Ynt: İş Kazası Hakkında 2009
Sayın Üyemiz,
Sosyal Güvenlik Kurumu İzmir İl Müdürlüğü?nden gelen uyarı gereği aşağıdaki hususları hatırlatma gereksinimi duyulmuştur.
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu,
iş kazası hallerinde işverene bir takım yasal yükümlülükler getirmiştir. SGK, bu yükümlülükleri yerine getirmeyen işverenlere yaptırım uygulamaktadır.
İşverenin yükümlülükleri şunlardır:
a. İş kazası meydana
geldiği an işveren kazanın olduğu yerdeki kolluk kuvvetlerine (Polis veya Jandarma karakolu) derhal bildirimde bulunmalıdır.
b. Ayrıca işveren, meydana gelen iş kazasını
SGK?ya en geç kazadan sonraki 3 iş günü içinde bildirmekle de yükümlüdür. Örneğin iş kazası pazartesi meydana gelmiş ise en geç perşembe günü mesai saati bitimine kadar SGK İl Müdürlüğü veya Sosyal Güvenlik Merkezlerine e-sigorta ile ya da doğrudan veya iadeli, iadeli taahhütlü posta ile bildirmelidir.
c. Burada dikkat edilecek husus adi posta ya da kargo ile yapılan bildirimlerde, Kurum kayıtlarına intikal tarihinin esas alınması nedeniyle işverenin ceza alma riskinin bulunmasıdır.
d. Yine
Çalışma Bölge Müdürlüklerine de iş kazasının 2 gün içinde bildirilmesi bir diğer zorunluluktur.
e. SGK?ya yapılacak iş kazası bildirimleri mutlaka,
İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları bildirgesi isimli belge ile yapılmalıdır.
Kaynak için tıklayınız