Tek Ortaklıya Dönüşen Şirket İçin İşe Başlama Bildirgesi İstendi

Ayşe Gültekin

Katkı Sunan Üye
Üyelik
24 Haz 2013
Mesajlar
216
Konum
Akhisar
Merhaba,

İki ortaklı bir limited şirkette % 50 paya sahip ortak, hissesinin tamamını diğer ortağına devrederek şirket, TTK hükümlerine göre tek ortaklı hale dönüştü. Bununla ilgili bütün prosedürleri yerine getirdim. Sicile tescil ve ilanını yaptırdım. Vergi dairesine de bu hisse devri ile ilgili şirketin ortaklık yapısı hakkında bilgide verdim.
Ancak bilgi vermeye gittiğimde dairedeki numaraya bakan memur ve servis şefi, bu tek ortaklı yapıya dönüşen şirkette hissesini devreden ve tüm hisseyi devralan şahıslar için işe başlama ve işi bırakma bildirgesi verilmesi gerektiğini söyledi.

%50 hissesini devreden ortak için işi bırakma bildirgesi dolacakmış,
tüm hisseyi devralan ortak için de işe başlama bildirgesi dolacakmış. Yani yeni açılış gibi olacakmış.
Bakıyorum Yeni TTK ile VUK arasında böyle birşey var mı? diye çözemedim.

işe başlama bildirgesini verirsen şirket ne olacak?

memur ve servis şefi ısrarla bunu direttiler. Müdür yardımcısı da memurların söylediği gibi görüş beyan etti

böyle bir uygulama yapan oldu mu?
 
Çok saçma bir talep, hükmi şahsiyeti olan bir şirketi adi ortaklık gibi düşünmüşler. Şirketlerde kişiler değil şirketin kendisi vergi mükellefidir.
 
ltd tasviye edilip şahıs işletmesi olmadıktan sonra ortak sayısı ister tek kişiye düşsün ister 1000 kişiye çıksın ltd vergi mükellefiyeti devam eder. Tek ortak için yeni açılış yanlış bir uygulama olur. Ancak ortaklıktan ayrılan ortak için (başka bir yerden mükellef olmasını gerektirecek bir durum yok ise) vd kayıtlarında aktif mükellefiyetten pasif mükellefiyete değiştirmek için dilekçe istenmiş olabilir.
 
İlk defa duydum.Fakat ortak için daha evvel,şirketten kaynaklanan bir gelir için,(örneğin menkul sermaye iradı) mükellefiyet açılmışsa ve başkada bir mükellefiyet tesisini gerektirecek durumu yoksa,bu bildirim istenebilir.Şayet o şekilde ise,istenmesi mantıklı sayılabilir...
 
Son düzenleme:
çok teşekkür ederim hepinize.

ortakların her hangi bir başka gelir unsuru da yoktu, Ama her ikisi içinde bırakma ve başlama bildirgelerini istediler.
Bu duruma ait dayanak istediğimde -biz müşavirlere yansımayan- kendi vergi dairelerinin iç genelgelerinde böyle bir durum varmış.. Böyleyse her yerde aynı olması lazım dedim.. Bildirimleri doldurup verdim bugün

vergi dairelerinin kendi içinde yayınladığı iç genelgeler; mükellefleri, mükellef kurumları bağlar mı? Bağlarsa bunları bizimle paylaşmaları gerekmez miydi? soruları geldi aklıma hep.
 
Evet, vergi daireleri iç genelgeleri doğrultusunda hareket ediyorlar, ancak iç genelgede hazırlanırken bir kanuna, genelgeye, sirkülere vs göre hazırlanıyorlardır. Neden olduğu belli olmayan, mantıksız bir uygulama için neden evrak verdiğimizi bilemeden iş yapacağız desenize.
 
Üst