SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

  • Konbuyu başlatan Ogün Güneş
  • Başlangıç tarihi
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Yok tahvil hesaplamaları çıkmıyor. Çıkmış sınav sorularını incelerseniz bir hayli aydınlatıcı olur. SPK'nın sitesinde var. 4 dönemde toplma 40*4 her bir dersten 160 tane çıkmış soru var. Yani nereden sordukları belli.
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

slm arkadaşlar

bildiğim kadarıyla bu sınavı kazanıp 2 yıl spk denetimi yapan bir firmanın yanında çalışmak yetmiyor. bu sadece denetçi sıfatı veriyor. sorumlu ortak başdenetçi yani imza yetkisi için 10 sene bu tip firmalarda çalışmak gerekiyor. ondan sonra sizin gibi 5 kişi daha buluyosunuz A.Ş. kuruyorsunuz ve imzanızı kullanıyorsunuz. tabi bu çabalar spk'ya bağlı şirketlerin denetimi için gerekli, yoksa diğer firmaların denetimi ya da UFRS denetimi için ufrs'yi, denetim yapmayı, buna uygun mali tablo hazırlamayı ve rapor yazmayı bilmek yeterli ;D ve birde yabancı ortak bulmak lazım (Price,Deloitte gibi) ;D:eek: . yanlışsam düzeltin lütfen...

saygılar...
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Kısa, öz ve net. Yanlış değilsiniz. Tamamen doğrusunuz.
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Kısmen doğrusunuz ancak tamamen doğru değilsiniz.

10 yıl çalışmak baş denetçi olmak şart. Ancak bildiğim kadarıyla iki yıl denetçi olarak çalışmak Bağ.Den.A.Ş. 'ye kurucu ortak olmak için yeterli. Bu konuyu detaylı araştırmak gerekli.

Yabancı ortak bulmadan da yapılabilir. Yapılabilmeli. Şu anda Türkiye'de 100'e yakın SPK'dan lisanslı bağımsız denetim şirketi var. Bunlardan kaçının yabancı ortağı var ki?
Eğer Denetim Standartları ve Kamu Gözetim Kurumu ile ilgili tasarı yasalaşırsa; yeni TTK uyarınca bağımsız denetimi kim yapacak? Asıl soru budur. Bu işi sadece yabancı şirketler mi yapacak? Hayır. 4 büyük şirket + 5-6 tane daha olsa 10 tane yapar. 10 şirket Türkiye'deki tüm aktif toplamı belli büyüklüğü geçen şirketlerin bağımsız denetimini yapabilir mi? Tabii ki hayır. SPK'dan lisanslı 100 kadar şirket yapabilir mi? O da yeterli değil. Peki bireysel olarak SMMM ve YMM'ler yapabilir mi? Hayır. Çünkü yeni TTK taslağı belli büyüküğü geçenlerin denetimi şirket tarafından yapılacak diyor. Tahminim en az 1000-1500 tane bağımsız denetim şirketi kurulacaktır. Bu şirketlere kurucu ortak olmak için SMMM ya da YMM olamanın ön şart olacağı aşikar. Peki başka şart isteyecekler mi? İstemeliler. Zira mevcut SMMM'lerin bağımsız denetimle ilgili birikimleri yok. Yeterlilik sınavında 1 ders vermekle denetçi olunmadığını hepimiz biliriz. Ben bu yeni şartın istenmesi aşamasında SPK'nın yaptığı lisanslamaya mütekabiliyet tanınacağını tahmin ediyorum. Zira bu lisanslamanın iki dersinden birinin konusu "bağımsız denetim" diğerinin konusu"UFRS"dir.

Yani SMMM ve YMM'lerin haricinde yeni bir "bağımsız denetçi" sınıfı oluşacaktır. Tüm avrupada 200.000 ACCA belgeli muhasebeci varken Türkiye'de 70.000 belge olması sizce normal mi? Bu 70.000'in tamamınına denetim yapma yetkisini vermek bu işi tabirimi mazur görün "ayağa düşürmek" olur. Tamam 3568 ile denetim yetkimiz var. Ancak bu yetki ile yetinilirse, başka sınav-staj-eğitim vb. aranmazsa maalesef kalite kaybolur.

Kanunun yasaması ve yürürlüğü sırasında birilerinin bu iş için tüm SMMM'lerin yeterli olup olmadığını düşüneceğini tahmin ediyorum. Bizim de bu iş için yeterli olup olmadığımızı sorgulamamız gerektiğini düşünüyorum.
Yanlışım varsa düzeltin.

Saygılar..
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

maviefe ' Alıntı:
Kısmen doğrusunuz ancak tamamen doğru değilsiniz.

10 yıl çalışmak baş denetçi olmak şart. Ancak bildiğim kadarıyla iki yıl denetçi olarak çalışmak Bağ.Den.A.Ş. 'ye kurucu ortak olmak için yeterli. Bu konuyu detaylı araştırmak gerekli.

Sayın maviefe,
Bağımsız Denetim A.Ş.ne kurucu ortak olmak için meslek mensubu olman yeter. SPK lisansına gerek yok. Bu sadece Sorumlu ortak baş denetçide istenen bir özellik. Artı olarak Sor.Ort.Baş Denetçi/denetçilerinin hissesinin toplamda %51'den az olmaması gerekiyor. Geçenlerde bir grup arkadaşla bu işi gerçekleştirelim dedik. Bütün araştırmaları vs.leri yaptık oradan biliyorum. Yanlışım varsa düzeltin demişsiniz ondan yazdım.
Saygı ve sevgilerimle,
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Sn. Muhasebe_ci,
Düzeltmeniz için teşekkür ederim. (Bu konuyu detaylı araştırmak gerekli demiştim. Anlaşılan siz araştırmışsınız.)
Ancak 22 seri no'lu tebliğde Madde 3-C'de madde 4 'de sayılan özelliklerden (iki yıl çalışma şartı-lisans-tam zamanlılık) ortakların tamamında aranmaz diyor. Yani buradan; bu özelliklerin sadece sorumlu-ortak -baş denetçide arandığı anlamı mı çıkıyor?
Yani özetle % 51 hissedar bir sorumlu ortak baş denetçi var ise geri kalan ortakların hiç birinde bu özellikler aranmıyor mu?

Bir diğer husus da yeni TTK'ya göre bağımsız denetim yapmak için kurulacak şirketlerde de bu 10 yıl şartı aranacak mıdır sizce? Ben o noktada bir önceki mesajımda bahsettiğim bir formül oluşacağıı tahmin ediyorum. Yani SMMM/YMM olmak gerek-şart olacak ancak yeter-şart olmayacak gibi geliyor bana. Yoksa yeni TTK'daki bağımsız denetim olgusu ölü doğmuş olur.

Saygılar,
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

arkadaşlar gazi bagımsız denetim sayfa 1223 yönetici ve bağımsız denetçi lerin taşıması gereken şartlarda 2 yıl tam zamanlı deneyimi sadece sorumlu ortak baş denetçi için arıyyor diğerleri için sadece spk lisans belgesi diyor çalışma şartı yok..ama lisans şart.. sn muhasebe-ci kurabildi mi acaba şirketi bu aralar yapılacak en iyi iş diye düşünüyorum.. önce lisans, sonra deneyim, sonra da şirket..
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

maviefe ' Alıntı:
Sn. Muhasebe_ci,
Düzeltmeniz için teşekkür ederim. (Bu konuyu detaylı araştırmak gerekli demiştim. Anlaşılan siz araştırmışsınız.)
Ancak 22 seri no'lu tebliğde Madde 3-C'de madde 4 'de sayılan özelliklerden (iki yıl çalışma şartı-lisans-tam zamanlılık) ortakların tamamında aranmaz diyor. Yani buradan; bu özelliklerin sadece sorumlu-ortak -baş denetçide arandığı anlamı mı çıkıyor?
Yani özetle % 51 hissedar bir sorumlu ortak baş denetçi var ise geri kalan ortakların hiç birinde bu özellikler aranmıyor mu?

Bir diğer husus da yeni TTK'ya göre bağımsız denetim yapmak için kurulacak şirketlerde de bu 10 yıl şartı aranacak mıdır sizce? Ben o noktada bir önceki mesajımda bahsettiğim bir formül oluşacağıı tahmin ediyorum. Yani SMMM/YMM olmak gerek-şart olacak ancak yeter-şart olmayacak gibi geliyor bana. Yoksa yeni TTK'daki bağımsız denetim olgusu ölü doğmuş olur.

Saygılar,
Sayın maviefe,
Seri X No.:22 tebliğin 3. maddesinin 1. fıkrasında bağımsız denetim şirketinde bulunması gereken özellikleri, aynı fıkranın ç bendinde ise ortakların özelliklerini 4. maddeye atıf yaparak belirtirken aynı maddenin ç, d, h bentlerindeki özelliklerin tüm ortaklar için aranmayacağını belirtmiştir. 4. maddenin ç bendinde; Sorumlu ortak baş denetçilerin, en az iki yıl süreyle Kurulun listesinde yer alan bağımsız denetim kuruluşlarında sermaye piyasası kurumları ve halka açık anonim ortaklıkların bağımsız denetiminde fiilen denetçi, kıdemli denetçi veya baş denetçi unvanı ile çalışmış olmaları, d bendinde; Sermaye piyasasında bağımsız denetim lisans belgesine sahip olmaları, h bendinde ise; Çalışılan bağımsız denetim kuruluşunda tam zamanlı görev yapmaları
şarttır. denmektedir. Yani bu yazdığım şartlar her ortakta aranmayacaktır. Diğer maddelerle birlikte değerlendirildiğinde şirket hissesinin %51 ve fazlasına sahip olan sorumlu ortak baş denetçi(ler)in dışındaki ortaklar için bu şartlar aranmayacaktır.
Diğer konu ise; Yeni TTK'da denetim için herhangi bir yıl şartı aranamayacaktır. Şu andaki tasarı böyle bir düzenleme yapmamıştır. Ayrıca bütün SMMM ve YMM'lerin aynı zamanda birer bağımsız denetçi olduğunu öncelikle bu mesleği yapanlar olarak bizler kabul edersek ölü-sağ doğmuş polemiği olmayacaktır.
akara ' Alıntı:
arkadaşlar gazi bagımsız denetim sayfa 1223 yönetici ve bağımsız denetçi lerin taşıması gereken şartlarda 2 yıl tam zamanlı deneyimi sadece sorumlu ortak baş denetçi için arıyyor diğerleri için sadece spk lisans belgesi diyor çalışma şartı yok..ama lisans şart.. sn muhasebe-ci kurabildi mi acaba şirketi bu aralar yapılacak en iyi iş diye düşünüyorum.. önce lisans, sonra deneyim, sonra da şirket..
Sizin sorunuza gelince biz şirketi kuramadık ama kişisel nedenlerden dolayı olmadı. Yasal herhangi bir pürüz yoktu. Bulduğumuz sorumlu ortak baş denetçi ile emekli vergi denetmeni daha sonradan biz ticaretle uğraşacağız bu işler zor işler dediler. Ondan olmadı. Belkide oldu benim haberim yok. ;D
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

SERMAYE PİYASASI KANUNU
Kanun No: 2499 Kabul Tarihi: 28/7/1981
(30/7/1981 tarihli ve 17416 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.)

BÖLÜM - I
GENEL HÜKÜMLER

Konu ve amaç
MADDE 1 - Bu Kanunun konusu, tasarrufların menkul kıymetlere yatırılarak halkın iktisadi kalkınmaya etkin ve yaygın bir şekilde katılmasını sağlamak amacıyla; sermaye piyasasının güven, açıklık ve kararlılık içinde çalışmasını, tasarruf sahiplerinin hak ve yararlarının korunmasını, düzenlemek ve denetlemektir.

Kapsam
MADDE 2 ? (Değişik birinci fıkra: 29/4/1992 tarihli ve 3794 sayılı Kanun md. 1 ile) Sermaye piyasası araçları, bu araçların ihracı, halka arzı ve satışı, bunları ihraç veya halka arz edenler, bu Kanunun 40 ıncı maddesi çerçevesinde borsalar ve teşkilatlanmış diğer piyasalar, sermaye piyasası faaliyetleri, sermaye piyasası kurumları ve Sermaye Piyasası Kurulu bu Kanun hükümlerine tabidir. Ancak halka açık olmayan anonim ortaklıkların halka arzedilmeyen hisse senedi ihraçları bu Kanun kapsamı dışındadır.

Bu Kanunda hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler uygulanır.




Kanun Adı: SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLİK VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK KANUNU
Kanun No: 3568
Kabul Tarihi: 1/6/1989
Resmi Gazete Sayısı: 20194
Resmi Gazete Tarihi: 13/6/1989

Amaç
Madde 1-Bu Kanunun amacı, işletmelerde faaliyetlerin ve işlemlerin sağlıklı ve güvenilir bir şekilde işleyişini sağlamak, faaliyet sonuçlarını ilgili mevzuat çerçevesinde denetlemeye, değerlendirmeye tabi tutarak gerçek durumu ilgililerin ve resmî mercilerin istifadesine tarafsız bir şekilde sunmak ve yüksek meslekî standartları gerçekleştirmek üzere,(5786 sayılı Kanunun 19 uncu maddesiyle kaldırılan ibare. Yürürlük; 26.07.2008) (*) "Malî Müşavirlik" ve "Yeminli Malî Müşavirlik" meslekleri ve hizmetleri ile Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler ve Yeminli Malî Müşavirler Odaları, Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler ve Yeminli Malî Müşavirler Odaları Birliğinin kurulmasına, teşkilat, faaliyet ve denetimlerine, organlarının seçimlerine dair esasları düzenlemektir.(5786 sayılı Kanunun 1 inci maddesiyle eklenen cümle. Yürürlük; 26.07.2008)Birliğin kısa adı TÜRMOB'dur.

Bu Kanun hükümlerine göre meslek icrasına hak kazananlara "Serbest Muhasebeci", "Serbest Muhasebeci Malî Müşavir", "Yeminli Malî Müşavir" denir.

(*) (Kaldırılmadan önceki şekli) "Serbest Muhasebecilik", "Serbest Muhasebeci",

Mesleğin Konusu
Madde 2-A) Muhasebecilik ve malî müşavirlik mesleğinin konusu:

Gerçek ve tüzelkişilere ait teşebbüs ve işletmelerin;

a) Genel kabul görmüş muhasebe prensipleri ve ilgili mevzuat hükümleri gereğince, defterlerini tutmak, bilanço kâr-zarar tablosu ve beyannameleri ile diğer belgelerini düzenlemek ve benzeri işleri yapmak.

b) Muhasebe sistemlerini kurmak, geliştirmek, işletmecilik, muhasebe, finans, malî mevzuat ve bunların uygulamaları ile ilgili işlerini düzenlemek veya bu konularda müşavirlik yapmak.

c) Yukarıdaki bentte yazılı konularda, belgelerine dayanılarak, inceleme, tahlil, denetim yapmak, malî tablo ve beyannamelerle ilgili konularda yazılı görüş vermek, rapor ve benzerlerini düzenlemek, tahkim, bilirkişilik ve benzeri işleri yapmak.

Yukarıda sayılan işleri; bir işyerine bağlı olmaksızın yapanlara serbest muhasebeci malî müşavir denir.

B) Yeminli malî müşavirlik mesleğinin konusu:

(A) fıkrasının (b) ve (c) bentlerinde yazılı işleri yapmanın yanında Kanunun 12 nci maddesine göre çıkartılacak yönetmelik çerçevesinde tasdik işlerini yapmaktır.

Yeminli malî müşavirler muhasebe ile ilgili defter tutamazlar, muhasebe bürosu açamazalar ve muhasebe bürolarına ortak olamazlar.


SPK ve SMMM-YMM Kanunlarının Amaç Konu ve Kapsamlarını buraya aktarmamın nedeni iki kurumun yaptığı işin birbirinden farklı olduğunu ve değerlendirmelerimizi, eleştirilerimizi bunlara göre yapmamız gerektiğidir.
Saygı ve sevgilerimle,
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

SPK ve SMMM-YMM Kanunlarının Amaç Konu ve Kapsamlarını sıraladığınız mevzuat bilgisi sanırım birçok arkadaşın malumudur. SPK'nın farklı bir kurum olduğu ve bağımsız denetimle ilgili düzenlemeleri yapmayacağı / yapmaması gerektiği aşikardır. Bu tüm meslek mensuplarının zaten müşterek tavrıdır. Katılıyorum.

Ancak şu anki mevzuat gelecekte bağımsız denetimi kimin yapacağını çözecek kadar net değil. İşte bu sebeple yeni bir kanun tasarısı var. Daha önce de konuştuğumuz TÜDESK kanunu. Bu kanun tasarısı ile bağımsız denetimi SMMM ve YMM'lerin yapacağı tanımlanıyor. Ancak bunun nihai düzenlemesi oluşturulmadı.

Ben diyorum ki 3568 kapsamındaki meslek mensuplarının tamamı bağımsız denetim yapmaya ehil değildir. Pratikte ehil değildir. Yeni standartların gelmesi lazım. 3568 ön şart olmalı. Üzerine başka standartlar konabilmeli. Yoksa şimdiki serbest çalışan arkadaşların sıkıntılarını gelecekte bağımsız denetim yapan arkadaşlar yaşayacaklardır. Piyasa her zaman iyiyi kötüyü ayıklamayabilir. Üst kurullar ve düzenleyici otoritelerin varlığı bunun içindir zaten. Gelecekte daha az emek ve daha az ücret ile şablon rapor üzerinden bağımsız denetim yapılmaması için her 3568'e tabi olanın bu işi yapamaması gerekir.

Katılıyorum; her SMMM ve YMM aynı zamanda bir bağımsız denetçidir ifadesi kanunen doğrudur. Ancak bunun gelecekte her bağımsız denetçi zaten SMMM ya da YMM olmalıdır şeklini alması gerekmektedir düşüncesindeyim.
Hepimiz kendimizi yoklayalım. Bizim odanın verdiği UFRS eğitimine rağbet eden yok denecek kadar azdı. Ne kadar meslek mensubu bağımsız denetim konusunda tecrübelidir-eğitimlidir ki?

SPK'nın mevcut lisanslamasında ise UFRS ve uluslar arası bağımsız denetim standartları 3 dersin 2'sini oluşturuyor. Zaten lisans almanın da ön şartı SMMM ya da YMM olmak.

TÜDESK'in yapacağı lisanslama ile bu işin düzene binmesi gerekmektedir. TÜDESK eski SPK'nın lisansına denklik verir vermez ayrı mevzuu. Yeni TTK ile gelecek süreçte lisanslamada geçiş dönemi için belki tecrübe şartı aranmayabilir. Ancak yeni TTK uyarınca bağımsız denetim yapacak meslek mensuplarının, UFRS ve bağımsız denetim konularında mutlaka sınava tabi tutulması gerektiği kanaatindeyim.

SPK bir boşluğu doldurmak için hareket ediyor. İşi olmadığı halde denetçiliği lisanslıyor. Ve Türmob bundan sonraki süreçte elini çabuk tutmaz ve kalitesizliğe prim verirse o boşluğu dolduramaz. Bizim de SPK kim de bizi lisanslıyor demeye hakkımız olmaz. İananın ben de üzgünüm, ama durum bu.
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Sayın maviefe,
Öncelikle değerli görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
Bahse konu kurumların ayrı işlevlerinin olduğu konusunda mutabıksak ki öyle söylediniz, Birçok sorunu otomatikman çözmüş oluyoruz.
TÜDESK'ten benimde beklentilerim bir hayli fazla. Dediğimiz gibi meslek mensupları dışında başkaca kimse bu işi yapamamalı. Ancak ayrı bir lisanslama durumu da söz konusu olacak gibi duruyor. Aslında ben buna karşıyım ama bu lisansın bir bedelinin olması ve denetim yapacak şirketinde her yıl ödemesi gereken yüklü bir meblağ bulunması nedeniyle faydalı görüyorum. Sebebi ise her meslektaş "ben denetçiyim arkadaş" diyemeyecek. Realitede bunun avukatlardaki gibi uygulanması gerekiyor. Yani, her avukat her davaya her duruşmaya girmiyor. Kendi sınırlarını uzmanlık alanlarını belirlemişler. Kimisi alacak verecek davalarına, kimisi ceza davalarına vs.lere bakıyor. Bunun için ayrı bir uzmanlık yada ne bileyim lisans vs. aranmıyor. Bunu kendisi belirliyor. Bizde de böyle olmalı diye düşünüyorum.
Ayrıca şablon rapor üzerinden denetim işi artık olamacayak. Çünkü bu yasanın içinde Kamu gözetimi de var. Bu, şu demek; Denetim şirketini de artık denetleyen olacaktır. Hemde Devlet adına denetleyecektir ki bu işin daha ciddiye alınmasını sağlayacaktır. Yanlış anlaşılmasın bu denetim şu an piyasadki şirketleri incelemeye çağıran devlet kurumları gibi olmayacak belirli periyotlarda bu denetim şirketlerinden önceden belirlenmiş kriterlerin uygulanıp uygulanmadığını ispatlayacak belge ve bilgilerle olacaktır. TÜDESK yasa tasarısı böyle diyor diye hatırlıyorum.
Şuna da inanıyorum ki; şimdiki TURMOB eski bildiğimiz TURMOB olmayacak. Şu andaki çalışmalarıyla da bunun böyle olacağı sinyallerini veriyor.

Unutup da atladığım varsa lütfen ekleyin.
Mesleğimi seviyorum. ;D
Saygı ve sevgilerimle,
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Halka açık ,spk ya kote olmuş şirketlerin denetimini

spk dan bu lisans alınsa da yapabilmeniz çok zor

halka açık olmayanların denetimi içinse türmobla ,spk arasındaki dava devam ediyor

bir smmm nin gidip spk dan lisans alması türmob hali hazırda varken

ruhsatının pul olduğunun ifadesi

yetki,güç ve iktidar döngüsünde ibre hangi yönü gösterecek

bakalım.......
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Arkadaşlar,
Yeni TTK Kanun tasarısının Denetçi olabilecekler başlıklı 400. maddesi Bağımsız Denetim şirketleri ayrı bir tüzükle düzenlenir diyor. SPK'ya atıf yapmıyor.
Bu konu hakkında düşünceleriniz nedir? ???
"Denetçi, ancak üyeleri, yeminli malî müşavir veya serbest muhasebeci malî müşavir sıfatını taşıyan bir bağımsız denetleme kuruluşu olabilir. Küçük anonim şirketler, en az iki yeminli malî müşaviri veya serbest muhasebeci malî müşaviri denetçi seçebilirler. Bağımsız denetleme kuruluşunun kuruluş ve çalışma esasları ve denetleme elemanlarının nitelikleri bir Tüzükle düzenlenir. Aşağıdaki hâllerden birinin varlığında yeminli mâlî müşavir, serbest muhasebeci malî müşavir, bağımsız denetleme kuruluşu, bunun paysahiplerinden biri ve yeminli mâlî müşavirin, serbest muhasebeci malî müşavirin, bağımsız denetleme kuruluşunun veya onun paysahibinin yanında çalışan veya burada sayılanların mesleği birlikte icra ettikleri kişi veya kişiler, ilgili şirkette denetçi olamaz. Şöyle ki, önceki cümlede sayılanlardan biri;
a) Denetlenecek şirkette pay sahibiyse;
b) Denetlenecek şirketin yöneticisi veya çalışanıysa veya denetçi olarak atanmasından önceki üç yıl içinde bu sıfatı taşımışsa;
c) Denetlenecek şirketle bağlantısı bulunan bir tüzel kişinin veya bir şirketin veya bir ticarî işletmenin kanunî temsilcisi veya temsilcisi, yönetim kurulu üyesi ya da sahibiyse veya bunlarda yüzde yirmiden fazla paya sahipse;
d) Denetlenecek şirketle bağlantı hâlinde bulunan veya böyle bir şirkette yüzde yirmiden fazla paya sahip olan bir işletmede çalışıyorsa veya denetçisi olacağı şirkette yüzde yirmiden fazla paya sahip bir gerçek kişinin yanında herhangi bir şekilde hizmet veriyorsa;
e) Denetlenecek şirketin defterlerinin tutulmasında veya finansal tablolarının düzenlenmesinde denetleme dışında faaliyette veya katkıda bulunmuşsa;
f) Denetlenecek şirketin defterlerinin tutulmasında veya finansal tablolarının çıkarılmasında denetleme dışında faaliyette veya katkıda bulunduğu için beşinci bende göre denetçi olamayacak gerçek veya tüzel kişinin veya onun ortaklarından birinin kanunî temsilcisi, temsilcisi, çalışanı, yönetim kurulu üyesi, ortağı, sahibi ya da gerçek kişi olarak bizzat kendisi ise;
g) Birinci ilâ altıncı bendlerde yer alan şartları taşıdığı için denetçi olamayan bir denetçinin nezdinde çalışıyorsa,
h) Son beş yıl içinde denetçiliğe ilişkin meslekî faaliyetinden kaynaklanan gelirinin tamamının yüzde otuzundan fazlasını denetlenecek şirkete veya ona yüzde yirmiden fazla pay ile iştirak etmiş bulunan şirketlere verilen denetleme ve danışmanlık faaliyetinden elde etmişse ve bunu cari yılda da elde etmesi bekleniyorsa,
denetçi olamaz; ancak Türkiye Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler ve Yeminli Malî Müşavirler Odaları Birliği, katlanılması güç bir durum ortaya çıkacaksa (h) bendindeki yasağın kaldırılması için belli bir süreyle sınırlı olarak onay verebilir.
(2) Bir bağımsız denetleme kuruluşu, bir şirket için altı yıl arka arkaya denetçi raporu vermişse, söz konusu bağımsız denetleme kuruluşu veya o şirketin denetimi için özgülediği denetçi ile onunla birlikte çalışan denetim takımı en az dört yıl için değiştirilir.
(3) Denetçi, denetleme yaptığı şirkete, vergi danışmanlığı ve vergi denetimi dışında, danışmanlık veya hizmet veremez, bunu bir yavru şirketi aracılığıyla yapamaz.
(4) Bu madde hükümleri, 554 üncü maddede öngörülen işlem denetçilerine de uygulanır. Kanunda veya esas sözleşmede aksi öngörülmemişse, işlem denetçisi genel kurul tarafından atanır ve görevden alınır.
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

En çok tutulan kaynağa üyeler kendileri karar veriyor, bilinçli yönlendirme yapmıyoruz sayın simave. Diğer bölümlerde de aynı konu başlığını tekrar tekrar açmıyoruz. Ayrıca forumda arama yapıyoruz mesajımızla ilgili güncel bir başlık var mı acaba diye.
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

SPK Lisanslama Sınavını kazandıktan sonra ne gibi işler yapabiliriz, bu belgeyi alınca ne işe yarar iş dağarcığı mı genişler Devlet dairelerine girme gibi bi durum söz konusu olabilir mi?
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Arkadaşlar 2009 spk lisanslama sınavına ne zaman başvurabiliriz.
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

Sorumun cevabı. :)

--------------------------------------------------------------------------------

Kurul tarafından düzenlenen lisanslama sınavları aksine bir karar alınmadıkça her yıl Ocak, Mayıs ve Eylül aylarında, Ankara, İstanbul, İzmir, Adana, Antalya ve Bursa'da yapılmaktadır.
 
Ynt: SPK Lisanslama Sınavlarına Yönelik..

tam olarak cevap sayılmaz.. sınav ocakta ama biz 27 ekim 14 kasım arasında spk.anadolu.edu.tr adresinden kayıt olduk 2009 ocak sıavı başvuru dönemi geçti yani.. mayıs sınavı için şubat sonu mart başı kayıt alınır sanırım bu formu takip edebilir veya spk.anadolu sitesinden yeni kayıt butonu etkinleşmiş mi diye bakabilirsin.. kolay gelsin.
 
Üst