İşgöremezlik Belgesinin Bildirim Süreci Hakkındaki Tebliğ.!

mes_ar Nickli Üyeden Alıntı
İstirahat süresince çalışmamıştır kutucuğunu işaretlersek elden eksik gün bildirim formu vermeye gerek var mı?



10 kişinin altında çalışanınız varsa elden eksik gün bildirimi verilir.. 10 kişi ve üzerinde ise gerek yok​


  • sn. merkur2 haklısınız ben de öyle düşünüyorum, çalışmasa da işveren parasını tam ödüyor. Fakat sonuçta çalışmadığı bir süre var ortada ve yukarıdaki alıntıda görüldüğü gibi daha önceden, verilmelidir şeklinde cevap verildi. Araştırmama rağmen bir türlü emin olamadım, verecek miyim vermeyecek miyim...
 
Eksik gün formunun amacı (10 kişi altı için) bildirgede eksik gün gösterdiğiniz kişi için eksik gün nedeninin geçerli bir belge ile mi olduğunu kurumun kontrol edebilmesidir. Bildirgede eksik gün yok ise formun da verilmesine gerek yoktur. Hatta mayıs ayında herhangi bir nedenle 1 gün çalışmadığı için sadece 1 gün kesilip 30 gün bildirilen kişi için dahi eksik gün formu verilmez.
Ayrıca eksik gün nedeni sonradan düzenlenemeyecek bir belge ile belgelenebilmesi durumunda (örn; çalışanın raporu/eksik gün tarihinde notere onaylı ücretsiz izin belgesi) geç verilecek eksik gün formundan dahi herhangi bir yaptırım olmaz.
Kurum bildirgede "çalışmamıştır" kutucuğunun işaretli olmasını o kişinin rapor tarihinde çalıştırılmadığı şeklinde kabul etmektedir.
 
T.C.

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı


DUYURU

Kurumumuz, tarafından sigortalı ve hak sahiplerine yapılan geçici iş göremezlik, şahıs tıbbi malzemeleri, emzirme yardımı, şahıs sağlık yolluğu yardımı gibi bazı ödemeleri her ayın 8 – 14 tarihleri aralığında, T.C. Ziraat Bankası şubeleri aracılığı ile yapılmaktaydı.
Kurumumuz ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi(PTT) arasında yapılan protokol gereği bu kapsamdaki ödemeler mesai saatleri içerisinde günlük olarak PTT işyerlerinden yapılacak olup, bu ödemelerden dolayı hak sahibinden herhangi bir komisyon ve masraf alınmayacaktır. Konu ile ilgili ödemeler protokol kapsamında 20/07/2017 tarihi itibariyle başlamıştır.
Bu itibarla, Kurumumuzdan sigortalı ve hak sahiplerine yapılacak olan (geçici iş göremezlik, şahıs tıbbi malzemeleri, emzirme yardımı, şahıs sağlık yolluğu yardımı vb.) ödemeler hak sahibinin başvurusu halinde PTT işyerlerinden mesai saatleri içerisinde günlük olarak gerçekleştirilecektir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur

Böyle bir yazı var sgk sitesinde göremedim açıkcası ptt den artık 8-14 tarihleri arasını beklemeden alabilir mi personel parasını ?
 
Evet ziraat bankasında 8-14 arasını beklemek yerine sgk parayı yatırdığı gibi ptt den alınabilir para. Hak sahibinin başvurusu halinde diyor ama orasını anlamadım. Gidip sgkya ben paramı ptt den almak istiyorum mu demek lazım ? Yoksa ptt yemi başvurmak lazım. E-devlet üzerinden de değiştirilebilir belki.
 
Bir personel özel hastaneden sağlık kurulu raporu getirdi 29 günlük heyet raporu. Bu rapor ücretini devlet karşılıyor mudur?
 
merhaba,

bir çalışanımızın 24.06.2017-30.06.2017 tarihleri arasında raporu mevcut. Bu rapor sistemde olmadığı için 23.07.2017 tarihinde manuel olarak onayladık. Şimdi rapor sisteme düşmüş. ve ekrana düştüğü tarihi de 07.07.2017 olarak görünüyor. şimdi bu durumda biz bu raporu onaylarsak ceza yiyeceğiz. Onaylamazsak da parasını alamayacak. Sizce nasıl bir yol izlemeliyiz?
 
Siz kendiliğinizden onay yapın. En kötü ihtimal 1/10 aü ipc olur. Kurum resen onayladığında 1/2 aü ipc kesiyor ve iptali uğraştırıyor.
 
Merhaba arkadaşlar, 31/07/2017 de işten ayrılan bir kişinin 26/07-04/08 dönemli raporu var. Biz bu raporu sistemden onaylayacak mıyız, onaylamayacak mıyız?
 
Siz kendiliğinizden onay yapın. En kötü ihtimal 1/10 aü ipc olur. Kurum resen onayladığında 1/2 aü ipc kesiyor ve iptali uğraştırıyor.
Eğer ki ipc kesilir ise raporun ekrana geç düştüğünü sizin manuel giriş yaptığınızı belirterek iptal işlemi için başvurabilirsiniz. Kurum itirazınızı red ederse, siz onlardan önce onay yaparsanız ve mahkemeye gitmek istemezseniz 130 TL civarı bir ceza ile işi sonlandırırsınız. Ama kurum resen onaylar ve itirazınız kabul edilmez ise 660 TL ödemek zorunda kalırsınız.

Merhaba arkadaşlar, 31/07/2017 de işten ayrılan bir kişinin 26/07-04/08 dönemli raporu var. Biz bu raporu sistemden onaylayacak mıyız, onaylamayacak mıyız?
Rapor bitene kadar işten çıkış yapamazsınız.31/07 çıkış verdi iseniz iptal yaptırın ve 04/08 çıkış verin.
a. aylık bildirgede "01" kodu ile eksik gün bildirirsiniz
b. 25/09 kadar istediğiniz tarihte istediğiniz tarihte rapor onay ekranından onay yapabilirsiniz.
 
Rapor bitene kadar işten çıkış yapamazsınız.31/07 çıkış verdi iseniz iptal yaptırın ve 04/08 çıkış verin.
a. aylık bildirgede "01" kodu ile eksik gün bildirirsiniz
b. 25/09 kadar istediğiniz tarihte istediğiniz tarihte rapor onay ekranından onay yapabilirsiniz.​


  • sn. merkür2 bu konuyu biraz araştırdım, mevzuatta tam bir açıklık bulunmamakla birlikte genel kanı, kişi işten çıkarılmadığı (istifa ettiği) ndan dolayı çıkış işleminin yapılabileceği, bunun bir sorun teşkil etmeyeceği yönünde. Kaldı ki ben bu işçinin çıkışını 31/07 de yaptım ve aylık bildirgesini de onayladım. Yani işlem iptali sözkonusu değil. Sorunum şu ki; rapor hem benim işçim olduğu hem de olmadığı dönemi kapsadığına göre, rapor onaylanmalı mı onaylanmamalı mı?
 
Merhaba,

çalışan temmuz ayında 3 ayrı yerden 3 ayrı rapor alıyor. Bu raporlar arka arkaya alınmış ama iki tanesi 2 günlük bir tanesi de 1 günlük raporlardır. Benim sorum ben bu raporları manuel olarak mı girmeliyim? çalışan bunların parasını alabilir mi? Manuel olan yapılan bildirimler için ödenek çıkmıyorsa neden giriyoruz?
 
merhaba,

07/2017 dönemine ait bir raporu sehven çalışmıştır olarak onayladığımız için çalışan parasını alamıyor. ne yapmalıyız? herhangi bir ipc çıkar mı?
 
SGK gidip düzelttirmeye çalışın. SGK bu bilgiye istinaden çalışana harcadığı masrafları size rücu etme hakkı kazanır, ama rücu eder mi ...
 
Merhaba,

sayın arkadaşlar uzun zamandır vizite giriş sistemine giriş yapmıyordum.. Bir çalışanın raporu geldi.. Rapor aralığı 27.11.2017 - 01.12.2017 yani 01.12 de iş başı yapıyor.. TC kimlik numaradan rapor araması yaptım.. Rapor sisteme kayıtlı.. Daha evvel rapor sistemde kayıtta değilse manuel giriş yapıyordum.. Şimdi rapor sistemde kayıtlı.. şu kimlik numaralı falanca isimli çalışanım 2017-11-27 ile ( ) tarihleri arasında çalışmıştır/çalışmamıştır.. o ekran sayfası var.. O parantez içine tarih olarak 01.12.2017 ve çalışmamıştır seçeneğini seçip onaya tıklamam yeterli değil mi.
 
01/12 işbaşı ise 30/11 yazacaksınız. Zaten sisteme düşen raporda rapor tarihi dışındaki tarihleri kabul etmiyordu.
 
eylül/2017 döneminden 21.12.2017 tarihine kadar açık raporu bulunan çalışanımız 29.11.2017 tarihinde vefat etmiştir. Ailesi bu raporu doktoruna kapattırmazsa bizim için sorun çıkar mı? biz bu raporu onaylayalım mı? Sizce ne yapmalıyız?
 
Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi?

nerede acaba bir türlü göremedim yardımcı olur musunuz?
 

Benzer konular

Üst