fonradar

2013 Defter Tasdikler Ve Genel Kurul Müzakere Defteri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan meduzam
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
yTTK md 64 zaten şu şu defterlerin tutulması zorunludur gibi bir ifade yer almıyor ki! Orada sadece sayılan defterlerin ticari defter olduğu ve nasıl tasdik ettirileceği yazılı. Eğer Bütçe maratonunda fırsat bulurlar ise iki bakanlık ortak tebliğlerini yayınlayınca ak/kara ortaya çıkacak.
 
Bu yıl geçiş dönemi olduğundan taşlar yerine oturuncaya kadar risk almamak gerekir. Odaların bile bu konuda görüşleri farklı farklı. Bence bu ay içerisinde yevmiye,kebir, envanter, pay defteri (önceden onaylısı varsa gerek yok), genel kurul müzakere defteri ve yön.kurulu karar defteri onay yaptırılmalıdır. Mevcut karar defteri ile yevmiye defterinin de mart ayı sonuna kadar kapanış tasdikinin yaptırılması en sağlıklı yol..
 
Selamlar
İstanbul smmm odası bu konuda 18-22 aralık tarihlerine kadar bekleyin,bu konuda bir düzeltme kararı çıkabilir diyor.Dost meclisinde söylenmiş bir söz.Acele etmeyin diyorlar.O nedenle birkaç gün beklemekte fayda var.Şu an için ne kadar tartışsakta çözüm bulamayacağız.hele bir 18'i olsun bakalım.
 
Aralığın 18-22 arası kdvlerlemi uğraşırız, defter tastikleriylemi?Tabi noter gün verirse artık.Son günlere niye beklerler anlamıyorum.Değiştirilmesi, düzeltilmesi gereken birşey varsa, yapın şimdiden.Yada düzeltilmeyecek ise, duyurun, bilgilendirin insanları.Ne zaman değişecek bu düzen, nedir bu çektiğimiz...
 
Merhaba,

Genel kurul toplantı ve müzakere defterini, noterler birliği sitesinde giriş yaptığımız smmm defter bilgi girişinde güncelleme yapıyoruz değil mi?
yalnız bu defteri ben isim olarak göremedim, diğer defterler ( bilanço) mi? seçilecek..
 
Evet, ben Diğer(Bilanço) kısmından girip, defterin adını açılan kutuya yazıyorum.
Karar Defterini de o şekilde yapıyorum açıkçası.Diğer(Bilanço) kısmından girip, açılan kutuya Ltd.Şti. ise, "Müdürler Kurulu Karar Defteri", A.Ş. ise "Yönetim Kurulu Karar Defteri" yazıyorum.
 
sn zindan,
bende dediğiniz yerden yaptım diğer defterler kısmından ancak; LTD.ŞTİ mükellef, "Müdürler kurulu karar defteri" yerine defteri ismi olan "Genel kurul toplantı ve müzakere defteri diye yazmış bulundum :( öyle de güncellemişim.
 
[TABLE="width: 550"]
[TR]
[TD="class: xl24, width: 178, bgcolor: transparent"]DEFTER
[/TD]
[TD="class: xl24, width: 277, bgcolor: transparent"]LTD.ŞTİ.
[/TD]
[TD="class: xl24, width: 277, bgcolor: transparent"]A.Ş.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Yevmiye Defteri
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Yevmiye Defteri
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Yevmiye Defteri
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Defter-i Kebir
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Defter-i Kebir
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Defter-i Kebir
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Evanter Defteri
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Evanter Defteri
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Evanter Defteri
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Diğer Defterler (Bilanço)
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Müdürler Kurulu Karar Defteri
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Yönetim Kurulu Karar Defteri
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Ortaklar Pay Defteri
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Pay Defteri
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Pay Defteri
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Diğer Defterler (Bilanço)
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defteri
[/TD]
[TD="class: xl25, bgcolor: transparent"]Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defteri
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ben bu şekilde girişlerini yapıyorum.
 
sn zindan,

tablonuzdaki müdürler kurulu karar ve yönetim kurulu karar defteri hakkında;
mevcut halen kullanılmakta olan karar defteri, ocak ayında tasdiklense, bu tablonuzdaki karar defterleri için yeniden tasdik yapılması gerekmiyor değil mi?
yani kısaca yeni bir karar defteri alıp bu belirttiğiniz şekilde onaylatmamız gerekmiyor değil mi?
 
Açıkçası eski karar defterinin kullanılamayacağı söylenmektedir.
Yeni ttkda "Yönetim Kurulu Karar Defteri" denmektedir.Bizim şuanda kullanmakta olduklarımız "Karar defteri" dir.Anonim şirketler için "Yönetim Kurulu Karar Defteri", limited şirketler için de Yönetim kuruluna denk olduğu için "Müdürler Kurulu Karar Defteri" yaptırılmalıdır denmektedir.Müdürler kurulu karar defteri ttkda ismen geçmemesine rağmen bu şekilde olmalı denmektedir.
Bu nedenlerden dolayı, ismi Yönetim/Müdürler kurulu karar defteri olan yeni bir defter tastik ettirmek gerekir.Ocak ayında tastik ettirirseniz devam tastiği olur bu.Devam tastiğini de karar defterine yapmış olursunuz, ttkda ismi geçen yönetim/müdürler k.karar defterine değil.
 
Peki LTD.'ler için Aralık ayında açılış tasdiki yapılan Müdürler Kurulu Karar defteri Mart ayında kapanış tasdiki olur mu ? Hiç kullanılmayan defterin kapanış tasdiki olmayacağına göre burada bir tezat var.
 
Yeni TTK'da "devam tasdiki" nin olmadığını öğrendim. Defterlerin kullanılmaya başlamadan önce tasdik edilmesinden bahsettiği için devam tasdiki olmuyormuş.
 
Öteden beri kullanmakta olduğumuz ortaklar kurulu karar defteri, bu yeni defterlerin hangisinin yerini alıyor ? Genel kurul müzakere defteri mi, yoksa yönetim kurulu defteri mi ? Ya da hiçbiri..
 
G.K.T.M.D. yapılan olağan ve olağanüstü toplantılarda toplantı tutanaklarının yazılacağı bir defter değil mi?
 
Defter tasdikleri ile ilgili bugünkü resmi gazetede ticaret bakanlığının tebliği yayımlandı. Tebliğin 5. ve 11. maddelerinde bu konuda açıklama var. Limited şirketlerde müdürler kurulu defteri kullanılması zorunlu değil,isteğe bağlı oldu.
 
bulent249 benimde dikkatimi çekti. Bunların yaptıkları tek kelimeyle ukalalık. Madem zorunlu değildi bugüne kadar müdürler kurulu defteri tasdik ettirenlerin günahı neydi, bu tebliği çıkartmak için niçin bugüne kadar beklediler.

(4) Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir. Müdürler kurulu karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış onayları dahil olmak üzere yönetim kurulu karar defterine ilişkin hükümler uygulanır. Kararların genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilmesi halinde 10 uncu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen hususların yazılması zorunludur. Ayrı bir müdürler kurulu karar defteri tutulması halinde müdür veya müdürler kurulu kararları genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilemez.
 
düzeltme

son durum: Ltd şti. ler için
1-envanter defteri 2-yevmiye defteri 3-defter-i kebir 4-pay defteri(zaten mevcut geçen yıllardan) 5- Genel kurul toplantı ve müzakere defteri
(not:elimizdeki karar defterleri iptal yada arşivde ebediyete kadar saklı yada at gitsin)
 
Son düzenleme:
Üst