İşten Çıkarılan İşçi İçin Düzenlenecek Belgeler Hakkında

Üyelik
26 Şub 2013
Mesajlar
27
Konum
istanbul
İyi günler...

8-9 yıllık sigortalı çalışan bir işçinin işine işveren tarafından son verilecek. toplamda hazırlanması gereken kaç tane belge vardır ve bunlar nelerdir?


ek bir sorum daha var. bu işçinin "işsizlik maaşı" alabilmesi için, işkur'a, e-sgk üzerinden verilmiş olan "işten ayrılış belgesiyle" başvurması yeterli midir?


şimdiden çok teşekkür ederim vereceğiniz bilgiler için...
 
Kıdem Tazminatı
İhbar Tazminatı (Ödenecek ise) hesaplamaları yapılarak bordrosu hazırlayınız.
İş akdi fesih edilecek kişiden İbaraname alınacak. (Bir ibranamede olması gereken hususları inceleyiniz.)
Son ay ücreti varsa mesai hesaplamalarını yapınız. Ücret borlarını imza ettiriniz.
Ücretlerini yasa kapsamında iseniz (10 işçiden fazla çalışanı olan) bankaya yatırınız.

Personelin çıkış kodunun 4 olması halinde, çıkış evrakı bile gerek olmadan İşkura başvurması halinde işsizlik işlemleri yapılır.
 
işkur a başvurma işi eskidendi boşa zahmet ve masraf olmasın direk işkurun internet sayfasına girip jayıt olup müracaat edin ordan belli olur renkleri var işlemde hazır vb gibi işlem sonuçlanınca her ayın son günü ptt ye kimlikle gitmeniz kafi
 
Üst