Arkadaşlar, bir işletmenin şimdi elimize geçen 21/11/2013 tarihli ticari mal alış faturası var. Yılı kapattığımız ve geçici vergiyi de yapmış olduğumuzdan dolayı 37 tl. 191 i gösteremiyoruz. Bu miktarı nasıl gösterebiliriz? Mesela aldığımız ürünlere paylaştırıp maliyeti yükseltmek sorun olur mu?
Sayın mes_ar,
Fatura tutarınız küçük bu nedenle bir iki farklı öneri olabilir. Ancak ben tutarı gözardı ederek cevaplandırayım. Yakın tarihte benzer bir konu için aslında forumda yazmıştım. Oldum olası şu "yılı kapattık" lafından hiç hoşlanmam. Doğrusu bu iş mükelleflerin takdirine kalmış değil. Artı 3. kişilere karşı ileri sürülebilir bir gerekçe de değil. Niyeyse marifet sayılıyor. Konu iki ayrı yasayı ilgilendiriyor. TTK ve Vergi Yasaları. Öncelikle dilerim fatura herhangi bir açıdan BA formunuzu ilgilendirmiyordur. Ve üçüncü bir kural da "Dönemsellik" ilkesidir. Çok dikkat edilmez ancak dönemsellik ilkesi sadece Vergi Yasalarının değil TDHP ve TTK'nın da kuralıdır. Ticari mutabakatların da temelini oluşturur.
Geçici Vergiyi yapmak herşey bitti anlamına gelmiyor. Öyle olsaydı % 10 tolerans tanınmazdı, hatalar ve eksikler düzeltilsin/tamamlansın diye konulmuş bir esneklik. Bu nedenle faturayı 2013 kayıtlarına almalısınız. Hatta tüm kapanış kayıtlarını yapmış olabilirsiniz, yeniden açar bu fatura ile ilgili eklemeleri de yapar yeniden kapatma işlemlerini tamamlarsınız. KDV süresi geçtiğinden ya indirilemeyecek KDV olarak kayda alınır ve önce gider sonra KKEG olarak kaydedilir yada KDV için düzeltme beyannamesi verilir. Ancak bu KDV maliyete eklenemez. ( Tahsin dostumun ancak 2014 için ancak mal hesabına olamaz.)
Tüm bunlar için Kurumlar Vergisi beyannamesi verilene kadar zaman var.