E Defter kullanan veya bu konuda bilgisi olan arkadaşlarımızdan bilgilerini burada paylaşmalarını istiyoruz. Alış faturaları, satış faturaları, bordro tahakkuku, banka hareketleri, dekontlar, vs. gibi işlemlerin formatları nasıl olacak, bunları kaydederken özel bir durum var mı?
Bugün için mümkün olmadığını biliyorum. Ben zaten E fatura ve E defter uygulaması yapıyorum. Gib üzerinden kestiğiniz faturaları görüntülemeniz mümkün değil. Ayrıca saklama hizmeti ileriye dönük.
Ben de her evrak tek madde dedim zaten.
Her halde siz benim yazdıkalrımı okumadan itiraz olsun diye cevap yazıyorsunuz.
Aslında gerek elle tutulan gerek bilgisayar ortamında (kağıt) tutulan olsun yapılan hiç bir kaydı silememeli/üzerinde (geçmişe dönük) değişiklik yapılmaması gerekmektedir. Eğer hata var ise hatanın tesbit edildiği tarihte düzeltme kaydı işlenmelidir. Ancak geçmişe dönük düzeltmeleri kolayımıza gittiğinden ve tesbiti yapılması imkasıza yakın olduğundan yapmayan yoktur. E-defter ile olması gereken (VUK) yapılacaktır. Buda daha çok mükelleflerin daha disiplinli olmasını gerektirecektir.
Sayın Güroy,
• Mali idare bir defter yazım tekniğine karışmıyodu ona da karıştı. Yevmiye defteri kayıt tekniği tamamen farklı bir hal aldı, artık neredeyse "Basit Madde" dışında madde şekli kalmadı. Bir diğeri yanlış yazarsanız düzeltebilirsiniz ancak programlara loglama zorunluluğu geldi, düzeltme yapılamaması ise onay aldıktan sonra ancak. Ve bu bilgilerin hiçbiri tebliğlerde yazmıyor. Detaylar sanki mükellef yada meslek mensupları onlarmış gibi program evleri ile konuşulup paylaşılıyor.
• Zaman damgası kayıtlar için değil defter onayları için kullanılıyor ( son onay günününde eğer onay almakta sorun çıkarsa zaman damgası doğru sürede onay için müracaat ettiğinizi belgeliyor) , ayrıca kullanmak zorunda da değilsiniz. En azından şimdilik böyle.
Ben bu bilgileri yazdım burada da e-fatura ile ilgili bir bilgi de vermedim. Verdiğim bilgiler de son derece doğru, ancak yanlış bilgiler varsa düzeltin lütfen.