Sayın Üstadlarım bir konuda görüşlerinizi almak istiyorum.
Turizm firmasının acenteliğini yapan bir mükellefimiz var.
Tatile gitmek isteyen tüketiciye firma, Turizm firmasının açıkladığı fiyatlardan faturası kesiyor (Konaklama, Ulaşım vs.)
1-Kredi kardı ile ödeme yapılacağı zaman (acentanın değil) Turizm firmasının sanal pos cihazı kullanılıyor.
2-Turizm firması, tüketicinin masrafları ile ilgili olarak Ulaşım ve Konaklama vs. gibi acentaya fatura kesiyor.
3-Acenta bu işlemde (birbirlerine kestikleri fatura farkı kadar) komisyon faturası kesiyor.
(Acenta, Turizm şirketi ile pos cihazını kullanacağına dair anlaşma yapmıştır.)
Böyle işlem yapan arkadaşlar varsa bu kayıtları nasıl yaptığınıza dair bilgi verir misiniz?
Turizm firmasının acenteliğini yapan bir mükellefimiz var.
Tatile gitmek isteyen tüketiciye firma, Turizm firmasının açıkladığı fiyatlardan faturası kesiyor (Konaklama, Ulaşım vs.)
1-Kredi kardı ile ödeme yapılacağı zaman (acentanın değil) Turizm firmasının sanal pos cihazı kullanılıyor.
2-Turizm firması, tüketicinin masrafları ile ilgili olarak Ulaşım ve Konaklama vs. gibi acentaya fatura kesiyor.
3-Acenta bu işlemde (birbirlerine kestikleri fatura farkı kadar) komisyon faturası kesiyor.
(Acenta, Turizm şirketi ile pos cihazını kullanacağına dair anlaşma yapmıştır.)
Böyle işlem yapan arkadaşlar varsa bu kayıtları nasıl yaptığınıza dair bilgi verir misiniz?