Bürosunu yeni açanlar

Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Soner KOCACI ' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar
ncklyldz ' Alıntı:
SATIŞ YA DA KİRA
Gayrimenkulünü 2004-2007 yıllarında satan ve ?değer artışı kazancı? elde ettiği halde beyan etmeyenler olabilir. Bunlar da yılsonuna kadar kazançlarının yüzde 5?ini Varlık Barışı Yasası?na göre vergi olarak öderlerse, ileride gelebilecek vergi ve cezadan kurtulurlar.

2009/şubat ayında satılmış bir gayrimenkul için yapılacak bir şey varmıdır. Satan kişinin 4 yıl süresinin dolmasına 11 gün kalmıştır. Bu kişide varlık barışından faydalanabilir mi?

Teşekkürler iyi çalışmalar...

Varlık barışı 01.01.2008 öncesini kapsamaktadır. Satış işlemi 2009 olduğundan ötürü kapsam dışıdır.
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

selam,
bu yazıyı geçen yıl başında tüm tanıdıklarıma iletmiştim.hatta geçmiş yıllara düzeltme beyanı verip sonuç alan dahi oldu.(400,00 tl indirim yaptırdı.)umarım işinize yarar.

Taşıt vergisini indiren formül
Otomobili olanlar, cipi olanlar... Aracınızın 2009 yılına ait motorlu taşıtlar vergisinin birinci taksitini, önümüzdeki ocak ayının sonuna kadar ödemeniz gerekiyor. Pekii.. Özellikle silindir hacmi ve yaşı büyük araç sahipleri.. Aracınız için tarifedeki vergiden daha az vergi ödemenizin mümkün olabileceğini biliyor musunuz? Evet, bu mümkün..

Aracınızın motor silindir hacmi ve yaşına göre belirlenen motorlu taşıtlar vergisi tutarı, kasko sigortası değerinin yüzde 5'ini aşıyorsa, aynı yaş grubundaki bir alt kademeden, daha düşük vergi ödeyebiliyorsunuz. Uygulamadan yararlanmak için taşıtın kasko sigortasının yaptırılmış olması da gerekmiyor.
HANGİ TAŞITLARA İNDİRİM VAR?
Kasko bedeli kıyaslaması yoluyla daha az motorlu taşıtlar vergisi ödeme olanağı, Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu'nun (I) sayılı tarifesinde yer alan;
* Otomobil, l Cip l Kaptıkaçtı l Arazi taşıtları
* Benzeri taşıtlar için söz konusu. Bunlar dışında kalan araçlar için kasko bedeli kıyaslaması, dolayısıyla tarifede yer alan tutardan daha az motorlu taşıtlar vergisi ödenmesi söz konusu değil.

KASKO DEĞERİNE GÖRE MTV HESABI
Kasko değerine göre motorlu taşıtlar vergisi için önce, taşıtın kasko sigorta değerinin yüzde 5'i hesaplanacak (Kasko değer listesi, her yılın ocak ayı itibarıyla Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketler Birliği tarafından yayınlanıyor, Bu listeye www.tsrsb.org.tr adresinden ulaşmak da mümkün).
Sonra, taşıtın yaşı ve silindir hacmine göre, 2009 yılı MTV'si bulunacak (2009 yılı MTV tutarları tabloda verilmiştir).
Kasko değerinin yüzde 5'i ile tablodaki motorlu taşıtlar vergisi kıyaslanacak.
Kasko değerinin yüzde 5'i tarifedeki motorlu taşıtlar vergisi tutarından düşük ise aynı yaş grubundaki bir alt kademeden vergi ödenecek.
Örnek 1: Motor silindir hacmi 3.001-3.500 arasında olan 8 yaşında bir taşıtın kasko sigortasına esas olan değerinin 40 bin TL olması halinde, 2009'da ödenmesi gereken vergi şöyle hesaplanacak.
* Taşıtın kasko değeri 40 bin TL. Yüzde 5'i (40.000x%5=) 2.000 TL.
* Taşıtın tarifeye göre 2009 yılı MTV tutarı 2.998 TL.
* Aynı yaştaki bir alt kademe için MTV tutarı 1.974 TL.
Örnekteki taşıtın kasko değerinin yüzde 5'i
(2.000 TL), taşıtın 2009 yılı MTV tutarından (2.998 TL) düşük olduğundan, ödenecek olan MTV tutarı, aynı yaş grubunun bir alt kademesi için belirlenen 1.974 TL olacak.
Kasko değerinin yüzde 5'inin, bir alt kademedeki MTV'den de düşük olması halinde, ikinci alt kademeye inilmeyecek.
BAŞVURU GEREKİYOR
Ödeyeceği MTV, taşıtının kasko sigorta değerinin yüzde 5'ini aşan taşıt sahibinin, ilgili vergi dairesine yazılı başvuruda bulunması gerekiyor. Başka bir anlatımla, vergi dairesi bu hesaplamayı, başvuru olmadan kendiliğinden yapmıyor.
YAPILACAK İŞLEMLER
Yapılacak işlemler, Maliye Bakanlığı'nca, yayımlanan 28 No'lu MTV Genel Tebliği'nde yer alıyor.
Buna göre; araç sahiplerinin, yetkili sigorta acentesine, ?Motorlu Taşıtlar Vergisi Tutarına Esas Olan Kasko Sigortası Değeri Bildirim Formu'nu düzenlettirecekler. Ardından söz konusu formu dilekçeye eklemek suretiyle, motorlu taşıtlar vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine başvuruda bulunacaklar.
Motorlu Kara Taşıtları Kasko Değer Listesi'nde yer almayan taşıtların değerleri, yetkili sigorta acentelerinin başvurusu üzerine, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği tarafından ayrıca belirleniyor.
Ödediğiniz fazla vergi geri alınabilir
MTV'NİN taşıtın kasko değerinin yüzde 5'i ile kıyaslanarak daha az vergi ödenmesine ilişkin düzenleme, 1 Ocak 2004'ten itibaren yürürlüğe girdi.
2004, 2005, 2006, 2007 ve 2008 yıllarında kasko değeri kıyaslaması yapmaksızın fazla vergi ödeyen araç sahiplerinin, fazla ödedikleri vergiyi geri almaları mümkün. Bu durumda olan araç sahiplerinin, ilgili vergi dairesine 2004, 2005, 2006, 2007 ve 2008 yılları ile ilgili bir ?Düzeltme dilekçesi? vermeleri gerekiyor.
Örnek 2: Motor silindir hacmi 1801-2000 arasında olan
5 yaşında bir taşıtın kasko sigortasına esas olan değerinin 20 bin TL olması halinde, 2009 yılında ödenmesi gereken motorlu taşıtlar vergisi şöyle hesaplanacak.
* Taşıtın kasko değeri 20 bin TL. Yüzde 5'i (20.000x%5=) 1.000 TL.
* Taşıtın tarifeye göre 2009 yılı MTV tutarı 1.340 TL.
* Aynı yaştaki bir alt kademe için MTV tutarı 865 TL.
Örnekteki taşıtın kasko değerinin yüzde 5'i (1.000 TL), taşıtın 2009 yılı MTV tutarından (1.340 TL) düşük olduğundan, ödenecek olan MTV tutarı, aynı yaş grubunun bir alt kademesi için belirlenen 865 TL olacak.
Örnek 3: Motor silindir hacmi 1601-1800 arasında olan
10 yaşında bir taşıtın kasko sigortasına esas olan değerinin 10 bin TL olması halinde,
2009 yılında ödenmesi gereken motorlu taşıtlar vergisi şöyle hesaplanacak.
* Taşıtın kasko değeri 10 bin TL. Yüzde 5'i (10.000x%5=) 500 TL.
* Taşıtın tarifeye göre 2009 yılı MTV tutarı 510 TL.
* Aynı yaştaki bir alt kademe için MTV tutarı 274 TL.
Örnekteki taşıtın kasko değerinin yüzde 5'i (500 TL), taşıtın 2009 yılı MTV tutarından (510 TL) düşük olduğundan, ödenecek olan MTV tutarı, aynı yaş grubunun bir alt kademesi için belirlenen 274 TL olacak
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

öncelikle daha staj yolundayım eylülde başladık staja tabi 2012 haziranda bitecek benim öğrenmek istediğim tejrübeli olanlardan en büyük sorunlardan biri ruhsatı elde etmek 2 olarak büro açmak olarak düşünürsek büro malzemeleri vede uzun bir süre cepten ödeyeceğimiz aylık sabit giderler olsa gerek son olarakta müşteri bulma vede tahsilat yapabilmek peki durum böyle olduğunu bile bile neden bu meslek için bunca çaba harcayanlar oluyor anlamadım örneğin kendimden bahsetmem gerekirse amacım ruhsatı aldığımda büro açmak ama şöyle bir durum var olumsuz olan durumların birçoğu bende olumlu ben büroyu ikamet ettiğim yerde açmayı düşünüyorum babam bu meslekten emekli kendi ruhsatı yok ama destek olabilecek müşteri bulabilecek durumda birde tabi yaşım daha 24 askerlik sorunum yok stajı bitirmeye mesleği öğrenmek içinde büroda staj yapmaktayım göstermelik değil öğrenmek için yazılara bakıyorumda yeni büro açanların en büyük sorunlarından biride mevzuat eksikliği bunu gidermeye çalışıyorum bu arada maaş aldığım yok sigortayıda cebimden ödemekteyim ama bunları biliyordum kendimi hazırladım peki büro açacak olanların daha başka ne gibi sorunlarla karşılaşmaktalar benim düşündüklerim bunlardı ama tabi uygulamalı yaşayanların söyleyecekleri başka şeylerde vardır ...
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

kubil ' Alıntı:
öncelikle daha staj yolundayım eylülde başladık staja tabi 2012 haziranda bitecek benim öğrenmek istediğim tejrübeli olanlardan en büyük sorunlardan biri ruhsatı elde etmek 2 olarak büro açmak olarak düşünürsek büro malzemeleri vede uzun bir süre cepten ödeyeceğimiz aylık sabit giderler olsa gerek son olarakta müşteri bulma vede tahsilat yapabilmek peki durum böyle olduğunu bile bile neden bu meslek için bunca çaba harcayanlar oluyor anlamadım örneğin kendimden bahsetmem gerekirse amacım ruhsatı aldığımda büro açmak ama şöyle bir durum var olumsuz olan durumların birçoğu bende olumlu ben büroyu ikamet ettiğim yerde açmayı düşünüyorum babam bu meslekten emekli kendi ruhsatı yok ama destek olabilecek müşteri bulabilecek durumda birde tabi yaşım daha 24 askerlik sorunum yok stajı bitirmeye mesleği öğrenmek içinde büroda staj yapmaktayım göstermelik değil öğrenmek için yazılara bakıyorumda yeni büro açanların en büyük sorunlarından biride mevzuat eksikliği bunu gidermeye çalışıyorum bu arada maaş aldığım yok sigortayıda cebimden ödemekteyim ama bunları biliyordum kendimi hazırladım peki büro açacak olanların daha başka ne gibi sorunlarla karşılaşmaktalar benim düşündüklerim bunlardı ama tabi uygulamalı yaşayanların söyleyecekleri başka şeylerde vardır ...


Mrb Kubıl bende eylül 2009 da başlattım stajımı. Ama anlayamadığım birşey var sadece fatura kesen elemanların yada sadece mutabakat yapan elemanların bile 800-900 TL maaş aldıkları şu ortamda stajyerlerin neden hem para almadan çalıştıkları hemde sgk larını kendilerinin ödediğini çözemiyorum.
Bu bize haksızlık olmuyor mu? Bunun bir çözümü yok mu?
Daha kdv nin mantığını bilmeyen insanların ben muhasebeciyim diye ortalarda gezinmesine mi üzülelim yoksa bizden çok daha ii şartlarda çalışmalarına mı ? yani suçumuz SMMM stajyeri olmak mı ???
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Sayın marbling
Karamsar düşünmeyin. Sadece satış faturası kesen veya sadece mutabakat yapan kişiler ömürleri boyunca o yolda gideceklerdir ve alacakları paralarda ancak o kadar olucaktr. Ama siz belli bir zaman kazanacağınız paraya değil de kazanacağınız bilgiye önem verirseniz bunun karşılığını elbet bir gün alıcaksınız.
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Merhaba üstadlar,
SMMM bürosu açmadan önce(vergi dairesine başvurmadan önce) serbest meslek kazanç defterini notere onaylatmamız gerekiyor.Defterin üzerine yapıştırılan Noter tasdik formlarına vergi dairesi ve vergi numarası yazılması gerekiyor mu?.Bu konuda nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Bilgi verirseniz sevinirim.
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Yeni kayıt yazın o kısımlara. Veya TC Kimlik Numaranızı kullanın.
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Vergi dairesine kayıt yaptırmadan önce serbest meslek kazanç defterinizin noter tasdiki yapılması şart. şayet yapmadan önce vergi dairesine başvurursanız yoklama memuru geldiğinde defter kayıt tarihini not ediyor ve peşi sıra ceza alıyorsunuz.
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

SELAM....bende 2009 temmuzda açtım büromu.benimde 2 yaşında bi oğlum var.ve sizin gibi eşimin düzenli maaşı olduğu için açtım büromu..pişman değilim...benimde henüz 4 müşterim var...bi bayan olarak ne kadar zor olduğunu en ii ben anlıyorum..ortak yönlerimiz olduğu kanısındayım..
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

yeni büro açan arkadaşlarıma canı gönülden başarılar diliyorum

bol şans, huzurlu bir ortam ve güzel kazançlar diliyorum

ben de 1-2 seneye düşünüyorum inşallah
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Mesleğin en büyük sorunu,ne kadar 40-50 tlye defter tutanlarsa,bir o kadarda 100-200 tane defteri olan meslek mensuplarıdır.Kimse bizlere maval anlatmasın 100 tane defteri olan muhasebeci bu defterlerden hangisinin kapağını açıp bakıyor?Veriyor elemanlara vur patlasın,çal oynasın!!!Ne de olsa inceleme minceleme yokk!!!Burada bahsediyoruz hiçbir şey bilmeyen insanlar defter tutuyor,bahsediyoruz kdv'nin ne olduğunu bilmeyen insanların muhasebecilik yaptıklarından.Peki sormazlarmı adama bu 100-200 mükellefi olan meslek mensubunun yanında çalışanların durumu nedir?Ne kadar bilgi ve birikime sahip!!!

Bende seneye staja başlayacağım,24 yaşındayım.Babamın mesleği olması dolayısıyla bu meslekte tanışıklığım.Haddim olmayarak bir tavsiye benden mesleğe yeni başlayanlara!!Büroyu açmadan önce kesinlikle defterleriniz olmalı(sağlam mükelllefler),dükkan açtınız diye kimse gelip size defterini vermez!!
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

arkadaşlar büro acılınca büroda bulunma veya mesai saatlerinde acık olma gibi bir şart var mı?

şu an bir şirkette çalışıyorum. fakat büro acmayı istiyorum müşteri portföyüm 0 ekonomik durum da kötü
çalışdığım şirketin muhasebesini devralıp büro açılışı da yapsam fakat işleri şirkette yürütsem sorun olur mu?
tabi ki belli bir müşteri portföyüne ulaşana kadar ( çalışdığım firma buna müsait günde 1-2 saatlik işim olur kalan zamanımı boş boş geçiriyorum )

saygılarımla ;
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Merhabalar,

Hayır büroda bulunma yada mesai saatleri diye bir zorunluluğunuz yok.Bulunduğunuz şirkette ssk lılığınızı sona erdirip bağkurlu olacaksınız. Çalıştığınız şirketin işlerini bürodan yürütüyormuş gibi görüneceksiniz.Mükellefle sözleşme yaparak..Şirket buna müsade ediyorsa sizin açınızdan bir problem yok, ama benden size bir tavsiye büronuzu pek boş bırakmayın güvenebileceğiniz biri büroda dursun aksi takdirde müşteri bulmanız çok zor...
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Sayın Red_Rose'nin sorunu sanırım bu meslekte serbest çalışmaya başlayacak olan herkeste var. Tecrübeli arkadaşların fikirlerini ifade etmeleri bizler için de yol gösterici olacak.
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

red_rose ' Alıntı:
arkadaşlar büro acılınca büroda bulunma veya mesai saatlerinde acık olma gibi bir şart var mı?

şu an bir şirkette çalışıyorum. fakat büro acmayı istiyorum müşteri portföyüm 0 ekonomik durum da kötü
çalışdığım şirketin muhasebesini devralıp büro açılışı da yapsam fakat işleri şirkette yürütsem sorun olur mu?
tabi ki belli bir müşteri portföyüne ulaşana kadar ( çalışdığım firma buna müsait günde 1-2 saatlik işim olur kalan zamanımı boş boş geçiriyorum )

saygılarımla ;
Yukarıda arkadaşın anlattığı durum şu zaman için yapılabilecek en iyi durum galiba. Peki böyle bir durumda ne gibi yaptırımlarla karşılaşırız. Örneğin bağlı olduğumuz oda sen bu firmayla bağımlı çalışıyorsun deyip meslekten uzaklaştırma verebilir v.b. Bu konuda tecrübeli arkadaşlar bizleri bilgilendirirse daha iyi olacak.

İyi çalışmalar.
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

Merhabalar arkadaşlar,

Benim çevremde bir hayli bu anlattığınız durumda olan hem bürosunu açmış hemde bir şirkette çalışan ancak çalıştıkları şirkette bağımlı görünmeyen arkadaşım var..Herhangi bir problemle karşılaştıklarını görmedim ancak ifade ettiğim gibi şirketle anlaşmanız lazım sigortalı görünmeyeceksiniz...Siz sigortalı olarak çalışmazsanız kim takip edecek sizi bağımlımı bağımsızmı çalışıyor diye..Kaldı ki odalarda bu yönde yönlendiriyor son zamanlarda sonuçta yeni büro açmak zor bir olay hele birde müşteriniz yoksa...
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

bugün sonuçlarımı öğrendim artık bende mali müşavirim. ama sanırım asıl iş bundan sonra başlıyor. stajımı muhasebe bürosunda yaptım. ben aslında bir şirketin muhasebesinde çalışmak istiyorum fakat çevrem büro açmamda ısrarlı, başlangıç için 5-6 mükellefim olur sanırım ama büro konusunda tereddütteyim açıkçası. yapabilir miyim? hangisi daha mantıklı bilmiyorum, düşünmeye başladım şimdiden, konuyla ilgili fikirlerinizi söylerseniz sevinirim.
 
Ynt: Bürosunu yeni açanlar

sayın arzuty bu konu tamamen hayattan beklentileriniz ile alakalı.sabit bir gelirim olsun her ay sonu maaşımı alırım aga diyorsanız şirket.
yok eğer risk alırım belli parayla çalışmam kendi kararlarımı kendim veririm bir işyerine bağlı olmak bana göre değil diyorsanız büro.
 
Üst