Burada sizin bizim yorumumuz değil asıl olan kanun,tebliğ, kurumun uygulamalarıdır.Kurumun bu konudaki tebliği çok açık, buyrun bunu da yorumlayın..
İlgili tebliğden:
''Ay/dönem içinde işe girişi veya işten çıkışı bulunmayan, çeşitli nedenlerle (istirahat, ücretsiz izin, disiplin cezası gibi) ay/dönemin bazı günlerinde çalışmayan ve çalışmadığı günler için de ücret almayan sigortalıların ilgili ay/dönemdeki prim ödeme gün sayıları, ilgili ay/dönemdeki gün sayısından, ücret almaya hak kazanılmamış gün sayısı çıkartılmak suretiyle hesaplanacaktır.''
Uygulamanıza göre Ekim ayında 5 gün eksik günü olan kişiye 25 gün prim günü bildirin daha sonra bu forumdan, 1 gün eksik bildirmişim, ek-bildirge vereceğim ya da kurum resen gün sayısını tamamladı ceza da yedim diye yazarsınız.
:-X