Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

administrator

Administrator
Yönetici
Forum Yönetimi
Üyelik
30 May 2005
Mesajlar
525
Meslek mensupları, uygulamada karşılaştığınız ve acil çözüm bekleyen sorunlarınızı bu bölüme yazınız.

Alomaliye.com


---
 
O

Ogün Güneş

Ziyaretçi
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

Ogün Güneş ' Alıntı:
1/Bağımlı çalışan meslek mensuplarının YMM olma süreceindeki problemleri
2/Bağımlı çalışan meslek mensupları için asgari ücret düzeyi
3/Bağımlı-Bağımsız çalışan meslek mensupları için mesleki eğitim şartı
4/YMM imzası dışında SMMM imzası da taşıyan hadlerin getirilmesi
5/Karşıt inceleme nedeniyle karşılaşılan zaman kaybı.
6/Tahsilat problemi
7/Meslek mensubu ile çalışma zorunluluğu bulunmayan mükelleflerin harici şifre ile beyanlarını ikincil çerçevede muhasebeciler aracılığı ile göndermesi.
8/İnternet üzerinden isim vermeden yapılan reklamlar
9/Aynı bildirimlerim, SGK, Çalışma Bakanlığı, İş-Kur a tekrar tekrar bildirilmesi.
10/Süresinde gönderilmeyen beyannameler nedeniyle kesilen cezalar
11/Haksız Rekabet
12/Stajyer arkadaşlarımızın üzerinde ki mali yük...
13/Meslek içi eğitim...
14/Odaların yetersizliği ve ilgisizliği
15/Gelir vergisinde Serbest Mesleklerde Tahsilat esası geçerlidir. KDV.de ise hizmetin tamamlandığında doğar.Buna dayanarak Vergi daireleri ister tahsil et,istersen tahsil etme her ay KDV+muhtasar beyanlarınızı verdiğinizde Maliye bakanlığının yayınlamış olduğu tarifen KDV. tahakkuk ettireceksiniz diyerekten Çok arkadaşlarımıza cezalı tarhiyat yaptılar
16/bağımsız denetim şirketi kurabilmek için, şirketin % 51 hissesine sahip en az bir bağımsız baş denetçi olması gerekiyor, bağımsız baş denetçi olabilmek içinde üniversite mezunu olmakla birlikte bulunna sürecin teferruatına girmeden sadece bizim meslektaşların süreci şu şekilde! önce spk nın denetçi lisanslam sınavına girmesi ve lisans alması daha sonra bir denetim şirketinde fiilen denetim şirketine bağımlı çalışması ve en az iki yıl denetim raporlarında imzasının bulunması gerekiyor. buda denetim firmalarını tekelleştiriyor.
17/muhasebe makbuzlarındaki kdv nin %8e düşürülmesi;
18/ek1 ek2 ler kalksın sgk veri tabanı ortak olsun. ba - bs ler kaldırılsın. denetim yetkisinin spk dan alınıp türmob a devri için yasa teklifi verilsin. ssk aylık hizmet belgesi kdv ve muhtasar ile birleştirilsin. geçici verginin son dönem beyanı kaldırılsın
19/defter sayısına sınır getirilmesi
20/Muhasebe ücretlerinin devlet garantisine alınması:
21/ba bs formlarının birleştirilmesi:
22. Mali tatilin yerine meslek mensuplarına beyan, bildirim, bilgi yazıları ve benzerleri için ek süre talep hakkı düzenlemesi getirilmelidir.
23. Haksız rekabet ve ba bs formları sorunlarının kısmen çözümüne yönelik olarak e-fatura uygulamasının tüm mükelleflere zorunlu hale getirilmesi. (Fatura bastırılması yerine maliye elektronik ortamından fatura düzenlenebilmesi)
24. Serbest meslek ödemelerine ait gelir vergisi kesintisi/stopajın kaldırılması.
25. Ticari/tüketici kredi isteği için bankalara verilen olan ücret bordrosu, hesap özeti ya da mali tabloların vergi idaresi kayıtları ile karşılaştırılması yapılmalıdır.
26. Yıllık müşteri listesi bildirimi, vergi levhası tasdiklenmiş müşterilere ait bildirim gibi uygulamalar, beyannamelerin elektronik ortamda verilmesinden dolayı gereksiz ve fazladan bir iş yükü olmaktadır.
27. e-beyan, e-sigorta uygulamaları içersinde kağıt, yazıcı, kartuş, yazılım ve elektronik parça masraflarının artışı. Kamunun yaptığı/yapacağı beyan, bildirim ve tahakkuk belgelerine ait kağıt ve yazdırma sarfiyatı elektronik ortamdaki uygulamalar sonucu meslek mensuplarının üzerine kalmıştır.
28- "Tekdüzen Hesap Planı"nın kaleme alınışındaki sorunları, işleyişini açıklayan yetersiz metinler, yerinde duruyor.
Bu alanda ortada bir faaliyet yok. Kullanılan çoğu tabirler uygun tabirler değil. "Açıklaması" adlı metni okuyanlar kavrama sıkıntısını hep yaşıyorlar.
29- Yasaları ve uygulamaları açıklayan tebliğ ve sirkülerlerde, "örneklere" yeterince yer verilmeye, dikkat...
30- İktidarın uygulama getiren değişikliklerinde, Türmob Odalardan teyit ettirdiği fikrini ortaya koymalı ve müessir olmalı)
31- Maktu aidatlar mesleğe yeni başlayanlarda, büro gelirine bağlı, fakat basamaklı uygulanmalı. Mümkünse 1-2 yıl hiç alınmamalı... Tabiatiyle nisbi aidattada, alt taban uygularken, bu basamaklar esas olmalı.
Bu konu ayrıca, ileri yaşlarda işi azaltmış meslek mensupları için bile yapılandırılmalı...
Olur ya, zarar halinide dikkate alan düzenleme yapılmalı.
32- Bürokrasiyi azaltma amacına yönelik (mükerrer uygulamaları eleme), teknolojinin verdiği imkanların sonuna kadar kullanımı dahil, "Kurumların koordinasyona geçmelerini" sağlamak üzere ilgililer nezdinde girişimlerde bulunmak...
33-3568 sayılı yasanın; 5. maddesinin aşağıda belirtilen kısmının kaldırılması;
Madde 5 - A) Serbest muhasebeci mali müşavir olabilmek için aşağıdaki özel şartlar aranır.
a) ..... veya diğer öğretim kurumlarından lisans seviyesinde mezun olmakla beraber bu fıkrada belirtilen bilim dallarından lisansüstü seviyesinde diploma almış olmak.
34- Meslektaşımız açısından, bu "Müteselsil Sorumluluk" meselesinin durumu nedir, nereye doğru gidiyor, bulunduğu/geldiği yer doğrumudur. Hakmıdır, sapma varmıdır, değerledirile bakıla diyorum.
35- Meslekte zaman zaman seminerlere ihtiyaç duyulur, bu İMKANLARA Ülkemizin her yöresi sahip olamamaktadır, Türmob bu dengeyi sağlayacak tedbirleri düşünmelidir, bazı yörelerin bu açığını kapatmalıdır.
36- İnsanlık bu ya, belki hata yapabiliriz. Meslekle ilgili e-Beyanname, e-Bildirge ve benzeri elektronik ortam düzenleyicisi görevlilerin, buradaki işlemlerimizde hata yapmamamızı sağlıyacak tedbirlerin tamamının düşünülmesinin/yapılmasının, bu ilgililere Türmobca iletilmesi...
Not: İş-kur sitesinde kullanımımıza açılan menünün, kullanışlı hale getirilmesinin, ilgililerine iletilmesi...
37- VUK daki "Pişmanlık" müessesine benzer bir uygulamanın, "Sosyal Güvenlik" tede getirilmesine çalışmak...
Unutmadan yada son gün yoğunluklarından, kaynaklanan geç verilen bildirim, beyanname ve bildirgelerin, TAMPON bir sürenin (10, 15 yada 30 gün) garantisiyle cezai külfetinin hafif tutulması (basamaklı olabilir) getirilse, ne iyi olur.
38- Odalarca, kendi bürosunu kurarak mesleğe ilk defa başlayanlara sınırlıda olsa kredi verilmesi yada küçük bir yardım yapılması sağlanmalı (bilgisayar ve yazılım alımlarına destek olmak için),
39- Hayat şartları (deprem vs.) yada ailevi nedenler gibi sebeplerle, çalıştığı yeri bırakıp, başka yere gideceklere Odaların meslektaşa yardımcı olması ilke haline getirilmeli (işyeri bulma, kiralamaya yardım, bağımlı iş temini vs.),
40- Kardeşim kalkmışlar e-Bildirgede "Bölge Çalışma Nosunu" benden istiyorlar. Bırakın bunu artık. Bölge çalışma kendisi Sgk.daki "İşyeri Noları" na göre dosya oluştursun. Bu kadar. Verileri Sgk.dan alsın.
41- Türmobun ve Bakanlığın imzasını taşıyan iri puntolu "Meslekte Uyulması Gereken İlkeler" listesi gibi bir çerçeveli yazıyı Türmob hazırlatırda bizlere, vergi levhası gibi zorunlu tutularak bürolara asılmak kaydıyla dağıtırsa, yararı olur diye düşünüyorum.
42- Oda etkinliklerinin zayıflığının belki bir nedenide bizleriz. Toplantılara katılmıyoruz. Bunu alışkanlık haline getiren üyelerin izlenmesi, uyarılması için, bir şeyler yapılmalı?

----------------------------------------
4 ve 7. madde ile ilgili olarak;
Vergi ve sosyal güvenlik ile ilgili bütün beyan ve bildirimlerde meslek mensuplarınca imzalanması zorunluluğu getirilmelidir.

Daha önceden yazmıştım biraz düzenlemek gerekli.
 
Üyelik
7 Eyl 2006
Mesajlar
111
Konum
DOĞUBAYAZIT
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

Ogün Bey, elinize sağlık ne kadar da güzel özetlemişsiniz.
saygılarımla...
 
Üyelik
16 Ocak 2009
Mesajlar
4
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

YMM imzası dışında SMMM imzası da taşıyan hadlerin getirilmesi
Bu konuyla ilgili baskı kuracak şekilde birlikte hareket etmeliyiz..
 
Üyelik
16 Tem 2008
Mesajlar
98
Konum
Hatay
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

Sn. Ogün GÜNEŞ mesleğe ilişkin sorunları tespit ettiğiniz çalışmanız için tebrikler. Bu konuda yapılacak olan çalışmaların bu kadarla kalmaması, En az forum üyelerinince imzalı bir çalışma planınının ulusal basın da gündeme getirilmesi sanırım çüzümün başlangıç noktası olur.
 
Üyelik
30 Tem 2005
Mesajlar
676
Konum
Karaman
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

2, 6, 11, 12, 19. maddelerle bağlantılı olarak,


43- Meslekdaşların yaptıkları işin bir serbest meslek faaliyeti olduğu bilincini kaybetmemeleri gerekir.

Yetkisi ve/veya belgesi olmayan personel istihdam edilerek faaliyette bulunulması hem haksız rekabeti, hem tahsilat sorununu ve buna bağlı bir çok sorunu da artırarak devam ettirecektir.

Kısaca işlerini kendisi bizzat yapmalı ve çalıştıracağı personel yetkili ve/veya belgeli olmalıdır.
 
Üyelik
14 May 2008
Mesajlar
706
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

smmm karaman sana katılıyorum ama istihdam maliyetini göz ardı etmemek gerekiyor. diğer türlü ise ofis ortaklığı haline dönüşüyor ki ozaman dışarıdaki 10 larca işi paylaşacak personelin kalmıyor. Ticaret lisesi okuyan arkadaşlar staj için yaınımıza gönderiliyor bunuda göz ardı etmemeni tavsiye ederim.
 
Üyelik
14 May 2008
Mesajlar
706
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

Ogün Güneş ' Alıntı:
Ogün Güneş ' Alıntı:
1/Bağımlı çalışan meslek mensuplarının YMM olma süreceindeki problemleri
2/Bağımlı çalışan meslek mensupları için asgari ücret düzeyi
3/Bağımlı-Bağımsız çalışan meslek mensupları için mesleki eğitim şartı
4/YMM imzası dışında SMMM imzası da taşıyan hadlerin getirilmesi
5/Karşıt inceleme nedeniyle karşılaşılan zaman kaybı.
6/Tahsilat problemi
7/Meslek mensubu ile çalışma zorunluluğu bulunmayan mükelleflerin harici şifre ile beyanlarını ikincil çerçevede muhasebeciler aracılığı ile göndermesi.
8/İnternet üzerinden isim vermeden yapılan reklamlar
9/Aynı bildirimlerim, SGK, Çalışma Bakanlığı, İş-Kur a tekrar tekrar bildirilmesi.
10/Süresinde gönderilmeyen beyannameler nedeniyle kesilen cezalar
11/Haksız Rekabet
12/Stajyer arkadaşlarımızın üzerinde ki mali yük...
13/Meslek içi eğitim...
14/Odaların yetersizliği ve ilgisizliği
15/Gelir vergisinde Serbest Mesleklerde Tahsilat esası geçerlidir. KDV.de ise hizmetin tamamlandığında doğar.Buna dayanarak Vergi daireleri ister tahsil et,istersen tahsil etme her ay KDV+muhtasar beyanlarınızı verdiğinizde Maliye bakanlığının yayınlamış olduğu tarifen KDV. tahakkuk ettireceksiniz diyerekten Çok arkadaşlarımıza cezalı tarhiyat yaptılar
16/bağımsız denetim şirketi kurabilmek için, şirketin % 51 hissesine sahip en az bir bağımsız baş denetçi olması gerekiyor, bağımsız baş denetçi olabilmek içinde üniversite mezunu olmakla birlikte bulunna sürecin teferruatına girmeden sadece bizim meslektaşların süreci şu şekilde! önce spk nın denetçi lisanslam sınavına girmesi ve lisans alması daha sonra bir denetim şirketinde fiilen denetim şirketine bağımlı çalışması ve en az iki yıl denetim raporlarında imzasının bulunması gerekiyor. buda denetim firmalarını tekelleştiriyor.
17/muhasebe makbuzlarındaki kdv nin %8e düşürülmesi;
18/ek1 ek2 ler kalksın sgk veri tabanı ortak olsun. ba - bs ler kaldırılsın. denetim yetkisinin spk dan alınıp türmob a devri için yasa teklifi verilsin. ssk aylık hizmet belgesi kdv ve muhtasar ile birleştirilsin. geçici verginin son dönem beyanı kaldırılsın
19/defter sayısına sınır getirilmesi
20/Muhasebe ücretlerinin devlet garantisine alınması:
21/ba bs formlarının birleştirilmesi:
22. Mali tatilin yerine meslek mensuplarına beyan, bildirim, bilgi yazıları ve benzerleri için ek süre talep hakkı düzenlemesi getirilmelidir.
23. Haksız rekabet ve ba bs formları sorunlarının kısmen çözümüne yönelik olarak e-fatura uygulamasının tüm mükelleflere zorunlu hale getirilmesi. (Fatura bastırılması yerine maliye elektronik ortamından fatura düzenlenebilmesi)
24. Serbest meslek ödemelerine ait gelir vergisi kesintisi/stopajın kaldırılması.
25. Ticari/tüketici kredi isteği için bankalara verilen olan ücret bordrosu, hesap özeti ya da mali tabloların vergi idaresi kayıtları ile karşılaştırılması yapılmalıdır.
26. Yıllık müşteri listesi bildirimi, vergi levhası tasdiklenmiş müşterilere ait bildirim gibi uygulamalar, beyannamelerin elektronik ortamda verilmesinden dolayı gereksiz ve fazladan bir iş yükü olmaktadır.
27. e-beyan, e-sigorta uygulamaları içersinde kağıt, yazıcı, kartuş, yazılım ve elektronik parça masraflarının artışı. Kamunun yaptığı/yapacağı beyan, bildirim ve tahakkuk belgelerine ait kağıt ve yazdırma sarfiyatı elektronik ortamdaki uygulamalar sonucu meslek mensuplarının üzerine kalmıştır.
28- "Tekdüzen Hesap Planı"nın kaleme alınışındaki sorunları, işleyişini açıklayan yetersiz metinler, yerinde duruyor.
Bu alanda ortada bir faaliyet yok. Kullanılan çoğu tabirler uygun tabirler değil. "Açıklaması" adlı metni okuyanlar kavrama sıkıntısını hep yaşıyorlar.
29- Yasaları ve uygulamaları açıklayan tebliğ ve sirkülerlerde, "örneklere" yeterince yer verilmeye, dikkat...
30- İktidarın uygulama getiren değişikliklerinde, Türmob Odalardan teyit ettirdiği fikrini ortaya koymalı ve müessir olmalı)
31- Maktu aidatlar mesleğe yeni başlayanlarda, büro gelirine bağlı, fakat basamaklı uygulanmalı. Mümkünse 1-2 yıl hiç alınmamalı... Tabiatiyle nisbi aidattada, alt taban uygularken, bu basamaklar esas olmalı.
Bu konu ayrıca, ileri yaşlarda işi azaltmış meslek mensupları için bile yapılandırılmalı...
Olur ya, zarar halinide dikkate alan düzenleme yapılmalı.
32- Bürokrasiyi azaltma amacına yönelik (mükerrer uygulamaları eleme), teknolojinin verdiği imkanların sonuna kadar kullanımı dahil, "Kurumların koordinasyona geçmelerini" sağlamak üzere ilgililer nezdinde girişimlerde bulunmak...
33-3568 sayılı yasanın; 5. maddesinin aşağıda belirtilen kısmının kaldırılması;
Madde 5 - A) Serbest muhasebeci mali müşavir olabilmek için aşağıdaki özel şartlar aranır.
a) ..... veya diğer öğretim kurumlarından lisans seviyesinde mezun olmakla beraber bu fıkrada belirtilen bilim dallarından lisansüstü seviyesinde diploma almış olmak.
34- Meslektaşımız açısından, bu "Müteselsil Sorumluluk" meselesinin durumu nedir, nereye doğru gidiyor, bulunduğu/geldiği yer doğrumudur. Hakmıdır, sapma varmıdır, değerledirile bakıla diyorum.
35- Meslekte zaman zaman seminerlere ihtiyaç duyulur, bu İMKANLARA Ülkemizin her yöresi sahip olamamaktadır, Türmob bu dengeyi sağlayacak tedbirleri düşünmelidir, bazı yörelerin bu açığını kapatmalıdır.
36- İnsanlık bu ya, belki hata yapabiliriz. Meslekle ilgili e-Beyanname, e-Bildirge ve benzeri elektronik ortam düzenleyicisi görevlilerin, buradaki işlemlerimizde hata yapmamamızı sağlıyacak tedbirlerin tamamının düşünülmesinin/yapılmasının, bu ilgililere Türmobca iletilmesi...
Not: İş-kur sitesinde kullanımımıza açılan menünün, kullanışlı hale getirilmesinin, ilgililerine iletilmesi...
37- VUK daki "Pişmanlık" müessesine benzer bir uygulamanın, "Sosyal Güvenlik" tede getirilmesine çalışmak...
Unutmadan yada son gün yoğunluklarından, kaynaklanan geç verilen bildirim, beyanname ve bildirgelerin, TAMPON bir sürenin (10, 15 yada 30 gün) garantisiyle cezai külfetinin hafif tutulması (basamaklı olabilir) getirilse, ne iyi olur.
38- Odalarca, kendi bürosunu kurarak mesleğe ilk defa başlayanlara sınırlıda olsa kredi verilmesi yada küçük bir yardım yapılması sağlanmalı (bilgisayar ve yazılım alımlarına destek olmak için),
39- Hayat şartları (deprem vs.) yada ailevi nedenler gibi sebeplerle, çalıştığı yeri bırakıp, başka yere gideceklere Odaların meslektaşa yardımcı olması ilke haline getirilmeli (işyeri bulma, kiralamaya yardım, bağımlı iş temini vs.),
40- Kardeşim kalkmışlar e-Bildirgede "Bölge Çalışma Nosunu" benden istiyorlar. Bırakın bunu artık. Bölge çalışma kendisi Sgk.daki "İşyeri Noları" na göre dosya oluştursun. Bu kadar. Verileri Sgk.dan alsın.
41- Türmobun ve Bakanlığın imzasını taşıyan iri puntolu "Meslekte Uyulması Gereken İlkeler" listesi gibi bir çerçeveli yazıyı Türmob hazırlatırda bizlere, vergi levhası gibi zorunlu tutularak bürolara asılmak kaydıyla dağıtırsa, yararı olur diye düşünüyorum.
42- Oda etkinliklerinin zayıflığının belki bir nedenide bizleriz. Toplantılara katılmıyoruz. Bunu alışkanlık haline getiren üyelerin izlenmesi, uyarılması için, bir şeyler yapılmalı?

----------------------------------------
4 ve 7. madde ile ilgili olarak;
Vergi ve sosyal güvenlik ile ilgili bütün beyan ve bildirimlerde meslek mensuplarınca imzalanması zorunluluğu getirilmelidir.

Daha önceden yazmıştım biraz düzenlemek gerekli.
ayırca SMİYB konusunda azami dikakte rağmen (farkedemediklerimiz) üzerimize yüklenen sorumluluklar. (BA-BS formlarına rağmen)
 
Üyelik
17 Haz 2009
Mesajlar
9
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

sorunlar ortada.peki somut çözüm için yapılan bi çalışma var mı.mesela en önemli sorun olan tahsilatlar için uygulanacak bi tasarı kanun falan var mı
 
Üyelik
16 Eyl 2008
Mesajlar
806
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

elektronik fatura elektronik defterin bir an önce faaliyete geçirilmesi ve beyannamelerin ve bildirgelerin tek bir beyannamede aciliyetle birleştirilmesi ::)
 
Üyelik
16 Eyl 2008
Mesajlar
806
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

resmi kurumlarda olan evrakın diğer resmi kurumlara transferinde vatandaş veyahut meslek mensubu ile değil elektronik ortamda aktarılması :mad: ::) :'( ;D
 
Üyelik
13 Eki 2008
Mesajlar
223
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

Ogün Bey, bir smmm in kendi adına 2. bir büroyu işletemeyeceğine dair bir yasa olduğunu biliyorum. ancak şu tam metne ulaşamadım. yardımcı olursanız memnun olurum. teşekkürler....
 
O

Ogün Güneş

Ziyaretçi
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

Büro Edinme Zorunluluğu
Madde 14 - (Değişik madde: 21/11/2007- 26707 S.R.G Yön/3.md.)
Her meslek mensubu meslekî faaliyetine başlamadan önce bağlı olduğu oda bilgisinde iş yeri açmak zorundadır.
Büro standartları ve buna ilişkin usul ve esaslar Birlik Genel Kurulu'nda belirlenir. Açılan işyerleri bağımsız büro şeklinde olup, başka bir serbest meslek faaliyeti veya ticarethane ile içiçe olamaz. Meslekî faaliyetler aynı zamanda ev olarak kullanılan ikametgâhlarda yürütülemez. Bir meslek mensubunun birden fazla bürosu olamaz. Birlikte çalışan meslek mensupları da ayrı büro edinemezler.
 
Üyelik
13 Eki 2008
Mesajlar
223
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

:) çok Teşekkürler Ogün Bey.
 
Üyelik
11 Ağu 2009
Mesajlar
24
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

sayın Ogün bey ellerinize sağlık konular belli aynen yazdığınz gibi
 
Üyelik
11 Ağu 2009
Mesajlar
24
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

yapılması gereken neyse harekete geçelim arkadaşlar dilekçe ise dilekçe yağmuruna boğalım hep beraber yada tüm türkiyedeki meslektaşlarımızla beraber ... imza ise imza ne gerekiyorsa hep beraber yapalım yok yakında ödenmiyen muhasebe ücretlerinden dükkanı kapatacağım...ne krizmi anlamadım gitti


saygılarımla
 
P

pantoron

Ziyaretçi
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

Bu mesleği kesinlikle tavsiye etmem. Büro açarak mükellef falan bulamazsınız. Bu mesleğe yeni başlayan eğer bir denetim şirketi bulup orada işe başlayabileceklerse bu mesleği tercih etsinler.Sebebi ise: Bu meslek artık herkesin girebileceği bir meslek oldu. Mesela bir doktor veya avukat işletme mastırı yapıp mali müşavir olurken bir mali müşavirin tıp mastırı yapıp doktor olması düşünülemez.Ayrıca oda da mesleğin kalitesinden çok mesletaş sayısını arttırıp aidat alamak peşinde. Birçok lise mezunu serbest muhasebeci de Mali müşavir olacak.
Ayrıca açık öğretimi bitiren doktor avukat falan olamazken mali müşavir olabiliyor.Bu işi korsan yapanlar da var tabii.Yahu ben bugünkü akla sahip olsam işletme fakültesi bitirmezdim.Girerdim açık öğretime dışardan bitirir sonra da mali müşavir olurdum.İnsana en çok fırsat eşitliği veren meslek mali müşavirlik.Bir ayakkabı boyacısı bile benim hedefim mali müşavirlik diyebilir yani.
 
Üyelik
2 Nis 2008
Mesajlar
281
Konum
Gaziantep
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

Evet çok haklısınız. Ama bu mesleğe nasıl imaj kazandırabiliriz onu tartışmalıyız. Akşam dolmuşta aklıma geldi. Çünkü dolmuş durdu yoldfa yolcu bekliyor. Şimdi "haydi kaptan devam et desek, acelen varsa niye bindin in aşağıya diyecek" Ama bunu bir polis ya da avukat söylese hiç sesi çıkmayacak bu şahısların. Söylemek istediğim şu. Zaten maliye memurlarının yaptığı çoğu işleri üzerimize yıktılar. Bir de şunu yıksalar. Mesala kayıtdışı çalışanlara karşşı bize yaptırım gücü verseler. Hem kayıtdışılık kayıt altına alınır hem de bizler ekmek yeriz. Çünkü bir hayli bu tip dükkanlar ve adamların tabelaları bile asılı.
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

SMMM-ÖZKAN ' Alıntı:
Evet çok haklısınız. Ama bu mesleğe nasıl imaj kazandırabiliriz onu tartışmalıyız. Akşam dolmuşta aklıma geldi. Çünkü dolmuş durdu yoldfa yolcu bekliyor. Şimdi "haydi kaptan devam et desek, acelen varsa niye bindin in aşağıya diyecek" Ama bunu bir polis ya da avukat söylese hiç sesi çıkmayacak bu şahısların. Söylemek istediğim şu. Zaten maliye memurlarının yaptığı çoğu işleri üzerimize yıktılar. Bir de şunu yıksalar. Mesala kayıtdışı çalışanlara karşşı bize yaptırım gücü verseler. Hem kayıtdışılık kayıt altına alınır hem de bizler ekmek yeriz. Çünkü bir hayli bu tip dükkanlar ve adamların tabelaları bile asılı.



Sn Özkan,

Özlemleriniz çok güzel. Ancak bizim mensuplarımız bu güveni veriyormu acaba ?? Bunu da sorgulamak lazım.
 
Üyelik
7 Eyl 2008
Mesajlar
59
Ynt: Meslek Mensuplarının (SM,SMMM) Acil Çözüm Bekleyen Sorunları

valla arkadaşlar benim düşünceme göre bu büro açabilmek için en azından bi işletmenin bi odasını kullanabilmemize izin verilmeli diye düşünüyorum.aidat vereceksek burada da vereceğiz.bu konuda bi esneklik sağlanmalı.sizce açılışı yapsam bu şekilde bir problem yaşarmıyım? Not: mesleki yasaya aykırı biliyorum.ama bunu yapanların da olduğunu biliyorum.
 
Üst