nirvana3482
Katkı Sunan Üye
personel ücretlerinin bankadan yatırılma zorunluluğu bir belirsizliklere sebep oldu. vereceğim örneğin ne şekilde uyğulanacağını öğrenmek istiyorum. Şirketimizde pazarlama departmanında çalışan Personelin net maaşı 1000 TL personel ay içersinde çeşitli illere satış ve tanıtım amaçlı olarak seyahatler yapıyor. yola çıkarken kendisinin banka hesabına yada nakit 300 TL iş avansı (yolluk ) veriyoruz personel işini bitirip döndüğünde bize 300 TL nin karşılığında Fatura ve diğer evrakları getiriyor.
Buraya kadar herşey normal, bazı zamanlarda ise personel 300 TL nin karşılığında 250 TL getiriyor ve aradaki farkı şahsına harcağını ve bunun maaşından kesilmesini istiyor... ve bizde makbuz imzalatıp maaşından kesiyoruz. Bu nedenle 1000 Net maaş yatırmam gerekirken Bankaya 950 TL yatırıyorum.
ödediğim ücret eksik oluyor. Burada "Personel ücreti bankadan yatırılacak" kanunu delinmiş oluyormu. bu veya bunun gibi kesintilerde maaş eksik yatırılır ise bu bordroya yazılacakmı, yoksa bordroda 1000 gözüküp banka hesabına eksik yatırdığımız zaman ilerde sorun olurca kayıtlarımı ibraz edeceğiz. ettiğimiz evrakta verilen avans elden verilmiş ise eksik alınan tutar için düzenlenen kesinti makbuzu geçersizmi oluyor (bankadan yatırılmadığı için)
Birde personelin limit aşımları oluyor bunlar tel,akaryakıt ve diğer harcamaları olabiliyor.Bunları da ödeyeceğimiz net rakamdan bordroda göstererek kesebilirmiyiz.
Teşekkürler
Buraya kadar herşey normal, bazı zamanlarda ise personel 300 TL nin karşılığında 250 TL getiriyor ve aradaki farkı şahsına harcağını ve bunun maaşından kesilmesini istiyor... ve bizde makbuz imzalatıp maaşından kesiyoruz. Bu nedenle 1000 Net maaş yatırmam gerekirken Bankaya 950 TL yatırıyorum.
ödediğim ücret eksik oluyor. Burada "Personel ücreti bankadan yatırılacak" kanunu delinmiş oluyormu. bu veya bunun gibi kesintilerde maaş eksik yatırılır ise bu bordroya yazılacakmı, yoksa bordroda 1000 gözüküp banka hesabına eksik yatırdığımız zaman ilerde sorun olurca kayıtlarımı ibraz edeceğiz. ettiğimiz evrakta verilen avans elden verilmiş ise eksik alınan tutar için düzenlenen kesinti makbuzu geçersizmi oluyor (bankadan yatırılmadığı için)
Birde personelin limit aşımları oluyor bunlar tel,akaryakıt ve diğer harcamaları olabiliyor.Bunları da ödeyeceğimiz net rakamdan bordroda göstererek kesebilirmiyiz.
Teşekkürler