Fazla Mesai 270 Saati Geçmiş Ne Yapabiliriz ?

Şeref bey , fazla çalışma süresi için yıllık 270 saat üst sınırı var evet, soru şu;
bu 270 saatlik sınırın aşılması durumunda tanımlanmış bir ceza var mı? Benim bildiğim yok,
dolayısıyla da sn.ksimkesyan ın belirttiği üzere fazla çalışma ücretinin hiç ödenmemesi durumu için belirlenmiş bir cezanın uygulanabilirliği de olamaz üst sınır aşılması durumunda.
nasıl ki;
-gece çalışmasında 7,5 saatin üzerinde çalışma yaptırılması durumunda uygulanabilecek ceza maddesi de uygulanamazsa, -günlük çalışma süresi aşıldığında uygulanabilecek ceza maddesi de uygulanamazsa,
- hamile kadının günlük 7,5 saatten fazla çalıştırılması durumunda uygulanabilecek ceza maddesi uygulanamzsa;
+fazla çalışma karşılığı ücretin ödenmemesinde uygulanabilecek ceza maddesine de ilişkilendirilemez 270 saat sınırının aşılması.
 
Son düzenleme:
Sayın Arkadaşlar,


"Siz maddenin 270 saati aşamaz bölümünü göz ardı edip sadece ücretin ödenmeme bölümünü göz önüne alırsanız yorum öyle olur. Ancak yorum için önce 270 saat üzerinde olamaz'ı da göz önüne alın diyorum ben. (Başka birçok şeyle birlikte) Bu aynı maddeye aykırı davranış değilmi ? Sanki maddede böyle bir yasak yokmuş gibi yorumlayamazsınız. ( Ceza da 237.-- TL oldu 2013 yılı için.) Yoksa 270 saat kuralını niye tartışıyoruzki, bu durumda yok sayarız biter gider."

demiştim daha önce. İşe kıyas yoluyla bakamayız. Bir suçun cezası belliyse açıklanmışsa, başka bir suçun cezası tabiki uygulanmaz. Bu konuda bir ilinti var ancak. 41. madde içeriği. Ben buradan hareket ediyorum. Açıklamanın da cezayi müeyyidenin de kesin açık net bir şekilde yazıldığını da söylemedim, söylemiyorum. Ancak 102/c buraya atfediliyor. Bunu da içerir diyorum. Yoksa yine aynı noktaya geliriz. Daha önce yazdığım gibi;

"Yoksa 270 saat kuralını niye tartışıyoruz ki, bu durumda yok sayarız biter gider." Zaten galiba öyle oluyor.


Saygılar,
Kevork
 
Baştan söyleyelim,işci-işveren ilişkilerinde bir dengenin olduğu malum.

F.çalışma noktasında, kanun koyucunun gözetmiş olduğu noktalar, f.çalışma yapılamayacak işler ve f.çalışma yaptırılmayacak işciler,günlük çalışmanın sınırı,haftalık çalışma süresi,gece çalışma süresi,sağlık kuralları açısından daha az süreli çalışma yapılacak işler vs. dir.F.çalışma konusunda,bu sınırı 270 saat olarak belirlemiş,bu sınırın aşılması halinde ,moto mot açık cezai müeyyide koymamış ise de, belirlenen sınırın aşılabileceğini de ifade etmemiş,bilakis yukarıda belirttiğim hususlar ve çalışanlar yönünden aşılamamasını öngörmüş ama bildiğimiz üzre aşılıyor,aşıldığı denetim-teftişler esnasında tespit olunuyor,oysa işveren cezai bir durumla karşılaşmıyor,sorunlar daha çok işcinin 270 saat üzerinde çalışmak istememesi ve 270 saat üzeri çalışmalar esnasında iş kazası ve meslek hastalığının gündeme gelmesi vs.gibi hallerde oluyor,270 saatin üzerisi hk.cezai açıdan başkaca bir olumsuzluk görmedim,duymadım,bilen var ise paylaşalım.
 
Sayın Arkadaşlar,


"Siz maddenin 270 saati aşamaz bölümünü göz ardı edip sadece ücretin ödenmeme bölümünü göz önüne alırsanız yorum öyle olur. Ancak yorum için önce 270 saat üzerinde olamaz'ı da göz önüne alın diyorum ben. (Başka birçok şeyle birlikte) Bu aynı maddeye aykırı davranış değilmi ? Sanki maddede böyle bir yasak yokmuş gibi yorumlayamazsınız. ( Ceza da 237.-- TL oldu 2013 yılı için.) Yoksa 270 saat kuralını niye tartışıyoruzki, bu durumda yok sayarız biter gider."

demiştim daha önce. İşe kıyas yoluyla bakamayız. Bir suçun cezası belliyse açıklanmışsa, başka bir suçun cezası tabiki uygulanmaz. Bu konuda bir ilinti var ancak. 41. madde içeriği. Ben buradan hareket ediyorum. Açıklamanın da cezayi müeyyidenin de kesin açık net bir şekilde yazıldığını da söylemedim, söylemiyorum. Ancak 102/c buraya atfediliyor. Bunu da içerir diyorum. Yoksa yine aynı noktaya geliriz. Daha önce yazdığım gibi;

"Yoksa 270 saat kuralını niye tartışıyoruz ki, bu durumda yok sayarız biter gider." Zaten galiba öyle oluyor.


Saygılar,
Kevork

Sayın Ksimkesyan
Size muhalefet değilim, hepimiz ekmek parası için çalışıyoruz bu tip forumlar konular hem herkesin değişik bakış noktalarını görmemizi sağlıyor, hemde bilgi tazelemesine yol açıyor.
bu yasa çıktığından beri 5000 kişilik, bu kurumda 2200 kişilik büyük ölçekli kurumlarda görev yaptım. kurum büyük olduğu zaman farklı yada değişik olaylarla sık karşılaşıyorsunuz.
Bizlerde çok ölümlü iş kazaları oluyor, bildiğiniz üzere kaza teftiş dosyası hazırlanır buraya müfettişler geldiğinde çok ciddi inceliyorlar hatta daha önce IBM bordro modülünde bordroda TC. kimlik no olmadığını gördü bize uyarı yaptı . Ama
bunların yüksek mesailerini onlarca kez gördü 1 kere bile uyarmadı. sanırım müfettişler bu tip konuları bizden daha iyi bilirler birde açık görüp giydirmekten zevk alırlar.
Bu anlattığımda bir realite saygılarımla..
 
41. maddeye atıfta bulunan 102/c maddesi şöyle olsaydı,
"c) 41 inci maddesinde belirtilen fazla çalışmalara ilişkin ücreti ödemeyen, işçiye hak ettiği serbest zamanı altı ay zarfında kullandırmayan, fazla saatlerde yapılacak çalışmalar için işçinin onayını almayan ,yıllık 270 saat fazla çalışma sınırını aşan işveren veya işveren vekiline, bu durumda olan her işçi için ikiyüzyirmi Türk Lirası idari para cezası,"


şeklinde olsa idi kanunun o maddesi, haklıydınız, sizinle hem fikir olurdum.
 
Arkadaşlar aynı şeyleri tekrar etmek gibi olacak ama bu konuda mevzuat yönünden bende cezai müyyide olmadığını düşünüyorum ama olmaması karşısında 270 saat sınırlamasının hiç bir hükmü yok diyemeyiz.

Bu noktada özellikle görebildiğim;
(a.) 270 saat üzerinde işcinin çalışmak istememesi ile iş sağlığı ve güvenliği açısından,işyerinde uzun süre hergün 2,3,5, saat f.çalışma yapan işcinin böylesi yorucu çalışmasına bağlı olarak oluşan (b.)iş kazası ve yine aynı şekil çalışma içerisinde, yaptığı iş ile ilgili risklere maruz kalması sonucunda ( c.) meslek hastalığına yakalanması(yani her ikisinde de işci bu şekil ve bu kadar çalıştılmasaydı iş kazası/meslek hastalığı gündeme gelmeyecekti gibi bir kanaate/sonuca varılırsa mahkemece)sınırlama noktası gündeme geleceğinden,bu sınır üzerinde çalışma yaptıran işveren kusurlu duruma düşecektir.

Diğer tarafdan bu sınırlama işcilerin şahıslarına ilişkin,yani bu nokta(sınırlama)da işcinin ruh ve beden sağlığı düşünülmüş.
Sınırın aşılması karşısında da, işcinin artık daha fazla (yıllık 270 saat üzerinde)çalışmak zorunda olmaması,yine bu sınırı aşan çalışmalar nedeniyle muhtemel iş kazası ve meslek hastalığının gündeme gelmesi ve de böylesi yorucu çalışma karşısında, işcinin bu yorucu ve maruz kalma durumlarına bağlı olarak ,işverenin kusurlu görülebileceği vs.gibi bu 3 noktayı dikkate değer görüyorum,bunların dışında ,işveren sınır üzerinde çalışma talep etmiş,işci de çalışmış ve ücretlerini almış,başkaca bir sorun,ihtilaf,şikayette olmamış(genelde bu konuda ki süreçler böyledir)bu takdirde sorun yok şeklinde düşünmekteyim.
 
41. maddeye atıfta bulunan 102/c maddesi şöyle olsaydı,
"c) 41 inci maddesinde belirtilen fazla çalışmalara ilişkin ücreti ödemeyen, işçiye hak ettiği serbest zamanı altı ay zarfında kullandırmayan, fazla saatlerde yapılacak çalışmalar için işçinin onayını almayan ,yıllık 270 saat fazla çalışma sınırını aşan işveren veya işveren vekiline, bu durumda olan her işçi için ikiyüzyirmi Türk Lirası idari para cezası,"


şeklinde olsa idi kanunun o maddesi, haklıydınız, sizinle hem fikir olurdum.

Sayın Keremcem,

Maddenin açık ve net olmadığını, bu yazımın yasa didaktiği açısından sıkıntılı olduğunu kaç kez belirttim. Maddenin nasıl yazılması gerektiğini de tabiki biliyorum. Tekrar tekrar aynı şeyi söyleyince "O sınırlama oraya yazılmış ama bundan bişey olmaz" 270 saati istediğiniz gibi aşabilirsiniz diyebilirmisiniz. Aşıp yakalanırsanız da gene cezai bir durum oluşmaz diyebilirmisiniz. Aslında dersiniz. Çalışma süreleri yönetmeliğine göre sadece günlük çalışma süresi sınırı ve eşitlenmesi kaleme alınmış. Yada o cümle oraya kazayla gelmiş olabilirmi ?

Gelelim 63. maddeye;
"ÇALIŞMA SÜRESİ

Genel bakımdan çalışma süresi haftada en çok kırkbeş saattir. Aksi kararlaştırılmamışsa bu süre, işyerlerinde haftanın çalışılan günlerine eşit ölçüde bölünerek uygulanır.
Tarafların anlaşması ile haftalık normal çalışma süresi, işyerlerinde haftanın çalışılan günlerine, günde onbir saati aşmamak koşulu ile farklı şekilde dağıtılabilir. Bu halde, iki aylık süre içinde işçinin haftalık ortalama çalışma süresi, normal haftalık çalışma süresini aşamaz. Denkleştirme süresi toplu iş sözleşmeleri ile dört aya kadar artırılabilir.
Çalışma sürelerinin yukarıdaki esaslar çerçevesinde uygulama şekilleri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından hazırlanacak bir yönetmelikle düzenlenir.
Sağlık kuralları bakımından günde ancak yedibuçuk saat ve daha az çalışılması gereken işler, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı tarafından müştereken hazırlanacak bir yönetmelikle düzenlenir."

Bu maddeye istinaden de yine ceza hükümlerini içeren 104. maddeye de bakalım.

"İŞİN DÜZENLENMESİNE İLİŞKİN HÜKÜMLERE AYKIRILIK
Bu Kanunun 63 üncü maddesinde ve bu maddede belirtilen yönetmelikte belirlenen çalışma sürelerine aykırı olarak işçilerini çalıştıran veya 68 inci maddesindeki ara dinlenmelerini bu maddeye göre uygulamayan veya işçileri 69 uncu maddesine aykırı olarak geceleri yedibuçuk saatten fazla çalıştıran; gece ve gündüz postalarını değiştirmeyen, 71 inci maddesi hükmüne aykırı hareket eden, 72 nci maddesi hükümlerine aykırı olarak bu maddede belirtilen yerlerde onsekiz yaşını doldurmamış erkek çocukları ve gençleri ve her yaştaki kadınları çalıştıran, 73 üncü maddesine aykırı olarak çocuk ve genç işçileri gece çalıştıran veya aynı maddede anılan yönetmelik hükümlerine aykırı hareket eden 74 üncü maddesindeki hükme aykırı olarak doğumdan önceki ve sonraki sürelerde gebe veya doğum yapmış kadınları çalıştıran veya ücretsiz izin vermeyen, 75 inci maddesindeki işçi özlük dosyalarını düzenlemeyen, 76 ncı maddesinde belirtilen yönetmelik hükümlerine uymayan işveren veya işveren vekiline (Değişik İbare: 17.01.2012 K.T-6270 S.K./m.17/e) "binikiyüz Türk Lirası idari para cezası" verilir.
64 üncü ve 65 inci maddede öngörülen hükümlere aykırı davranan işveren veya işveren vekiline bu durumda olan her işçi için (Değişik İbare: 17.01.2012 K.T-6270 S.K./m.17/e) "ikiyüzyirmi Türk Lirası idari para cezası" verilir."

Yine 41. maddedeki 270 saatlik sınırlamaya değinilmemiş, bahsedilmemiş. Ben şimdi 104 maddenin de 270 saati aşma yasağına bu maddenin de uygulanabileceğini söyleyebilirim. Bu madde daha da ilintili bence.

Sayın Bülent Evcimen,
Birçok teftişe bende katıldım üstelik sendikalı işyerlerinde de. İş müfettişleri bu tür konulara çok da dikkat etmiyorlar. Gerek de duymuyorlar. Çünkü bunlar maddi konular. Alan memnun satan memnun misali. Hak gaspı, kaza, suiistimal ve güvenlik gibi konular onları daha çok ilgilendiriyor çünkü. Ancak böyle bir tespitin yapılmamış olması karine teşkil etmez. Kötü örneğin emsal teşkil etmediği gibi, değilmi ?

Çok konuştum galiba,

Saygılar,
Kevork
 
1- 270 saat ile ilgili nedensel bir yargıtay kararı' Yargıtay 9. Hd 2008/939 sayılı Kararı uyarınca “Hizmet sözleşmesinde işçiye ödenen aylık maktu ücrete fazla çalışmanın da dahil olduğu öngörülmüş ise; işçi yılda 90 gün ve 270 saati aşan çalışmalar için fazla çalışma ücreti isteyebilir “ Yargıtay 9.Hukuk Dairesi Esas No:2010/2551


Hukuki.NET - 270 SAATLK YILLIK FAZLA MESA LMT

İleti: 1801 ~ Kayıt Tarihi: 17/10/2003 ~ Son Ziyareti: 20/01/2007 Uygunsuz ileti bildir

Av.Abbas Bilgili
4 Eklenme - 27/05/2005 : 13:23:53
Sayın Saraç;
Fazla çalışmanın yılda 270 saatle sınırlandırılmış olması hükmünün mutlak emredici bir hüküm olup olmadığının pratikte bir yararı olduğunu zannetmiyorum. Mutlak emredici bir hüküm dahi olsa pratikte işçilerin 270 saatin üstünde fazla çalışma yaptırıldıkları bir gerçektir. Mutlak emredicidir diye bu fazla çalışmaların ücreti ödenmeyecek midir? Ödenmesi gerektiği konusunda çok sayıda yargıtay kararı vardır ve öğretideki görüş de bu yöndedir.İş Yasası'nın fazla çalışmayı düzenleyen 41. maddesine aykırı davranışlara para cezası yaptırımı getiren 102/c maddesinde; fazla çalışma ücretinin ödenmemesi, serbest zaman kullandırlmaması ve işçinin onayının alınmaması halleri için yaptırım düzenlenmiştir. 270 saatin üstünde fazla çalışma yapılmasına yaptırım getiren bir hükme ben rastlayamadım. Mutlak emreddicilkten maksat, "270 saatin üstündeki çalışmaların yasal dayanağının olmadığı" şeklinde ise işçiler bundan zararlı çıkabilir. Çünkü şu anda yasal limite rağmen çalıştırılıyorsa yasağa rağmen de çalıştırılacaklardır. Selamlar.

Hukuk okumuş insanların fikrini takdirinize sunuyorum saygılarımla
 
AliTezel.com - Kimler fazla mesai alabilir?

Sn Ali Tezel'in sitesindeki Resul kurt'tan kısa alıntı yaptım..(hiç cezadan bahsetmiyor) Ceza verildiğine rastlayan bulan arkadaş varsa foruma yazsın lütfen.. kafadan yaptığımız yorumlardan kurtarsın....................

''''''Bu hesaba göre haftada ortalama 52 saat çalışan bir işçinin haftalık 7 saat ve aylık 28 saat fazla çalışması ortaya çıkmaktadır. Yasal olarak bir kişinin bir yılda en fazla 270 saat fazla mesai yapması mümkündür. Ancak görülüyor ki, bu 270 saatlik sınırın çok üstünde fazla çalışmalar yapılmaktadır. Özellikle iş müfettişi denetimi veya işçinin fazla mesai alacağına ilişkin davalarda bu konuda işçi lehine kararlar verilmekte ve fazla çalışmalara hükmedilmektedir.
Fazla çalışmanın her saati için verilecek ücret, sözleşmeler (iş sözleşmesi, toplu iş sözleşmesi vb.) veya işyeri uygulaması ile aksi kararlaştırılmamışsa normal çalışma ücretinin saat başına düşen tutarının yüzde elli yükseltilmesi suretiyle ödenir. Fazla sürelerle çalışmalarda ise normal çalışma ücretinin saat başına düşen miktarının yüzde yirmibeş yükseltilmesiyle ödenir. Fazla süreli çalışma veya fazla çalışma ücreti, ücret alacağı olduğundan hak edildiği tarihten itibaren beş yıllık zamanaşımına tabidir. ''''''
 
Sayın Evcimen,
Önceki başlıkları gözden geçirdinizmi bilmiyorum. Paylaştığınız kararları da biliyorum hatta üç ayrı Yargıtay kararı da elimde var. Bundan 12 sayılı başlığa bir göz atmanızı rica ederim.

Saygılar,
Kevork
 
-yılda toplam 270 saat sınırı önemli,bildiğim kadarıyle belirttiğim 3 nokta üzerinde
-mevcut mevzuata göre ,sınırın aşılması halinde,şu an açık şekilde düzenlenmiş bir ceza hükmü var mı?yok,
-olabilir mi?olabilir!../olmayabilir!.. yani net değil,(tabiki yorum yapmak mümkün)
-bu noktada olmuş,yaşanmış bir olay(verilmiş ceza) var mı?görmedim,hiç duymadım,bilen varsa paylaşalım
-normalde bir işyerindeki haftalık çalışma süresine bağlı olarak,normalde işyerinde uygulanan günlük çalışma süresi üzerinde ki çalışmalarda ,günlük fiili çalışma süresinin sınırı(11 saat)aşılmadıkca;7+4(6x7=42+24=toplam 66 saat gibi) ve 7.5+3.5 veya 8+3 yada 9+2=11 saat şeklinde olursa sorun yok
(ama toplamda fiili çalışma süresi 11 saati aşarsa ,bu defa M.104 e göre ceza mümkün,sebeb;adı üzerinde çalışma sürelerine ve buna ilişkin yöntm.hükümlerine uymamamak.)
Tabi burada ifade ettiğim bu şekil çalışmalar sonucunda yıl da 270 saat sınırı aşılmış olur ama sonuçta bu aşma durumu öncesinde, günlük çalışma süreleri yönünden bir sorun yok ,fakat bu şekil çalışmalar sonucunda yıllık toplam f.çalışma süresi aşılmış oluyor,kanun koyucu bu durumu bil(e)mez mi,düşünmemiş mi?elbette bilir ve düşünür,bilindiği halde M.102/c sn.Keremcem in dediği gibi öyle düzenlenmemiş,(kaldı ki M.104 ün içinde de yer alabilirdi)tabi ki düzenleyebilirdi(dikkat 270 sınırlamasını yok saymıyorum)ama bu düzenleme sanki bilinçli olarak getirilmemiş,sözkonusu düzenlemenin getirilmemeyişi noktasınd;
270 sınırlaması bağlamında,işciyi koruma ilkesi paralelinde iş hukukunda hassas denge,küreselleşme,uluslararası rekabet ortamı(işletmelerin daha verimli,karlı ihtiyaçlara cevap verebilecek üretim,satış,pazarlama,tanıtım,reklam,teknolojik gelişme faaliyetlerin hız kazanması vs.)karşısında, iş hukunda esneklik,dolayısıyle mutlak emredici hükümlerin azaltılması veya daraltılması,konumuza bağlı olarak işin gereği daha f.çalışmaya(yani 270 saatin üzerinde çalışmaya) ihtiyaç duyulabileceği,bu noktada cezai yola başvurulmasının,(kuralsızlaştırma gibi bir durum doğuyor gibi gelse de)belirtilen sebeblerde dolayı uygun düşmeyeceği/düşmediğinin düşünüldüğünü sanıyorum.
 
Sn.ksimkesyan;
hukuki açıdan değil olması gereken mantık açısından bakıldığında yerden göğe haklısınız, kat i emredici bir hüküm var yasada 270 saati aşamaz demiş yasayı yapan. Ama karşılığında bir müeyyide uygulamamış, herhangi bir şey belirlememiş.
Hal böyle iken en yakın olan sebebe uyarlamak hukuki açıdan hata olur.
270 saat sınırlandırmasının işçiyi korumak gözetmek olduğunu savunan düşünce de baştan hasarlı bence , 270 saat ten fazla çalışamazsın -çalıştıramazsın diyip, çalıştırıyorsan da ücretini ödersin demek tamamen tavşana kaç tazıya tut demekten başka bir şey değil aslında.
İşçiye seni korumak için böyle bir kural koydum derken, işveren de ha ben bu kuralı koydum ama 270 saati aşarsan da, herhangi bir ceza öngörmedim, ki senin de rekabet edebilme gücünün önüne engel çıkartmadım böylece demektir bu , başka bir şey değil.

Dediğiniz gibi hukuksal açıdan bakacak olursak,
hukukta olmayan tanımlanmamış bir cezayı uygulayabilme imkanı ne yazık ki yok, bunu siz de biliyorsunuz.
 
Sayın Evcimen,

Sizde haklısınız.


Sayın Aydemir,

Kaç gündür yazıyoruz. Ortak bir görüşümüz var bu mesele ortada kalmış açıkça. Olurmu/Olmazmı biraz vurdumduymaz olunca sıkıntı yok gibi. Ancak sınırlama varsa, engel varsa bedeli de vardır. Hukuk kuralı.

Ama gerçek şu. Uzun dönemdir birçok yasa doğru dürüst kaleme alınmadığı için biz saatlerce yazışıyoruz. Enikonu denetlenerek incelenerek yazılmış kural yok. Yasayı yazmanın şekli sistematiği var bunlara uyuluyormu ayrı dert. Yazıldıktan hemen sonra yamalı bohçaya dönen yasalar nedeniyle bazan ne yapacağımızı bile şaşırıyoruz. En güzel örneği Son TTK yayınlandıktan sonra Yürürlüğü başlamadan kaç kez değişti. Bir kredi kefaletleri meselesini hatırlayın örneğin. Velhasıl karmaşa var maalesef.

Bu yüzden de varmı yasak var. Korkmayın birşey olmaz diyemem. Bu biryere dahil/atfen olur olmaz ayrı bir mesele.


Sayın Keremcem,
Aşağı tükür sakal yukarı tükür bıyık. Aynen. Hukuk var ama durumu Guguk.:D

Saygılar,
Kevork
 
Son düzenleme:
Sn.Keremcem haklısınız"...tavşana kaç,tazıya tut"demek gibi bir durum var.Ancak işci -işveren ilişkileri iş hukuku,dolayısıyle iş kanunu hükümleri çerçevesinde,bir önceki iletimde belirttiğim hususlar,somut sonuca ulaştırmasa da(hasarlı olsa da)yaklaşım açısından bu durumun gerçekleridir ama olayımızı çözüme kavuşturma adına,bu noktada tabiki hukuki gerekçeler sunmakta zorlanıyoruz.
 
Sayın Aydemir,

Kaç gündür yazıyoruz. Ortak bir görüşümüz var bu mesele ortada kalmış açıkça. Olurmu/Olmazmı biraz vurdumduymaz olunca sıkıntı yok gibi. Ancak sınırlama varsa, engel varsa bedeli de vardır. Hukuk kuralı.

Bu yüzden de varmı yasak var. Korkmayın birşey olmaz diyemem. Bu biryere dahil/atfen olur olmaz ayrı bir mesele.

Saygılar,
Kevork

Korkmayın bir şey olmaz diyemem,belirttiğim 3 noktayı önemsiyorum,sınırlamaya uyulmalı mı "evet" "ama buna(yani bu sınırlamaya)"yasak"diyeceksek de,bu yasağı çiğnemenin (açıkca)net bedeli olmalı,taraflar da bunu bilmeli ki ona göre hareket etmeli ama dediğiniz gibi çeşitli sebeblerle boşlukların oluşmasına sebebiyet veriliyor.
Tabi bu ve benzeri boşlukların doldurulmasında genel hükümlere başvurulmalı ama 6098/BK-M.398 bu noktada çözüm sunmuyor ve son fıkrası ile "Özel kanunlardaki hükümler saklıdır"diyor,bu defa tekrar dönüyorsunuz çıktığınız yolun başına.
 
fazla mesai yapma

MERHABA benim sorum fazla mesaili çalışma ile ilgili şu anda 4. aydayız ve benim fazla mesaili çalışma saatim 200 saat civarında oldu 270 saatlik süreyide tahminen bu ay içersinde doldurcam her sene başında imzalanması gereken fazla mesaili çalışma evrağınıda 2 gün önce 05.04.2014 tarihinde imzalattılar ben imzalamak istememe rağmen imzalamazsan bırak git dediler onun için imzaladım gece çalışması 7.5 saat ten fazla olamaz biliyorum ama biz akşam 19.00 sabah 07.00 çalışıyoruz bunun için ne yapmalıyım 270 saatlik fazla çalışma süremi doldurduğumda mesai kalmasam sıkıntı olurmu bu şartlar altında bu işyerinde çalışmak istemiyorum 1.5 senelik kıdem tazminatımı alarak işten ayrılabilirmiyim



Sayın Ksimkesyan
Size muhalefet değilim, hepimiz ekmek parası için çalışıyoruz bu tip forumlar konular hem herkesin değişik bakış noktalarını görmemizi sağlıyor, hemde bilgi tazelemesine yol açıyor.
bu yasa çıktığından beri 5000 kişilik, bu kurumda 2200 kişilik büyük ölçekli kurumlarda görev yaptım. kurum büyük olduğu zaman farklı yada değişik olaylarla sık karşılaşıyorsunuz.
Bizlerde çok ölümlü iş kazaları oluyor, bildiğiniz üzere kaza teftiş dosyası hazırlanır buraya müfettişler geldiğinde çok ciddi inceliyorlar hatta daha önce IBM bordro modülünde bordroda TC. kimlik no olmadığını gördü bize uyarı yaptı . Ama
bunların yüksek mesailerini onlarca kez gördü 1 kere bile uyarmadı. sanırım müfettişler bu tip konuları bizden daha iyi bilirler birde açık görüp giydirmekten zevk alırlar.
Bu anlattığımda bir realite saygılarımla..
 
MERHABA benim sorum fazla mesaili çalışma ile ilgili şu anda 4. aydayız ve benim fazla mesaili çalışma saatim 200 saat civarında oldu 270 saatlik süreyide tahminen bu ay içersinde doldurcam her sene başında imzalanması gereken fazla mesaili çalışma evrağınıda 2 gün önce 05.04.2014 tarihinde imzalattılar ben imzalamak istememe rağmen imzalamazsan bırak git dediler onun için imzaladım gece çalışması 7.5 saat ten fazla olamaz biliyorum ama biz akşam 19.00 sabah 07.00 çalışıyoruz bunun için ne yapmalıyım 270 saatlik fazla çalışma süremi doldurduğumda mesai kalmasam sıkıntı olurmu bu şartlar altında bu işyerinde çalışmak istemiyorum 1.5 senelik kıdem tazminatımı alarak işten ayrılabilirmiyim
 
MERHABA benim sorum fazla mesaili çalışma ile ilgili şu anda 4. aydayız ve benim fazla mesaili çalışma saatim 200 saat civarında oldu 270 saatlik süreyide tahminen bu ay içersinde doldurcam her sene başında imzalanması gereken fazla mesaili çalışma evrağınıda 2 gün önce 05.04.2014 tarihinde imzalattılar ben imzalamak istememe rağmen imzalamazsan bırak git dediler onun için imzaladım gece çalışması 7.5 saat ten fazla olamaz biliyorum ama biz akşam 19.00 sabah 07.00 çalışıyoruz bunun için ne yapmalıyım 270 saatlik fazla çalışma süremi doldurduğumda mesai kalmasam sıkıntı olurmu bu şartlar altında bu işyerinde çalışmak istemiyorum 1.5 senelik kıdem tazminatımı alarak işten ayrılabilirmiyim
 
Üst