Personel Görev Tanımı Hakkında Bilgiye İhtiyacım Var.

Üyelik
6 Eyl 2011
Mesajlar
23
Sözleşmeli olarak bir şirkette çalışan personelin sözleşmede; Santral Personeli olarak çalışacaktır maddesi bulunmasına rağmen,hem kendi işi hemde farklı iş ve departmanlarda çalıştırılması yasalmıdır? yapmak zorundamıyım kendi görev tanımım haricinde verdikleri işleri...
 
Ynt: Personel görev tanımı hakkında bilgiye ihtiyacım var.

Hem farklı iş ve departmanlarda yaptırılan işler neler örnek verebilirmisiniz ve bu işleri ne zamandan beri yapıyorsunuz?
 
Ynt: Personel görev tanımı hakkında bilgiye ihtiyacım var.

Mesela Sözleşmede Geçen iş tanımım Santral Personeli ve bu işi yapıyorum. Fakat işyerimdeki ürün destek (ürün iade, hediye paketi...vs) işlerinide yapmak zorunda kalıyorum çoğu zaman personel eksikliği sebebi ile. ayrıca müdüre çay,kahve serviside yapmak zorunluluğumda var. her şube müdürü kendi kuralları çerçevesinde istediği gibi farklı yaptırımlar uygulayabiliyor. bunun bir standardının olması gerekmiyormu? Mesela ben kendi işim dışında işlere destek vermek zorundayım ama aynı şirketin diğer şubesindeki santral personelleri kendi işlerinin dışında başka bir işle sorumlu değiller ve yapmıyorlar.
 
İş Kanununa göre olayın özünde;
- her iki tarafa ilşkin M.22,
-olayın sonuçlarına ilişkin ise;
a. işci yönünden M.24/II-h"yahut çalışma koşulları uygulanmazsa",
b.işveren yönünden M.25/h""işcinin görevini yerine getirmemesi",
yine bu bağlamda iş sözleşmesi,işyeri yönetmeliğinin incelenmesi sözkonusu olup,detaylı olarak ele alarak açıklama yapmak isabetli olacaktır.
 
Eğer işveren böyle bir uygulama yapıyorsa iş sözleşmesine 'santral personeli' görevine ilaveten bir madde koymuştur. ÖRNEK;
'İşveren sözleşmenin konusunda belirtilen işlere ek olarak görevlendirme yapabilir'
Bu duruma binaen sözleşmenin içeriğine tam olarak bakılması gerekmektedir.
 
Normal şartlarda personel, görev tanımının dışında çalıştırılmaz. Ama gel gelelim iş sözleşmesine şöyle bir madde de konulursa: ''Çalışan, İşverenin ve İşyerini temsilen amirlerinin verdiği tüm görev ve talimatları en iyi şekilde yerine getirmekle yükümlüdür. '' tam bir kavram karmaşası yaşanır. Ve maalesef yaşanıyorda... Bu biraz muğlak bir kavram, nedir tüm görevler? Kölelik gibi algılanmamlıdır madde. Açık ve net olmalıdır.
Bence bu hususlarda işçi açısından dejenerasyona izin verilmemesi gerekmektedir. Sözleşmenizde böyle bir madde olup olmadığını elbette bilemiyorum ama, İşvereninizle bu konuyu bir görüşün, hatırlatın derim...
 
Üst