Site Yönetimi Hakkında

teknogs

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Ocak 2011
Mesajlar
137
Konum
İSTANBUL
Merhabalar,

Birçok sektör ile karşılaştım ama Hizmet sektöründe daha doğrusu site yönetimi konusunda uygulamalı olarak birkaç örneğe ihtiyacım var.

Bildiğiniz üzere birçok site yapılıyor hatta yaşam merkezleri avmler içinde olacak şekilde inşaatlar yapılıyor. Bizde halkalıda 600-700 konutlu siteleri yapan H inşaat A. Ş. firmasıyız.
Kendi bünyemize bağlı olarak X Tesis yönetim A. Ş. şirketi kurduk. H inşaat ile X tesis yönetimi A. Ş. kendi arasında sözleşme düzenledi.
Sonra site yönetimi kuruldu ve X Tesis yönetimi A. Ş. ile site yönetimi kendi arasında sözleşme düzenledi.
Sitede yönetiminde çalışan personeller X Tesis yönetim A. Ş. üzerinden SGK görünüyordu. (Site müdürü - muhasebe - müşteri ilişkileri)
Sitede gerçekleşen hizmetleri taşeron firmalardan alıyordu ve faturaları X tesis yönetim A. Ş. adına geliyordu. Ay sonundaysa SİTE YÖNETİMİ'ne yansıtma faturası kesiliyordu. Buraya kadar herşey yolunda gidiyordu.

Artık kim verdiyse Birden bir karar çıktı, Faturalar X Tesis yönetimi A. Ş. adına gelmesin direk SİTE YÖNETİMİ adına kesilsin ve bu 3 personel de site yönetimi adına SGK dosyası açılıp oraya nakil yapılsın diye söylendi.

Sıkıntı bundan sonra başlıyor;
Site yönetimleri nasıl bir yol izleyecek, sadece önceden alınan vergi numarası var.
Temizlik veya güvenlik vb. gibi firmalar X Tesis yönetimi A. Ş. ye faturasını Tevkifatlı fatura düzenliyordu.
Şimdi taşeron firmalar faturalarını "site yönetimi"ne keseceği için fatura düzenlemeyi nasıl yapacaklar, tevkifatlı mı normal mi? veya BA rakamını geçeceği için site yönetimi ne yapacak?
Personeller site yönetimi adına geçtiği için kendine ait sgk numarası bordrosu sgk ödemesi düzenlenecek. Peki ya muhtasar tarafı nasıl olacak? verilecek mi verilmeyecek mi?

Sevgili üstadlardan uygun zamanda cevaplarını rica ederim.
 
Son düzenleme:
Merhabalar,

Birçok sektör ile karşılaştım ama Hizmet sektöründe daha doğrusu site yönetimi konusunda uygulamalı olarak birkaç örneğe ihtiyacım var.

Bildiğiniz üzere birçok site yapılıyor hatta yaşam merkezleri avmler içinde olacak şekilde inşaatlar yapılıyor. Bizde halkalıda 600-700 konutlu siteleri yapan H inşaat A. Ş. firmasıyız.
Kendi bünyemize bağlı olarak X Tesis yönetim A. Ş. şirketi kurduk. H inşaat ile X tesis yönetimi kendi arasında sözleşme düzenledi.
Sonra site yönetimi kuruldu ve X Tesis yönetimi ile site yönetimi kendi arasında sözleşme düzenledi.
Sitede yönetiminde çalışan personeller Tesis yönetim üzerinden SGK görünüyordu. (Site müdürü - muhasebe - müşteri ilişkileri)
Sitede gerçekleşen hizmetleri taşeron firmalardan alıyordu ve faturaları X tesis yönetim adına geliyordu. Ay sonundaysa SİTE YÖNETİMİNE yansıtma faturası kesiliyordu. Buraya kadar herşey yolunda gidiyordu.

Artık kim verdiyse Birden bir karar çıktı, Faturalar Tesis yönetimi adına gelmesin direk SİTE YÖNETİMİ adına kesilsin ve bu 3 personel de site yönetimi adına SGK dosyası açılıp oraya nakil yapılsın diye söylendi.

Sıkıntı bundan sonra başlıyor;
Site yönetimleri nasıl bir yol izleyecek, sadece önceden alınan vergi numarası var.
Temizlik veya güvenlik vb. gibi firmalar X Tesis yönetimine fatura keserken Tevkifatlı fatura düzenliyordu.
Şimdi taşeron firmalar faturalarını site yönetimine keseceği için fatura düzenlemeyi nasıl yapacaklar, tevkifatlı mı normal mi? veya BA rakamını geçeceği için site yönetimi ne yapacak?
Personeller site yönetimi adına geçtiği için kendine ait sgk numarası bordrosu sgk ödemesi düzenlenecek. Peki ya muhtasar tarafı nasıl olacak? verilecek mi verilmeyecek mi?

Sevgili üstadlardan uygun zamanda cevaplarını rica ederim.


Bunları niye sorun ettiniz. Yönetim doğru karar almış.
Bir kere site yönetimi AŞ. Yani kurumlar vergisi mükellefi. Yani gelirleri için fatura kesecek. Giderleri de bir firma olarak yazılacak. Kdv mükellefi olacak, sgk numarası alıcak,ayrıca muhtasar beyanname verip ödeyecek. Kesilen güvenlik vb firmalar tesise nasıl fatura kesiyorsa site yönetimine de aynı tevkifatlı veya tevikifatsız kesecek.
Ba /bs kontrolu ve bildirimi yapacak.
 
Değerli üstadım sanırım A.Ş. dışında ayrı bir site yönetimi var ( 634 sayılı kmk ya göre )
 
Bunları niye sorun ettiniz. Yönetim doğru karar almış.
Bir kere site yönetimi AŞ. Yani kurumlar vergisi mükellefi. Yani gelirleri için fatura kesecek. Giderleri de bir firma olarak yazılacak. Kdv mükellefi olacak, sgk numarası alıcak,ayrıca muhtasar beyanname verip ödeyecek. Kesilen güvenlik vb firmalar tesise nasıl fatura kesiyorsa site yönetimine de aynı tevkifatlı veya tevikifatsız kesecek.
Ba /bs kontrolu ve bildirimi yapacak.

Day-Dream dediği gibi, bildiğimiz normal "site yönetimi"
Hani A. Ş. falan değil veya şirket. Normali X Tesis yönetimi A. Ş. dir. Önceden faturalar buraya geliyordu. Şimdi ise normal "site yönetimi" adına gelecek.
A. Ş. firması olan merkezde. Bildiğimiz A blok B blok gibi oluşan sitenin içerisinde herkesin bildiği gibi "site yönetimi"dir.
Bu site yönetimi ne yapıyor. Aidat topluyor. Müşteri ilişkileri ile ilgileniyor vb. gibi konulara bakıyor.
 
Site yönetimi Aş değilse o zaman klasik apartıman yönetimidir. Gelilerini aidat makbuzu ile alır, Kdv mükellefiyeti yoktur. Aldığı faturaları kdv li olarak işletme defterine yazar. Muhtemelen işyeri de olduğu için çalıştırdığı personelden kesilen vergilerini muhtasarla beyan eder. Gelir vergisi yoktur.
 
Üstad site de ortak alanlar kiralanırsa fatura kesilir mi ? İktisadi işletme mi açılması gerekir ayrıca ? Havuza gelenlerden de makbuzla para topluyorlar
 
Sayın Day-Dream,

Öyle bir soru sormuşsunuz ki.

Hayır fatura kesilmez. Sözleşme aslında ya vekaleten Yönetici tarafından "Kat Malikleri" adına imzalanır, yada tüm kat malikleri tek tek imzalar. Kiralanan alandan elde edilen gelir kat maliklerine payları oranında dağıtılır ve tahmin edebileceğiniz gibi "Yıllık GV Bey." ile GMSİ olarak beyan edilir. Site yada Apt. yönetimi içinde toplanan aidatlar hariç her gelir için durum budur. Havuz girişinden elde edilen gelirler de dahil olmak üzere. Bu toplanan bedellerin giderler için harcanması sonucu değiştirmez. Gerekli pay hesaplamaları yapılıp bilgiler kat maliklerine bildirilir çıplak halleriyle yani herhangi bir masrafa mahsup edilmeden önceki haliyle.

Çünkü mesele şudur. Kat maliki site yada apartmanda ikamet etmiyorsa aidat (genel olarak ayrıntı vermeden) ikamet edene yani kiracıya aittir ancak gelir kat malikne. Ve elde edilen geliri kiracının örneğin kapıcı ödemesine mahsup edemezsiniz.

Tüm bunlarda Çalışanlar için ödenen SGK dışında bir vergisel mükellefiyet de yoktur. İktisadi işletmeye de gerek duyulmaz.

Bir dikkat edilecek husus da, aidatlardan elde edilen gelirlerle ilgilidir. Genel olarak aidatlar bankada toplanır ve faiz geliri elde edilir. Bu gelirler aidatları verenlere aittir ve her yıl elde edilen gelirin aidatı ödeyenlere düşen hissesinin hesaplanıp bildirilmesi gerekir. Bunlar da MSİ'dır. Ve eğer kiracı taşınırsa hakkına düşen bedelin ve aidat alacağının iadesi/ödenmesi şarttır.


İlave sorularınız da varsa buyrun.

Saygılar,
Kevork
 
Üstad çok teşekkürler

Aktife kayıtlı olmadığı için 17/d yüzünden kdv yok sanırım üstad
ama aidat kmk ya göre kiracının değil mal sahibinin sorumluluğu değil mi ? uygulama tersi olsa da
kmk18-20
 
Sayın Day-Dream,

Apartman yada site yönetimi Vergi Mevzuatı dışında. O yüzden de KDV de yok. Vergi olmayınca VUK da olmaz. Aidat'ın masraflara katılım bölümü kiracıya daha doğrusu ikamet edene, demirbaşların yenilenmesi ile ilgili bölümü kat malikine aittir (KMK). Uygulamada yukarda anlattıklarım dışında meydana gelen uygulamalar tam anlamıyla vergi ziyaı ve usulsüzlüklerle doludur ve maalesef Kat malikleri farkında olmadan vergi kaçırırlar.

Saygılar,
Kevork
 
Gayrimenkullerde mal sahibine ait olan büyük onarım, tadilat yenileme giderler yanında, kiracılara ait olan kapıcı, bahçe düzenlemesi asansör, müşterek su gibi giderlerde vardır.
Bir diğer husus da eğer binada işyerleri meskenden çoğunlukta ise artık orası kapıcı muafiyetinden yararlanmaz . Bu da gelir vergisi mükellefiyeti doğurur.
 
Sayın Teknogs,

Sizin sorunuz geniş tabi soru biraz karışık sorulmuş. Bir varsayımla hareket ederek cevap vereyim. Siz aslında Sitenin kat malikleri olarak X Tesis Yönetim A.Ş. kurarak "Site Yönetimi İle İştigal Eden" bir şirket kurmuşsunuz. Site de size belli bir bedel karşılığında sitenin yönetimi yetkisi vermiş. ( Bunun belirgin prosedürleri var ancak uygulandığının varsayıp burada geçiyorum.)

Şimdi ise Site Yönetimi bir karar alıp yeniden yönetimi şirketin elinden almış. Ben böyle algıladım. A.Ş. de elinde başka iş yoksa açıkta kalmış ancak bu sitenin derdi değil.

Bundan sonrası ; Sitedeki her blok ayrı bir yönetim seçecek.
"5711 sayılı yasanın yürürlüğe girdiği 28.11.2007 tarih öncesi kurulan toplu yapılara ait yönetim planlarının, bu tarihi takip eden 6 ay içinde değiştirilmiş olması gerekmektedir. (Değiştirilmediyse aykırı hükümler artık hükümsüzdür)
KMK.nuna 5711 sayılı yasaya göre yapılan değişikle ilave edilmiş bulunan Madde 69-"Toplu yapı kapsamında bulunan parsel ve parseldeki birden çok
bağımsız bölümü kapsayan ana yapıda ortak yerleri bulunan blok yapıların her biri, kendi sorunlarına ve yalnız o bloğa ait ortak yerlere ilişkin olarak, o blokta bulunan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan blok kat malikleri kurulunca yönetilir...Toplu yapı kapsamındaki ortak yapı, yer ve tesisler, bu kapsamda yer alan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan (Toplu Yapı Kat Malikleri Kurulunca)yönetilir..."

Giderlerinizi KMK 20'ye göre paylaşacaksınız.
ilkelerini göz önüne alacaksınız.

Kolay gelsin

Saygılar,
Kevork
 
Gayrimenkullerde mal sahibine ait olan büyük onarım, tadilat yenileme giderler yanında, kiracılara ait olan kapıcı, bahçe düzenlemesi asansör, müşterek su gibi giderlerde vardır.
Bir diğer husus da eğer binada işyerleri meskenden çoğunlukta ise artık orası kapıcı muafiyetinden yararlanmaz . Bu da gelir vergisi mükellefiyeti doğurur.

Sayın Güroy,

Bu görüşünüzün dayanağını söylermisiniz. Apartman Yada site içinde tüm daireler işyeri de olsa bina herhangi bir Ticari İşletmenin mülkü olmadan dediğiniz mükellefiyetin doğmasına sebebiyet vermez. Kaldıki Ticari işletmeye ait olsa da tek başına yeterli olmaz.

Saygılar,
Kevork
 
Sayın Day-Dream,

Herhangi bir gidere yada hizmete kim faydalanıyorsa o katılmalıdır. Örneğin evden içeri giriyorsunuz merdiven aydınlatılmış bundan siz yararlandığınıza göre, bedelini de siz ödeyeceksiniz. Kural bu ancak imzalanan kontrata madde koyup farklı uygulamaya gitme imkanı da yok denemez. Sözleşme serbestisi kuralına göre Kiracı/Malsahibi anlaşması neyse o uygulanır.

Genel temaül ve hakkaniyet de hizmetten yararlananın gidere katlanmasıdır.

Ancak KMK Madde 20;

III- ANAGAYRİMENKULÜN GENEL GİDERLERİNE KATILMA :
(Değişik fıkra: 13/04/1983 - 2814/9 md.) Kat maliklerinden her biri aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça:

a) Kapıcı, kaloriferci, bahçıvan ve bekçi giderlerine ve bunlar için toplanacak avansa eşit olarak;
b) Anagayrimenkulün sigorta primlerine ve bütün ortak yerlerin bakım, koruma, (Ek ibare: 14/11/2007-5711 S.K./9.mad.) güçlendirme ve onarım giderleri ile yönetici aylığı gibi diğer giderlere ve ortak tesislerin işletme giderlerine ve giderler için toplanacak avansa kendi arsa payı oranında;

Katılmakla yükümlüdür.

c) Kat malikleri ortak yer veya tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz.
(Değişik fıkra: 13/04/1983 - 2814/9 md.) Gider veya avans payını ödemeyen kat maliki hakkında, diğer kat maliklerinden her biri veya yönetici tarafından, yönetim planına, bu Kanuna ve genel hükümlere göre dava açılabilir, icra takibi yapılabilir. Gider ve avans payının tamamını ödemeyen kat maliki ödemede geciktiği günler için aylık, (Değişik ibare: 14/11/2007-5711 S.K./9.mad.) yüzde beş hesabıyla gecikme tazminatı ödemekle yükümlüdür.
Birinci fıkradaki giderlere, kat maliklerinden birinin veya onun bağımsız bölümünden herhangi bir suretle faydalanan, kişinin, kusurlu bir hareketi sebep olmuşsa, gidere katılanların yaptıkları ödemeler için o kat malikine veya gidere sebep olanlara rücu hakları vardır."

madde hükmü ise böyle.


Saygılar,
Kevork
 
Değerli üstadlarım aidatların kiracıya ait olduğunu hangi maddede den anlarız

Madde değil de aidatların içinde neler vardır;
sıcak - soğuk su giderleri
çöp toplama giderleri
elektrik giderleri
asansör bakımları
temizlik - güvenlik ücretleri
yönetim giderleri
Evin içinde ne yaparsa ne tüketirse ilave ücret olarak aidatına eklenir(mesela temizlik güvenlik sabittir ama evinde kullandığı elektrik veya su genel harcamasına bağlıdır.)

Bu gibi harcamaları ev sahibi ne hakla ödeyecek ki? sonuçta kiracı elektrik su sayaçlarını kendi üzerine alıyor.
 
Benim bildiğim kadarı ile 634 sayılı kmk nın 18 ve 20 maddelerine göre aidat kat malikine aittir ancak kullanma hakkına sahip olanlar da müteselsil sorumludur
 
Sayın Teknogs,

Sizin sorunuz geniş tabi soru biraz karışık sorulmuş. Bir varsayımla hareket ederek cevap vereyim. Siz aslında Sitenin kat malikleri olarak X Tesis Yönetim A.Ş. kurarak "Site Yönetimi İle İştigal Eden" bir şirket kurmuşsunuz. Site de size belli bir bedel karşılığında sitenin yönetimi yetkisi vermiş. ( Bunun belirgin prosedürleri var ancak uygulandığının varsayıp burada geçiyorum.)

Şimdi ise Site Yönetimi bir karar alıp yeniden yönetimi şirketin elinden almış. Ben böyle algıladım. A.Ş. de elinde başka iş yoksa açıkta kalmış ancak bu sitenin derdi değil.

Bundan sonrası ; Sitedeki her blok ayrı bir yönetim seçecek.
"5711 sayılı yasanın yürürlüğe girdiği 28.11.2007 tarih öncesi kurulan toplu yapılara ait yönetim planlarının, bu tarihi takip eden 6 ay içinde değiştirilmiş olması gerekmektedir. (Değiştirilmediyse aykırı hükümler artık hükümsüzdür)
KMK.nuna 5711 sayılı yasaya göre yapılan değişikle ilave edilmiş bulunan Madde 69-"Toplu yapı kapsamında bulunan parsel ve parseldeki birden çok
bağımsız bölümü kapsayan ana yapıda ortak yerleri bulunan blok yapıların her biri, kendi sorunlarına ve yalnız o bloğa ait ortak yerlere ilişkin olarak, o blokta bulunan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan blok kat malikleri kurulunca yönetilir...Toplu yapı kapsamındaki ortak yapı, yer ve tesisler, bu kapsamda yer alan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan (Toplu Yapı Kat Malikleri Kurulunca)yönetilir..."

Giderlerinizi KMK 20'ye göre paylaşacaksınız.
ilkelerini göz önüne alacaksınız.

Kolay gelsin

Saygılar,
Kevork


Sayın kevork,

Şöyle olsun biz hiç X tesis yönetim a. ş. yi karıştırmayalım bunu unutalım :D

Normal bir soru olsun, 792 daireli, havuzlu, 1 market, 1 kuaför ve 1 kafe olan bir site den bahsedelim. burada normal olarak site yönetimi olsun ve tabi ki karar defteri vergi dairesinden vergi numarası alınmıştır.

Şimdi güvenlik. temizlik, haşere vb. gibi firmalar site yönetimine fatura kesecektir.
1-) Normal vergi mükellefiyeti olan A. Ş. ye fatura kesince tevkifatlı kesiyordu. siteye de bu şekilde mi kesecek yoksa normal matrah+kdv olarak mı veya istediği gibi serbest mi?
2-) Nasıl kesilirse kesilsin mutlaka 5 bin tl üzerinde olacaktır ve ba-bs geçeceği için karşı firma bildirecek. site bildiremeyecek herhangi bir sıkıntı yaşanır mı?
3-) Oraya market falan yazdım ama onlardan borç dekontu edilipte elektrik su kira gibi ücretlerini tahsil ediyorlar.
 
Benim bildiğim kadarı ile 634 sayılı kmk nın 18 ve 20 maddelerine göre aidat kat malikine aittir ancak kullanma hakkına sahip olanlar da müteselsil sorumludur

Sayın day-dream,

KMK 20 açıkça sorumluluğun kimde olduğunu belirtmiş. Kiracı müteselsil sorumlu değil de ancak malsahibi müteselsil sorumlu olur. Borçlandı apartmana ve çekip gitti kiracı kimin kapısını çalacaksınız malsahibinin.

Saygılar,
Kevork
 
Sayın Teknogs,



Şöyle olsun biz hiç X tesis yönetim a. ş. yi karıştırmayalım bunu unutalım

Normal bir soru olsun, 792 daireli, havuzlu, 1 market, 1 kuaför ve 1 kafe olan bir site den bahsedelim. burada normal olarak site yönetimi olsun ve tabi ki karar defteri vergi dairesinden vergi numarası alınmıştır.
Her blokun ayrı karar defteri olacak. Vergi numarasına gerek yok çünkü burada vergi mükellefiyeti yok. De ki aldınız, vergi numarası almış olmanız sizi vergi mükellefi yapmaz.
Site yönetimi olamaz demiştik bu yüzden örnek baştan yanlış. Her blok ayrı yönetime sahip olacak. Yani kaçtane Bina varsa diyelimki herbiri 50 daireli 15 bina herbirinin yönetimi ayrı bağımsız olacak.

Şimdi güvenlik. temizlik, haşere vb. gibi firmalar site yönetimine fatura kesecektir.
Her blok için ayrı fatura düzenlenecek esasen. Ancak ortak alanlar için kesilecek faturalar sitenin ortak işlemleri için seçilmiş bir yönetim tarafından bloklara paylaştırılacak.

1-) Normal vergi mükellefiyeti olan A. Ş. ye fatura kesince tevkifatlı kesiyordu. siteye de bu şekilde mi kesecek yoksa normal matrah+kdv olarak mı veya istediği gibi
serbest mi?
2-) Nasıl kesilirse kesilsin mutlaka 5 bin tl üzerinde olacaktır ve ba-bs geçeceği için karşı firma bildirecek. site bildiremeyecek herhangi bir sıkıntı yaşanır mı?
3-) Oraya market falan yazdım ama onlardan borç dekontu edilipte elektrik su kira gibi ücretlerini tahsil ediyorlar.

Vergi mükellefiyeti yoksa VUK hükümleri de olmaz. Zaten yukardaki soruların cevaplarını daha önce vermiştim. Hala siteyi bir vergi mükellefi yada işletme gibi görmekten vazgeçin.

sadece 3. sorudaki bir terim çok ayrı; "borç dekontu edilipte elektrik su kira gibi ücretlerini " ; KİRA...bu ayrı bir konuydu ve bundan da bahsettim sanırım. Bu doğrudan mülk sahiplerinin geliridir ve aidat yada borç yanıtılmasıyla tahsil edilemez.

#11 sayılı cevabımı da tekrar gözden geçirin.

BA BS vergi mükelleflerinin vereceği bir beyan, sizi hiç ilgilendirmiyor. Tevkifat nasıl olacak diyorsunuz ? Hiç sormamışsınız ama tüm bunlardan mükellef olduğunuzu düşünüyorsanız KDV / Geçici Vergi / Gelir veya Kurumlar Vergisi beyannamelerini unutmuşsunuz. Bu mükellefiyetlerin hiçbirine tabi değilsiniz.

Ancak Site yönetiminden Blok yönetmine geçmedinizse asıl en büyük sorununuz burda derim ben. Asıl 5711 sayılı yasaya uyumunuzu sağlayın önce.

Bundan sonra soracağınız soruların cevabını çok yüzeysel verebilirim çünkü burda detayları çok önem arzeden bir durum var. KMK başlıbaşına bir hukuk sistemidir ve bu ayrıntıları incelemeden daha fazla bilgi vermem hatalara ve yanlış yönlendirmelere de sebep olabilir ki bunu istemem.

Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.

Saygılar,
Kevork
 
Sayın Teknogs,



Şöyle olsun biz hiç X tesis yönetim a. ş. yi karıştırmayalım bunu unutalım

Normal bir soru olsun, 792 daireli, havuzlu, 1 market, 1 kuaför ve 1 kafe olan bir site den bahsedelim. burada normal olarak site yönetimi olsun ve tabi ki karar defteri vergi dairesinden vergi numarası alınmıştır.
Her blokun ayrı karar defteri olacak. Vergi numarasına gerek yok çünkü burada vergi mükellefiyeti yok. De ki aldınız, vergi numarası almış olmanız sizi vergi mükellefi yapmaz.
Site yönetimi olamaz demiştik bu yüzden örnek baştan yanlış. Her blok ayrı yönetime sahip olacak. Yani kaçtane Bina varsa diyelimki herbiri 50 daireli 15 bina herbirinin yönetimi ayrı bağımsız olacak.

Şimdi güvenlik. temizlik, haşere vb. gibi firmalar site yönetimine fatura kesecektir.
Her blok için ayrı fatura düzenlenecek esasen. Ancak ortak alanlar için kesilecek faturalar sitenin ortak işlemleri için seçilmiş bir yönetim tarafından bloklara paylaştırılacak.

1-) Normal vergi mükellefiyeti olan A. Ş. ye fatura kesince tevkifatlı kesiyordu. siteye de bu şekilde mi kesecek yoksa normal matrah+kdv olarak mı veya istediği gibi
serbest mi?
2-) Nasıl kesilirse kesilsin mutlaka 5 bin tl üzerinde olacaktır ve ba-bs geçeceği için karşı firma bildirecek. site bildiremeyecek herhangi bir sıkıntı yaşanır mı?
3-) Oraya market falan yazdım ama onlardan borç dekontu edilipte elektrik su kira gibi ücretlerini tahsil ediyorlar.

Vergi mükellefiyeti yoksa VUK hükümleri de olmaz. Zaten yukardaki soruların cevaplarını daha önce vermiştim. Hala siteyi bir vergi mükellefi yada işletme gibi görmekten vazgeçin.

sadece 3. sorudaki bir terim çok ayrı; "borç dekontu edilipte elektrik su kira gibi ücretlerini " ; KİRA...bu ayrı bir konuydu ve bundan da bahsettim sanırım. Bu doğrudan mülk sahiplerinin geliridir ve aidat yada borç yanıtılmasıyla tahsil edilemez.

#11 sayılı cevabımı da tekrar gözden geçirin.

BA BS vergi mükelleflerinin vereceği bir beyan, sizi hiç ilgilendirmiyor. Tevkifat nasıl olacak diyorsunuz ? Hiç sormamışsınız ama tüm bunlardan mükellef olduğunuzu düşünüyorsanız KDV / Geçici Vergi / Gelir veya Kurumlar Vergisi beyannamelerini unutmuşsunuz. Bu mükellefiyetlerin hiçbirine tabi değilsiniz.

Ancak Site yönetiminden Blok yönetmine geçmedinizse asıl en büyük sorununuz burda derim ben. Asıl 5711 sayılı yasaya uyumunuzu sağlayın önce.

Bundan sonra soracağınız soruların cevabını çok yüzeysel verebilirim çünkü burda detayları çok önem arzeden bir durum var. KMK başlıbaşına bir hukuk sistemidir ve bu ayrıntıları incelemeden daha fazla bilgi vermem hatalara ve yanlış yönlendirmelere de sebep olabilir ki bunu istemem.

Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.

Saygılar,
Kevork


Teşekkür ederim bütün cevaplar için, merak etmeyin daha fazla soru sormayacağım ve artık vergi mükellefi değiliz :D ba-bs formları yok kdv damga geçici yok unuttum hepsini sildim..

Ama "site yönetimini" basit usul olarak vereceğiz dedi. Bu prosedür doğru mudur?
 
Son düzenleme:
Üst