Siteye daha yeni üye oldum ve bu ilk mesajım öncelikle merhabalar diyorum.
Sizlere birkaç sorum olacak cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Bir tane taşeron inşaat şirketimiz var ve kurulalı daha 1 yıl oldu ilk yıl tamamen mali müşavire bağlıydık ama bundan sonraki yıllarda mali müşavire sadece beyanname göndertip diğer işlerimizi kendi bünyemizde yapmak istiyoruz. 2012 yılındaki hesapları incelediğimde bazı aksaklıklar tespit ettim bunlar için sizden bilgi almak istiyorum.
1- 6 sigorta dosyasında 35-40 kişi çalışanımız var ve muhasebeci bunların hiçbirinin ücret tahakkuklarını yapmamış personel maaş ödemelerini, sigorta primi ödemelerini muhtasar ödemelerini yapmamış kestiği serbest meslek makbuzlarının stopajını ve kira stopajlarını muhtasarda bildirmiş ama hesaplara onları da işlememiş sebebini sorduğumuzda ise çok fazla zarar çıkıyor ondan yapmadık diyor bu durumda ne yapmalıyız? (kestiğimiz fatura ve aldığımız fatura tutarları aşağı yukarı aynı kdv ya çok az çıkıyor ya da hiç çıkmıyor.)
2- Taşeron firma olarak işini yaptığımız müteahhit firmadan iş karşılığı para yerine daire aldık yalnız bizin firmanın yetkilileri alınan daireyi şirket adına değilde kendi adlarına almışlar böyle oluncada karşı firmada borç görünmezken bizde hala alacak görünüyor ve yapılan işin karşılığı 2012 de alınmış durumda ve aynı şekilde birde araba mevcut acaba bu meseleye ne yapmak gerekiyor.
3- Son olarak işini yaptığımız müteahhitler bizim adımıza olan ama kendi inşaatlarında çalışan işçilerin sigorta primlerini kendileri yani müteahhit firma ödüyor ve bu ademeler aldığımız hakedişlerden kesilmiyor sigorta prim ödemelerini 120 ile kapatsam bu defada fazla tahsilat görünecek bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir.
Biraz uzun oldu kusura bakmayın
Sizlere birkaç sorum olacak cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Bir tane taşeron inşaat şirketimiz var ve kurulalı daha 1 yıl oldu ilk yıl tamamen mali müşavire bağlıydık ama bundan sonraki yıllarda mali müşavire sadece beyanname göndertip diğer işlerimizi kendi bünyemizde yapmak istiyoruz. 2012 yılındaki hesapları incelediğimde bazı aksaklıklar tespit ettim bunlar için sizden bilgi almak istiyorum.
1- 6 sigorta dosyasında 35-40 kişi çalışanımız var ve muhasebeci bunların hiçbirinin ücret tahakkuklarını yapmamış personel maaş ödemelerini, sigorta primi ödemelerini muhtasar ödemelerini yapmamış kestiği serbest meslek makbuzlarının stopajını ve kira stopajlarını muhtasarda bildirmiş ama hesaplara onları da işlememiş sebebini sorduğumuzda ise çok fazla zarar çıkıyor ondan yapmadık diyor bu durumda ne yapmalıyız? (kestiğimiz fatura ve aldığımız fatura tutarları aşağı yukarı aynı kdv ya çok az çıkıyor ya da hiç çıkmıyor.)
2- Taşeron firma olarak işini yaptığımız müteahhit firmadan iş karşılığı para yerine daire aldık yalnız bizin firmanın yetkilileri alınan daireyi şirket adına değilde kendi adlarına almışlar böyle oluncada karşı firmada borç görünmezken bizde hala alacak görünüyor ve yapılan işin karşılığı 2012 de alınmış durumda ve aynı şekilde birde araba mevcut acaba bu meseleye ne yapmak gerekiyor.
3- Son olarak işini yaptığımız müteahhitler bizim adımıza olan ama kendi inşaatlarında çalışan işçilerin sigorta primlerini kendileri yani müteahhit firma ödüyor ve bu ademeler aldığımız hakedişlerden kesilmiyor sigorta prim ödemelerini 120 ile kapatsam bu defada fazla tahsilat görünecek bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir.
Biraz uzun oldu kusura bakmayın