İş Sağlığı Ve Güvenliği Kanunu Hk.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan ZİNDAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Banada biraz farklı bir uygulama gibi geldi ancak her bir işyerine ait sgk sicil numarası(numaraları)aynı işverenliğe bağlı işyerleri
olduğundan,bu sözleşme de hem işverenliğin ünvanı, hemde ilgili(bağlı)işyerinin sicil numarası bulunacak,dolayısıyle sözleşme yine işverenlik ile yapılacak,ne var ki bağlı işyerleri için ayrı ayrı düzenlenmiş olacak demekki.

O halde sözleşmede en başa

abc a.ş. unvanlı 0123456789, 987654321 ve 147258369 sgk sicil numaralı işyerleri ile xyz iş sağlığı ve güvenliği danışmanlık şirketi arasında imzalanmıştır şeklinde ibare koyulacak.
 
Merhabalar

İlk mesajım olduğu için herkese selamlar ve saygılar.
Konuyu okuyorum okuyorum ama anlayamadığım/bulamadığım bir nokta mevcut:

Şu anda yürürlükte olan kanuna göre; fabrikalar bu kanundan muaflar mı? MADDE 2 2/a ya dikkat çekmek istiyorum.
Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
SALII VE GÜVENL KANUNU (KANUN NO:6331)

Asıl sorum şudur: Fabrika üretimi "çok tehlikeli" sınıfında yer alan bir şirketin 35 den az fabrika çalışanı var. Merkez ofis çalışan sayısı ise müdür dahil toplam 10 kişi. Merkez ofisteki iş zaten hafif iş.

Gönderdiğim linklerdeki kanunda
MADDE 2 (2) a: Ancak aşağıda belirtilen faaliyetler ve kişiler hakkında bu Kanun hükümleri uygulanmaz:

a) Fabrika, bakım merkezi, dikimevi ve benzeri işyerlerindekiler hariç Türk Silahlı Kuvvetleri, genel kolluk kuvvetleri ve Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığının faaliyetleri.

der.

Şimdi bu fabrika bu kanundan muaf mıdır? Hiçbir hizmet alımı yapılmasına gerek yok mudur? Eğer öyle ise, bu durum, kanunun çıkış amacına ters düşmez mi? Sonuçta bir fabrika var ve çok tehlikeli sınıfında?
 
Hayır istisna kapsamında değildir.
Cümlenin başlangıç kuruluş tekniği hatalı gibi(!..)olsa da,diğer ifadeyle "Türk Silahlı Kuvvetleri,genel kolluk kuvvetleri ve Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığının faaliyetleri kapsamındaki fabrika,bakım merkezi,dikim evi ve benzeri işyerleri,(ve benzeri işlerin görüldüğü işyerleri bu Kanun kapsamındadır."diye algılıyorum.
 
DEĞİŞİKLİK VAR.

R.Gazete;31 Ocak 2013 - 28545

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV,YETKİ,SORUMLULUK VE EĞİTİMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 2-Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"Belirli süre hizmeti olanların çalışma yetkisi

GEÇİCİ MADDE 2-(1)Üç yıllık mesleki tecrübe ve(C) veya(B) sınıfı iş güvenliği uzmanlığı belgesine sahip iş güvenliği uzmanları;sektörel düzenleme kapsamında kendi meslek dallarına uygun işlerin yapıldığı işyeriyle sınırlı olmak üzere,bütün tehlike sınıflarındaki işyerlerinde görevlendirilebilirler.Bu hüküm,maddenin yürürlüğe giriş tarihinden itibaren yedi yıl geçerlidir.Bu süre içinde işyerinin tehlike sınıfına uygun belge almayan veya alamayan iş güvenliği uzmanları için sözkonusu görevlendirmeler kazanılmış hak sayılmaz.

(2)Bu madde ile yapılan düzenleme kapsamında ,işyerinde yapılan asıl iş esas alınmak üzre iş güvenliği uzmanlarının meslek dalı ile işyeri tehlike sınıfının ilgisi NACE Rev.2 Altılı Ekonomik Faaliyet Sınıflaması dikkate alınarak Bakanlıkca belirlenir.

(3)Bu madde kapsamında görev yapmak isteyenler,üç yıl içinde müracat etme hakkına sahiptirler. Bu kişiler,Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ve en az iç yıl süreyel ikinci fıkrada belirlenen işyerlerinde çalıştıklarına dair en az 750 günlük prim ödeme kayıtlarını gösteren hizmet dökümüyle birlikte yapacakları sözleşmeleri Genel Müdürlüğe bildirirler.Bu madde kapsamında görevlendirirlenler bu maddenin yürürlüğü süresince haklarını kullanabilirler."


NOT:Aynı tarih-sayılı R.Gazete de ikinci değişiklik.
"İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK" bakılabilir.
 
Son düzenleme:
arkadaşlar herkese kolay gelsin. ltd şirket akaryakıt istasyonu 9 çalışan var iş güvenliği risk analizi yapılması için süre var mı?
 
İşverenin Risk Değerlendirme yapma / yaptırma yükümlülüğü, 2013 ocak ayı itibariyle çalışan sayısına bakılmaksızın yürürlüğe girmiştir.

6331 sayılı İSG Kanunu
MADDE 10- (1) İşveren, iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
10 uncu maddesinin birinci fıkrasına göre risk değerlendirmesi yapmayan veya yaptırmayan işverene üçbin Türk Lirası, aykırılığın devam ettiği her ay için dörtbinbeşyüz Türk Lirası, dördüncü fıkrasında belirtilen yükümlülükleri yerine getirmeyen işverene binbeşyüz Türk Lirası, idari para cezası verilir.

Ayrıca meydana gelebilecek kazalarda, "risk değerlendirmesi"nin yapılmamış olması kaza sebebi sayılabileceğinden maddi manevi tazminatlar veya hapis cezaları ile karşı karşıya kalınabilir.

Risk değerlendirmesinin nasıl ve kimlerce yapılacağı; 29.12.2012 tarih ve 28512 sayılı R.G: İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ RİSK DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ'nde beyan edilmektedir.

Kolay gelsin :)
 
Son düzenleme:
hayır tam olarak öyle ifade edilmez. 1 ocak itibariyle yükümlülüğünüz başlamış durumdadır diyelim.
31 ocak son tarih gibi benzer duyumlar aldım ve muhasebeciler sanırım bu şekilde yönlendiriyorlarmış ve tam olarak doğru bir ifade değil.

Akaryakıt ana bayileri büyük ihtimalle akaryakıt istasyonları için böyle bir çalışma yapmış olmaları gerekir. siz de ana bayinizden istasyonlar için tanımlanmış olan risk değerlendirmesini alıp yönetmelikte geçen bazı çalışmalarla kendi istasyonunuza özel hale getirebilirsiniz
 
Yeni İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı; proaktif yaklaşımlarla konunun yönetilmesini esas aldığından Risk Değerlendirmesi çalışmaları bu konunun temelidir diyebiliriz.

Bu bakımdan anlaşılması ve uygulanması zor Risk Değerlendirme çalışmalarından mümkün olduğunca uzak durun, özellikle kopyala yapıştır türündekilerden.
 
risk değerlendirmesini;

şayet mevzuat gereği halihazırda iş sağlığı ve güvenliği uzmanları görevlendirme yükümlülüğünüz yoksa, ilgi yönetmelikte bahsi geçen kişilerden oluşan bir komisyon oluşturarakta tanımlayabilirsiniz.
esasen işi bizzat yapan ve işin yürütülmesinde şef ustabaşı gibi birinci derecede yönetici olarak görev yapan kişiler olmalıdır

ilgi yönetmelikte:
Risk değerlendirmesi ekibi
MADDE 6 – (1) Risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştirilir. Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur.
a) İşveren veya işveren vekili.
b) İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.
c) İşyerindeki çalışan temsilcileri.
ç) İşyerindeki destek elemanları.
d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlar.
(2) İşveren, ihtiyaç duyulduğunda bu ekibe destek olmak üzere işyeri dışındaki kişi ve kuruluşlardan hizmet alabilir.
(3) Risk değerlendirmesi çalışmalarının koordinasyonu işveren veya işveren tarafından ekip içinden görevlendirilen bir kişi tarafından da sağlanabilir.
(4) İşveren, risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişilerin görevlerini yerine getirmeleri amacıyla araç, gereç, mekân ve zaman gibi gerekli bütün ihtiyaçlarını karşılar, görevlerini yürütmeleri sebebiyle hak ve yetkilerini kısıtlayamaz.
(5) Risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişiler işveren tarafından sağlanan bilgi ve belgeleri korur ve gizli tutar.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Risk Değerlendirmesi Aşamaları
Risk değerlendirmesi
MADDE 7 – (1) Risk değerlendirmesi; tüm işyerleri için tasarım veya kuruluş aşamasından başlamak üzere tehlikeleri tanımlama, riskleri belirleme ve analiz etme, risk kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması, dokümantasyon, yapılan çalışmaların güncellenmesi ve gerektiğinde yenileme aşamaları izlenerek gerçekleştirilir.
(2) Çalışanların risk değerlendirmesi çalışması yapılırken ihtiyaç duyulan her aşamada sürece katılarak görüşlerinin alınması sağlanır.


ama profesyonel yardım almanızda fayda var
 
Kanun çok açık; MADDE 6 – (1) Risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştirilir.

Amacına ve literatürüne uygun şekilde yapılabilecekse mevzuatta bahsi geçen ekipçe hazırlanabileceği gibi, bu ekibe ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden de hizmet alarak uzman desteği sağlayabilirsiniz. (Madde 6 / 2)

Ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden bu konuda hizmet alınsa dahi oluşturulacak ekibin içerisinde işyerinin bazı çalışanlarının bulunması gerekir.
 
arkadaşlar herkese kolay gelsin. ltd şirket akaryakıt istasyonu 9 çalışan var iş güvenliği risk analizi yapılması için süre var mı?
sayın didem
risk analizi + acil durum eylem planı + temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimi için süre yok bir an önce yaptırmanız gerekmektedir, şuan bir teftiş olsa ocak ayı için 3214 şubat ayı için 4851tl ve devamındaki her ay için 4851tl ceza yersiniz
acil durum planı için 1078 tl devamındaki her ay için 1078 tl
çalışanlara temel işsağlığı ve güvenliği eğitimi aldırmama cezası 1078 tl HER BİR ÇALIŞAN İÇİN 1078(siz 9 kişiydiniz 9*1078)
şuan bir teftişte bu kadar cezanız var

Saygılarımızla.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI
AHMET DERİN
[email protected]
 
Son düzenleme:
Şuan bir teftiş olsa ocak ayı için ceza verilmez.

Yükümlülüklerini yerine getirmeyen işverene, uyulmayan her hüküm için tespit edildiği tarihten itibaren cezai işlem uygulanır.
 
Son düzenleme:
50' den az ve "az tehlikeli" sınıfında yer alıyorsa 01.07.2014 tarihinde,
50' den az ve "tehlikeli ve çok tehlikeli" sınıfında yer alıyorsa 01.07.2013 tarihinde,
3.bentte anlatmaya çalıştığı ise, bunlardan biri değilseniz, ki o da 50' den fazla çalışanınız varsa "tehlike derecenize bakılmadan" 01.01.2013 yılında kanuna tabi demeksiniz yorumunu çıkarıyorum ben.
Diğer arkadaşlar yanlışım varsa düzeltin lütfen.

Arkadaşlar bu konuyla ilgili forumdaki herşeyi okudum ve özet olarak yukarıdaki sonuca ulaştım (beni ilgilendiren kısım hakkında) Biz serbest meslek erbabıyız (mali müşavirlik), ve vakıflara dadışmanlık ve muhasebe hizmeti veriyoruz. 50 den fazla çalışanı olan mükelelfimiz olmadığı ve biz de 50 den az çalışan olduğumuz için biz ve mükelleflerimiz 01/07/2014 tarihinden itibaren bu kanun kapsamına giriyoruz değil mi? Yanlışım varsa düzeltir misiniz lütfen?
 
Bence evet.
Ek olarak ,6331/M.7 den faydalanma durumunuzda olabilir,(bakınız)ancak unutmayınız ki işyerinizle ilgili risk değerlendirmesi yapmanız/yapmış olmanızda yarar var.
 
risk değerlendirmesini nasıl yapıyoruz,bunun için nereye başvurmamız gerek ve şu ana kadar yaptırmamış olmamız bir sorun teşkil eder mi?
 
Hizmet alımı yöntemi ile bu işi yapan(ortak sağlık ve güvenlik birimlerine/OSGB firmalarına)yaptırabilirsiniz.

Bazı yazarlar,sizin gibi ofis içi çalışan,diğer berber,bakkal manav için buna gerek yok diyor,ben (6331/M.3-tanımlar/"o" ve "ö" şıkları,madde:4 işverenin genel yükümlülüğü;"her türlü tedbirin alınması"ve bu maddenin "c"şıkkı dikkate alındığında ben VAR diyorum.
Kendinizde yapabilirsiniz(Kanun"yapar veya yaptırır"diyor ama bu o kadar basit bir konu değil,örneğin işinizin ilkelerini,püf(hassas)noktalarını siz bilirsiniz, benim bilmem mümkün değil,bu takdirde işi ebabına/uzmanına bırakalım.Zira siz işyeri hekimi ve uzman da istihdam etmiyor,hizmet de almıyorsunuz ki yapabilesiniz.

Risk değerlendirmesi yapılmalı/ve veya yaptırılmalı,yapılması o işyeri/işverenin lehine,yapılmaması iş kazası, meslek hastalığı ve dışardan gelebilecek tehlikeler,3 ncü şahıslar yönünden etkileri yönünden işyeri/işveren aleyhine olacağı düşüncesindeyim.

(Geçenlerde "risk değerlendirmesi"yapılmış olan bir işyerine denetime gelmişler,uyanık işveren bu çalışmayı önceden yaptırmış olduğu için,noksanları olmasına rağmen şimdilik bir ceza ile karşılaşmamış(tabi tespit edilen noksanlıkların verilen süre içinde tamamlanması istenilmiş)denmiş ki,sen bunu yaptırdığına göre,konuya önem verdiğin anlaşılıyor,ancak iyileştirme(noksanlarını giderme)yönünde biraz daha gayret göstermelisin diye uyarılmış.Farzedelim bu işyerinde bir iş kazası olmuş da teftişe gelinmiş olsaydı sonuç böyle mi olurdu?tabiki hayır,gereği yapılırdı)
 
Üst