Tüm forumdaşlara selamlar,
Konu açmayalı uzun zaman olmuş
E-defteri biz firma olarak 2014 başından bu yana yüklüyoruz GIB'e. Ancak 1 gün arayla iki arkadaşımızdan benzer soru gelince bende tereddüde düştüm konuyla ilgili.
Başlıkta da yer aldığı üzere sorum "E-defter Kayıtlarında Yer Alması Gerekli Zorunlu Ve Temel Alanlar" nelerdir?
Biz örneğin Netsis kullanıyoruz ve paket program standart olduğundan GIB'e ne gönderirse o bizim defterimiz, kağıt ortamında bastırılandan da bir farkı yok aslında. İlgili alanlar:
Yevmiye İçin:
Yevmiye Madde No, Yevmiye Tarihi, Hesap Kodu, Hesap Adı, Açıklama, Borç, Alacak
Kebir için:
Yev. Tarih, Yev. No, Hesap Kodu, Hesap Adı, M. Fiş No, Açıklama, Borç, Alacak, Borç Bakiye, Alacak Bakiye
Bu alanlar harici zorunlu yer alması gereken ve tebliğlerde direkt belirtilen başka bilgiler göremedim.
Velevki şöyle bir husus daha var, olur ya incelemeye girse bir firma örneğin, denetmenler sizden verileri mutlaka çok çeşitli ve detaylı bazlarda excel ortamında vs talep ediyorlar, yani oturup defteri tek tek bakmıyorlar biliyorsunuz. E şimdi yine benzer bir durumda elektronik defterle uyumlu yan çalışmalar talep edecekler bir sürü. Bu nedenle yukarıda bahsettiğim alanların sanki yeterli olduğunu düşünüyorum ancak gayet tabi mevzuat ne diyorsa odur.
Sonuç olarak konuyla ilgili mevzuatta benim atladığım, göremediğim ve sizin bildiğiniz görüş, fikir ve bilgi paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Konu açmayalı uzun zaman olmuş
E-defteri biz firma olarak 2014 başından bu yana yüklüyoruz GIB'e. Ancak 1 gün arayla iki arkadaşımızdan benzer soru gelince bende tereddüde düştüm konuyla ilgili.
Başlıkta da yer aldığı üzere sorum "E-defter Kayıtlarında Yer Alması Gerekli Zorunlu Ve Temel Alanlar" nelerdir?
Biz örneğin Netsis kullanıyoruz ve paket program standart olduğundan GIB'e ne gönderirse o bizim defterimiz, kağıt ortamında bastırılandan da bir farkı yok aslında. İlgili alanlar:
Yevmiye İçin:
Yevmiye Madde No, Yevmiye Tarihi, Hesap Kodu, Hesap Adı, Açıklama, Borç, Alacak
Kebir için:
Yev. Tarih, Yev. No, Hesap Kodu, Hesap Adı, M. Fiş No, Açıklama, Borç, Alacak, Borç Bakiye, Alacak Bakiye
Bu alanlar harici zorunlu yer alması gereken ve tebliğlerde direkt belirtilen başka bilgiler göremedim.
Velevki şöyle bir husus daha var, olur ya incelemeye girse bir firma örneğin, denetmenler sizden verileri mutlaka çok çeşitli ve detaylı bazlarda excel ortamında vs talep ediyorlar, yani oturup defteri tek tek bakmıyorlar biliyorsunuz. E şimdi yine benzer bir durumda elektronik defterle uyumlu yan çalışmalar talep edecekler bir sürü. Bu nedenle yukarıda bahsettiğim alanların sanki yeterli olduğunu düşünüyorum ancak gayet tabi mevzuat ne diyorsa odur.
Sonuç olarak konuyla ilgili mevzuatta benim atladığım, göremediğim ve sizin bildiğiniz görüş, fikir ve bilgi paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.