zirve

İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

Üyelik
31 Ocak 2007
Mesajlar
2
merhaba arkadaşlar,

kurum müdürümüz istifa eden bir arkadaşın vergi iadesini peşin ödenmesini istemiyor.işten ayrılan personele vergi iade tutarı peşin ödenmek zorunda mıdır? bunun kanuni bir zorunluluğu var mı acaba?

şimdiden teşekkürler...
 
Üyelik
11 Ocak 2007
Mesajlar
23
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

Başlık 255 SERİ NO'LU GELİR VERGİSİ GENEL TEBLİĞİ
Resmi Gazete No 25680
Resmi Gazete Tarihi 24/12/2004


213 sayılı Vergi Usul Kanununun 341 inci maddesinde aynen aşağıdaki hükme yer verilmiştir.

"Vergi ziyaı, mükellefin veya sorumlunun vergilendirme ile ilgili ödevlerini zamanında yerine getirmemesi veya eksik yerine getirmesi yüzünden verginin zamanında tahakkuk ettirilmemesini veya eksik tahakkuk ettirilmesini ifade eder.

Şahsi, medeni haller veya aile durumu hakkında gerçeğe aykırı beyanlar ile veya sair suretlerle verginin noksan tahakkuk ettirilmesine veya haksız yere geri verilmesine sebebiyet vermek de vergi ziyaı hükmündedir.

Yukarıdaki fıkralarda yazılı hallerde verginin sonradan tahakkuk ettirilmesi veya tamamlanması veyahut haksız iadenin geri alınması ceza uygulanmasına mani teşkil etmez."

Bu hükme göre, ücretlilerin ücretlerinden kesilen gelir vergisinden mahsup edilen vergi indiriminin, mahsup işleminin yapıldığı muhtasar beyannamenin verileceği tarihe kadar ücretliye nakden ödenmesi gerekir. Aksi takdirde, ücretliye nakden ödenmeyen vergi indirimi, işverenler tarafından haksız yere yapılan bir mahsup işlemi niteliği taşıyacak ve tevkif suretiyle kesilen verginin bu tutar kadar olan kısmı, muhtasar beyanname ile eksik beyan edilmiş olacaktır.

Bu nedenle, yukarıda belirtilen tarihe kadar ücretliye nakden ödenmeyen vergi indirimi o ayda eksik beyan edilmiş vergi tevkifatı olarak kabul edilerek, bu vergiler için de işverenler hakkında cezalı tarhiyat işlemi yapılacaktır.

Tebliğ olunur.
 

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,308
Konum
İstanbul
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

baha ' Alıntı:
merhaba arkadaşlar,

kurum müdürümüz istifa eden bir arkadaşın vergi iadesini peşin ödenmesini istemiyor.işten ayrılan personele vergi iade tutarı peşin ödenmek zorunda mıdır? bunun kanuni bir zorunluluğu var mı acaba?

şimdiden teşekkürler...

Evet işten ayrılan kişiye alacağı vergi iade tutarının hepsi tek seferde ödenir.Tabi başka bi yerde çalışmamak kaydıyla.

Kolay Gelsin.
 
Üyelik
25 Ara 2006
Mesajlar
56
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

ocak ayına ait muhtasar beyannamede beyan edilip beyannamenin son ödeme günü itibariyle ödenmiş olması gerekir ...

aksi dava konusu olur ..
 
Üyelik
31 Ocak 2007
Mesajlar
2
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

kurumdan istifa eden o arakadaşa vergi iade bedelinin ödenmesini sağlandı.fakat aklıma takılan bazı hususlar var;

istifa eden bu arkadaş başka biryerde çalışmaya devam eecek.peki bu çalışma hali tutarın peşin ödenmesi hususunu etkiler mi.yeni işyeri bu arkadaştan kümülatif vergi matrahı belgesi istemiş.bu belge sadece 01 ocak 2007 - 31 ocak 2007 arası gelir vergisi matrahı mi olmalı yoksa 2006 yılı içinde bizim kurumda çalıştığı döneme ait matrahlar da belirtilmelimidir? ödemeyi yeni işyeri de yapabilir mi?

şimdiden teşekkürler
 
N

nane

Ziyaretçi
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

20/01/2007 tarihinden önce yeni bir işe girdi ise zarf yeni işyerine teslim edilmeli ve ödemeyi yeni işyeri yapmalı.
 
Üyelik
1 Şub 2007
Mesajlar
6
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

peşin ödenmesi gerekir,elden ödemelerde ilgili aylarda imza almak zorundasınız.ya da ilgili aylarda banka hesabına yatırabilirsiniz ama çalışan bunu peşin isterse ödemek zorundasınız. ;D
 

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,308
Konum
İstanbul
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

baha ' Alıntı:
kurumdan istifa eden o arakadaşa vergi iade bedelinin ödenmesini sağlandı.fakat aklıma takılan bazı hususlar var;

istifa eden bu arkadaş başka biryerde çalışmaya devam eecek.peki bu çalışma hali tutarın peşin ödenmesi hususunu etkiler mi.yeni işyeri bu arkadaştan kümülatif vergi matrahı belgesi istemiş.bu belge sadece 01 ocak 2007 - 31 ocak 2007 arası gelir vergisi matrahı mi olmalı yoksa 2006 yılı içinde bizim kurumda çalıştığı döneme ait matrahlar da belirtilmelimidir? ödemeyi yeni işyeri de yapabilir mi?

şimdiden teşekkürler

Arkadaşınız yeni bir işyerinde çalışmaya başladıysa 20.01.2007 tarihinden önce eski çalıştığı yerden 2006 k.vergi matrahını gösterir dilekçeyi yeni işyerine vermesi gerekirdi.Eski çalıştığı yerden de para almaması gerekiyordu.2006 vergi iade parasınıda yeni çalıştığı yerden taksit taksit almalıydı.ayrıca eski yerden bütün olarak alması tamamen yanlış olmuş.Şimdi o arkadaşın vergi matrahı listesini yeni işyerine verirse ordanda vergi iade alabilir.Mükerrer kazanç olur.tespiti halinde durum daha kötü olacaktır.
yeni işyerinin 2007 matrahını gösterir belge istemesi gereksiz sanırım.2007 de vergi iade olmayacağı iiçin kullanılmayacak.ama belki başka amaçlı kullanabilirler.


Kolay Gelsin.
 
Üyelik
30 Ara 2005
Mesajlar
18
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

Sn. zindan çalışan eski işyerinden 2006 gelir ver. matrahını gösterir belgeleri alıp yeni işyerine vermeden,yeni işyeri nasıl bir ödeme yapabilirki.Yeni işyeride bu belgeyi almadan ödeme yapmayacığına göre mükerrer bir ödeme söz konusu olacağını sanmıyorum.....
 

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,308
Konum
İstanbul
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

secosyl ' Alıntı:
Sn. zindan çalışan eski işyerinden 2006 gelir ver. matrahını gösterir belgeleri alıp yeni işyerine vermeden,yeni işyeri nasıl bir ödeme yapabilirki.Yeni işyeride bu belgeyi almadan ödeme yapmayacığına göre mükerrer bir ödeme söz konusu olacağını sanmıyorum.....

ZİNDAN ' Alıntı:
baha ' Alıntı:
kurumdan istifa eden o arakadaşa vergi iade bedelinin ödenmesini sağlandı.fakat aklıma takılan bazı hususlar var;

istifa eden bu arkadaş başka biryerde çalışmaya devam eecek.peki bu çalışma hali tutarın peşin ödenmesi hususunu etkiler mi.yeni işyeri bu arkadaştan kümülatif vergi matrahı belgesi istemiş.bu belge sadece 01 ocak 2007 - 31 ocak 2007 arası gelir vergisi matrahı mi olmalı yoksa 2006 yılı içinde bizim kurumda çalıştığı döneme ait matrahlar da belirtilmelimidir? ödemeyi yeni işyeri de yapabilir mi?

şimdiden teşekkürler

Arkadaşınız yeni bir işyerinde çalışmaya başladıysa 20.01.2007 tarihinden önce eski çalıştığı yerden 2006 k.vergi matrahını gösterir dilekçeyi yeni işyerine vermesi gerekirdi.Eski çalıştığı yerden de para almaması gerekiyordu.2006 vergi iade parasınıda yeni çalıştığı yerden taksit taksit almalıydı.ayrıca eski yerden bütün olarak alması tamamen yanlış olmuş.Şimdi o arkadaşın vergi matrahı listesini yeni işyerine verirse ordanda vergi iade alabilir.Mükerrer kazanç olur.tespiti halinde durum daha kötü olacaktır.
yeni işyerinin 2007 matrahını gösterir belge istemesi gereksiz sanırım.2007 de vergi iade olmayacağı iiçin kullanılmayacak.ama belki başka amaçlı kullanabilirler.


Kolay Gelsin.
 
Üyelik
30 Ara 2005
Mesajlar
18
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

[
ZİNDAN ' Alıntı:
baha ' Alıntı:
kurumdan istifa eden o arakadaşa vergi iade bedelinin ödenmesini sağlandı.fakat aklıma takılan bazı hususlar var;

istifa eden bu arkadaş başka biryerde çalışmaya devam eecek.peki bu çalışma hali tutarın peşin ödenmesi hususunu etkiler mi.yeni işyeri bu arkadaştan kümülatif vergi matrahı belgesi istemiş.bu belge sadece 01 ocak 2007 - 31 ocak 2007 arası gelir vergisi matrahı mi olmalı yoksa 2006 yılı içinde bizim kurumda çalıştığı döneme ait matrahlar da belirtilmelimidir? ödemeyi yeni işyeri de yapabilir mi?

şimdiden teşekkürler

Arkadaşınız yeni bir işyerinde çalışmaya başladıysa 20.01.2007 tarihinden önce eski çalıştığı yerden 2006 k.vergi matrahını gösterir dilekçeyi yeni işyerine vermesi gerekirdi.Eski çalıştığı yerden de para almaması gerekiyordu.2006 vergi iade parasınıda yeni çalıştığı yerden taksit taksit almalıydı.ayrıca eski yerden bütün olarak alması tamamen yanlış olmuş.Şimdi o arkadaşın vergi matrahı listesini yeni işyerine verirse ordanda vergi iade alabilir.Mükerrer kazanç olur.tespiti halinde durum daha kötü olacaktır.
yeni işyerinin 2007 matrahını gösterir belge istemesi gereksiz sanırım.2007 de vergi iade olmayacağı iiçin kullanılmayacak.ama belki başka amaçlı kullanabilirler.


Kolay Gelsin.
[/quote]



Sn. Zindan eski çalışan sadece gelir vergisi matrahını gösterir belge istemiş.İşveren bu belgeyi verdiğini yada vermediğini belirtmemiş......Eski işyeri ödemeyi yaptıysa yapılacak en doğru şey gelir vergisi matrahını gösterir belgeyi vermemek olur.
 

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,308
Konum
İstanbul
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

ZİNDAN ' Alıntı:
baha ' Alıntı:
kurumdan istifa eden o arakadaşa vergi iade bedelinin ödenmesini sağlandı.fakat aklıma takılan bazı hususlar var;

istifa eden bu arkadaş başka biryerde çalışmaya devam eecek.peki bu çalışma hali tutarın peşin ödenmesi hususunu etkiler mi.yeni işyeri bu arkadaştan kümülatif vergi matrahı belgesi istemiş.bu belge sadece 01 ocak 2007 - 31 ocak 2007 arası gelir vergisi matrahı mi olmalı yoksa 2006 yılı içinde bizim kurumda çalıştığı döneme ait matrahlar da belirtilmelimidir? ödemeyi yeni işyeri de yapabilir mi?

şimdiden teşekkürler

Arkadaşınız yeni bir işyerinde çalışmaya başladıysa 20.01.2007 tarihinden önce eski çalıştığı yerden 2006 k.vergi matrahını gösterir dilekçeyi yeni işyerine vermesi gerekirdi.Eski çalıştığı yerden de para almaması gerekiyordu.2006 vergi iade parasınıda yeni çalıştığı yerden taksit taksit almalıydı.ayrıca eski yerden bütün olarak alması tamamen yanlış olmuş.Şimdi o arkadaşın vergi matrahı listesini yeni işyerine verirse ordanda vergi iade alabilir.Mükerrer kazanç olur.tespiti halinde durum daha kötü olacaktır.
yeni işyerinin 2007 matrahını gösterir belge istemesi gereksiz sanırım.2007 de vergi iade olmayacağı iiçin kullanılmayacak.ama belki başka amaçlı kullanabilirler.


Kolay Gelsin.
 
N

nane

Ziyaretçi
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

ZİNDAN ' Alıntı:
...Şimdi o arkadaşın vergi matrahı listesini yeni işyerine verirse ordanda vergi iade alabilir.
yeni işveren indirime konu belgeleri ve zarfı teslim almadan ödeme nasıl olacak?
burada önemli bir tarih var; 20/01/2007. bu tarihten önce yeni işyerine giriş olmuş ise indirim ödemesini yeni işveren, değilse eski işveren yapmak zorundadır ve aksi durum ceza ödenmesine neden olur..
 

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,308
Konum
İstanbul
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

nane ' Alıntı:
yeni işveren indirime konu belgeleri ve zarfı teslim almadan ödeme nasıl olacak? ...
Eski işyerinden dilekçe alırsa yeni işyerine vermek üzere başka fişler topluyabilir pekala...


nane ' Alıntı:
...burada önemli bir tarih var; 20/01/2007. bu tarihten önce yeni işyerine giriş olmuş ise indirim ödemesini yeni işveren, değilse eski işveren yapmak zorundadır...
ZİNDAN ' Alıntı:
Arkadaşınız yeni bir işyerinde çalışmaya başladıysa 20.01.2007 tarihinden önce eski çalıştığı yerden 2006 k.vergi matrahını gösterir dilekçeyi yeni işyerine vermesi gerekirdi.Eski çalıştığı yerden de para almaması gerekiyordu.2006 vergi iade parasınıda yeni çalıştığı yerden taksit taksit almalıydı....


nane ' Alıntı:
....zorundadır ve aksi durum ceza ödenmesine neden olur....
ZİNDAN ' Alıntı:
....olur.tespiti halinde durum daha kötü olacaktır....


Aslında aynı şeyleri anlatmaya çalışıyoruz.
Teşekkürler.Kolay Gelsin.
 
D

daisy

Ziyaretçi
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

selam herkese çok yeniyim bu forumda
sorum şu;
2006 yılına ait özel gider indirimlerini tam olarak hangi aydan itibaren muhtasar beyannameden mahsup etmemiz gerekir? işten ayrılan personelleri aralık beyanıyla mı yoksa ocak beyanıyla mı mahsup ederiz ??
şimdiden teşekkürler hepinize ..
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
2,170
Konum
İstanbul
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

daisy ' Alıntı:
selam herkese çok yeniyim bu forumda
sorum şu;
2006 yılına ait özel gider indirimlerini tam olarak hangi aydan itibaren muhtasar beyannameden mahsup etmemiz gerekir? işten ayrılan personelleri aralık beyanıyla mı yoksa ocak beyanıyla mı mahsup ederiz ??
şimdiden teşekkürler hepinize ..
Merhaba,
Şubat ayına ait ücretten mahsup etmeye başlayacak ve Mart ayında verilecek olan Şubat ayı beyannamesinde bildireceksiniz.
 
D

daisy

Ziyaretçi
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

muhtasar beyannamemiz 3 aylık dönemlerde veriliyor.
işten ayrılan personellerimiz var bu kişilerin vergi iadelerini kendilerine nisan ayında verilecek olan muhtasar beyannamesi ile birlikte mi yoksa hemen mi ödememiz gerekir? ve bununla ilgili kanun maddesi biliyor musunuz?
 
Üyelik
27 Ocak 2007
Mesajlar
545
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

"özel gider indiriminden doğan damga vergisi" uygulaması cari midir?
aklıma takıldı sorayım dedim..
 
Üyelik
21 Mar 2006
Mesajlar
57
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

Şubat ayından itibaren ödenen ücretlerden mahsup edilecektir. Şubat ayında ödenen ücretler de Mart da beyan edildiği için şubat dönemine ilişkin martta verdiğiniz beyannamede göstereceksiniz.
 
D

daisy

Ziyaretçi
Ynt: İşten Ayrılan Personele Vergi İade Tutarının Ödenmesi

mart ayında vermiyoruzki beyannameyi
muhtasar dönemimiz 3 aylık olduğu için ocak-şubat-mart döneminin beyannamesini nisan da vereceğiz.
tamam nisanda verdiğimiz beyannamede çıkan personelin vergi iadesini tek seferde düşeceğiz burda sorun yok.
benim sorum personele ne zaman ödememiz gerekir? işten ayrılırken mi? yoksa nisan da verdiğimiz beyannamenin ödemesi ile birlikte, yani 26 nisandaki muhtasar ödemesi ile birlikte mi?
 
Üst