı sormayı seviyoruz sizin gibi yardımsever üstatlarımız sayesinde de inşallah tecrübemizi de her geçen gün daha da artıracağız. Biz kimseyle rakip olmak istemiyoruz her üstat bizim için yeni bir tecrübe. Bu meslek gerçekten hakettiği karşılığı görmeyen bir meslek. O yüzden herkesin hakettiğini kazanması değeri görmesi en büyük arzumuz.
 
Üyelik
7 Eki 2020
Mesajlar
22
Konum
İzmir
Ben işini düzgün yapmaya çalışan bir insanımdır. Olması gereken neyse de onu yaparım. Zaten kefilli damga vergisi ödicez. Meblağ da çok yüksek değil zaten.ama merak ettiğim bunun bir kontrol mekanizması var mı? Bu arada interaktif vergi dairesinden dediğiniz gibi verebiliyormuşuz. Mükellef verme meselesine gelince ben pek olumsuz düşünmüyorum çünkü adam siyasete ağırlık vermek istiyor anladığım. Kendine uzak olan mükelleflerini de bu yüzden vermek istiyor. Verir vermez tabi bilinmez. Ama biz zaten faaliyete geçtiğimiz an çevremizdeki bütün mali müşavirleri tek tek ziyaret edeceğiz. Hepsiyle tanışıcaz. Çok zor olduğunu biliyoruz herşeye sıfırdan başlıyoruz anlamışsınızdır zaten az çok. Ama bugüne kadar nasıl başardıysak bundan sonra da başarırız. 😀 Büroyu 1 seneliğine kiraladık. 1 sene sonunda az çok anyayı konyayı görürüz elbet😀 bu arada bizim emlakçı da aynı zamanda astrolog çıktı. 1 sene sonra bu ofis küçük gelir eleman gerek olur size yeni ofis için yanıma gelirsiniz dedi. 😀 Geyikler bir yana biz çalışmayı araştırmayı sormayı seviyoruz sizin gibi yardımsever üstatlarımız sayesinde de inşallah tecrübemizi de her geçen gün daha da artıracağız. Biz kimseyle rakip olmak istemiyoruz her üstat bizim için yeni bir tecrübe. Bu meslek gerçekten hakettiği karşılığı görmeyen bir meslek. O yüzden herkesin hakettiğini kazanması değeri görmesi en büyük arzumuz.
Merhaba. Kiraladığım ofisimin sözleşme damga vergisini göndereceğim. Sözleşmede net tutarı belirttik. Brüt tutarı hesaplarken 2020 için yüzde 10 2021 yılına giren kısım için yüzde 20 mi hesaplayacağım. Yoksa sözleşme 2020 yılında yapıldığı için brüt tutarı yüzde 10 a göre mihesaplayacağım. Bilgilendirmenizi rica ederim.
Ayrıca ofis açılışı için yoklamada büroda nelerin hazır olması gerekiyor. Nelere dikkat ediyorlar.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,292
Konum
İstanbul
Ben,herhangi bir hataya sebebiyet vermemek için 2020 kalan süre için %10, 2021 süresi için %20 üzerinden brü hesaplayıp o şekilde damga vergisi tahakkuk ettiriyorum.Ama doğrusu hangisidir derseniz ona bir cevabım yok.
Ancak eğer kiranın tamamını veya birkaç ayını peşin ödemişeniz,ödediğiniz bölüme isabet eden tutar için %10 hesaplamalısınız.
Yoklama anında ofis havası olsun yeter,boş daire olmasın.Memur zaten ne yazacağını biliyor.Masa,sandalye,bilgisayar,klasik şeyler.İşçi zaten olmayacaktır sanıyorum.Yoklama dediğiniz işlem 5 dakikada bitecek.
 

Benzer konular

Üst