Merhabalar..
10 aydır kurumsal bir şirkette çalışıyorum. İş görüşmesinde 3 ay deneme süresi ardından kadroya geçirileceğim konuşulmuştu. Ancak imzaladığım ilk sözleşme 4 aylıktı.
Deneme süresinden sonra yönetim ile ilgili bir nedenden ötürü olduğu belirtildi ve sözleşmem 6 ay uzatıldı. Bu dönemde iş görüşmesinde belirtilen rütbede değil, stajyer konumunda çalıştırıldım. Bu konuda konuştuğumda, sistemsel bir şey olduğu belirtildi.
6 ayın sonunda 31 Ekim tarihi itibariyle sözleşmem bitti, ve aynı tarihte kadroya geçirileceğim bilgisi verildi. Ancak sistemsel nedenlerden ötürü bir kaç gün çalışamayacağımı , prosedürler tamamlandığında işe geri dönebileceğim bildirildi.
Ancak imzaların tamamlanması geciktiği için, aynı ay içinde giriş çıkış yapılamayacağı için işe başlangıç tarihim 1 Aralık'a ertelendi. Bu durumda bir aylık maaşımı almamış oluyorum. Ve bu durum bana önceden bildirilmediği içini, mağdur durumdayım.
Bu durumda ilk olarak, belirli süreli sözleşmenin bitiş tarihinden önce sözleşmenin uzatılıp uzatılmayacağına dair bir bildirim yapılması gerekiyor mu?
İkinci olarak, arada maaşımı alamayacağım süreç için herhangi bir talepte bulunmam mantıklı mıdır? Şirketin böyle bir hakkı var mıdır?
Not: İş hayatına yeni başlamış biri olarak, sizlerden fikirlerinizi bekliyorum. Eğer net bir şekilde durumu anlatamadıysam lütfen sorabilir misiniz?
Saygılarımla..
10 aydır kurumsal bir şirkette çalışıyorum. İş görüşmesinde 3 ay deneme süresi ardından kadroya geçirileceğim konuşulmuştu. Ancak imzaladığım ilk sözleşme 4 aylıktı.
Deneme süresinden sonra yönetim ile ilgili bir nedenden ötürü olduğu belirtildi ve sözleşmem 6 ay uzatıldı. Bu dönemde iş görüşmesinde belirtilen rütbede değil, stajyer konumunda çalıştırıldım. Bu konuda konuştuğumda, sistemsel bir şey olduğu belirtildi.
6 ayın sonunda 31 Ekim tarihi itibariyle sözleşmem bitti, ve aynı tarihte kadroya geçirileceğim bilgisi verildi. Ancak sistemsel nedenlerden ötürü bir kaç gün çalışamayacağımı , prosedürler tamamlandığında işe geri dönebileceğim bildirildi.
Ancak imzaların tamamlanması geciktiği için, aynı ay içinde giriş çıkış yapılamayacağı için işe başlangıç tarihim 1 Aralık'a ertelendi. Bu durumda bir aylık maaşımı almamış oluyorum. Ve bu durum bana önceden bildirilmediği içini, mağdur durumdayım.
Bu durumda ilk olarak, belirli süreli sözleşmenin bitiş tarihinden önce sözleşmenin uzatılıp uzatılmayacağına dair bir bildirim yapılması gerekiyor mu?
İkinci olarak, arada maaşımı alamayacağım süreç için herhangi bir talepte bulunmam mantıklı mıdır? Şirketin böyle bir hakkı var mıdır?
Not: İş hayatına yeni başlamış biri olarak, sizlerden fikirlerinizi bekliyorum. Eğer net bir şekilde durumu anlatamadıysam lütfen sorabilir misiniz?
Saygılarımla..