Elektronik Defter Uygulaması

  • Konbuyu başlatan TAMER00
  • Başlangıç tarihi
T

TAMER00

Ziyaretçi
elektronik defter uygulaması hakkında 2008 de bu uygulamadan yararlanacak var mı aranızdan? 2008 yılı için bu uygulama ile ilgili yapmamız gereken sorumluluklar var mıdır?
Ben bu uygulamaya maliye zorunluluk getirmediği sürece girmemeyi firmamızın lehine düşünüyorum. Bu uygulamaya girmede acele etmenin fazla bir faydası olmadığı kanaatindeyim. Sorularıma yanıt verip düşüncelerime katılıp katılmadığınızı bildirebilirmisiniz.
 
N

nane

Ziyaretçi
Ynt: elektronik defter uygulaması

o şartları ancak büyük holding firmaları yerine getirebilir ki onlarda kırtasiye ve arşiv masrafını azaltmak için istiyorlar.
 
T

TAMER00

Ziyaretçi
Ynt: elektronik defter uygulaması

Aynı yasal defterlerin gene tasdik ettirilerek yazdırılmasına devam edildiği,
Fatura vb. vesikaların gene klase edilerek kopyasının elektronik ortamda takip edileceği düşünülürse nasıl kırtasiye masrafından tasarruf edileceğini ben anlayamadım. Benim anladığım bu yalnızca maliyenin inceleme konusunda işlerini kolaylaştırmaktan başka bir işe yaramaz.
 
N

nane

Ziyaretçi
Ynt: elektronik defter uygulaması

belli bir süreç sonunda sizde kalan ft/irs bilgisayar ortamında kalıyor, defterde aynı şekilde.
 
T

TAMER00

Ziyaretçi
Ynt: Elektronik Defter Uygulaması

Sn.Nane

Yani biz belli bir süre sonunda bu fatura ve irsaliyeleri atacakmıyız. Ticaret kanunları vs.kanunlar bakımından gene bu evrakları ve yasal defterleri (deftere yazılı olan şekliyle) muntazam bir şekilde hem de 10 yıl saklamamız gerekmiyor mu?
 
T

TAMER00

Ziyaretçi
Ynt: Elektronik Defter Uygulaması

TTK bakımından elimizdeki evrakların ve defterlerin delil olması açısından zamanaşımı da 10 yıldır
 
T

TAMER00

Ziyaretçi
Ynt: Elektronik Defter Uygulaması

Tamamda beyler benim burada anlamak istediğim zaman aşımının 5 yıl mı yoksa 10 yıl mı olmasından ziyade tüm belge ve defterlerin tüm kanunların zaman aşımı uygulamasına cevap verecek surette basılı kağıt ormamında tutulması gerektiği. Yani biz bu defter ve belgeleri elektronik ortama aktardığımız zaman basılı olan defter ve belgeleri imha edip yerine tüm kanunların zaman aşımı deyimine cevap verecek şekilde elektronik ortamda mı saklanacak. Yani tüm faturaları, irsaliyeleri, tahsilat makbuzlarını elektronik ortama aktardık diye derhal imha mı ececeğiz(geçiş süreci hariç) Yevmiye ve kebir defterlerini tasdik ettirip yazdırmayacakmıyız ya da hiç tasdik ettirmiyecekmiyiz. nasıl kırtasiye maliyetleri düşecek??
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Ynt: Elektronik Defter Uygulaması

Şimdilik yasal defterleri bastırmayacak elektronik ortamda saklıyacağız. Tabi bu defterlerdeki kayıtların dayandığı belgeleri de yasaların ön gördüğü süre içinde saklamak gereklidir.
Vergi ile ilgili konularda bu süre 5 yıldır. Fakat ticari uyuşmazlıklar ve ssk , iş kanunu ise 10 yıl saklama süresi istemektedir. Bu yasalar değişmediği sürece, bu saklama sürelerine uymak zorunludur. Defterler ister elektronik ortamda olsun, ister kağıt ortamında saklama kuralı aynıdır.
 
Üst