fonradar

Ba_Bs Formlarına İlişkin.... (Lütfen yenı başlık açmadan önce okuyunuz.)

Merhabalar.ba-bs hakkında 2 sorum var cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

1- 01/2013 dönemine ait ba bildirimi bildiğiniz üzere 28.02.2013 tarihiydi.Gelir idaresi ilgili dönemde bildirim süresini 04.03.2013 tarihine kadar uzatmış.01/2013 ba bildirimi yasal süresi olan 28.02.2013 de bildirilmiş fakat düzeltmesi 13.03.2013 tarihinde yapılmış.Bu durumda 10 günlük süre başlangıcı 28.02.2013 tarihinden itibaren mi yoksa 04.03.2013 tarihinden mi başlayacak?Çünkü 28.02.2013 tarihinden başlarsa 13.gün düzeltme yapılmış sayılacağından 1/5 oranında ceza kesilecek 04.03.2013 tarihi baz alınırsa 9.gün düzeltme yapılmış sayılacak.

2- 10/2012 dönemine ait ba bildirimin düzeltmesi 22.12.2012 de yapılmış, haliyle de v.dairesi 3074 özel usülsüzlük cezası kesmiş fakat cezayı 1170 + 234 (0,2 katı) olarak belirlemiş. sorum şu ki ba-bs mevzuuatında ''Düzeltme 10. günü takip eden 15 gün içinde verilmesi halinde ise kesilmesi gereken özel usulsüzlük cezası 1/5 oranında uygulanacaktır'' dediğinden bildirimin son günü olan 30.11.2012 tarihi baz alındığında 22.gün düzeltme yapıldığından 1170+234 doğru fakat 10.günü takip eden cümlesinden yola çıkıldığında ve 10.günü takip eden gün denildiğinde 10.gün yani 10.12.2012 baz alınırsa 12.gün düzeltme verilmiş olacak buda 1/5 oranında ceza sizce hangi tarihi baz alır idare?

şimdiden teşekkür ederim.
 
İyi günler,BA BS beyanemesinin son günü 05.10.2015 tarihinde,10günlük düzeltme süresi ne zaman başlar
teşekkür ederim
 
Merhaba,

ağustos ba-bs formları bildiğiniz gibi son günü 05.10.2015 idi.
Ben düzeltmeleri 14.10.2015 te yapmıştım, sistem KSS seçeneğini seç demediği içinde 10 günlük süresini geçirmeden verdim.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar iyi çalışmalar
eylül/2015 ba bs bildirimlerini 02.11.2015 tarihinde sisteme yükledim 9 firmanın. Kontrol yapılmış onay kısmına gelmişim tabiki onay kısmında beyannamemi kendi mükellef listemden çeltiklemişim.
nasıl olduysa onay kısmına basmayı unutmuşum. aslında unutmamam gerekirdi ama nasıl olduysa onaylamayı unutmuşum.
size bunu yazdığım gün tesadüfen sistemi kontrol ederken onay bekleyen 9 adet ba bs bildirim halen bekliyor.
tabiki 9 x 1300 Tl cezayı yedik yani 11.700 tl 376 verirsem 7.800 cepten çıktı.
işte bizim meslek böyle hiç bir dalgınlığı af etmiyor. Bizlerde geçim sıkıntısı yok, gam yok keder yok biz muhasebeciler bu toplumda çok rahat yaşayan birer bireyleriz. tabiki burda mükellefin hiç suçu yok ama biraz BA BS ceza yaptırımı çok ağır. Burda devlete yönelik vergi söz konusu değil neden bu kadar ceza ne diyeyim
şu sormak istiyorum ben kanuni süresinde BA BS sisteme yüklemişim onay aşamasında bekliyor. Buradan bir şey tutturma şansım varmı internetten araştırdım bulamadım.
 
Merhabalar Arkadaşlar ;
Dişçi bir mükellef vatandaşın V.D. ve TC. Kimlik nosunu almamış şahıs ise bir seferlik ödeme yapıp işi biten bir vatandaş BA da nasıl gösterebilirim /göstermesem sıkıntı olurmu ?
 
Nihai tüketiye kesilen fatura için faturada vergi/TC no yazma zorunluluğu olmadığından sadece isim-adet-tutar bilgileri ile bildirebilirsiniz. Her ne kadar gib uyarılarında vergi/TC no olmalı dese de o ibarenin başında vergi mükellefi geçtiği için nihai tüketici için boş bırakılabilir.
 
ok.araştırdım haklısınız yanlız beyanname hata veriyor bdp üzerinden manuel de denediğim halde bir türlü gönderemedim
 
Nihai tüketiye kesilen fatura için faturada vergi/TC no yazma zorunluluğu olmadığından sadece isim-adet-tutar bilgileri ile bildirebilirsiniz. Her ne kadar gib uyarılarında vergi/TC no olmalı dese de o ibarenin başında vergi mükellefi geçtiği için nihai tüketici için boş bırakılabilir.

Sayın Merkür2 bu konuda Maliye sürekli sirküler yayınlamakta ve özellikle vergi no / tc no alanlarına önem verdiği aşikar. Dolayısı ile ben nihai tüketici de olsa TC kimlik no alanına bilginin girilmesi taraftarıyım. Bununla ilgili dönüş olduğunda ibarede mükellef geçtiği için giremedik demek ne kadar tutarlı olacak.?

1. Bildirimde bulunurken, alım veya satım yapılan mükelleflere ilişkin “Vergi Kimlik Numarası” veya “T.C. Kimlik Numarası” bölümlerinin eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurulması gerekmektedir.

2. Bildirimde bulunurken, alım veya satım yapılan mükelleflerin adı-soyadı/unvanı bilgilerinin doğru ve tam bir şekilde yazılması gerekmektedir.

3. Alım veya satım yapılan mükelleflerin nev’i değişikliği, birleşme ve devir durumlarında, değişikliğin gerçekleştiği tarih itibarıyla vergi kimlik numarası ve unvan bilgileri dikkate alınarak bildirimde bulunulması gerekmektedir.

4. Alım yapılan mükelleflerin bildirimi sırasında Sistem tarafından bu mükelleflerin “mükellefiyetlerini terk etmiş” olduklarına yönelik olarak verilen uyarı mesajına dikkat edilerek bildirimde bulunulması gerekmektedir.

Ba-Bs bildirim formlarına yönelik açıklamalar için 396 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğini inceleyebilirsiniz.
 
Ba/Bs şimdiye kadar nihai tüketici için boş bıraktım ve vd bilgi/açıklama vs hiç bir şey istenmedi. Nihai tüketici vergi mükellefi olmadığı vergi nosu da bulunmaz. İdarenin şahıslar için TC nosunu vergi nosu olarak kullanması bu durumu değiştirmez. Zaten asıl nihai tük. için TC yazılırsa karışıklığa yol açar.
 
Merhaba ;

Konu ile ilgili bir özelgeyi paylaşmak istiyorum.


T.C.GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞIANKARA VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI(Mükellef Hizmetleri Usul Grup Müdürlüğü)
Sayı

:​
B.07.1.GİB.4.06.18.02-32Mük257-7992-537

11/08/2010​
Konu

:​
Nihai tüketicilere yapılan ve belirlenen haddi aşan satışların Bs bildirim formuna dahil edilip edilmeyeceği hk.

İlgi dilekçenizde; ... Vergi Dairesi Müdürlüğünün ... vergi numaralı mükellefi olarak şirketinizin yurtiçi ve yurtdışı otel rezervasyonları, iç hat ve dış hat uçak bileti, hac ve umre organizasyonu faaliyetinde bulunduğu, bazı satışlarınızın vergi mükellefi olmayan nihai tüketicilere yapıldığı ve bu satışların özellikle hac ve umre dönemlerinde yoğun olduğu belirtilerek, nihai tüketicilere yapılan satışların belirlenen haddin üzerinde olması halinde Bs bildirim formuna dahil edilip edilmeyeceği hususunda Başkanlığımızdan görüş talep edilmiştir.

Bilindiği üzere, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 148, 149 ve Mükerrer 257'nci maddelerinin Bakanlığımıza verdiği yetkiye dayanılarak, 350 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğiyle, bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin belirli bir haddi aşan mal ve hizmet alımlarını "Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Ba)" ile; mal ve hizmet satışlarını ise "Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Bs)" ile bildirmeleri yükümlülüğü getirilmiştir.

Konuyla ilgili olarak yayımlanan 362 ve 381 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğleri ile bu yükümlülüğeilişkin açıklamalar yapılmış olup, söz konusu yükümlülüğün 2010 yılı ve müteakip yılların aylık dönemler halinde yerine getirilmesinde uygulanacak usul ve esaslar ile bildirim hadleri konusunda açıklamaların yer aldığı 396 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin; "Bildirime Konu Alış/Satışlar ve Hadler" başlıklı (1.2) bölümünde;
"1.2.1. Bildirim mecburiyeti bulunan mükelleflerce, belirlenen hadler çerçevesinde yapılan her türlü mal ve/veya hizmet alış ve satışları, bunlara ilişkin belgenin türüne (Fatura, irsaliyeli fatura, serbest meslek makbuzu, müstahsil makbuzu, gider pusulası, akaryakıt pompalarına bağlı ödeme kaydedici cihaz fişi, sigorta komisyon gider belgesi ve yolcu bileti gibi) bakılmaksızın Ba-Bs bildirim formlarına dahil edilecektir.

1.2.2. Mükelleflerin 2010 yılı ve müteakip yılların aylık dönemlerine ilişkin mal ve/veya hizmet alışları ile mal ve/veya hizmet satışlarına uygulanacak had 5.000 TL olarak yeniden belirlenmiştir. Buna göre, bir kişi veya kurumdan katma değer vergisi hariç 5.000 TL ve üzerindeki mal ve/veya hizmet alışları, "Mal ve Hizmet Alımlarınaİlişkin Bildirim Formu (Form Ba)" ile; bir kişi veya kuruma katma değer vergisi hariç 5.000 TL ve üzerindeki mal ve/veya hizmet satışları ise "Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Bs)"nun Tablo II alanında bildirilecektir.
...
Belirlenen hadlerin altında kalan alış ve satış bedellerinin bildirildiği, "Diğer Mal ve Hizmet Bedeli Toplamı" (Tablo III) bölümü Ba-Bs bildirim formlarından çıkartılmıştır." hükmü yer almaktadır.

Buna göre; nihai tüketicilere yapılan mal ve hizmet satışlarının KDV hariç 5.000-TL ve üzerinde olması halinde 396 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde yer alan açıklamalar doğrultusunda nihai tüketicinin T.C. Kimlik Numarası belirtilerek Bs bildirim formuna dahil edilmesi gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.


Vergi Dairesi Başkanı a.Grup Müdürü V.
 
Son düzenleme:
Merhaba,

Arkadaşlar elimde bir noter makbuzu var. İçeriği şöyle;

Harç............................. 852,86
Damga Vergisi.................2.937,49
Değ.Kağıt Bedeli.............. 528,00
PTT Giderleri................... 8,47
Sair Tahsilat................... 729,23
TOPLAM.........................5.056,05
KDV.............................. 132,79
-----------
GENEL TOPLAM............... 5.188,84

Arkadaşlar bu noter makbuzu BA-BS de dikkate alınır mı? dikkate alırsak 5.056,05 TL mi yazılacak
 
Merhaba,

Arkadaşlar elimde bir noter makbuzu var. İçeriği şöyle;

Harç............................. 852,86
Damga Vergisi.................2.937,49
Değ.Kağıt Bedeli.............. 528,00
PTT Giderleri................... 8,47
Sair Tahsilat................... 729,23
TOPLAM.........................5.056,05
KDV.............................. 132,79
-----------
GENEL TOPLAM............... 5.188,84

Arkadaşlar bu noter makbuzu BA-BS de dikkate alınır mı? dikkate alırsak 5.056,05 TL mi yazılacak

... sayılı Vuk Genel Tebliğine göre noter makbuzlarının Ba formuna eklenme zorunluluğu yoktur. Ayrıca istisna olmayan işlemlerde Ba Bs formlarında Kdv hariç tutarlar yer alır.
 
Çek ile kiralayana verilen depozito tutarını B formlarına dahil edilirmi.?

Kiralama ile ilgili yapılan ödemelerin Ba formu ile bildirilmesi zorunludur. Mevzuatta kısaca "Her türlü mal/hizmet alışları, belgenin türüne bakılmaksızın bildirilir." ibaresi yer almaktadır. Kira ödemeleri bildirilir. Burdan hareketle kira depozitolarının da bildirilmesi gerektiğini DÜŞÜNÜYORUM.
 
Kiralama ile ilgili yapılan ödemelerin Ba formu ile bildirilmesi zorunludur. Mevzuatta kısaca "Her türlü mal/hizmet alışları, belgenin türüne bakılmaksızın bildirilir." ibaresi yer almaktadır. Kira ödemeleri bildirilir. Burdan hareketle kira depozitolarının da bildirilmesi gerektiğini DÜŞÜNÜYORUM.
Depozito nasıl bir hizmetin karşılığıdır?
 

Benzer konular

Üst