Kiracı Olan Şirketin,Personeline Konut Kiralamasında Kira Tutarının Durumu?

Sayın Arkadaşlar,

Konuyu arada ihmal etmiştim dönüp baştan okudum. İki ayrı olayı içi içe değerlendirmemek gerekir. Esasen soruda da kısman bir eksiklik var gibi ama bir varsayıma gidilebilir.
Olayın birinci adımı işyerinin bir daire kiralamış olmasıdır. Stopaj hesabı muhtasar beyanı herşey tamam.
İkinci adım ise burada işyerinde çalışan birinin ikamet etmesidir. Burda esas gözönüne alınması gereken şey çalışanın durumudur. Benim sorudan anladığım kadarıyla çalışan basitçe bir yer kiralamış hepsi bu. Şirketten yada başka bir yerden böyle birşeyi yapacaktı. Kendi işyerinden kiralamayı yapmış olması bu sonucu değiştirmez. Arada bilmediğimiz başka bir anlaşma yoksa konunun ücret kısmıyla hiç ilgisi yok.
Daha önemli bir konu var aslında. Bu kira bedelinin ücretten kesilerek tahsili de mümkün değil. Tutar 500,-- TL üzerinde olduğuna göre doğrudan bankaya yatırılması gerekiyor. İkinci önemli nokta ise şirketin bunun için fatura tanzim etmesi gerekir ve olay KDV'ye tabi. Ücretti değildi, SGK var yok tartışması aslında Sorunun soruluşunda yapılmak istenen işlem nedeniyle yanlış yönlenmiş.

Yine tekrarlıyorum, eğer arada bilmediğimiz bir ayrıntı yoksa bu meselenin ücretle hiç ilgisi yok. Tahsin kardeşim konuya birde bu gözle bakarak olayı netleştirsin.
 
Sevgili arkadaşlar öncelikle değerli vaktinizden ayırıp konuya iştirak ettiğiniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Belki basit bir konuyu detaylandırarak karmaşık hale getirende benim,bunu da bilmiyorum :)
Şimdi işçi ile işveren arasında bana aksettirilen ve bildiğim kadarıyla öyle özel bir anlaşma yok.
İşveren (tüzel kişi) kiracı olduğu bir binada işçisinin ikameti için bir daire kiralıyor.Bu daireye ödediği kirayı da işçinin ücretinden kesiyor.Yani dairenin kiralanma amacı tamamen personelin ikameti için.Bu personel işten ayrılacak olursa,daireden de çıkılacaktır.
İşin özeti bu.
Sonuçta burada işveren,ha işçiye 750 vermiş,ha kira olarak ödemiş.Bu açıdan baktığı için böyle bir girişimde bulunmuş.(ve bunlar tabiki benden habersiz gerçekleşmiş) Baştan haberim olsaydı,kiralamayı personel adına yaptırabilirdim belki,ama olan olmuş artık.Şimdi bende bunu yasal zemine oturtmak ve yükümlülükler neyse yerine getirmeye çalışıyorum.

Sizlere soruyu sormadan evvel,tabiki araştırmalar yaptım.Ama çok çeşitli yoruım ve makalelere rastladığım için toparlayıcı olur düşüncesiyle sizlerle de paylaştım.
Sağolun yorumlarınızı da eksik etmediniz.
Kevork üstadım,bu bilgiler ışığında sizden son bir yorum rica edebilir miyim?Çok fazla uzatıp sizleri daha fazla meşgul etmek istemem..
Kira,işveren tarafından bankaya ödeniyor.Personelin ücreti bu kadar eksik ödeniyor.
 
Sevgili arkadaşlar öncelikle değerli vaktinizden ayırıp konuya iştirak ettiğiniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Belki basit bir konuyu detaylandırarak karmaşık hale getirende benim,bunu da bilmiyorum :)
Şimdi işçi ile işveren arasında bana aksettirilen ve bildiğim kadarıyla öyle özel bir anlaşma yok.
İşveren (tüzel kişi) kiracı olduğu bir binada işçisinin ikameti için bir daire kiralıyor.Bu daireye ödediği kirayı da işçinin ücretinden kesiyor.Yani dairenin kiralanma amacı tamamen personelin ikameti için.Bu personel işten ayrılacak olursa,daireden de çıkılacaktır.
İşin özeti bu.
Sonuçta burada işveren,ha işçiye 750 vermiş,ha kira olarak ödemiş.Bu açıdan baktığı için böyle bir girişimde bulunmuş.(ve bunlar tabiki benden habersiz gerçekleşmiş) Baştan haberim olsaydı,kiralamayı personel adına yaptırabilirdim belki,ama olan olmuş artık.Şimdi bende bunu yasal zemine oturtmak ve yükümlülükler neyse yerine getirmeye çalışıyorum.

Sizlere soruyu sormadan evvel,tabiki araştırmalar yaptım.Ama çok çeşitli yoruım ve makalelere rastladığım için toparlayıcı olur düşüncesiyle sizlerle de paylaştım.
Sağolun yorumlarınızı da eksik etmediniz.
Kevork üstadım,bu bilgiler ışığında sizden son bir yorum rica edebilir miyim?Çok fazla uzatıp sizleri daha fazla meşgul etmek istemem..
Kira,işveren tarafından bankaya ödeniyor.Personelin ücreti bu kadar eksik ödeniyor.
Üstadım kiralamayı şirket yaptığı için stopaj zaten olmak zorundadır. Kira sözleşmesinde kiralayanın da kiraya verebileceğine dair bir düzenleme varsa şirket bu daireyi çalışanına da kiralayabilir. Bu noktada bende Kevork üstadımla paralel düşünüyorum. İşverenin kiraladığı bir gayrimenkulü işçisine kiralamasının ücret olarak değerlendiremeyeceğini ve bu paralelde işverenin işçisine fatura düzenlemesi gerektiğini düşünüyorum.
saygılar;
bil_gin
 
Sevgili Tahsin,

Son yaptığın açıklamalara göre yaptığım yorumda ısrar ediyorum. Uygulamanın yazdığım gibi olması gerekir.
 
Arkadaşlar niye uzatıyorsunuz ben de bunu anlamadım. Kevork kardeşimin de benim de daha önce söyledğimiz gibi. Bunun ücretle ilgisi yok.
İki durum var . Biri dairenin kiralanması, ikincisi ise şirketin kiraladığı dairesyi başkasına kiraya vermesi.
Kira bedelini maaş hesabı ile ilişkilendirmek de doğru değil.
 
Güzel bir tartışma olmuş.

Burada şirket kiraladığı gayrimenkulu kiraya vermiş. Bunun normal bir kiralamadan farkı yok. Ancak, kira bedellerinin 2.000 TL olduğu bir semtte şirket, çalışanına bu daireyi 750 TL ye kiraya vermiş ise aradaki 1250 TL'lik farkın ücretle ilişkilendirilmesi gerekecektir.
 
Üst