Ücret Tahakkukları Ve Sigorta Primlerinin Ödenmesi Hakkında

Üyelik
9 Şub 2013
Mesajlar
1
Konum
izmir
Siteye daha yeni üye oldum ve bu ilk mesajım öncelikle merhabalar diyorum.
Sizlere birkaç sorum olacak cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Bir tane taşeron inşaat şirketimiz var ve kurulalı daha 1 yıl oldu ilk yıl tamamen mali müşavire bağlıydık ama bundan sonraki yıllarda mali müşavire sadece beyanname göndertip diğer işlerimizi kendi bünyemizde yapmak istiyoruz. 2012 yılındaki hesapları incelediğimde bazı aksaklıklar tespit ettim bunlar için sizden bilgi almak istiyorum.
1- 6 sigorta dosyasında 35-40 kişi çalışanımız var ve muhasebeci bunların hiçbirinin ücret tahakkuklarını yapmamış personel maaş ödemelerini, sigorta primi ödemelerini muhtasar ödemelerini yapmamış kestiği serbest meslek makbuzlarının stopajını ve kira stopajlarını muhtasarda bildirmiş ama hesaplara onları da işlememiş sebebini sorduğumuzda ise çok fazla zarar çıkıyor ondan yapmadık diyor bu durumda ne yapmalıyız? (kestiğimiz fatura ve aldığımız fatura tutarları aşağı yukarı aynı kdv ya çok az çıkıyor ya da hiç çıkmıyor.)
2- Taşeron firma olarak işini yaptığımız müteahhit firmadan iş karşılığı para yerine daire aldık yalnız bizin firmanın yetkilileri alınan daireyi şirket adına değilde kendi adlarına almışlar böyle oluncada karşı firmada borç görünmezken bizde hala alacak görünüyor ve yapılan işin karşılığı 2012 de alınmış durumda ve aynı şekilde birde araba mevcut acaba bu meseleye ne yapmak gerekiyor.
3- Son olarak işini yaptığımız müteahhitler bizim adımıza olan ama kendi inşaatlarında çalışan işçilerin sigorta primlerini kendileri yani müteahhit firma ödüyor ve bu ademeler aldığımız hakedişlerden kesilmiyor sigorta prim ödemelerini 120 ile kapatsam bu defada fazla tahsilat görünecek bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın
 
Selamlar
Şimdi öncelikle,işlemleri kendinizin yapıp,beyanı müşavirin vermesi olayını anlayamadım.Sonuçta sizi kim kontrol edecek.her ne kadar bu kısmı anlayamasamda sorumluluk tabiki sizindir,deyip geçiyorum...

Sorularınıza gelince,bilgimiz ve vaktimiz ölçüsünde yazmaya çalışalım.
Yalnız önce merak ettiğim bir husus var.Firmanız gerçekten zarar mı ediyor?Kendi içinizde bu kontrolü yaptınız mı?Eğer böyleyse,firmanız nasıl önlem alıyor. Oldu da bu yıl,tüm giderleri kaçırmadan atlamadan kaydettiniz,baktınız ki zarar çok çıkıyor,ne yapacaksınız,bu haliyle mi bırakacaksınız.Zarar mı beyan edeceksiniz.Acaba faturalar mı düşük kesiliyor? vs..Tabiki üzerimize vazife olmadığı gibi,ticaret politikanızı değerlendirmek de haddimiz değil.Fakat,müşaviri eleştirmek,yaptığı hataları düzeltmek sorunu ne kadar çözecektir,işte burası bana göre tartışılır.Merakımı sormuş olayım ve elbet bir bildiğiniz vardır diyerek bunları da geçeyim..

1- Müşavirinizin "yapmamış" dediğiniz şeylerin bir kısmı gideri ilgilendirmeyen işlemlerdir...Yani maaş ödemeleri ve vergilerin ödemeleri gideri ilgilendiren konular değildir.Gideri ilgilendirmeyen fakat kayıtları bir biri ile bağlantılı hesaplardır.Mesela siz belirtmediniz ama tahmin ediyorum banka hesapları da sağlıklı kaydedilmemiştir. Nihayetinde bu maaşlar nerden ödenmektedir?Şayet bankadan ödenmekte ise maaşları kaydetmeyen haliyle bankalarıda ya görmezden gelecek ya da gelişigüzel kayıtlar yapacaktır.Şimdi,yapılmayan kayıtları yapmak,görünüşe göre zararınızı arttıracaktır.Haliyle kar'lı bir beyan vermişseniz,bunu değiştirmek istemeyeceksiniz. Özetle şunu düşünüyor olabilirsiniz; kayıtları olması gerektiği yapalım ama beyan aynen kalsın,kar'ı değiştirmeyelim.Çünkü diğer türlü ticari zarar çıkacağı muhakkaktır. Bu durumda ancak şunu önerebilirim.Gelirleri arttıramayacağınıza göre ve vergi matrahınızıda değiştirmek istemeyeceğiniz varsayımından hareketle,giderleri olması gerektiği gibi kaydedip yıl sonunda sonraki işlenen tüm giderlerin kkeg yapılmasını önermek olacaktır.Bu durumda ticari faaliyet zarar olacak ama kkeg ile vergi matrahı eşitlenmiş olacaktır.Bu aşamada bu karar size aittir.Ticari kar ile mali kar ayırımına iyi dikkat etmelisiniz.mali kar'ınız değişmez,vergi matrahı aynı kalır.Fakat ticari kar'ınızın zarara dönüşmesi sizi ve karar alacak kurumları (örneğin kredi kurumları) etkileyebilir.Bu arada giderleri tam işleyip,sonraki döneme devir yapalım düşüncenizde olamayacaktır.Çünkü bu giderlerde devir olmaz.Ya bu şekilde yapacaksınız,ya da gerekiyorsa zarar çıksın diyerek,giderleri kaydederek faaliyet sonucuna razı geleceksiniz.Ama incelenme riskiniz %100...Artık bu konuda maalesef karar sizin...

2- Müşavirinizin yaptığı hatadan ziyade bu yapılan işlem daha büyük hatadır.Şirketin parasıyla ortaklar ev almışlardır. Aslında bu paranın şirkete aktarılması hatta para yerine 252 binalar hesabına alınarak 120 hesabının kapanması gerekiyordu.Anladığım kadarıyla doğru işlemin yapılabilirliği mümkün değil..(ortakların daireyi şirkete satması) O zaman riske girilecek. Mizanda 131-331 hesapları çalışmış mı bilmiyoruz.Şayet 331 hesabına borçlar varsa 331(B) 120 (A) çalıştırılabilir.Ama buda risktir.Çünkü alınacak bedelin bankadan ödenmesi gerekeceğinden bu işlemde yapılmamıştır.Ama çaresiz görünen o ki risk üstine risk almanız gerekecektir. Şayet 331 yoksa 131 yapacaksınız,o zamanda 131'in kapanması derdine düşeceksiniz.Belki kar varsa dağıtım yapılabilir burdan karşılanabilir vs.Yani inceleme yapmadan öneride bulunmak zor...farklı görüşler gelebilir.

3- Bu soruyu tam anlayamadım ama işçiler sizin ama primleri ben ödüyorsam haliyle size olan borcumdan bunu düşerim.

Saygılar
 
Üst