Denetim sınavında daha önce çıkan ve Tesmer'in yayınladığı cevapları kopyaladım. Şu şekilde ;
Denetim Sürecinin Aşamaları	
1	Müşteri seçimi , kabulü ve denetim sözleşmesinin yapılması
2	Denetim planlanması ve programın hazırlanması
3	Denetim programının yürütülmesi - Kanıt toplama işlemlerinin test edilmesi , bakiyelerin test edilmesi
4	Denetimin tamamlanması , kalite kontrolü , denetim görüşünün tespiti ve denetim raporunun yazılması
	Denetimin planlanması
1	Müşteri hakkında bilgi toplama
2	Denetim çalışmalarını bölümleme
3	İç kontrol sistemi hakkında bilgi edinme ve kontrol riskini değerleme
4	Önemlilik düzeyinin belirlenmesi
5	Denetim riskinin belirlenmesi
6	Genel denetim amaçlarını belirleme
7	Denetim programının tasarımı
8	Denetim süresini ve zamanını belirleme
9	Denetim personelinin görevlendirilmesi ve gözetimi
	Yönetim İddaları
1	Varolma
2	Eksiksiz olma
3	Değerleme
4	Haklar ve yükümlülükler
5	Sunum ve açıklama
	Denetimin Genel Amaç ve Hedefleri
1	Gerçeklik
2	Bütünlük
3	Sahiplik ve yükümlülükler
4	Değerleme ve giderleştirme
5	Sınıflandırma
6	Zamanlılık
7	Açıklama
8	Kayıtsal doğruluk
	İç kontrol yapısı hakkında elde edilen bilgiyi belgeleme yöntemleri
	Not alma yöntemi
	akış şemaları hazırlama yöntemi
	Anket - soru kağıdı yöntemi
	Kontrol riskinin ilk değerleme aşamaları
1	Kontrol amaçlarını belirleme
2	Kontrol prosedürlerini belirleme
3	Kontrol zayıflıklarını belirleme
4	Kontrol riskini değerleme
	Denetim yöntemleri
1	Şekli denetim - maddi denetim
2	aralıksız denetim- örnekleme yoluyla denetim
3	İleriye doğru denetim- geriye doğru denetim
4	doğrudan denetim - dolaylı denetim
	Fonksiyonlarına göre- Destekleyisi kanıt toplama teknikleri
1	Fiziki inceleme tekniği
2	Doğrulama tekniği
3	Belge inceleme tekniği
4	Kayıt sistemi yeniden inceleme
5	Yeniden hesaplama
6	Soruşturma
7	Ayrıntılı inceleme
8	Analitk inceleme
9	Gözlem teknği
10	Göz atma
11	İlgili hesaplar arası ilişki kurma
	Denetim Kanıtının sayısını etkileyen unsurlar
1	Önemlilik düzeyinin belirlenmesi
2	Risk
3	Nitelik
4	Ekonomik etkenler
5	Anakütlenin büyüklüğü
	Denetim kanıtlarının güveniliriğini etkileyen faktörler
1	Kanıtların ilgili olması
2	Zamanlılık
3	zamanlılık
4	Objektiflik
	Muhasebe verilerindeki hatalar
1	Nitel ve nicel hatalar
2	kasıtlı kasıtsız hatalar
3	önemli önemsiz hatalar
	
	Denetim Kanıt sayısını etkileyen faktörler
	Önemlilik düzeyi : Ters orantılırı. Önemlililk düşükse kanıt sayısı artar
	Nitelik : Ters orantılıdır. Yüksekse kanıt sayısı azalır
	Maliyet : Ters orantılıdır. Kanıt elde etmenin maliyeti büyükse daha az kanıtla yetinilebilir.
	Ana kütlenin büyüklüğü : Doğru orantılıdır. Ana kütle büyükse ve heterojen dağılmışsa daha fazla kant toplanır
	Risk : Doğru orantılır. Risk yüksekse kanıt sayısı artar
	Kalitesini Etkileyen 
	İlgili olması : Denetçi görüşüne etki yapan kanıt daha ilgilidir.
	Kaynağı : Denetçinin bizzat kendisinin oluşturduğu kanıt, diğerlerine göre daha kalitelidir.
	Zamanlılık : Denetim işinin yapıldığı zamanda ortaya çıkan veya elde edilen kanıt diğerlerine göre daha kalitelidir.
	Nesnellik : aynı kanıttan ayrı kişilerin aynı görüşe ulaşması durumudur
	
	GKGDS
	GENEL
1	Mesleki eğitim ve deneyim 

enetim bir uzman olarak gerekli teknik eğitim ve yeteneğe sahip kişi veya kişilerce yapılmalıdır. 
2	Bağımsızlık : Denetçi veya denetçiler görevleri ile ilgili her türlü konuda bağımsız olmalıdır. 
3	Mesleki Özen ve dikkat: İncelemeler ve rapor hazırlama aşamasında gerekli mesleki özen ve titizlik gösterilmelidir.
	ÇALIŞMA ALANI
1	Planlama ve gözetim 

enetim çalışmaları iyi bir şekilde planlanmalı varsa yardımcılar gözlemlenmelidir.
2	İç kontrol yapısını inceleme ve değerlendirme : Denetçi denetim çalışmalarını planlamalı, uygulayacağı denetim testlerini nitelik zaman ve kapsam yönünden belirleyebilmek bakımından işletmenin 
	iç kontrol yapısını incelemeli değerlendirmelidir.
3	Kanıt toplama : İncelenen mali tablolarla ilgili bir görüşe ukaşılmasına yardımcı olması amacıyla gözlem soruşturma ve doğrulama  gibi teknikleri kullanarak yeterli sayıda kanıt toplamalıdır
	RAPORLAMA 
1	GKGMİ Uyum : Rapor GKMİ uygun olarak hazırlanıp hazırlanmadığı belirtilmelidir.
2	Tutarlılık : Rapor muhasebe ilkelerinin geçen dönem ile tutarlı bir şekilde uygulanıp uygulanmadığını belirtilmelidir
3	Tam Açıklama :Aksi belirtilmedikçe; mali tablolardaki bilgilerin makul ölçüde, açık oldukları kabul edilmelidir.
4	"Görüş Bildirme : Denetim raporu; mali tablolarla ilgili olarak genel bir görüş (kanaat) belirtmeli, veya görüşe
ulaşılamama nedenlerini açıklamalı/belirtmelidir."
	
	Etkin Bir İç Kontrol Yapısı (Sistemi) İçin Temel İlkeler:
	a) İşletmedeki Görevlerin Ayrılması,
	b) Değer hareketlerinin yetkilendirilmiş olması,
	"c) Belgeleme ve muhasebe kayıt düzeninin oluşturulması,
d) İşletme varlıkları, belge ve kayıtların korunması,
e) Bağımsız mutabakatın yapılması. (İç kontrol unsurlarının sisteminin bağımsız çalıştırılıp
çalıştırılmadığının bağımsız mutabakatının yapılması"
	
	Maddi Doğruluğu Araştırmaya Yönelik Denetim İşlemlerinin Nitelikleri:
1	a) Varolma: Stokların varlığını tespit etmek amacı ile yapılır. Fiziki sayım sırasında hazır bulunularak
	gözlem yapılır.
2	b) Değerleme: Alacakların değerlenmesinin uygunluğunu tespit amacı ile yapılır. Alacakların
	yaşlandırılması ve şüpheli alacaklar için ayrılan karşılıkların uygunluğu incelenir.
3	c) Doğruluk: Büyük deftere ve büyük defterden nakillerin doğrulanması şeklinde yapılır. Özellikle
	günlük defterden büyük deftere nakiller incelenir.
4	d) Sınıflandırma: Yıl içinde duran varlıklara yapılan ilavelerle ilgili faturalar ve öteki belgelerin
	incelenmesi yapılır. Aktifleştirilmemesi gerekenler ayrılır.
5	e) Dönemsellik: Dönemsonu satışlarının ve dönem ayırıcı işlemlerin yapılıp yapılmadığının, sahipliğin
	el değiştirmesi işlemlerinin incelenmesi yapılır.
6	f) Açıklama: Muhasebe politikalarının açıklamalarına ilişkin incelemeler şeklinde yapılır.
	
	Denetim süreci
	Denetim çalışmasının aşamaları
	• Denetlenecek işletmenin seçimi,
	• İşletmenin iç kontrol yapısının incelenmesi ve değerlemesi,
	• Denetim çalışmalarının planlanması,
	• Gerekli denetim tekniklerinin uygulanarak elde edilen bilgi ve belgelerin incelenmesi,
	• Denetim raporunun düzenlenmesi ve ilgililere sunulması.
	
	denetim planlaması
	• İşletme hakkında bilgi toplama,
	• Denetim çalışmalarını bölümleme,
	• İç kontrol yapısını inceleyerek denetim risklerini belirleme,
	• Olabilecek düzensizliklerde önemlilik derecesini tahmin etme,
	• Denetimin amaçlarını belirleme,
	• Denetim programının çatısını oluşturma,
	• Denetimin zamanı ve süresini belirleme,
	• Denetim elemanlarını göreve başlatma.
	
	Sürekli (devamlı) denetim dosyasında bulunanlar
	• Çeşitli kısa notlar(muhtıralar) ana sözleşme ve diğer anlaşmalar,
	• Kira sözleşmesi, toplu iş sözleşmeleri gibi önemli diğer belgeler,
	• Genel kurul, yönetim kurulu ve diğer kurullara ait tutanaklar,
	• Hesap planı, muhasebe yönetmeliği ve örgüt planı,
	• Önceki yıllara ait bağımsız denetçi ve iç denetçi raporları ve vergi beyanname örnekleri,
	• Önceki yılların faaliyet raporu ve mali tablolar,
	• Denetim raporu ve mali tablo örnekleri,
	• Çeşitli sağlamalar,
	• Düzeltici ve sınıflandırıcı kayıtları gösteren belgeler,
	• Çeşitli listeler ve hesap tahlil cetvelleri.
	
	İç kontrol yapısının (düzeni) esas amaçları:
	a. İşletme varlıklarını korumak ve her türlü kayıpları önlemek (İşletme varlıklarını çalınma, verimsiz ve amaç
	dışı kullanımlara karşı korumak):
	b. Muhasebe bilgilerinin doğruluk ve güvenilirliğini sağlamak,
	c. İşletme faaliyetlerinin belirlenmiş işletme politikalarına, yönetim politikalarına ve mevzuata uygunluğu
	belirlemek,
	d. İşletme kaynaklarının iktisadi, etkin ve verimli kullanımını sağlamak,
	e. İşletmenin belirlenmiş amaçlarına ulaşılmasına yardımcı olmak (Yönetim politikalarına bağlılığı sağlama
	
	İç kontrolün unsurları:
	a. Kontrol ortamı
	b. Risk değerleme
	c. Kontrol faaliyetleri
	d. Bilgi ve iletişim
	Sistemin gözetimi
	
	Fiziki İnceleme ve sayım tekniğinin uygulama aşamaları (sırası)
	a. Fiziki olarak incelenecek varlık tanınır. (belirlenir)
	b. Miktar ve tutarın belirlenmesi için sayım yapılır.
	c. Varlığın kalitesine bakılır( kalitesi tespit edilir)
	d. Varlığın sahte olup olmadığına bakılır.
	
	Denetim Çalışmalarında Yararlanılmak Üzere Hazırlanmış İyi bir Denetim Programının
	Yararları
	• Denetim çalışmaları sırasında yapılacak işlerin genel görünümü hakkında bilgi verir.
	• Denetim elemanları arasında dengeli bir işbölümü yapılmasını sağlar.
	• Zaman ve emek tasarrufu sağlar.
	• Bir denetim elemanı tarafından başlatılmış denetim çalışmasının başka denetim elemanları
	tarafından sürdürülmesine imkan verir.
	• Denetim çalışmalarının eksiksiz yapılmasına imkan sağlar.
	• Daha sonra yapılabilecek çeşitli soruşturmalarda kanıt olarak kullanılabilir.
	• Denetim sorumlularının işlere düzgün bir şekilde nezaret edebilmelerine imkan sağlar.
	• Gelecekte yapılacak denetimlerde yol gösterici veya destekleyici olarak kullanılabilir.
	• Denetçi ve yardımcılarının (denetim elemanlarının) çalışmalarını genel kabul görmüş denetim
	standartlarına göre yürütmelerini sağlar.
	• Gelecekte yapılacak denetimlerde denetim maliyetini tahminde yardımcı olur.
Muhasebe Çalışmaları ile Denetim Çalışmalarının Karşılaştırılması (ve Farkları)
a)Her iki Çalışmanın Amaçları Farklıdır.
Muhasebe çalışmalarının amacı; mali belgeleri tanıma, toplama, kaydetme, sınıflandırma ve işletme
yönetiminin yararlanacağı mali tablolar haline getirmektir.(mali tabloları oluşturmak)
Bağımsız denetimin amacı ise, mali tablolardaki parasal tutarların; işletmenin o dönemdeki durumunu,
doğru, dürüst ve genel kabul görmüş muhasebe ilkeleriyle mevzuata uygun gösterip göstermediğini ortaya
koymaktır.(Doğruluk ve uygunluğu ortaya koymak)
b)Her iki Çalışmanın Yaklaşımları Farklıdır.
Muhasebe çalışmaları, çeşitli mali belgelerden hareketle mali tabloları ortaya çıkarır(düzenler).Bu inşa edici,
yapıcı bir yaklaşımdır.
Denetim çalışmaları ise, muhasebe çalışmaları sonucunda ortaya çıkan mali tablolar üzerinde inceleme ve
yorumlar yapar. Bu ise tahlilci bir yaklaşımdır.
c)Her İki Çalışmanın Yönleri Farklıdır.
Muhasebe çalışmaları; belge- defterler- sağlamalar ve mali tablolar yönünde yürütürken, denetimler
genellikle mali tablolardan başlar, gerek duyulması halinde, defter ve belgelere doğru sürdürülür.
d) Her İki Çalışmanın Zamanı Farklıdır.
Gerek yasal gerekse piyasa ve işletmenin şartları gereği muhasebe çalışmaları bütün yıl boyunca aralıksız
yapılır.
Denetim çalışmaları genellikle (mali tablolar denetimi) bir kez ve dönem sonlarında mali tabloların
düzenlenmesinden sonra ancak yapılabilir. Denetim olabilmesi için öncelikle mali tablolar düzenlenmelidir.
e)Her İki Çalışmayı Yapan Kişilerin Nitelikleri Farklıdır.
Genellikle denetim çalışmalarını yapan denetçiler mevzuatında zorlamasıyla, bilgi ve deneyim olarak
muhasebecilerden daha üst düzeydedir.Her denetçi muhasebeyi bilmek zorundadır, ancak her muhasebeci
denetim yapamaz.
Denetim Raporunun Bölümleri		
1	Başlık	Bağımsız denetim raporu
2	Muhatap	Hitap edilen taraf /raporun adresi : x aş yönetim kuruluna veya ortaklarına
3	Giriş 	Denetim kuruluşunun sorumlulukları
		Yönetimin sorumlulukları
		denetime tabi olan finansal tabloların adları ve dönemi
4	kapsam	denetim çalışması sırasında yapılanlar
		finansal raporlama çerçevesi
		önemli yanlışlıklardan sorumlu olma
		Denetçinin sorumluluğunun derecesi
5	Görüş	Denetçi görüşünü açıklar
6	denetim kuruluşunun kimliği adresi	
7	rapor tarihi ve imza bölümü