Defter Beyan

Matrah+kdv+öiv ile ödenecek rakam yuvarlamadan dolayı tutmuyordur. Matrah ve kdv faturada yazan gibi kaydedin, yuvarlama farkını da +/- öiv yaslayın.
 
bir mükellefin hem serbest meslek hem de işletme mükellefiyeti var. luca dan defter beyana ayrı ayrı nasıl entegre edebilirim?

edit: defter beyana yükleme süresi 2 Nisana uzatılmış. :)
 
Son düzenleme:
üstadlar ben mi yanlış yorumluyorum yoksa bi yerde bi sıkıntımı var ?

2. 2018/Ocak Dönemine İlişkin Olarak Defter-Beyan Sistemine Yapılması Gereken Kayıtlara İlişkin Sürenin Uzatılması:

26 Şubat 2018 tarihi sonuna kadar serbest meslek erbabı (işletme ya da bilanço esasına göre de defter tutanlar dâhil) tarafından Defter-Beyan Sistemine yapılması gereken Ocak ayı kayıtlarına ilişkin süre 2 Nisan 2018 tarihi sonuna kadar uzatılmıştır.

Peki ya şubat içinde süre sonu 26 mart 2018 değil mi yani ocak ayını vermeden şubat ayını mı vermemizi istiyorlar ?
 
üstadlar ben mi yanlış yorumluyorum yoksa bi yerde bi sıkıntımı var ?

2. 2018/Ocak Dönemine İlişkin Olarak Defter-Beyan Sistemine Yapılması Gereken Kayıtlara İlişkin Sürenin Uzatılması:

26 Şubat 2018 tarihi sonuna kadar serbest meslek erbabı (işletme ya da bilanço esasına göre de defter tutanlar dâhil) tarafından Defter-Beyan Sistemine yapılması gereken Ocak ayı kayıtlarına ilişkin süre 2 Nisan 2018 tarihi sonuna kadar uzatılmıştır.

Peki ya şubat içinde süre sonu 26 mart 2018 değil mi yani ocak ayını vermeden şubat ayını mı vermemizi istiyorlar ?

2 Nisan kdv beyanı açısından çok saçma bir tarih.Ama dersen ki,şubat kdv'sini 2 nisana uzatacağız,bu da size tüyo olsun,onu anlarım :)
 
Erteleme sadece defter beyan sistemine kayıtların yapılması (eski usulde deftere elle yazmanın karşılığı) ile kısıtlı. KDV/Muhtasar beyanı için uzama söz konusu değil.
Maliye size diyor ki! Ya sisteme kayıtlarını yap ve sistemden beyan gönder yada e-beyan prog üzerinden beyanını hazırla ve gönder.
Aman dikkat beyanname ve ödeme sürelerinde herhangi bir uzama yok.
 
51 no'lu mesajıma güncellemedir.

Defter Beyan Sisteminden beyanname gönderme.


Tüm kayıtlar bitirildikten sonra;
1- "Beyannameler" bölümünde KDV 1 kısmından beyanı önce oluşturuyorsunuz.
2- Sonra tek tek kulakçıklara girip kontrolleri yapıyorsunuz.
3- Önceki dönemden devreden kdv varsa,manuel sizin tarafından girilecektir.
4- Kümülatif toplamı sizin yazmanız gerekiyor,kendisi otomatik yazmıyor.Beyanı kaydederken bunun uyarısını veriyor zaten.
5- Kontroller bitip emin olduktan sonra "kaydet" diyerek beyanı kaydediyorsunuz. "paket gönderilecek" diye bir uyarı geliyor.
6- Sonra ana ekranda solda "mali müşavir işlemleri" altında "beyanname işlemleri" ne giriliyor.
7- Oluşturulan beyannamenin sol kutucuğu işaretlenerek "paket gönder" deniliyor.
8- Paketin Gib'e aktarılabilmesi için yaklaşık 5 saniye kadar beklemek gerekiyor.Tekrar soldan kdv 1 adımına tıklanıp sayfa yenileniyor.Gönderilen paketin karşısında bdp'deki gibi "onay,özel onay,iptal" seçenekleri çıkıyor.Buradan seçim yapılarak beyan onaylanıyor.
9- Beyanı görüntülemede hata alanlar gib sistemi içinden beyana ulaşmaları gerekecektir.Gib içerisinde gönderilen beyanlar "DBS..." ismiyle görülebilecektir.
10- DBS içinden beyan onaylanınca otomatik GİB içinde de onaylanacaktır.Ancak DBS'de sadece paketi gönderip onaylama GİB içinde yapılmışsa,DBS içinde ilgili paket halâ onaylamanızı bekliyor şeklinde görünecektir.Bu durumda DBS içindeki paketi iptal etmeniz gerekecektir.
 
Sisteme girip de muhtasar beyanı listede göremeyenler ctrl+f5 yaparlarsa listede gözüyormuş ;((
 
Sistem yönetiminden kullanıcı ekleyebilen varmı? Sgk lı çalışanın TC numarasını giriyorum. Hata veriyor. İşçi işveren eşleşmesi bulunamadı yazıyor. Kullanıcı eklenmiyor.
 
Smmm bürosunda çalışan bütün personellerin TC numaralarını denedim aynı hatayı veriyor. Siz yapabiliniz mi.
 
Bu yazılım nasıl yapıldı ise kişiye göre muamele yapıyor! Kiminde muhtasar gözükürken kiminde gözükmüyor, birinde kabul ettiğini bir başkasında kabul etmiyor. :)
 
Bende muhtasar görünmüyor. Nasıl düzelir acaba? ctrl+f5 ile sorun düzelmedi. Çözüm önerisi olan paylaşabilirse çok sevinirim...
 
Sistem yönetiminden kullanıcı ekleyebilen varmı? Sgk lı çalışanın TC numarasını giriyorum. Hata veriyor. İşçi işveren eşleşmesi bulunamadı yazıyor. Kullanıcı eklenmiyor.

Ben hala kullanıcı ekleyemiyorum. Aynı hatayı veriyor. Sistem yeni sıkıntılar zamanla giderilir dedim hala düzelmedi. Bu hatayı nereden düzeltmem gerekiyor bilen var mı? Ne yapmalıyım?
 
Arkadaşlar
Bir mükellefe ait geçen ay sorunsuz kaydettiğim firmalara ait gider faturalarından bu ayda da var.Ancak bilgileri girip kaydet dediğimde "soyadı/unvanı alanında geçersiz karakterler var" deyip kayıt yapmıyor. Büyük harf küçük harf noktalama vs.bütün varyasyonları denedim ama belgeyi kaydetmiyor.Vergi numarasını dahi kontrol ettim,yine fayda etmedi.Alanda geçersiz karakterler var diyor.Sizde böyle bir olay oluyor mu veya olduysa nasıl çözdünüz.
Teşekkürler..
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar
Bir mükellefe ait geçen ay sorunsuz kaydettiğim firmalara ait gider faturalarından bu ayda da var.Ancak bilgileri girip kaydet dediğimde "soyadı/unvanı alanında geçersiz karakterler var" deyip kayıt yapmıyor. Büyük harf küçük harf noktalama vs.bütün varyasyonları denedim ama belgeyi kaydetmiyor.Vergi numarasını dahi kontrol ettim,yine fayda etmedi.Alanda geçersiz karakterler var diyor.Sizde böyle bir olay oluyor mu veya olduysa nasıl çözdünüz.
Teşekkürler..

Merhaba, cumartesi gününden bu yana aynı sorunu yaşıyorum. Excel Tablo eklentisi geldiğinden bu yana sorun var. Firma ünvanı alanında tüm veriyi küçük harf ve ing. karakter ile girince kabul etti. şimdilik bu şekilde ilerliyorum.
 
Selamlar
arkadaşlar kendi sayfamdan mükellef yönetimine geçiş yapıp serbest meslek erbabı mükellefin gider ve aidat belgelerini kaydettim. Yalnız geçiş yapmıştım belgeler benim deftere kaydedilmiş.. giderler bende gözüküyor.. ne yaptıysam silemedim.. gider kalemi silindi diyor ama listede hala yıllık gider rakamında o tutarlar gözüküyor. Bu nasıl silinecek..
güncelleme yapıp sıfır olarak kaydedeyim dedim kaydetti ama yine listede defter kayıtlarında o tutarlar gözüküyor
bunları nasıl yok edebilirim
 
Selamlar
arkadaşlar kendi sayfamdan mükellef yönetimine geçiş yapıp serbest meslek erbabı mükellefin gider ve aidat belgelerini kaydettim. Yalnız geçiş yapmıştım belgeler benim deftere kaydedilmiş.. giderler bende gözüküyor.. ne yaptıysam silemedim.. gider kalemi silindi diyor ama listede hala yıllık gider rakamında o tutarlar gözüküyor. Bu nasıl silinecek..
güncelleme yapıp sıfır olarak kaydedeyim dedim kaydetti ama yine listede defter kayıtlarında o tutarlar gözüküyor
bunları nasıl yok edebilirim

öncelikle şubat beyannamesi beyanname bölümünde otomatik oluşmuştur, o oluştuğu için size o girdiğiniz kayıtları silme imkanı vermez sistem, o beyannameyi sistemden silin. sonrada gider listesini açın, tek tek girdiğiniz o kalemleri çağırarak belgeyi silin sekmesi var ona tıklayın, sonunda hepsi silinecektir.
 

Benzer konular

Üst