fonradar

Ticari Belgelerde Bulunması Zorunlu Olan Bilgiler Hakkında Tereddüt

Merhaba;

şu şekilde kısaltarak yazarsak sorun olurmu. Birde ticaret sicil umarasının yanına bağlı olduğu oda yazılmak zorunda mı ?

xxxxx LTD.ŞTİ.
XXXX MAH. YYY SOK. NO:X/X XXX/İSTANBUL
XXXX V.D. XXX XXX XXXX
Tic.Sic.No:XXXXXX
 
Hayır oda adını yazmaya gerek yok.
Kaldıki Esnaf odası isimleri destan gibi olanlar var.
Sepetçiler ve Sapçılar Esnaf ve Sanatkarlar Odası, Manifaturacılar, tekstilciler vs...

Yaptığınız kısaltma da gayet uygun.
 
Sayın Zindan,

Aslında kısaltma konusunda haklısınız. Ancak bu konuda uygun bir açıklama yapılmadan ve şimdilik TTK'nın önem verdiği şeffaflık ilkesine bakarsak kısaltma yapmak çok da uygun değil gibi görünüyor.

Sayın Arkadaşlar,

Yazmıştım tekrar yazayım. TTK kendi kuralları içindeki düzenlemeyi yaparken sadece Ticaret Sicil numarasından bahseder ve mersis veya başka numaralarla ilgilenmez, aksi takdirde nace kodları SGK sicil numaraları, sanayi sicil numaraları gibi bilgilerin de yazılması gerekir mi gibi sorular çıkar. Bildiğim kadarıyla Mersis numaraları Ticaret Sicil numaralarının yerini alacak ancak bu düzenleme doğrudürüst yapılmadan olası değil. Sistem oturana kadar şahsi görüşüm şimdilik hiç yazmayı düşünmeyin bile.
 
1-bu bilgiler ticaret odası yada esnaf odasına kayıtlı 1. sınıf mükellefler için mi geçerli yoksa işletme bilanço ayrı olmadan hepsini mi kapsıyor.

2-şube merkez olan yerlerde y.kasa fişine hem şube adresi hemde merkez adresimi yazılacak yoksa şube adresi uzunca yazılıp merkez: istanbul yazılıp mı geçilecek
 
hmm tek tek tüm mükellefleri ara bilgi ver kaşe sipariş verdirt işin yoksa, ne kadar güzel bir hale getirdiler mesleğimizi helal olsun
 
Merhaba,

Ticaret odasına kayıtlı şahıs işletmesi ve şubesi için evraklarda bulunması gereken bilgiler nelerdir ?
İlk adresinde nalburiye satışı daha sonra farklı bir adreste aynı şehirde açılmış olan işyerinde de tekstil ürünleri satışı yapılacaktır.
Ticaret kanununa göre şube değildir. Ama vergi dairesinde 2. adreste açılan işyeri şube şeklinde görünmektedir.
Bu durumda faturalarında merkez adres ve şube adres diye iki adres mi belirtilecektir ?
Ve bu durumda evrak düzeni ne şekilde olacaktır ? Aynı bilgilerle basılmış faturaların bir kısmı bir adreste diğer kısmı diğer adreste olacak şekildemi kullanılacaktır ?
Yazarkasalarda, her yazarkasada kullanıldığı işyerinin adresinin bulunması yeterlimidir ?

Teşekkürler.
 
Merkez adres muhakkak olacak, bu şart, merkezinde şubenin de kullandığı faturaların üzerinde muhakkak olacak.
Bu da demektir ki; isterseniz faturanın üzerinde şube adresini göstermenize gerek yoktur. Şube faturasının üzerinde merkez ve şube adresi muhakkak bulunmalıdır. Ama tavsiyem, her iki yerin faturasında da tüm merkez ve şubelerin adresleri yer almalıdır.
Yazarkasalar hangi adreste kullanılıyor ise, oranın adresinin bulunması yeterlidir.
 
Selamlar
Benimde bildiğim şöyledir;
* Şubeye ait özel olarak bastırılan faturalarda önce şube adresi altında merkez adresi yazılmalıdır.Birden çok şubesi olan firmalar her şube için bastırdığı faturalarda sadece o şubenin (altına merkezin) adresini yazmaları yeterlidir.Tüm şubelerin adreslerinin yazılmasına gerek yoktur.Yazılması elbetteki tavsiye edilir.Ama zorunluluk olmadığını biliyorum..
* merkeze ait faturalarda da şube adreslerini belirtme zorunluluğu yok biliyorum.Ama yazılması (şube,fabrika,depo vs) yine tavsiye edilir tabiki...

Zaten faturalarda bulunması gereken asgari bilgileri içinde "varsa şube adresleri" şeklinde bir ibare yoktur...

Saygılar
 
Merhaba Bir Sorum Olacak benim bakkalım var kuruyemiş üzerine prekande ve el fatura koçanım mevcut... şahış olarak ticaret sicilimi yazar kasamda göstermek zorundamıyım ???
 
Ticaret sicile kayıtlı iseniz, Tacirsiniz demektir, bundan dolayı da evet, gösterilmesi gerekiyor.
 
Merhaba,

Ticaret odasına kayıtlı şahıs işletmesi ve şubesi için evraklarda bulunması gereken bilgiler nelerdir ?
İlk adresinde nalburiye satışı daha sonra farklı bir adreste aynı şehirde açılmış olan işyerinde de tekstil ürünleri satışı yapılacaktır.
Ticaret kanununa göre şube değildir. Ama vergi dairesinde 2. adreste açılan işyeri şube şeklinde görünmektedir.
Bu durumda faturalarında merkez adres ve şube adres diye iki adres mi belirtilecektir ?
Ve bu durumda evrak düzeni ne şekilde olacaktır ? Aynı bilgilerle basılmış faturaların bir kısmı bir adreste diğer kısmı diğer adreste olacak şekildemi kullanılacaktır ?
Yazarkasalarda, her yazarkasada kullanıldığı işyerinin adresinin bulunması yeterlimidir ?

Teşekkürler.

TTK'ya göre şube olunca ünvanın sonuna şube adı eklenir. xxxxxxx y.Şti. - mmmm şubesi gibi, tüm bilgiler şubeye ait olur. Ancak Merkez Adresi de mutlaka yazılır. Merkez :.......... gibi. TTK'ya göre her ticari noktada kullanılan evraklar ayrı seri numaralarıyla "Tefrik" yani takip edilir. Aynı serideki faturalar kısım kısım ayrı yerlerde kullanılacaksa ayrı seri numaraları ile numaralandırılmaları gerekir, TTK bunu zorunlu tutar.

Yazarkasalarda kullandığınız adresin tanımlanmış olması yeterlidir. Vergi dairesine ikinci bir adres bildirdiğinizde siz orasını nasıl kullanacağınızı bildiriyorsanız öyle kabul ederler. Depo,Mağaza, Showroom gibi...burada esas olan bu mekanlar arasında gerçekleşen mal trafiğinin bu tanımlamaya uygun olarak sürdürülüp sürdürülmediğinin tespitidir. Kar/Zarar açısından bir şey farketmeyecektir.
 
gecmıs tarıhte bastırılmıs olanlar belgelerı kullanırken küçük bi kaseye sadece sicil no bastırsak ve o sekılde kullanmaya devam etsek uygun mudur ?
 

Benzer konular

Üst