resim

Üstadlar! Değerli Arkadaşlar! Büro Açıyorum. Bana Tavsiyeleriniz-Fikirleriniz Nelerdir?

Üyelik
17 Mar 2010
Mesajlar
832
Konum
Türkiye
Öncelik herkese merhaba, iyi çalışmalar dilerim. Uzun bir maratonun ardından şükürler olsun ki; sgs sınavı, staj, askerlik, yeterlilik derken mutlu sonla ruhsatımı aldım. (ALLAH herkesin yardımcısı olsun...) Bana yetecek kadar bir büro bulup anlaştım, kısmetse mayısın başı yada 2. haftası gibi hayırlısı ile kendi işime başlayacağım. Bürosunu yeni açan arkadaşlar ve uzun yıllar büro sahibi olan üstadlar; acaba bana önerileriniz - fikirleriniz ne olur? Gerek müşteri konusunda, gerek tahsilat konusunda, gerekse kendini geliştirme konusunda ne yapmalıyım? Mutlaka şunları yap veya şunlardan mutlaka kaçın dediğiniz şeyler var mı? Açıkçası kişisel yaşanmış tecrübe bence çok önemli, para ile satın alınamayacak bir şeydir. Söylemek istediği bir şeyler olan arkadaşlarda dahil herkesin fikrini almak isterim. Vakit ayırıp cevap yazan herkese de şimdiden teşekkürler... Vaktinizi aldım :)
 

tuba07

Katkı Sunan Üye
Üyelik
24 Kas 2011
Mesajlar
209
Konum
bursa
Başarılarınızın devamını dilerim inşallah yıllar sonra bende böyle msj yazarım buraya :)
 
Üyelik
17 Tem 2010
Mesajlar
179
Konum
istanbul
hayırlı olsun arkadaşım.bende ocakta açtım büroyu.
sana tavsiyem yeni büro açacak veyahutta bir büroda gider ortaklığı yapman.daha iyi olur.büroda canın sıkılmaz hemde
 
Üyelik
17 Mar 2010
Mesajlar
832
Konum
Türkiye
Teşekkür ederim sn. Medcezir. Gider ortaklığı yapacak gibi bi şansım yok açıkçası. Yola tek çıktık gibi :) Sizin gidişat nasıl? Memnun musunuz? Başlarken müşteriniz var mıydı? Aylık aşağı yukarı ne kadar masrafınız oluyor? Biraz fazla soru sordum galiba :) teşekkür ederim...
 
Üyelik
1 Nis 2011
Mesajlar
319
Konum
İstanbul
2 hafta oldu açalı. Allah hayırlı müşteri bol kazanç versin. Ummadığınız giderler çıkıyor karşınıza , hesapta olmayan . Şimdilik bir kaç mükellefim var. Gelcem diyenler gelmiyor. Atıp tutanlara selam olsun burdan :) Asla da gelmeyecekler bunu anladım. Hiç tanımadığım insanlar geldi defter getirdi. Bol bol kendinizi tanıtın. Bol bol mevzuat okuyun vakit varken. İyi çalışmalar.
 

smmm-ankara-

Katkı Sunan Üye
Üyelik
7 Eyl 2012
Mesajlar
302
Konum
ankara
Büroda oturup mevzuat okuyarak, seminer seminer vakit geçirerek süper bir muhasebeci olabilirsiniz ama bilginizi satacak müşteri bulamazsınız. Farklı gruplara, ortamlara katılın, müşteri bulmak için sürekli sizi gören, hatırlayan birileri olmalı, mevzuata ihtiyaç duydukça zaten başvuracaksınız.
 
Üyelik
17 Mar 2010
Mesajlar
832
Konum
Türkiye
sn. smmm-ankara arkadaşın haklılık payı var bencede... Bilgiyi satacak kişiyi bulamadıktan sonra problem olabilir. Orta dengeyi sağlamak gerekir... Şu ana kadar çalışandık, şu andan sonra direk muhatabız...
 
Üyelik
17 Tem 2010
Mesajlar
179
Konum
istanbul
ben açıkcası büro açtığımdan memnunum.kafam rahat dünya işleri ile meşgul olabiliyorum.para kazanma işine gelince öyle bir anda olmuyor açıkcası.büroyuda çocuk gibi
düşünmek lazım.ama ümitliyim.mesleği bilme konusuna gelince ben büro muhasebesinden hiç anlamazdım hep tecrübelerim denetim ve şirketlerde oldu.ama öyle deveyle hendekte değil adapte oluyorsun.piyasada herkes mükemmel muhasebeci ama gel gör ki öyle saçma işler oluyorki anlatamam.yani mesleğide öyle ahım şahım bilmene gerek yok.önüne geldikçe öğreniyorsun.mesele pazarlamada arkadaş çevrende dostluklarında gerisi hikaye
 
Üyelik
10 Kas 2012
Mesajlar
25
Konum
ankara
büroculuk zor iş.
allah sabır versin.
düşünmüyorum ama en sonunda kendi işimin patronu olmam için yapacağım şey.
2 sene büro yönetimi yaptıktan sonra bıraktım.
bünyem kaldırmıyor o kadar stresi :)
kendi bürom olursa daha farklı olur tabi.
bakalım zaman gösterecek.
 
Üyelik
6 Şub 2013
Mesajlar
47
Konum
istanbul
Öncelik herkese merhaba, iyi çalışmalar dilerim. Uzun bir maratonun ardından şükürler olsun ki; sgs sınavı, staj, askerlik, yeterlilik derken mutlu sonla ruhsatımı aldım. (ALLAH herkesin yardımcısı olsun...) Bana yetecek kadar bir büro bulup anlaştım, kısmetse mayısın başı yada 2. haftası gibi hayırlısı ile kendi işime başlayacağım. Bürosunu yeni açan arkadaşlar ve uzun yıllar büro sahibi olan üstadlar; acaba bana önerileriniz - fikirleriniz ne olur? Gerek müşteri konusunda, gerek tahsilat konusunda, gerekse kendini geliştirme konusunda ne yapmalıyım? Mutlaka şunları yap veya şunlardan mutlaka kaçın dediğiniz şeyler var mı? Açıkçası kişisel yaşanmış tecrübe bence çok önemli, para ile satın alınamayacak bir şeydir. Söylemek istediği bir şeyler olan arkadaşlarda dahil herkesin fikrini almak isterim. Vakit ayırıp cevap yazan herkese de şimdiden teşekkürler... Vaktinizi aldım :)
devir mi aldınız
 
Üyelik
6 Şub 2013
Mesajlar
47
Konum
istanbul
öncelikle çalışma hayatınızda başarılar diliyorum. tüm derslerimi verdim. büro istiyorum bende. olumsuzluklara kulaklarınızı tıkayıp işinizi doğru yapın yeter diye düşünüyorum. bu mesleği bırak falan diyenlere ben çok kızıyorum. siz bırakında meydan bize kalsın diyorum. :)
devir almak mantıklı mıdır sizce. ben geniş bir sosyal çevreye sahip değilim şimdilik.
 
Üyelik
17 Mar 2010
Mesajlar
832
Konum
Türkiye
Devir almadım, sıfırdan başladım :) gerçekten sıfırdan bir başlangıç oldu her şeyi ile :) zerre pişman değilim, herkese tavsiye ederim, gene olsun gene yaparım düşünmem :)
 
Üyelik
20 May 2014
Mesajlar
8
Konum
istanbul
Ben bir büro sahibi olarak sana diyebileceğim birkaç şey.

1 Mesleğine sahip çık ve kendini düşürme.
2 Ucuza iş yapma, Sonra emeğine yazık olur o iş mutlaka yapılacak ve bize muhtaçlar.
3. ve son olarak "ALLAH SABREDENLERİN YANINDADIR."" bunu asla unutma..
 
Üyelik
17 Mar 2010
Mesajlar
832
Konum
Türkiye
Cevaplar biraz geç oldu onun için özür dilerim :) Bi babamın defteri birde kendi defterim var :) kısmet artık zamana bırakıcaz biraz :) Sn. SMMMSTF arkadaşın yazdıklarına katılıyorum. Kimse de kusura bakmasın (müşterilere hitaben söylüyorum.) 40-50 liraya defter tutacak kadar kolay almadım bu belgeyi. Ayrıca tarife ücretlerinin de düşük olduğunu düşünüyorum. Çünkü insanımızın yapısında pazarlık alışkanlığı var. Tarifedeki ücretten pazarlık yapmak istiyor ve hiç mi indirmeyeceksin diyor. Bu yüzden tarifedeki ücret ne kadar yüksek olursa ufak tefek pazarlık olsa bile fiyat 40-50 liralara düşmez, tarifenin şimdiki haline düşer. Buradaki anlatmak istediğim tarifeden fiyat kırıp rekabet yapalım değil, tarifedeki ücretleri arttırıp ufak tefek pazarlık durumunda gerekli esnemeyi yapabilmek. Çünkü insanımızın yapısında gerçekten pazarlık duygusu - dürtüsü var. Ben bile büroyu hazırlarken bazı yerler de pazarlık yapıp daha ucuza almaya çalıştığım yerler oldu. Yazdıklarım da size hatalı gelen yerler varsa lütfen söyleyin, çünkü mesleğin daha çok başındayım. Ağaç yaşken... Teşekkürler...
 
Üyelik
27 Ara 2010
Mesajlar
46
Konum
İstanbul
Cevaplar biraz geç oldu onun için özür dilerim :) Bi babamın defteri birde kendi defterim var :) kısmet artık zamana bırakıcaz biraz :) Sn. SMMMSTF arkadaşın yazdıklarına katılıyorum. Kimse de kusura bakmasın (müşterilere hitaben söylüyorum.) 40-50 liraya defter tutacak kadar kolay almadım bu belgeyi. Ayrıca tarife ücretlerinin de düşük olduğunu düşünüyorum. Çünkü insanımızın yapısında pazarlık alışkanlığı var. Tarifedeki ücretten pazarlık yapmak istiyor ve hiç mi indirmeyeceksin diyor. Bu yüzden tarifedeki ücret ne kadar yüksek olursa ufak tefek pazarlık olsa bile fiyat 40-50 liralara düşmez, tarifenin şimdiki haline düşer. Buradaki anlatmak istediğim tarifeden fiyat kırıp rekabet yapalım değil, tarifedeki ücretleri arttırıp ufak tefek pazarlık durumunda gerekli esnemeyi yapabilmek. Çünkü insanımızın yapısında gerçekten pazarlık duygusu - dürtüsü var. Ben bile büroyu hazırlarken bazı yerler de pazarlık yapıp daha ucuza almaya çalıştığım yerler oldu. Yazdıklarım da size hatalı gelen yerler varsa lütfen söyleyin, çünkü mesleğin daha çok başındayım. Ağaç yaşken... Teşekkürler...
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun.Allah utandırmasın.Ticari cesaretin için tebrik ederim.İnşallah güzel başarılara imzanı atarsın.

Bende şuan iyi bir şirkette, iyi bir pozisyonda çalışıyorum.Hep aklımda olan kendi büromun olması.Şuan 15 ltd defteri olan yakın ve güvenilir bir arkadaşım ile görüşme halindeyiz.Ayrıca ikimizinde çok yakın olduğu ortak bir avukat arkadaşımız var.Kendisininde ofisi var.Benimde elimde emaneten başka bir arkadaşa verdiğim 5 adet ltd defterim var.
Orta vadede Ofis açıp, mali danışmanlık, hukuk danışmanlığı ve iş güvenliği ile sigorta vb.geniş yelpazede hizmet vermek istiyoruz.Gerekli alt yapı olanakları ve maddi imkanımız şuan için mevcut.
Sadece kurumsallık ve ve portföyün artarak başabaş noktasını yakalamak için zamana ihtiyacımız var.
Artık ufak tefek defterlerle ve tek başına ilerlemek düzgün iş yapmak ve düzgün para kazanmak çok zor.Sadece yorgunuk, yoğunluk ve stres kazanılabilir.

İSMMMO Başkanını seversiniz yada sevmezsiniz bu konu ayrıdır.Ancak geçenlerde bir seminer öncesi söylediği cümle hoşuma gitti.''Güçleri birleştirmeden ve kurumsallaşmadan ayakta kalamazsınız''.
Biliyorum, herşey para ile alakalı, para olmazsa kurumsallık olmaz vb. bir sürü şey diyebilirsiniz.Bunlara bende katılıyorum.Ancak iş hayatımdaki tecrübe gösterdi ki, kurumsallık ve maddi olarak iyi bir duruma gelmek; zaman, tecrübe ve akıllık ticaret yapma ile gerçekleşebilir.

Herkez için herşeyin hayırlısı olsun.Burada ki tüm meslektaşlarım umarım güzel günler görürler.
 
Üyelik
29 May 2014
Mesajlar
7
Konum
hatay
SMMM ünvanına daha yeni sahip olmuş birisi olarak forumu bir süredir takip ediyorum.Fakat burada okuduklarımla bir karar verecek olsaydım ilk gün ofis açar ertesi gün kapatırdım. Ama ben açacağım. Şu an uluslararası bir şirkette muhasebe departmanında çalışıyorum. Yaptığımız işler çok farklı. Beyannameler, fatura, banka kayıtları,maliyetler,yönetim raporları yanında çek yazma, ödemeler gibi operasyonel faaliyetleri de yürütüyoruz.Bu beni hiç tatmin etmiyor.Zaten bu yazıyı da gizli gizli yazıyorum.Rahat da değiliz yani.
Mesleğin adına yakışır işler yapmak istiyorum. Bu belgeyi kolay almadık hiçbirimiz.Mali danışmanlık,hukuksal danışmanlık gibi hizmet verebilecek ekip kurabilirim.Ama sorun şu ki üstüme düşen 0 mükellef:)
Sözün özü smmm bürosu açmaya karar vermek radikal bir karar değil bence.Ama gene de düşündürücü. Vosvosçu arkadaşın dediği tecrübe ve zaman gerekiyor.Tecrübeyi staj boyunca elde ettik.Zaman için de büroyu açıp görmek gerek.İlerde keşke açsaydım dememek için.
Dediğim gibi bir süredir burayı takip ediyorum.İlk defa yazıyorum.Saygılar
 
Üyelik
6 Şub 2013
Mesajlar
47
Konum
istanbul
Cevaplar biraz geç oldu onun için özür dilerim :) Bi babamın defteri birde kendi defterim var :) kısmet artık zamana bırakıcaz biraz :) Sn. SMMMSTF arkadaşın yazdıklarına katılıyorum. Kimse de kusura bakmasın (müşterilere hitaben söylüyorum.) 40-50 liraya defter tutacak kadar kolay almadım bu belgeyi. Ayrıca tarife ücretlerinin de düşük olduğunu düşünüyorum. Çünkü insanımızın yapısında pazarlık alışkanlığı var. Tarifedeki ücretten pazarlık yapmak istiyor ve hiç mi indirmeyeceksin diyor. Bu yüzden tarifedeki ücret ne kadar yüksek olursa ufak tefek pazarlık olsa bile fiyat 40-50 liralara düşmez, tarifenin şimdiki haline düşer. Buradaki anlatmak istediğim tarifeden fiyat kırıp rekabet yapalım değil, tarifedeki ücretleri arttırıp ufak tefek pazarlık durumunda gerekli esnemeyi yapabilmek. Çünkü insanımızın yapısında gerçekten pazarlık duygusu - dürtüsü var. Ben bile büroyu hazırlarken bazı yerler de pazarlık yapıp daha ucuza almaya çalıştığım yerler oldu. Yazdıklarım da size hatalı gelen yerler varsa lütfen söyleyin, çünkü mesleğin daha çok başındayım. Ağaç yaşken... Teşekkürler...
benimde bir arkadaşım 0 defter ile açtı bürosunu çok yadırgadım başta. e tabi anne parası ile yaptı ruhsat parasını bile annesi verdi. esnaf gezicem diyor önce mükellef gelir zamanla diyor . özgüven tavanda ve takdir ediyorum medeni cesaretini. ben henüz ruhsat başvurusu yapmadım. aralık ayına kadar başvurmayı da düşünmüyorum. allah yolunuzu açık etsin bol kazanç elde edersiniz umarım. benimde hayalim büro açmak. ortaklık teklifleri gelmeye başladı. ama ben kendi başıma yapmak istiyorum. buralara kadar bi başıma geldim. allah hepimizin yardımcısı olsun. siz istanbulda mısınız
 
Üst