İşkur İşyeri Bildirimi ve İşçi Çıkışı

El Pln

Katkı Sunan Üye
Üyelik
24 Haz 2005
Mesajlar
131
Merhaba,

İşyerinde 600 günü aşmış bir personel askerlik nedeniyle işten çıktı. Dolayısıyla kıdem tazminatı aldı.
Yalnız işyeri İşkurdan dosya açtırmamış henüz.

1.) İşyeri işçi çıkış tarihinden itibaren mi ya da ne kadar zamanda işyeri numarası almak zorunda?

2.) İşçi çıkışı ile ilgili nelere dikkat etmek gerekiyor, hangi süre ve hangi belgeler hazırlanacak?
Askerlik şb.nden alınan yazıyı görmek ister mi kurumlar?

Teşekkür ederim.
 
Ynt: İşkur İşyeri Bildirimi ve İşçi Çıkışı

Çalışan sayısı 50 kişiyi geçmiyorsa işyeri nosuna gerek yok.
 
Ynt: İşkur İşyeri Bildirimi ve İşçi Çıkışı

İş akdini işveren olarak kendiniz fesh etmeyip, askerlik nedeni ile işten ayrıldığı için İŞKUR'a bildirmeye gerek yok. İŞKUR'a işverenin kendisi tarafından tek taraflı fesihlerde, İŞKUR'a kaydınız olsun yada olmasın muhakkak, fesih tarihinden itibaren 15 gün içinde bildirmeniz zorunludur. Bildirmemenin cezası iki asgari ücret tutarı kadardır.
İşten ayrılan kişi kendi isteği ile ayrıldıysa, kendi el yazısı ile istifa mektubu, ibraname, ücret bordroları ve izin defterine kullandığı izinler imzalatılmalı, ve takip eden ay içinde Çalışma Bakanlığı'a EK-2 ile bildirilmeli.

Veya işveren tarafından çıkartıldıysa, işten çıkış tarihinden önce nedenini ve çıkış süresini belirten bir yazı mümkünse noter kanalı ile veya işçinin kendisine imzalatılacak bir yazı ile bildirilmeli. İşten çıkartıldığı gün itibari ile kıdem ve ihbar tazminatları ödenmeli ve yukarıda saydığımız belgeler imzalatılmalıdır.
 
Ynt: İşkur İşyeri Bildirimi ve İşçi Çıkışı

mutlaka İAB düzenlemelisiniz.
 

Benzer konular

Üst