Yeni Kiralanan Ofis

accountmanager

Katkı Sunan Üye
Üyelik
27 Ara 2006
Mesajlar
233
Konum
İSTANBUL
Merhaba. İşyerimizin yan tarafındaki binadan bir daire kiralayacağız. Ama burası şube olarak açılmayacak. Bir kısmı yemekhane bir kısmıda ofis olarak kullanılacak. Şube olmayacağına göre buranın bildirimini vergi dairesine ve ticaret sicile nasıl yapabiliriz ?
 
Ynt: Yeni kiralanan ofis

Firmanın şirketmi işletmemi olduğunu vs.yazmamışsın.

Ayrı girişleri olduğu için şube statüsündedir.
Ama şubeleri tescil yapma zorunluluğu yok.
Bence şube olarak aç.Vergi dairesine bildirim yap, o kadar.



Kolay gelsin.
 
Ynt: Yeni kiralanan ofis

Şube olarak açmaya gerek yok. Şube olmayınca ticaret siciline de bilgi vermeye gerek yok.
Sadece vergi dairesine kullanım amacını belirten dilekçe verin. Kira, elektrik vs. giderlerini sıkıntı olmadan işlersiniz.
 
Ynt: Yeni kiralanan ofis

Limited şirket. Bana söylenilen şube olarak karar aldırıp tescilden geçirip vergi dairesine bildirmek. Ama biz burda ayrı bir iş yapmıcaz neticede. Yemekhane olarak kullanılacak. Kafam karıştı :-\
 
Ynt: Yeni kiralanan ofis

Limited şirketse eğer aynı işi de yapacak olsanız, açacağını yer bitişiğiniz de olsa farketmez ticaret sicilde tescil ettirmeniz gerekir. Daha sonra da vergi dairesine bildirim yapmalısınız.

Önce şube açılışı için karar alıp noterde tasdik ettirin. Karar örneği, şube temsilcisinin şube ünvanı adı altında düzenlenecek olan imza tescil beyannamesi, ikametgah ilmuhaberi ve nüfus cüzdan suretiyle birlikte ticaret odasına başvurun. Doğru olan budur.
 
Ynt: Yeni kiralanan ofis

alper ' Alıntı:
Limited şirketse eğer aynı işi de yapacak olsanız, açacağını yer bitişiğiniz de olsa farketmez ticaret sicilde tescil ettirmeniz gerekir. Daha sonra da vergi dairesine bildirim yapmalısınız.

Önce şube açılışı için karar alıp noterde tasdik ettirin. Karar örneği, şube temsilcisinin şube ünvanı adı altında düzenlenecek olan imza tescil beyannamesi, ikametgah ilmuhaberi ve nüfus cüzdan suretiyle birlikte ticaret odasına başvurun. Doğru olan budur.

:) Ben yemekhane diyorum siz şube temsilcisi şube ünvanı diyorsunuz. Şube fikri bana mantıklı gelmiyor...
 
Ynt: Yeni kiralanan ofis

Kullanma amacınızı belirten dilekçe ile vergi dairesine müracaat etmeniz bence yeterlidir. Dilekçeye kira kontratının fotokopisini eklersiniz. Ticaret sicili her halde yemekhane olarak kullanılacak yeri tescil etmez. Gerekte yoktur.
Selamlar,
 
Ynt: Yeni kiralanan ofis

Arkadaşlar ısrarla söylüyorum şube olarak düşünsenizde düşünmenizde zaten ticaret siciline tescil yapmanıza gerek yok.Sadece noterden kararınızı alın, vergi dairesine kira kontratı ile birlikte karar örneğini verin, yoklamaya gelsinler.

Bütün işlemler bu kadar.



Kolay gelsin.
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

SYN accountmanager ;

Şirketiniz Ortaklar kurulu kararı ile yeni kiraladığınız yeri kullanılmak üzere '' İrtibat Bürosu'' veya '' Depo'' olarak karar alıp bunu sadece vergi dairesine bildirmeniz yeterlidir.Vergi dairesi yoklamasını tutup işlem yapacaktır.Şube olarak açarsanız bunu ticaret sicile bildirmeniz ve gazetede yayınlatmanız gerekir.

Bu yerin kira ve stopajını ödeyip giderlerini kayıt yapabilirsiniz....

Kolay gelsin......
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

İrtibat bürosu olarak ortaklar kurulunun aldığı karar ve kira kontratı fotokopisi ekte olmak üzere kullanım amacınızı belirten bir dilekçe ile ilgili vergi dairenize bildirip yoklama yaptırmanız yeterli olacaktır.
Bende daha önce çalışmış olduğum şirkette böyle bir işlem yaptım. şirket bürosu olmasına rağmen sadece muhasebe departmanı için karşı apartmanda bir yer kiralandı. dilekçe ve ekleri ile birlikte vergi dairesine bildirim yaptım ve yoklamamı yaptırdım. Hiç bir problemle karşılaşmadım.
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

SMMM AYKUN ' Alıntı:
....Şube olarak açarsanız bunu ticaret sicile bildirmeniz ve gazetede yayınlatmanız gerekir...........

İlave İşyerleri İçin Tescile Gerek Yok

İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı Mükellef Hizmetleri Usul Grup Müdürlüğü Usul Müdürlüğü 22/11/2006 tarih ve 9639 sayılı yazıları ile Derneğimiz Başkanı Abdülaziz URAL'ın 20/07/2006 tarihli dilekçesine istinaden ilave işyerleri için ticaret tesciline gerek olmadığını duyurdu.

"İlgide kayıtlı dilekçenizden, Kurumlar Vergisine tabi mükelleflerin şube açılışı için vergi dairelerine başvurmaları halinde şube açılışına dair ticaret siciline tescil belgesi ve ticaret sicil gazetesinin aranılıp aranılmayacağı, şube niteliği taşımayan ilave işyerlerinde tescil belgesi ile ticaret siciline müracaatına ait belgenin aranıp aranılmayacağı, merkezi İstanbul Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde bulunan mükelleflerin aynı sınırlar içinde açtıkları şubeler için de tescil belgesi ile ticaret siciline müracaatına ait belgenin aranılıp aranılmayacağı konusunda bilgi istenildiği anlaşılmıştır.

Konuyla ilgili olarak Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı ile yazışma yapılmış olup, alınan 10.11.2006 tarih ve 87674 sayılı yazıda;
"213 Sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 159'uncu maddesinde; "Aynı teşebbüs veya işletmeye dahil bulunan iş yerlerinin sayısında vukua gelen artış veya azalışları mükellefler vergi dairelerine bildirmeye, mecburdurlar." hükmü bulunmakta ve aynı Kanunun 168'inci maddesinde de, değişiklik bildirimlerinin bildirecek olayın vukuu tarihinden itibaren bir ay içerisinde mükellef tarafından vergi dairesine yapılacağı belirtilmektedir.

Ayrıca, anılan kanunda ticari işletmelere ait şubelerin ticaret siciline tescil edilmesine dair herhangi bir hüküm bulunmamaktadır.

Bu nedenle, mükelleflerin mükellefiyeti devam ederken bu iş nevine dahil işyeri sayısında bir artış söz konusu olduğunda, değişiklik bildirimi olarak mütalaa, edilerek bir ay içinde ilgili vergi dairesi'ne bildirilmesi ve bu bildirimi alan vergi dairesince de mükellefiyetin tesis edilmesi gerekmektedir.

Buna göre farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave işyeri açılması durumu nedeniyle yeni mükellefiyet tesisinde; gerçek kişilerde konu ile ilgili yazılı bildirimin tüzel kişilerde de ilave işyeri açılması ile ilgili yönetim kurulu kararının noter tasdikli bir örneğinin vergi dairesine verilmesi yeterli görülmektedir." denilmektedir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

Alim SAYILGAN
Başkan a.
Grup Müdür V."
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

zindan arkadaşım,gönderdiğin yazı
İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı Mükellef Hizmetleri Usul Grup Müdürlüğü Usul Müdürlüğü nün yazısıdır. acaba bu istanbul haricindede uygulanan bir olaymı? ben ankarada bu mesleği icraa ediyorum.nereye gitsem önce işyeri (şubede olsa)tescili isteniyor.belediyeden ruhsat bile çıkartılmıyor.
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

Eğer kiralama yapılıyorsa ve aynı vergi dairesi içersinde ise, özelgede de belirtildiği gibi hiç bir bildirime gerek yoktur.
Tabi burda satış pazarlama, depo gibi mal hareketini gerektirecek bir ticari faaliyet yapılmıyorsa , örneğin yemekhane ise ve aynı vergi dairesi sınırları içinde ise hiç bir bildirime gerek yoktur.
Fakat depo ise vergi dairesine bildirmek gerekir. Çünkü irsaliye hareketi olacaktır, mal girip çıkacaktır.
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

değerli üstadım ben şunu anlatmak istedim.bildiğiniz üzere çıkan muktezalar kişi/kurumları bağlar.o mukteza kime çıkmışsa ,o kişi/kurum ile ilgili görüştür.
bende şimdi size soruyorumki; ilerde benim başıma böyle bir olay geldiği zaman eğer şubemi tescil ettirmemişsem,ya niye böyle yaptın dendiğinde ,ben o sn zindanın yolladığı muktezayı emsal gösterebilirmiyim?
ayrıcada muktezada konuya sadece vergi kanunları açısından bakılıyor. ttk açısından bakınca konuya,

TTK
2- Tescil

Madde 42- Her tacir, ticari işletmenin açıldığı günden itibaren onbeş gün içinde ticari işletmesini ve seçtiği ticaret ünvanını, işletme merkezinin bulunduğu yer ticaret siciline tescil ve ilan ettirmeye mecburdur.

Her tacir kullanacağı ticaret ünvanını ve bunun altına atacağı imzayı notere tasdik ettirdikten sonra sicil memuruna tevdi etmeye mecburdur. Tacir hükmi şahıs ise ünvanla birlikte onun namına imzaya salahiyetli kimselerin imzaları da notere tasdik ettirilerek sicil memuruna verilir.

Merkezi Türkiye'de bulunan ticari işletmelerin şubeleri de bulundukları yerin ticaret siciline tescil ve ilan olunur.

Ayrıcada TTK madde 35 e bi bakarsanız tescile davet ve ceza.
acaba yanlışmı düşünüyorum.
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

Yanlış hatırlamıyorsam ben bu yazıyı gibin sayfasından edinmiştim.Baktım ama linkini bulamadım.Ve bu yazıyı Gelir İdaresi Başkanlığı yayınlamıştır.Mukteza değildir.Sadece İstanbula özgü bir yazı olduğunu düşünmüyorum, geneldir.

Sadece aynı vergi dairesi sınırları içinde değil, farklı vergi dairesi sınırları içindede geçerlidir, bu kural.

Ben istanbulda çalışıyorum ve bütün şubeleri müşteriye soruyorum, isterse tescil yaptırıyoruz istemezse yaptırmıyoruz.Masrafı duyan korkuyor yaptırmıyor zaten.Biliyorsunuz şube açılışı nerden baksanız bir kuruluş kadar masraflı.


Kolay gelsin.
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

Bunu şube olarak mütalaa ederseniz haklısınız. Ancak bu şube değil. Diyelim ki bir apartımanın bir dairesinde merkeziniz var. Sığmadınız karşı daireyi de kiraladınız. Orda da pazarlama elemanları oturuyor. Şimdi oranın ticari faaliyeti var mı? Yada arşiv yaptık vb.
Benim vurguladığım budur. Şube açarsanız elbette sizin söylediğiniz gibi , sermaye ayrılması, tescil edilmesi falan gerekir.
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

nguroy ' Alıntı:
Bunu şube olarak mütalaa ederseniz haklısınız. Ancak bu şube değil. Diyelim ki bir apartımanın bir dairesinde merkeziniz var. Sığmadınız karşı daireyi de kiraladınız. Orda da pazarlama elemanları oturuyor. Şimdi oranın ticari faaliyeti var mı? Yada arşiv yaptık vb.
Benim vurguladığım budur. Şube açarsanız elbette sizin söylediğiniz gibi , sermaya ayrılması, tescil edilmesi falan gerekir.

tamam size katılıyorum.o zaman burdan fikir alışverişinde bulunurken,hep beraber(bütün forum arkadaşlarıma söylüyorum) daha dikkatli olalım.şube işyerlerinde ttk tescil zorunluluğu yoktur demeyelim.çünkü vardır.
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

aynı ticaret sicil sınırlarında imalathane açmıştık, şube değil ek işyeri olarak tescil edildi.. işlemler daha kolay..
 
Ynt: Yeni Kiralanan Ofis

MUKTEZA

http://www.ivdb.gov.tr/Mukteza/2007/usul2007/3222.htm

[size=10pt][size=10pt][size=10pt][size=10pt]T.C.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

İSTANBUL VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Mükellef Hizmetleri Usul Grup Müdürlüğü

Usul Müdürlüğü



SAYI : B.07.1.GİB.4.34.19.02/VUK-2/159-1992 25.04.2007/3222

KONU: İşletmeye dahil işyerinin açılış ve kapanışına ait yönetim kurulu kararının Ticaret Sicil Gazetesinde tescil ve ilan edilip edilemeyeceği hk.



????????????.


İLGİ: ...03.2007 tarihli dilekçeniz.


İlgide kayıtlı dilekçenizde, ?????? Kurumlar Vergi Dairesi Müdürlüğünün ??????? vergi kimlik numaralı mükellefi olduğunuz, ????? Alışveriş merkezindeki dükkanların mülkiyetinin firmanıza ait olduğunu ve mağazaların tamamını kiraya verdiğinizi, işyerlerinden çıkan kiracı yerine yeni bir kiracı buluncaya kadar geçici olarak işlettiğiniz mağazaların açılış ve kapanışıyla ilgili yönetim kurulu kararı aldığınız, ancak bağlı bulunduğunuz vergi dairesince bu kararların Ticaret Sicil Gazetesinde tescil ve ilan edilmesi istenildiği belirtilerek geçici süre içerisinde firmanız tarafından kullanılan mağazaların her biri için açılış ve kapanışına ait yönetim kurulu kararı almak yerine ek işyeri açılması ve kapanışına ilişkin genel içerikli Yönetim Kurulu Kararının tescil ve ilan edilmesinin yeterli olup olmadığı hususunda Başkanlığımız görüşü talep edilmektedir.

Benzer bir konuda Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığından alınan 10.11.2006 tarih ve 87674 sayılı yazıda;


?213 Sayılı Vergi Usul Kanunu?nun 159?uncu maddesinde; ?Aynı teşebbüs veya işletmeye dahil bulunan iş yerlerinin sayısında vukua gelen artış veya azalışları mükellefler vergi dairelerine bildirmeye mecburdurlar.? hükmü bulunmakta ve aynı Kanunun 168?inci maddesinde de, değişiklik bildirimlerinin bildirilecek olayın vukuu tarihinden itibaren bir ay içerisinde mükellef tarafından vergi dairesine yapılacağı belirtilmektedir.


Ayrıca, anılan kanunda ticari işletmelere ait şubelerin ticaret siciline tescil edilmesine dair herhangi bir hüküm bulunmamaktadır.


Bu nedenle, mükelleflerin mükellefiyeti devam ederken bu iş nev?ine dahil işyeri sayısında bir artış söz konusu olduğunda, değişiklik bildirimi olarak mütalaa edilerek bir ay içinde ilgili vergi dairesine bildirmesi ve bu bildirimi alan vergi dairesince de mükellefiyetin tesis edilmesi gerekmektedir.


Buna göre, farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave işyeri açılması durumu nedeniyle yeni mükellefiyet tesisinde; gerçek kişilerde konu ile ilgili yazı bildirimin, tüzel kişilerde de ilave işyeri açılması ile ilgili yönetim kurulu kararının noter tasdikli bir örneğinin vergi dairesine verilmesi yeterli görülmektedir.? denilmektedir.

Diğer taraftan, Vergi Daireleri İşlem Yönergesinin ?İşe Başlamada Aranacak Belgeler? 7?nci maddesinde sayılmıştır. Aynı maddenin 6?ncı bendinde; ??. Tüzel kişilerden şirketin ana sözleşmesinin noter onaylı bir örneği ile Ticaret Siciline müracaatına ait belgenin bir örneği, 7?nci bendinde ise; ?Tüzel kişilerden, şirketi temsile yetkili kişilerin onaylı nüfus cüzdanı sureti, ikametgah ilmuhaberi, noter onaylı imza sirküleri,

?..
istenir.

Aynı maddenin 7?nci fıkrasında ise; ?Farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave işyeri açılması veya adres değişikliği nedeniyle yeni mükellefiyet tesisinde yukarıda sayılan belgeler istenir. Ayrıca, tüzel kişilerden bu hususlarla ilgili Yönetim Kurulu Kararlarının noter tasdikli bir örneği alınır. Bu değişikliklerle ilgili Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi aranmaz? denilmektedir.


Buna göre, şirketiniz aktifindeki işyerlerini geçici süre işletmeniz halinde söz konusu işyerlerinin açılış ve kapanışlarına ilişkin yönetim kurulu kararının noter onaylı tasdikli örneğini bağlı bulunduğunuz vergi dairesine ibraz edilmesinin yeterli görüleceği, ancak yönetim kurulu kararının Ticaret Sicil Gazetesinde tescil ve ilanının zorunlu olmadığı tabiidir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.



Başkan a.
Grup Müdür V.​
 

Benzer konular

Üst